![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vergeet ook het excuusje (in oranje) niet voor uw hoogst ongepaste beschuldiging van kidnapping en uitlevering van kinderen voor sexueel misbruik aan pedofielen.
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 11 mei 2005 om 12:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Minister
|
![]() Persoonlijk vind ik dat enkel oproepen tot geweld en geweld plegen wel strafbaar moet zijn
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Oproepen tot vrede of geweld eigenlijk niet. Tenzij men dan consekwent alle regeringsleiders die oproepen tot oorlogen de doos indraait (Iraq-Afghanistan-Palestina-Israël-Falklands............) ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
of een VB'er?? laat me raden: "vuile VB'er" is daarentegen een mening die respect oproept, nietwaar Rafke?
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bovendien stel ik mij toch vragen bij de zwaarte van de straf. Ik denk dat het hier om een 'intimidatievonnis' gaat, om naar de toekomst toe mensen bang te maken om ook nog maar iets in het openbaar te zeggen of te roepen dat als 'racistisch' of 'discriminerend' zou kunnen worden geïnterpreteerd. Nu heeft de man in dit geval wel mensen beledigd, alhoewel het ook wel een beetje lachwekkend is dat hij Marokkanen 'vuile Turken' noemde... Als men echter voor zo'n toch vrij klein incidentje in een café (er zijn toch tenslotte geen handtastelijkheden gepleegd) al een totale boete van een slordige 100.000 oude franken kan oplopen, dan begrijp ik nog minder van het gerecht als daarvoor. Bij incidenten waarbij gewonden en zelfs doden vielen worden meestal kleinere of zelfs geen echte straffen uitgesproken. Herinner u Patrick Mombaerts bijvoorbeeld, herinner u het vandalisme van ontaarde Marokkaanse jongeren(waar ik dus enorm onder lijd als 'gewone' Marokkaan die er het beste van probeert te maken) dat door burgemeester Janssens als 'snotaperij' werd afgedaan, enzovoort. Ik denk dat veel gevoelens die tegenwoordig erg bij de mensen leven nog meer ondergronds zullen gaan en echt gevaarlijk zullen worden; en natuurlijk gaat die man na zijn veroordeling niet ineens voor Groen! of Spa stemmen, gaat hij niet ineens elke Turk of Marokkaan die hij tegenkomt omhelzen, neen, zijn aanvankelijke afkeer en haat (ook tegen het systeem dat hem veroordeelde) zal nog veel groter worden. Het is dus een contraproduktief vonnis, dat uiteindelijk nog meer mensen in de armen van het VB zal drijven, want dat is het enige dat tegenwoordig nog kan en mag(alhoewel men ook dat probeert te verhinderen...). Dit is een zeer ongezonde manier om een problematiek die er nu eenmaal is, aan te pakken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#48 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#49 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#50 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Leve Vlaanderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
om dat vlaanderen belangrijk is VLAANDEREN ONAFHANKELIJK Laatst gewijzigd door strijder : 15 mei 2005 om 20:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Voor dit soort van wetten geldt dat extra omdat het quasi onmogelijk is om alle overtreders te gaan pakken. Je zou bijna aan elke toog een flik moeten zetten, en dan nog zou het onbegonnen werk zijn. Het is belangrijk dat de overheid duidelijk maakt dat discriminatie in geen enkel geval kan, dat oproepen tot discriminatie, aanzetten tot rassenhaat, e.d. niet getolereerd zal worden. Dus ja, een intimidatievonnis, zoals je dat noemt. Maar dat is niks negatiefs. Die man zal inderdaad niet plots de stem der multiculturaliteit worden. So be it. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Net zoals men bij gewone criminaliteit altijd verwijst naar socio-economische achterstand edm., zo zou men ook moeten denken dat er in dit land in brede lagen van de bevolking een zeer diep ongenoegen zit, dat het gevolg is van een wanbeleid op verschillende gebieden:justitie, vreemdelingen, migratie en veiligheid. Iemand voor een kleinigheid als een ietwat onnozele scheldpartij (die dan misschien nog wel uitgelokt zou kunnen zijn) een boete geven die een veelvoud is van een zware verkeersovertreding of nog erger, is geen daad van rechtvaardigheid, maar een politiek signaal naar de oppositie en naar mensen die voor die oppositie wensen te stemmen. Het is m.a.w. een ondemocratische, illegitieme, ja dictatoriale daad. En dat zal niet ongestraft blijven, hoor... Die man gaat gewoon op een andere manier (en waarschijnlijk veel gevaarlijker) zijn gevoelens uiten. En hij is niet alleen. Dat is het probleem. De basisproblematiek dient aangepakt te worden, niet de verbale reakties van de gewone mens op deze problematiek. Er zijn tenslotte geen gewonden of doden gevallen en niemands eigendom werd beschadigd of gestolen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |