![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
be.politics Via dit forum kun je alle berichten lezen die worden gepost op de nieuwsgroep be.politics. Je kunt hier ook reageren op deze berichten, reacties worden dan ook in deze nieuwsgroep gepost. Vergeet niet om dit te lezen. |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
|
![]() "Dixit" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > > "Maximiliaan Derawijde" <[email protected]> schreef > in > bericht news:[email protected]... >> >> "Sargon" <[email protected]> schreef in bericht >> news:[email protected]... >> > On Thu, 12 May 2005 19:27:19 +0200, "Maximiliaan Derawijde" >> > <[email protected]> wrote: >> > >> >> >> >> "Karel "de Jazz" Jansens" <[email protected]> schreef in >> >> bericht >> >> news:[email protected] .nl... >> >> > Uncle's wrote: >> >> > >> >> >> "Ghingis Khan" <[email protected]> wrote in message >> >> >> news:[email protected]... >> >> >> >> >> >> >> >> >>>Voor mijn dochter zoek ik nu reeds scholen waar ze geen Frans moet >> >> >>>leren. >> >> >>>Een kwestie van ze een toekomst te geven. Alle talen, behalve >> >> >>>Frans. >> >> >>>Engelse school dan maar? >> >> >>> >> >> >> >> >> >> >> >> >> Kierewiet! >> >> >> Mijn dochter, die na een Talenopleiding en een postgraduaat > Management >> >> >> afstudeerde - waarna ze welhaast perfect het Engels en het Duits >> >> >> beheerste -, besefte dat dit niet voldoende was: om zich staande te >> >> >> houden in haar bedrijf heeft ze zich grondig moeten laten >> >> >> bijscholen >> >> >> voor >> >> >> het Frans. >> >> > >> >> > Teveel concurrentie van Waalse "meiskens" op haar straathoek? >> >> > >> >> >> >> Vind jij dat nu zelf een normale reactie, Karel? Lekker de man (of > diens >> >> dochter) spelen? >> >> >> > >> > Acht jij de Sjarel dan in staat tot een normale reactie? >> > >> > >> :) >> was ik even uit het oog verloren. Bedankt om me eraan te herinneren. >> Maar >> het valt idd wel op: twee jaar geleden was er opvallend minder gescheld, >> waren er nog wat meer mensen die "links" dachten. Nu lijkt het wel één >> groot forum waar een drie-viertal mensen de plak zwaaien en iedereen die > een >> andere mening erop nahoudt, uitschelden of "politiek correct" noemen. >> Tsjah. >> >> Max > > Dat is van recentere tijd dan drie tot vier jaar geleden. Een paar maanden > geleden was het nog prima, maar de meeste kwaliteitsposters zijn het > inderdaad afgebold. Tel daarbij op dat we er nog een paar bij hebben die > een > nog grotere waffel hebben dan Ginghis en waarbij Ginghis zelfs > intellectuele > kantjes heeft en het is naar de vaantjes... > Enig idee waar ze heen zijn? Ik mis Fullator, Fusti, en consorten. Max -- http://maximiliaanderawijde.blogspot.com Amor Fati - Wees gelukkig met je lot |
![]() |
#42 |
|
![]() "Ghingis Khan" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > > "Maximiliaan Derawijde" <[email protected]> schreef > in bericht news:[email protected]... >> >> "Ghingis Khan" <[email protected]> schreef in bericht >> news:[email protected]... >>> >>> "Maximiliaan Derawijde" <[email protected]> >>> schreef in bericht news:[email protected]... >>>> >>>> "Ghingis Khan" <[email protected]> schreef in bericht >>>> news:[email protected]... >>>>> >>>>> "Maximiliaan Derawijde" <[email protected]> >>>>> schreef in bericht news:[email protected]... >>>>>> >>>>>> "Ghingis Khan" <[email protected]> schreef in bericht >>>>>> news:[email protected]... >>>>>>> >>>>>>> " de boskabouter" <[email protected]> schreef in bericht >>>>>>> news:[email protected]... >>>>>>>> >>>>>>>> "Uncle's" <[email protected]> schreef in bericht >>>>>>>> news:[email protected]... >>>>>>>>> "Ghingis Khan" <[email protected]> wrote in message >>>>>>>>> news:[email protected]... >>>>>>>>> >>>>>>>>> > Voor mijn dochter zoek ik nu reeds scholen waar ze geen Frans >>>>>>>>> > moet >>>>>>>> leren. >>>>>>>>> > Een kwestie van ze een toekomst te geven. Alle talen, behalve >>>>>>>>> > Frans. >>>>>>>>> > Engelse school dan maar? >>>>>>>>> > >>>>>>>>> >>>>>>>>> Kierewiet! >>>>>>>>> Mijn dochter, die na een Talenopleiding en een postgraduaat >>>>>>>>> Management >>>>>>>>> afstudeerde - waarna ze welhaast perfect het Engels en het Duits >>>>>>>>> beheerste -, besefte dat dit niet voldoende was: om zich staande >>>>>>>>> te houden >>>>>>>>> in haar bedrijf heeft ze zich grondig moeten laten bijscholen voor >>>>>>>>> het >>>>>>>>> Frans. >>>>>>>>> >>>>>>>>> U's >>>>>>>>> >>>>>>>> En zijn de Franstaligen dan ook viertalig of hoeft dat niet voor >>>>>>>> hen? >>>>>>>> >>>>>>> >>>>>>> Ja er zijn er, maar ze zijn zeer moeilijk te vinden. >>>>>>> >>>>>> Akkoord. En dat vind ik zelf ook maar flauw van die franstaligen. >>>>>> Maar het Frans is nu eenmaal een sterkere taal dan het Nederlands, >>>>>> chauvinisme hebben ze te over. >>>>>> >>>>> >>>>> En daarom met de Vlaams sprekende mens het hoofd buigen ? >>>> >>>> Bijlange niet, man! We moeten net trots zijn op onze talenkennis en >>>> werkhouding. >>>> >>>> Verdorie, Ginghis, mijn commentaar begon over het feit dat jij een >>>> bepaalde zin zo formuleerde dat ze fout begrepen werd. Letterlijk >>>> schreef je:"De productiviteit bij bvb. politicsinfo (mijn laatste >>>> project) van Vlamingen was 124% van Franstaligen 67,5%.". Dan vroeg ik >>>> me gewoon af: hoe kan de productiviteit (qua posten op politicsinfo) nu >>>> hoger liggen dan 100%. Wist ik veel dat je het over arbeid had. Uit >>>> je hele zin is dat totaal niet af te leiden. En dan begint men me maar >>>> gewoon uit te schelden, zeggen dat ik "afga", dat ik "mijn vriendjes >>>> aan de unief moet raadplegen", ... Terwijl ik doodeenvoudigweg die ene >>>> zinsnede niet snapte. >>>> >>>> Komaan zeg, is dat nu echt allemaal nodig, zowel van jou als van Lesj? >>>> >>>> >>> >>> Max mijn virtuele vriend, soms is een schokje nodig om iemand wakker te >>> maken. >>> >>> Wat met deze gebeurd is. >>> >>> Even goede virtuele vrienden ? >>> >> d'accord :) >> >> (och ja, morgen zit het spel toch weer op de wagen, hee, kerel) >> > > Waarom? > Ik ben van mijn woord. > > -- Ik idem. Maar wat dat spel betreft, ik bedoel onze meningsverschillen. Het op de man spelen, daar moeten we idd vanaf. Maar de meningsverschillen, laten we elkaar geen blaasjes wijsmaken, die gaan niet weg. Max -- http://maximiliaanderawijde.blogspot.com Amor Fati - Wees gelukkig met je lot |
![]() |
#43 |
|
![]() "Karel "de Jazz" Jansens" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected] .nl... > Maximiliaan Derawijde wrote: > >> "Karel "de Jazz" Jansens" <[email protected]> schreef in >> bericht news:[email protected] .nl... >> >>>Maximiliaan Derawijde wrote: >>> >>> >>>>"Karel "de Jazz" Jansens" <[email protected]> schreef in >>>>bericht news:[email protected] .nl... >>>> >>>> >>>>>Uncle's wrote: >>>>> >>>>> >>>>> >>>>>>"Ghingis Khan" <[email protected]> wrote in message >>>>>>news:[email protected]... >>>>>> >>>>>> >>>>>> >>>>>> >>>>>>>Voor mijn dochter zoek ik nu reeds scholen waar ze geen Frans moet >>>>>>>leren. Een kwestie van ze een toekomst te geven. Alle talen, behalve >>>>>>>Frans. >>>>>>>Engelse school dan maar? >>>>>>> >>>>>> >>>>>> >>>>>>Kierewiet! >>>>>>Mijn dochter, die na een Talenopleiding en een postgraduaat Management >>>>>>afstudeerde - waarna ze welhaast perfect het Engels en het Duits >>>>>>beheerste -, besefte dat dit niet voldoende was: om zich staande te >>>>>>houden in haar bedrijf heeft ze zich grondig moeten laten bijscholen >>>>>>voor het Frans. >>>>> >>>>>Teveel concurrentie van Waalse "meiskens" op haar straathoek? >>>>> >>>> >>>> >>>>Vind jij dat nu zelf een normale reactie, Karel? Lekker de man (of diens >>>>dochter) spelen? >>> >>>Oei. Ik wist niet dat alleen zeer deed bij democraaien. >>> >>>-- >> >> Los van het feit dat ik je zin niet echt begrijp: je vindt jezelf dus >> geen democraat? > > Is dat "democraat" in de herziene, gestuurde betekenis van het woord, > zoals goedgekeurd door Fuehrers Stevaert en Di Rupo? Of is het "democraat" > in de betekenis die de oude Grieken eraan gaven? > Liever die van Stevaert dan die van de Grieken. Daar had ocharm 1% van de bevolking stemrecht. Of zelfs nog minder. Mooie democratie. Max -- http://maximiliaanderawijde.blogspot.com Amor Fati - Wees gelukkig met je lot |
![]() |
#44 |
|
![]() "Maximiliaan Derawijde" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > > "Ghingis Khan" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]... >> >> "Maximiliaan Derawijde" <[email protected]> schreef >> in bericht news:[email protected]... >>> >>> "Ghingis Khan" <[email protected]> schreef in bericht >>> news:[email protected]... >>>> >>>> "Maximiliaan Derawijde" <[email protected]> >>>> schreef in bericht news:[email protected]... >>>>> >>>>> "Ghingis Khan" <[email protected]> schreef in bericht >>>>> news:[email protected]... >>>>>> >>>>>> "Maximiliaan Derawijde" <[email protected]> >>>>>> schreef in bericht news:[email protected]... >>>>>>> >>>>>>> "Ghingis Khan" <[email protected]> schreef in bericht >>>>>>> news:[email protected]... >>>>>>>> >>>>>>>> " de boskabouter" <[email protected]> schreef in bericht >>>>>>>> news:[email protected]... >>>>>>>>> >>>>>>>>> "Uncle's" <[email protected]> schreef in bericht >>>>>>>>> news:[email protected]... >>>>>>>>>> "Ghingis Khan" <[email protected]> wrote in message >>>>>>>>>> news:[email protected]... >>>>>>>>>> >>>>>>>>>> > Voor mijn dochter zoek ik nu reeds scholen waar ze geen Frans >>>>>>>>>> > moet >>>>>>>>> leren. >>>>>>>>>> > Een kwestie van ze een toekomst te geven. Alle talen, behalve >>>>>>>>>> > Frans. >>>>>>>>>> > Engelse school dan maar? >>>>>>>>>> > >>>>>>>>>> >>>>>>>>>> Kierewiet! >>>>>>>>>> Mijn dochter, die na een Talenopleiding en een postgraduaat >>>>>>>>>> Management >>>>>>>>>> afstudeerde - waarna ze welhaast perfect het Engels en het Duits >>>>>>>>>> beheerste -, besefte dat dit niet voldoende was: om zich staande >>>>>>>>>> te houden >>>>>>>>>> in haar bedrijf heeft ze zich grondig moeten laten bijscholen >>>>>>>>>> voor het >>>>>>>>>> Frans. >>>>>>>>>> >>>>>>>>>> U's >>>>>>>>>> >>>>>>>>> En zijn de Franstaligen dan ook viertalig of hoeft dat niet voor >>>>>>>>> hen? >>>>>>>>> >>>>>>>> >>>>>>>> Ja er zijn er, maar ze zijn zeer moeilijk te vinden. >>>>>>>> >>>>>>> Akkoord. En dat vind ik zelf ook maar flauw van die franstaligen. >>>>>>> Maar het Frans is nu eenmaal een sterkere taal dan het Nederlands, >>>>>>> chauvinisme hebben ze te over. >>>>>>> >>>>>> >>>>>> En daarom met de Vlaams sprekende mens het hoofd buigen ? >>>>> >>>>> Bijlange niet, man! We moeten net trots zijn op onze talenkennis en >>>>> werkhouding. >>>>> >>>>> Verdorie, Ginghis, mijn commentaar begon over het feit dat jij een >>>>> bepaalde zin zo formuleerde dat ze fout begrepen werd. Letterlijk >>>>> schreef je:"De productiviteit bij bvb. politicsinfo (mijn laatste >>>>> project) van Vlamingen was 124% van Franstaligen 67,5%.". Dan vroeg >>>>> ik me gewoon af: hoe kan de productiviteit (qua posten op >>>>> politicsinfo) nu hoger liggen dan 100%. Wist ik veel dat je het over >>>>> arbeid had. Uit je hele zin is dat totaal niet af te leiden. En dan >>>>> begint men me maar gewoon uit te schelden, zeggen dat ik "afga", dat >>>>> ik "mijn vriendjes aan de unief moet raadplegen", ... Terwijl ik >>>>> doodeenvoudigweg die ene zinsnede niet snapte. >>>>> >>>>> Komaan zeg, is dat nu echt allemaal nodig, zowel van jou als van Lesj? >>>>> >>>>> >>>> >>>> Max mijn virtuele vriend, soms is een schokje nodig om iemand wakker te >>>> maken. >>>> >>>> Wat met deze gebeurd is. >>>> >>>> Even goede virtuele vrienden ? >>>> >>> d'accord :) >>> >>> (och ja, morgen zit het spel toch weer op de wagen, hee, kerel) >>> >> >> Waarom? >> Ik ben van mijn woord. >> >> -- > > Ik idem. Maar wat dat spel betreft, ik bedoel onze meningsverschillen. > Het op de man spelen, daar moeten we idd vanaf. Maar de > meningsverschillen, laten we elkaar geen blaasjes wijsmaken, die gaan niet > weg. > Dat is juist, toch nog één poging. Site opgemaakt door Liberale vrienden, en met Liberale bedoel ik niet de PVV of VLD maar **echte** Liberale mensen. http://www.belgiantransfers.org/ -- Ghingis Khan http://chinggiskhanfoundation.com/ http://www.khadag.org/ http://www.snowleopard.org/ |
![]() |
#45 |
|
![]() "Ghingis Khan" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > > "Maximiliaan Derawijde" <[email protected]> schreef > in bericht news:[email protected]... >> >> "Ghingis Khan" <[email protected]> schreef in bericht >> news:[email protected]... >>> >>> "Maximiliaan Derawijde" <[email protected]> >>> schreef in bericht news:[email protected]... >>>> >>>> "Ghingis Khan" <[email protected]> schreef in bericht >>>> news:[email protected]... >>>>> >>>>> "Maximiliaan Derawijde" <[email protected]> >>>>> schreef in bericht news:[email protected]... >>>>>> >>>>>> "Ghingis Khan" <[email protected]> schreef in bericht >>>>>> news:[email protected]... >>>>>>> >>>>>>> "Maximiliaan Derawijde" <[email protected]> >>>>>>> schreef in bericht news:[email protected]... >>>>>>>> >>>>>>>> "Ghingis Khan" <[email protected]> schreef in bericht >>>>>>>> news:[email protected]... >>>>>>>>> >>>>>>>>> " de boskabouter" <[email protected]> schreef in bericht >>>>>>>>> news:[email protected]... >>>>>>>>>> >>>>>>>>>> "Uncle's" <[email protected]> schreef in bericht >>>>>>>>>> news:[email protected]... >>>>>>>>>>> "Ghingis Khan" <[email protected]> wrote in message >>>>>>>>>>> news:[email protected]... >>>>>>>>>>> >>>>>>>>>>> > Voor mijn dochter zoek ik nu reeds scholen waar ze geen Frans >>>>>>>>>>> > moet >>>>>>>>>> leren. >>>>>>>>>>> > Een kwestie van ze een toekomst te geven. Alle talen, behalve >>>>>>>>>>> > Frans. >>>>>>>>>>> > Engelse school dan maar? >>>>>>>>>>> > >>>>>>>>>>> >>>>>>>>>>> Kierewiet! >>>>>>>>>>> Mijn dochter, die na een Talenopleiding en een postgraduaat >>>>>>>>>>> Management >>>>>>>>>>> afstudeerde - waarna ze welhaast perfect het Engels en het Duits >>>>>>>>>>> beheerste -, besefte dat dit niet voldoende was: om zich staande >>>>>>>>>>> te houden >>>>>>>>>>> in haar bedrijf heeft ze zich grondig moeten laten bijscholen >>>>>>>>>>> voor het >>>>>>>>>>> Frans. >>>>>>>>>>> >>>>>>>>>>> U's >>>>>>>>>>> >>>>>>>>>> En zijn de Franstaligen dan ook viertalig of hoeft dat niet voor >>>>>>>>>> hen? >>>>>>>>>> >>>>>>>>> >>>>>>>>> Ja er zijn er, maar ze zijn zeer moeilijk te vinden. >>>>>>>>> >>>>>>>> Akkoord. En dat vind ik zelf ook maar flauw van die franstaligen. >>>>>>>> Maar het Frans is nu eenmaal een sterkere taal dan het Nederlands, >>>>>>>> chauvinisme hebben ze te over. >>>>>>>> >>>>>>> >>>>>>> En daarom met de Vlaams sprekende mens het hoofd buigen ? >>>>>> >>>>>> Bijlange niet, man! We moeten net trots zijn op onze talenkennis en >>>>>> werkhouding. >>>>>> >>>>>> Verdorie, Ginghis, mijn commentaar begon over het feit dat jij een >>>>>> bepaalde zin zo formuleerde dat ze fout begrepen werd. Letterlijk >>>>>> schreef je:"De productiviteit bij bvb. politicsinfo (mijn laatste >>>>>> project) van Vlamingen was 124% van Franstaligen 67,5%.". Dan vroeg >>>>>> ik me gewoon af: hoe kan de productiviteit (qua posten op >>>>>> politicsinfo) nu hoger liggen dan 100%. Wist ik veel dat je het over >>>>>> arbeid had. Uit je hele zin is dat totaal niet af te leiden. En dan >>>>>> begint men me maar gewoon uit te schelden, zeggen dat ik "afga", dat >>>>>> ik "mijn vriendjes aan de unief moet raadplegen", ... Terwijl ik >>>>>> doodeenvoudigweg die ene zinsnede niet snapte. >>>>>> >>>>>> Komaan zeg, is dat nu echt allemaal nodig, zowel van jou als van >>>>>> Lesj? >>>>>> >>>>>> >>>>> >>>>> Max mijn virtuele vriend, soms is een schokje nodig om iemand wakker >>>>> te maken. >>>>> >>>>> Wat met deze gebeurd is. >>>>> >>>>> Even goede virtuele vrienden ? >>>>> >>>> d'accord :) >>>> >>>> (och ja, morgen zit het spel toch weer op de wagen, hee, kerel) >>>> >>> >>> Waarom? >>> Ik ben van mijn woord. >>> >>> -- >> >> Ik idem. Maar wat dat spel betreft, ik bedoel onze meningsverschillen. >> Het op de man spelen, daar moeten we idd vanaf. Maar de >> meningsverschillen, laten we elkaar geen blaasjes wijsmaken, die gaan >> niet weg. >> > > Dat is juist, toch nog één poging. > > Site opgemaakt door Liberale vrienden, en met Liberale > bedoel ik niet de PVV of VLD maar **echte** Liberale mensen. > http://www.belgiantransfers.org/ > > -- Voor alle duidelijkheid: mag ik vragen wat je onder "liberalisme" verstaat? Want anders verstaan we er verschillende dingen onder, en dat heeft ook geen zin. Voor mij gaat het dan rond ethisch liberalisme. Isaiah Berlin, that stuff. Max -- http://maximiliaanderawijde.blogspot.com Amor Fati - Wees gelukkig met je lot |
![]() |
#46 |
|
![]() "Maximiliaan Derawijde" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > > "Karel "de Jazz" Jansens" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected] .nl... >> Maximiliaan Derawijde wrote: >> >>> "Karel "de Jazz" Jansens" <[email protected]> schreef in >>> bericht news:[email protected] .nl... >>> >>>>Maximiliaan Derawijde wrote: >>>> >>>> >>>>>"Karel "de Jazz" Jansens" <[email protected]> schreef in >>>>>bericht news:[email protected] .nl... >>>>> >>>>> >>>>>>Uncle's wrote: >>>>>> >>>>>> >>>>>> >>>>>>>"Ghingis Khan" <[email protected]> wrote in message >>>>>>>news:[email protected] t-ops.be... >>>>>>> >>>>>>> >>>>>>> >>>>>>> >>>>>>>>Voor mijn dochter zoek ik nu reeds scholen waar ze geen Frans moet >>>>>>>>leren. Een kwestie van ze een toekomst te geven. Alle talen, behalve >>>>>>>>Frans. >>>>>>>>Engelse school dan maar? >>>>>>>> >>>>>>> >>>>>>> >>>>>>>Kierewiet! >>>>>>>Mijn dochter, die na een Talenopleiding en een postgraduaat >>>>>>>Management afstudeerde - waarna ze welhaast perfect het Engels en het >>>>>>>Duits beheerste -, besefte dat dit niet voldoende was: om zich >>>>>>>staande te houden in haar bedrijf heeft ze zich grondig moeten laten >>>>>>>bijscholen voor het Frans. >>>>>> >>>>>>Teveel concurrentie van Waalse "meiskens" op haar straathoek? >>>>>> >>>>> >>>>> >>>>>Vind jij dat nu zelf een normale reactie, Karel? Lekker de man (of >>>>>diens dochter) spelen? >>>> >>>>Oei. Ik wist niet dat alleen zeer deed bij democraaien. >>>> >>>>-- >>> >>> Los van het feit dat ik je zin niet echt begrijp: je vindt jezelf dus >>> geen democraat? >> >> Is dat "democraat" in de herziene, gestuurde betekenis van het woord, >> zoals goedgekeurd door Fuehrers Stevaert en Di Rupo? Of is het >> "democraat" in de betekenis die de oude Grieken eraan gaven? >> > > Liever die van Stevaert dan die van de Grieken. Daar had ocharm 1% van de > bevolking stemrecht. Of zelfs nog minder. Mooie democratie. > Maxje lezen wat er staat, niet wat je denkt dat er staat. **Betekenis** niemand spreekt over % tjes. Btw: in het belgiekske is het ook zo geweest, hoelang is het vrouwenstemrecht er ? -- Ghingis Khan http://chinggiskhanfoundation.com/ http://www.khadag.org/ http://www.snowleopard.org/ |
![]() |
#47 |
|
![]() Maximiliaan Derawijde wrote:
> "Karel "de Jazz" Jansens" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected] .nl... > >>Maximiliaan Derawijde wrote: >> >> >>>"Karel "de Jazz" Jansens" <[email protected]> schreef in >>>bericht news:[email protected] .nl... >>> >>> >>>>Maximiliaan Derawijde wrote: >>>> >>>> >>>> >>>>>"Karel "de Jazz" Jansens" <[email protected]> schreef in >>>>>bericht news:[email protected] .nl... >>>>> >>>>> >>>>> >>>>>>Uncle's wrote: >>>>>> >>>>>> >>>>>> >>>>>> >>>>>>>"Ghingis Khan" <[email protected]> wrote in message >>>>>>>news:[email protected] t-ops.be... >>>>>>> >>>>>>> >>>>>>> >>>>>>> >>>>>>> >>>>>>>>Voor mijn dochter zoek ik nu reeds scholen waar ze geen Frans moet >>>>>>>>leren. Een kwestie van ze een toekomst te geven. Alle talen, behalve >>>>>>>>Frans. >>>>>>>>Engelse school dan maar? >>>>>>>> >>>>>>> >>>>>>> >>>>>>>Kierewiet! >>>>>>>Mijn dochter, die na een Talenopleiding en een postgraduaat Management >>>>>>>afstudeerde - waarna ze welhaast perfect het Engels en het Duits >>>>>>>beheerste -, besefte dat dit niet voldoende was: om zich staande te >>>>>>>houden in haar bedrijf heeft ze zich grondig moeten laten bijscholen >>>>>>>voor het Frans. >>>>>> >>>>>>Teveel concurrentie van Waalse "meiskens" op haar straathoek? >>>>>> >>>>> >>>>> >>>>>Vind jij dat nu zelf een normale reactie, Karel? Lekker de man (of diens >>>>>dochter) spelen? >>>> >>>>Oei. Ik wist niet dat alleen zeer deed bij democraaien. >>>> >>>>-- >>> >>>Los van het feit dat ik je zin niet echt begrijp: je vindt jezelf dus >>>geen democraat? >> >>Is dat "democraat" in de herziene, gestuurde betekenis van het woord, >>zoals goedgekeurd door Fuehrers Stevaert en Di Rupo? Of is het "democraat" >>in de betekenis die de oude Grieken eraan gaven? >> > > > Liever die van Stevaert dan die van de Grieken. Daar had ocharm 1% van de > bevolking stemrecht. Of zelfs nog minder. Mooie democratie. Dat is nog altijd 1 procent méér dan bij Stevaert en Co. Maar nogmaals, ik ben niet voor democratie, maar voor demarchie. -- Karel "de Jazz" Jansens "Ceterum censeo Belgicam delendam." (Cato, 'Pro Gerolphe') |
![]() |
#48 |
|
![]() "Ghingis Khan" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > > "Maximiliaan Derawijde" <[email protected]> schreef > in bericht news:[email protected]... >> >> "Ghingis Khan" <[email protected]> schreef in bericht >> news:[email protected]... >>> >>> "Maximiliaan Derawijde" <[email protected]> >>> schreef in bericht news:[email protected]... >>>> >>>> "Ghingis Khan" <[email protected]> schreef in bericht >>>> news:[email protected]... >>>>> >>>>> "Maximiliaan Derawijde" <[email protected]> >>>>> schreef in bericht news:[email protected]... >>>>>> >>>>>> "Ghingis Khan" <[email protected]> schreef in bericht >>>>>> news:[email protected]... >>>>>>> >>>>>>> "Maximiliaan Derawijde" <[email protected]> >>>>>>> schreef in bericht news:[email protected]... >>>>>>>> >>>>>>>> "Ghingis Khan" <[email protected]> schreef in bericht >>>>>>>> news:[email protected]... >>>>>>>>> >>>>>>>>> " de boskabouter" <[email protected]> schreef in bericht >>>>>>>>> news:[email protected]... >>>>>>>>>> >>>>>>>>>> "Uncle's" <[email protected]> schreef in bericht >>>>>>>>>> news:[email protected]... >>>>>>>>>>> "Ghingis Khan" <[email protected]> wrote in message >>>>>>>>>>> news:[email protected]... >>>>>>>>>>> >>>>>>>>>>> > Voor mijn dochter zoek ik nu reeds scholen waar ze geen Frans >>>>>>>>>>> > moet >>>>>>>>>> leren. >>>>>>>>>>> > Een kwestie van ze een toekomst te geven. Alle talen, behalve >>>>>>>>>>> > Frans. >>>>>>>>>>> > Engelse school dan maar? >>>>>>>>>>> > >>>>>>>>>>> >>>>>>>>>>> Kierewiet! >>>>>>>>>>> Mijn dochter, die na een Talenopleiding en een postgraduaat >>>>>>>>>>> Management >>>>>>>>>>> afstudeerde - waarna ze welhaast perfect het Engels en het Duits >>>>>>>>>>> beheerste -, besefte dat dit niet voldoende was: om zich staande >>>>>>>>>>> te houden >>>>>>>>>>> in haar bedrijf heeft ze zich grondig moeten laten bijscholen >>>>>>>>>>> voor het >>>>>>>>>>> Frans. >>>>>>>>>>> >>>>>>>>>>> U's >>>>>>>>>>> >>>>>>>>>> En zijn de Franstaligen dan ook viertalig of hoeft dat niet voor >>>>>>>>>> hen? >>>>>>>>>> >>>>>>>>> >>>>>>>>> Ja er zijn er, maar ze zijn zeer moeilijk te vinden. >>>>>>>>> >>>>>>>> Akkoord. En dat vind ik zelf ook maar flauw van die franstaligen. >>>>>>>> Maar het Frans is nu eenmaal een sterkere taal dan het Nederlands, >>>>>>>> chauvinisme hebben ze te over. >>>>>>>> >>>>>>> >>>>>>> En daarom met de Vlaams sprekende mens het hoofd buigen ? >>>>>> >>>>>> Bijlange niet, man! We moeten net trots zijn op onze talenkennis en >>>>>> werkhouding. >>>>>> >>>>>> Verdorie, Ginghis, mijn commentaar begon over het feit dat jij een >>>>>> bepaalde zin zo formuleerde dat ze fout begrepen werd. Letterlijk >>>>>> schreef je:"De productiviteit bij bvb. politicsinfo (mijn laatste >>>>>> project) van Vlamingen was 124% van Franstaligen 67,5%.". Dan vroeg >>>>>> ik me gewoon af: hoe kan de productiviteit (qua posten op >>>>>> politicsinfo) nu hoger liggen dan 100%. Wist ik veel dat je het over >>>>>> arbeid had. Uit je hele zin is dat totaal niet af te leiden. En dan >>>>>> begint men me maar gewoon uit te schelden, zeggen dat ik "afga", dat >>>>>> ik "mijn vriendjes aan de unief moet raadplegen", ... Terwijl ik >>>>>> doodeenvoudigweg die ene zinsnede niet snapte. >>>>>> >>>>>> Komaan zeg, is dat nu echt allemaal nodig, zowel van jou als van >>>>>> Lesj? >>>>>> >>>>>> >>>>> >>>>> Max mijn virtuele vriend, soms is een schokje nodig om iemand wakker >>>>> te maken. >>>>> >>>>> Wat met deze gebeurd is. >>>>> >>>>> Even goede virtuele vrienden ? >>>>> >>>> d'accord :) >>>> >>>> (och ja, morgen zit het spel toch weer op de wagen, hee, kerel) >>>> >>> >>> Waarom? >>> Ik ben van mijn woord. >>> >>> -- >> >> Ik idem. Maar wat dat spel betreft, ik bedoel onze meningsverschillen. >> Het op de man spelen, daar moeten we idd vanaf. Maar de >> meningsverschillen, laten we elkaar geen blaasjes wijsmaken, die gaan >> niet weg. >> > > Dat is juist, toch nog één poging. > > Site opgemaakt door Liberale vrienden, en met Liberale > bedoel ik niet de PVV of VLD maar **echte** Liberale mensen. > http://www.belgiantransfers.org/ > > -- btw: bedankt voor de link. Max |
![]() |
#49 |
|
![]() "Maximiliaan Derawijde" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > > "Ghingis Khan" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]... >> >> "Maximiliaan Derawijde" <[email protected]> schreef >> in bericht news:[email protected]... >>> >>> "Ghingis Khan" <[email protected]> schreef in bericht >>> news:[email protected]... >>>> >>>> "Maximiliaan Derawijde" <[email protected]> >>>> schreef in bericht news:[email protected]... >>>>> >>>>> "Ghingis Khan" <[email protected]> schreef in bericht >>>>> news:[email protected]... >>>>>> >>>>>> "Maximiliaan Derawijde" <[email protected]> >>>>>> schreef in bericht news:[email protected]... >>>>>>> >>>>>>> "Ghingis Khan" <[email protected]> schreef in bericht >>>>>>> news:[email protected]... >>>>>>>> >>>>>>>> "Maximiliaan Derawijde" <[email protected]> >>>>>>>> schreef in bericht news:[email protected]... >>>>>>>>> >>>>>>>>> "Ghingis Khan" <[email protected]> schreef in bericht >>>>>>>>> news:[email protected]... >>>>>>>>>> >>>>>>>>>> " de boskabouter" <[email protected]> schreef in bericht >>>>>>>>>> news:[email protected]... >>>>>>>>>>> >>>>>>>>>>> "Uncle's" <[email protected]> schreef in bericht >>>>>>>>>>> news:[email protected]... >>>>>>>>>>>> "Ghingis Khan" <[email protected]> wrote in message >>>>>>>>>>>> news:[email protected]... >>>>>>>>>>>> >>>>>>>>>>>> > Voor mijn dochter zoek ik nu reeds scholen waar ze geen Frans >>>>>>>>>>>> > moet >>>>>>>>>>> leren. >>>>>>>>>>>> > Een kwestie van ze een toekomst te geven. Alle talen, behalve >>>>>>>>>>>> > Frans. >>>>>>>>>>>> > Engelse school dan maar? >>>>>>>>>>>> > >>>>>>>>>>>> >>>>>>>>>>>> Kierewiet! >>>>>>>>>>>> Mijn dochter, die na een Talenopleiding en een postgraduaat >>>>>>>>>>>> Management >>>>>>>>>>>> afstudeerde - waarna ze welhaast perfect het Engels en het >>>>>>>>>>>> Duits >>>>>>>>>>>> beheerste -, besefte dat dit niet voldoende was: om zich >>>>>>>>>>>> staande te houden >>>>>>>>>>>> in haar bedrijf heeft ze zich grondig moeten laten bijscholen >>>>>>>>>>>> voor het >>>>>>>>>>>> Frans. >>>>>>>>>>>> >>>>>>>>>>>> U's >>>>>>>>>>>> >>>>>>>>>>> En zijn de Franstaligen dan ook viertalig of hoeft dat niet voor >>>>>>>>>>> hen? >>>>>>>>>>> >>>>>>>>>> >>>>>>>>>> Ja er zijn er, maar ze zijn zeer moeilijk te vinden. >>>>>>>>>> >>>>>>>>> Akkoord. En dat vind ik zelf ook maar flauw van die franstaligen. >>>>>>>>> Maar het Frans is nu eenmaal een sterkere taal dan het Nederlands, >>>>>>>>> chauvinisme hebben ze te over. >>>>>>>>> >>>>>>>> >>>>>>>> En daarom met de Vlaams sprekende mens het hoofd buigen ? >>>>>>> >>>>>>> Bijlange niet, man! We moeten net trots zijn op onze talenkennis en >>>>>>> werkhouding. >>>>>>> >>>>>>> Verdorie, Ginghis, mijn commentaar begon over het feit dat jij een >>>>>>> bepaalde zin zo formuleerde dat ze fout begrepen werd. Letterlijk >>>>>>> schreef je:"De productiviteit bij bvb. politicsinfo (mijn laatste >>>>>>> project) van Vlamingen was 124% van Franstaligen 67,5%.". Dan vroeg >>>>>>> ik me gewoon af: hoe kan de productiviteit (qua posten op >>>>>>> politicsinfo) nu hoger liggen dan 100%. Wist ik veel dat je het >>>>>>> over arbeid had. Uit je hele zin is dat totaal niet af te leiden. >>>>>>> En dan begint men me maar gewoon uit te schelden, zeggen dat ik >>>>>>> "afga", dat ik "mijn vriendjes aan de unief moet raadplegen", ... >>>>>>> Terwijl ik doodeenvoudigweg die ene zinsnede niet snapte. >>>>>>> >>>>>>> Komaan zeg, is dat nu echt allemaal nodig, zowel van jou als van >>>>>>> Lesj? >>>>>>> >>>>>>> >>>>>> >>>>>> Max mijn virtuele vriend, soms is een schokje nodig om iemand wakker >>>>>> te maken. >>>>>> >>>>>> Wat met deze gebeurd is. >>>>>> >>>>>> Even goede virtuele vrienden ? >>>>>> >>>>> d'accord :) >>>>> >>>>> (och ja, morgen zit het spel toch weer op de wagen, hee, kerel) >>>>> >>>> >>>> Waarom? >>>> Ik ben van mijn woord. >>>> >>>> -- >>> >>> Ik idem. Maar wat dat spel betreft, ik bedoel onze meningsverschillen. >>> Het op de man spelen, daar moeten we idd vanaf. Maar de >>> meningsverschillen, laten we elkaar geen blaasjes wijsmaken, die gaan >>> niet weg. >>> >> >> Dat is juist, toch nog één poging. >> >> Site opgemaakt door Liberale vrienden, en met Liberale >> bedoel ik niet de PVV of VLD maar **echte** Liberale mensen. >> http://www.belgiantransfers.org/ >> >> -- > > Voor alle duidelijkheid: mag ik vragen wat je onder "liberalisme" > verstaat? Want anders verstaan we er verschillende dingen onder, en dat > heeft ook geen zin. Voor mij gaat het dan rond ethisch liberalisme. > Isaiah Berlin, that stuff. > Liberaal, niets meer niets minder Geen ethische discusies, geen Isaiah Berlin, Liberaal, het Liberalisme dat er nu niet meer is. -- Ghingis Khan http://chinggiskhanfoundation.com/ http://www.khadag.org/ http://www.snowleopard.org/ |
![]() |
#50 |
|
![]() "Ghingis Khan" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > > "Maximiliaan Derawijde" <[email protected]> schreef > in bericht news:[email protected]... >> >> "Karel "de Jazz" Jansens" <[email protected]> schreef in >> bericht news:[email protected] .nl... >>> Maximiliaan Derawijde wrote: >>> >>>> "Karel "de Jazz" Jansens" <[email protected]> schreef in >>>> bericht news:[email protected] .nl... >>>> >>>>>Maximiliaan Derawijde wrote: >>>>> >>>>> >>>>>>"Karel "de Jazz" Jansens" <[email protected]> schreef in >>>>>>bericht news:[email protected] .nl... >>>>>> >>>>>> >>>>>>>Uncle's wrote: >>>>>>> >>>>>>> >>>>>>> >>>>>>>>"Ghingis Khan" <[email protected]> wrote in message >>>>>>>>news:[email protected] et-ops.be... >>>>>>>> >>>>>>>> >>>>>>>> >>>>>>>> >>>>>>>>>Voor mijn dochter zoek ik nu reeds scholen waar ze geen Frans moet >>>>>>>>>leren. Een kwestie van ze een toekomst te geven. Alle talen, >>>>>>>>>behalve Frans. >>>>>>>>>Engelse school dan maar? >>>>>>>>> >>>>>>>> >>>>>>>> >>>>>>>>Kierewiet! >>>>>>>>Mijn dochter, die na een Talenopleiding en een postgraduaat >>>>>>>>Management afstudeerde - waarna ze welhaast perfect het Engels en >>>>>>>>het Duits beheerste -, besefte dat dit niet voldoende was: om zich >>>>>>>>staande te houden in haar bedrijf heeft ze zich grondig moeten laten >>>>>>>>bijscholen voor het Frans. >>>>>>> >>>>>>>Teveel concurrentie van Waalse "meiskens" op haar straathoek? >>>>>>> >>>>>> >>>>>> >>>>>>Vind jij dat nu zelf een normale reactie, Karel? Lekker de man (of >>>>>>diens dochter) spelen? >>>>> >>>>>Oei. Ik wist niet dat alleen zeer deed bij democraaien. >>>>> >>>>>-- >>>> >>>> Los van het feit dat ik je zin niet echt begrijp: je vindt jezelf dus >>>> geen democraat? >>> >>> Is dat "democraat" in de herziene, gestuurde betekenis van het woord, >>> zoals goedgekeurd door Fuehrers Stevaert en Di Rupo? Of is het >>> "democraat" in de betekenis die de oude Grieken eraan gaven? >>> >> >> Liever die van Stevaert dan die van de Grieken. Daar had ocharm 1% van >> de bevolking stemrecht. Of zelfs nog minder. Mooie democratie. >> > > Maxje lezen wat er staat, niet wat je denkt dat er staat. > > **Betekenis** niemand spreekt over % tjes. > > Btw: in het belgiekske is het ook zo geweest, hoelang > is het vrouwenstemrecht er ? > Klopt, maar we hebben het over het NU, in vergelijking met de Griekse democratie. En die democratie was weliswaar mooi in theorie, maar in praktijk hebben de Grieken er zelf een heel aparte draai aan gegeven. Ik kijk graag naar de praktijk. En tsjah, dan toch liever die van Stevaert :) Max -- http://maximiliaanderawijde.blogspot.com Amor Fati - Wees gelukkig met je lot |
![]() |
#51 |
|
![]() "Karel "de Jazz" Jansens" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected] .nl... > Maximiliaan Derawijde wrote: > >> "Karel "de Jazz" Jansens" <[email protected]> schreef in >> bericht news:[email protected] .nl... >> >>>Maximiliaan Derawijde wrote: >>> >>> >>>>"Karel "de Jazz" Jansens" <[email protected]> schreef in >>>>bericht news:[email protected] .nl... >>>> >>>> >>>>>Maximiliaan Derawijde wrote: >>>>> >>>>> >>>>> >>>>>>"Karel "de Jazz" Jansens" <[email protected]> schreef in >>>>>>bericht news:[email protected] .nl... >>>>>> >>>>>> >>>>>> >>>>>>>Uncle's wrote: >>>>>>> >>>>>>> >>>>>>> >>>>>>> >>>>>>>>"Ghingis Khan" <[email protected]> wrote in message >>>>>>>>news:[email protected] et-ops.be... >>>>>>>> >>>>>>>> >>>>>>>> >>>>>>>> >>>>>>>> >>>>>>>>>Voor mijn dochter zoek ik nu reeds scholen waar ze geen Frans moet >>>>>>>>>leren. Een kwestie van ze een toekomst te geven. Alle talen, >>>>>>>>>behalve Frans. >>>>>>>>>Engelse school dan maar? >>>>>>>>> >>>>>>>> >>>>>>>> >>>>>>>>Kierewiet! >>>>>>>>Mijn dochter, die na een Talenopleiding en een postgraduaat >>>>>>>>Management afstudeerde - waarna ze welhaast perfect het Engels en >>>>>>>>het Duits beheerste -, besefte dat dit niet voldoende was: om zich >>>>>>>>staande te houden in haar bedrijf heeft ze zich grondig moeten laten >>>>>>>>bijscholen voor het Frans. >>>>>>> >>>>>>>Teveel concurrentie van Waalse "meiskens" op haar straathoek? >>>>>>> >>>>>> >>>>>> >>>>>>Vind jij dat nu zelf een normale reactie, Karel? Lekker de man (of >>>>>>diens dochter) spelen? >>>>> >>>>>Oei. Ik wist niet dat alleen zeer deed bij democraaien. >>>>> >>>>>-- >>>> >>>>Los van het feit dat ik je zin niet echt begrijp: je vindt jezelf dus >>>>geen democraat? >>> >>>Is dat "democraat" in de herziene, gestuurde betekenis van het woord, >>>zoals goedgekeurd door Fuehrers Stevaert en Di Rupo? Of is het >>>"democraat" in de betekenis die de oude Grieken eraan gaven? >>> >> >> >> Liever die van Stevaert dan die van de Grieken. Daar had ocharm 1% van >> de bevolking stemrecht. Of zelfs nog minder. Mooie democratie. > > Dat is nog altijd 1 procent méér dan bij Stevaert en Co. > > Maar nogmaals, ik ben niet voor democratie, maar voor demarchie. We mogen trouwens ook niet vergeten: Plato vond democratie maar niks. (en dat er nog altijd één percent meer is bij de grieken dan bij Stevaert: niet akkoord... we kunnen tenminste stemmen... ook al is dat geen voldoende reden om van een democratie te spreken, het is wel een basisvoorwaarde. En die basisvoorwaarde was bij de grieken niet ingelost) Max -- http://maximiliaanderawijde.blogspot.com Amor Fati - Wees gelukkig met je lot |
![]() |
#52 |
|
![]() "Ghingis Khan" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > > "Maximiliaan Derawijde" <[email protected]> schreef > in bericht news:[email protected]... >> >> "Ghingis Khan" <[email protected]> schreef in bericht >> news:[email protected]... >>> >>> "Maximiliaan Derawijde" <[email protected]> >>> schreef in bericht news:[email protected]... >>>> >>>> "Ghingis Khan" <[email protected]> schreef in bericht >>>> news:[email protected]... >>>>> >>>>> "Maximiliaan Derawijde" <[email protected]> >>>>> schreef in bericht news:[email protected]... >>>>>> >>>>>> "Ghingis Khan" <[email protected]> schreef in bericht >>>>>> news:[email protected]... >>>>>>> >>>>>>> "Maximiliaan Derawijde" <[email protected]> >>>>>>> schreef in bericht news:[email protected]... >>>>>>>> >>>>>>>> "Ghingis Khan" <[email protected]> schreef in bericht >>>>>>>> news:[email protected]... >>>>>>>>> >>>>>>>>> "Maximiliaan Derawijde" <[email protected]> >>>>>>>>> schreef in bericht >>>>>>>>> news:[email protected]... >>>>>>>>>> >>>>>>>>>> "Ghingis Khan" <[email protected]> schreef in bericht >>>>>>>>>> news:[email protected]... >>>>>>>>>>> >>>>>>>>>>> " de boskabouter" <[email protected]> schreef in bericht >>>>>>>>>>> news:[email protected]... >>>>>>>>>>>> >>>>>>>>>>>> "Uncle's" <[email protected]> schreef in bericht >>>>>>>>>>>> news:[email protected]... >>>>>>>>>>>>> "Ghingis Khan" <[email protected]> wrote in message >>>>>>>>>>>>> news:[email protected]... >>>>>>>>>>>>> >>>>>>>>>>>>> > Voor mijn dochter zoek ik nu reeds scholen waar ze geen >>>>>>>>>>>>> > Frans moet >>>>>>>>>>>> leren. >>>>>>>>>>>>> > Een kwestie van ze een toekomst te geven. Alle talen, >>>>>>>>>>>>> > behalve Frans. >>>>>>>>>>>>> > Engelse school dan maar? >>>>>>>>>>>>> > >>>>>>>>>>>>> >>>>>>>>>>>>> Kierewiet! >>>>>>>>>>>>> Mijn dochter, die na een Talenopleiding en een postgraduaat >>>>>>>>>>>>> Management >>>>>>>>>>>>> afstudeerde - waarna ze welhaast perfect het Engels en het >>>>>>>>>>>>> Duits >>>>>>>>>>>>> beheerste -, besefte dat dit niet voldoende was: om zich >>>>>>>>>>>>> staande te houden >>>>>>>>>>>>> in haar bedrijf heeft ze zich grondig moeten laten bijscholen >>>>>>>>>>>>> voor het >>>>>>>>>>>>> Frans. >>>>>>>>>>>>> >>>>>>>>>>>>> U's >>>>>>>>>>>>> >>>>>>>>>>>> En zijn de Franstaligen dan ook viertalig of hoeft dat niet >>>>>>>>>>>> voor hen? >>>>>>>>>>>> >>>>>>>>>>> >>>>>>>>>>> Ja er zijn er, maar ze zijn zeer moeilijk te vinden. >>>>>>>>>>> >>>>>>>>>> Akkoord. En dat vind ik zelf ook maar flauw van die >>>>>>>>>> franstaligen. Maar het Frans is nu eenmaal een sterkere taal dan >>>>>>>>>> het Nederlands, chauvinisme hebben ze te over. >>>>>>>>>> >>>>>>>>> >>>>>>>>> En daarom met de Vlaams sprekende mens het hoofd buigen ? >>>>>>>> >>>>>>>> Bijlange niet, man! We moeten net trots zijn op onze talenkennis >>>>>>>> en werkhouding. >>>>>>>> >>>>>>>> Verdorie, Ginghis, mijn commentaar begon over het feit dat jij een >>>>>>>> bepaalde zin zo formuleerde dat ze fout begrepen werd. Letterlijk >>>>>>>> schreef je:"De productiviteit bij bvb. politicsinfo (mijn laatste >>>>>>>> project) van Vlamingen was 124% van Franstaligen 67,5%.". Dan >>>>>>>> vroeg ik me gewoon af: hoe kan de productiviteit (qua posten op >>>>>>>> politicsinfo) nu hoger liggen dan 100%. Wist ik veel dat je het >>>>>>>> over arbeid had. Uit je hele zin is dat totaal niet af te leiden. >>>>>>>> En dan begint men me maar gewoon uit te schelden, zeggen dat ik >>>>>>>> "afga", dat ik "mijn vriendjes aan de unief moet raadplegen", ... >>>>>>>> Terwijl ik doodeenvoudigweg die ene zinsnede niet snapte. >>>>>>>> >>>>>>>> Komaan zeg, is dat nu echt allemaal nodig, zowel van jou als van >>>>>>>> Lesj? >>>>>>>> >>>>>>>> >>>>>>> >>>>>>> Max mijn virtuele vriend, soms is een schokje nodig om iemand wakker >>>>>>> te maken. >>>>>>> >>>>>>> Wat met deze gebeurd is. >>>>>>> >>>>>>> Even goede virtuele vrienden ? >>>>>>> >>>>>> d'accord :) >>>>>> >>>>>> (och ja, morgen zit het spel toch weer op de wagen, hee, kerel) >>>>>> >>>>> >>>>> Waarom? >>>>> Ik ben van mijn woord. >>>>> >>>>> -- >>>> >>>> Ik idem. Maar wat dat spel betreft, ik bedoel onze meningsverschillen. >>>> Het op de man spelen, daar moeten we idd vanaf. Maar de >>>> meningsverschillen, laten we elkaar geen blaasjes wijsmaken, die gaan >>>> niet weg. >>>> >>> >>> Dat is juist, toch nog één poging. >>> >>> Site opgemaakt door Liberale vrienden, en met Liberale >>> bedoel ik niet de PVV of VLD maar **echte** Liberale mensen. >>> http://www.belgiantransfers.org/ >>> >>> -- >> >> Voor alle duidelijkheid: mag ik vragen wat je onder "liberalisme" >> verstaat? Want anders verstaan we er verschillende dingen onder, en dat >> heeft ook geen zin. Voor mij gaat het dan rond ethisch liberalisme. >> Isaiah Berlin, that stuff. >> > > Liberaal, niets meer niets minder > Geen ethische discusies, geen Isaiah Berlin, Liberaal, > het Liberalisme dat er nu niet meer is. > Geef dan eerst even een aantal standpunten die bij dat liberalisme zoals jij het ziet horen? Want het ethisch liberalisme is ten gronde het liberalisme van Berlin, Mill, Popper, Bentham etc. Daarnaast is er ook een economisch liberalisme (Nozick, Hayek,...). Max -- http://maximiliaanderawijde.blogspot.com Amor Fati - Wees gelukkig met je lot |
![]() |
#53 |
|
![]() "Maximiliaan Derawijde" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > > "Ghingis Khan" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]... >> >> "Maximiliaan Derawijde" <[email protected]> schreef >> in bericht news:[email protected]... >>> >>> "Karel "de Jazz" Jansens" <[email protected]> schreef in >>> bericht news:[email protected] .nl... >>>> Maximiliaan Derawijde wrote: >>>> >>>>> "Karel "de Jazz" Jansens" <[email protected]> schreef in >>>>> bericht news:[email protected] .nl... >>>>> >>>>>>Maximiliaan Derawijde wrote: >>>>>> >>>>>> >>>>>>>"Karel "de Jazz" Jansens" <[email protected]> schreef in >>>>>>>bericht news:[email protected] .nl... >>>>>>> >>>>>>> >>>>>>>>Uncle's wrote: >>>>>>>> >>>>>>>> >>>>>>>> >>>>>>>>>"Ghingis Khan" <[email protected]> wrote in message >>>>>>>>>news:[email protected] t-ops.be... >>>>>>>>> >>>>>>>>> >>>>>>>>> >>>>>>>>> >>>>>>>>>>Voor mijn dochter zoek ik nu reeds scholen waar ze geen Frans moet >>>>>>>>>>leren. Een kwestie van ze een toekomst te geven. Alle talen, >>>>>>>>>>behalve Frans. >>>>>>>>>>Engelse school dan maar? >>>>>>>>>> >>>>>>>>> >>>>>>>>> >>>>>>>>>Kierewiet! >>>>>>>>>Mijn dochter, die na een Talenopleiding en een postgraduaat >>>>>>>>>Management afstudeerde - waarna ze welhaast perfect het Engels en >>>>>>>>>het Duits beheerste -, besefte dat dit niet voldoende was: om zich >>>>>>>>>staande te houden in haar bedrijf heeft ze zich grondig moeten >>>>>>>>>laten bijscholen voor het Frans. >>>>>>>> >>>>>>>>Teveel concurrentie van Waalse "meiskens" op haar straathoek? >>>>>>>> >>>>>>> >>>>>>> >>>>>>>Vind jij dat nu zelf een normale reactie, Karel? Lekker de man (of >>>>>>>diens dochter) spelen? >>>>>> >>>>>>Oei. Ik wist niet dat alleen zeer deed bij democraaien. >>>>>> >>>>>>-- >>>>> >>>>> Los van het feit dat ik je zin niet echt begrijp: je vindt jezelf dus >>>>> geen democraat? >>>> >>>> Is dat "democraat" in de herziene, gestuurde betekenis van het woord, >>>> zoals goedgekeurd door Fuehrers Stevaert en Di Rupo? Of is het >>>> "democraat" in de betekenis die de oude Grieken eraan gaven? >>>> >>> >>> Liever die van Stevaert dan die van de Grieken. Daar had ocharm 1% van >>> de bevolking stemrecht. Of zelfs nog minder. Mooie democratie. >>> >> >> Maxje lezen wat er staat, niet wat je denkt dat er staat. >> >> **Betekenis** niemand spreekt over % tjes. >> >> Btw: in het belgiekske is het ook zo geweest, hoelang >> is het vrouwenstemrecht er ? >> > > Klopt, maar we hebben het over het NU, in vergelijking met de Griekse > democratie. En die democratie was weliswaar mooi in theorie, maar in > praktijk hebben de Grieken er zelf een heel aparte draai aan gegeven. Ik > kijk graag naar de praktijk. En tsjah, dan toch liever die van Stevaert > :) > Maar Maxje toch, in theorie is alles mooi, is het niet mooi voor mij, dan zal het mooi zijn voor een ander. Wat niet mooi is, is zijn woord niet houden. Een van de hoofdtaken van de Democratie is zijn woord houden en geen kiezers bedrog plegen, zoniet kan je deze democratie opvouwen. In belgiek is ze reeds jaren geleden opgevouwen. -- Ghingis Khan http://chinggiskhanfoundation.com/ http://www.khadag.org/ http://www.snowleopard.org/ |
![]() |
#54 |
|
![]() "Maximiliaan Derawijde" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > > "Ghingis Khan" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]... >> >> "Maximiliaan Derawijde" <[email protected]> schreef >> in bericht news:[email protected]... >>> >>> "Ghingis Khan" <[email protected]> schreef in bericht >>> news:[email protected]... >>>> >>>> "Maximiliaan Derawijde" <[email protected]> >>>> schreef in bericht news:[email protected]... >>>>> >>>>> "Ghingis Khan" <[email protected]> schreef in bericht >>>>> news:[email protected]... >>>>>> >>>>>> "Maximiliaan Derawijde" <[email protected]> >>>>>> schreef in bericht news:[email protected]... >>>>>>> >>>>>>> "Ghingis Khan" <[email protected]> schreef in bericht >>>>>>> news:[email protected]... >>>>>>>> >>>>>>>> "Maximiliaan Derawijde" <[email protected]> >>>>>>>> schreef in bericht news:[email protected]... >>>>>>>>> >>>>>>>>> "Ghingis Khan" <[email protected]> schreef in bericht >>>>>>>>> news:[email protected]... >>>>>>>>>> >>>>>>>>>> "Maximiliaan Derawijde" <[email protected]> >>>>>>>>>> schreef in bericht >>>>>>>>>> news:[email protected]... >>>>>>>>>>> >>>>>>>>>>> "Ghingis Khan" <[email protected]> schreef in bericht >>>>>>>>>>> news:[email protected]... >>>>>>>>>>>> >>>>>>>>>>>> " de boskabouter" <[email protected]> schreef in bericht >>>>>>>>>>>> news:[email protected]... >>>>>>>>>>>>> >>>>>>>>>>>>> "Uncle's" <[email protected]> schreef in bericht >>>>>>>>>>>>> news:[email protected]... >>>>>>>>>>>>>> "Ghingis Khan" <[email protected]> wrote in message >>>>>>>>>>>>>> news:[email protected]... >>>>>>>>>>>>>> >>>>>>>>>>>>>> > Voor mijn dochter zoek ik nu reeds scholen waar ze geen >>>>>>>>>>>>>> > Frans moet >>>>>>>>>>>>> leren. >>>>>>>>>>>>>> > Een kwestie van ze een toekomst te geven. Alle talen, >>>>>>>>>>>>>> > behalve Frans. >>>>>>>>>>>>>> > Engelse school dan maar? >>>>>>>>>>>>>> > >>>>>>>>>>>>>> >>>>>>>>>>>>>> Kierewiet! >>>>>>>>>>>>>> Mijn dochter, die na een Talenopleiding en een postgraduaat >>>>>>>>>>>>>> Management >>>>>>>>>>>>>> afstudeerde - waarna ze welhaast perfect het Engels en het >>>>>>>>>>>>>> Duits >>>>>>>>>>>>>> beheerste -, besefte dat dit niet voldoende was: om zich >>>>>>>>>>>>>> staande te houden >>>>>>>>>>>>>> in haar bedrijf heeft ze zich grondig moeten laten bijscholen >>>>>>>>>>>>>> voor het >>>>>>>>>>>>>> Frans. >>>>>>>>>>>>>> >>>>>>>>>>>>>> U's >>>>>>>>>>>>>> >>>>>>>>>>>>> En zijn de Franstaligen dan ook viertalig of hoeft dat niet >>>>>>>>>>>>> voor hen? >>>>>>>>>>>>> >>>>>>>>>>>> >>>>>>>>>>>> Ja er zijn er, maar ze zijn zeer moeilijk te vinden. >>>>>>>>>>>> >>>>>>>>>>> Akkoord. En dat vind ik zelf ook maar flauw van die >>>>>>>>>>> franstaligen. Maar het Frans is nu eenmaal een sterkere taal dan >>>>>>>>>>> het Nederlands, chauvinisme hebben ze te over. >>>>>>>>>>> >>>>>>>>>> >>>>>>>>>> En daarom met de Vlaams sprekende mens het hoofd buigen ? >>>>>>>>> >>>>>>>>> Bijlange niet, man! We moeten net trots zijn op onze talenkennis >>>>>>>>> en werkhouding. >>>>>>>>> >>>>>>>>> Verdorie, Ginghis, mijn commentaar begon over het feit dat jij een >>>>>>>>> bepaalde zin zo formuleerde dat ze fout begrepen werd. Letterlijk >>>>>>>>> schreef je:"De productiviteit bij bvb. politicsinfo (mijn laatste >>>>>>>>> project) van Vlamingen was 124% van Franstaligen 67,5%.". Dan >>>>>>>>> vroeg ik me gewoon af: hoe kan de productiviteit (qua posten op >>>>>>>>> politicsinfo) nu hoger liggen dan 100%. Wist ik veel dat je het >>>>>>>>> over arbeid had. Uit je hele zin is dat totaal niet af te leiden. >>>>>>>>> En dan begint men me maar gewoon uit te schelden, zeggen dat ik >>>>>>>>> "afga", dat ik "mijn vriendjes aan de unief moet raadplegen", ... >>>>>>>>> Terwijl ik doodeenvoudigweg die ene zinsnede niet snapte. >>>>>>>>> >>>>>>>>> Komaan zeg, is dat nu echt allemaal nodig, zowel van jou als van >>>>>>>>> Lesj? >>>>>>>>> >>>>>>>>> >>>>>>>> >>>>>>>> Max mijn virtuele vriend, soms is een schokje nodig om iemand >>>>>>>> wakker te maken. >>>>>>>> >>>>>>>> Wat met deze gebeurd is. >>>>>>>> >>>>>>>> Even goede virtuele vrienden ? >>>>>>>> >>>>>>> d'accord :) >>>>>>> >>>>>>> (och ja, morgen zit het spel toch weer op de wagen, hee, kerel) >>>>>>> >>>>>> >>>>>> Waarom? >>>>>> Ik ben van mijn woord. >>>>>> >>>>>> -- >>>>> >>>>> Ik idem. Maar wat dat spel betreft, ik bedoel onze >>>>> meningsverschillen. Het op de man spelen, daar moeten we idd vanaf. >>>>> Maar de meningsverschillen, laten we elkaar geen blaasjes wijsmaken, >>>>> die gaan niet weg. >>>>> >>>> >>>> Dat is juist, toch nog één poging. >>>> >>>> Site opgemaakt door Liberale vrienden, en met Liberale >>>> bedoel ik niet de PVV of VLD maar **echte** Liberale mensen. >>>> http://www.belgiantransfers.org/ >>>> >>>> -- >>> >>> Voor alle duidelijkheid: mag ik vragen wat je onder "liberalisme" >>> verstaat? Want anders verstaan we er verschillende dingen onder, en dat >>> heeft ook geen zin. Voor mij gaat het dan rond ethisch liberalisme. >>> Isaiah Berlin, that stuff. >>> >> >> Liberaal, niets meer niets minder >> Geen ethische discusies, geen Isaiah Berlin, Liberaal, >> het Liberalisme dat er nu niet meer is. >> > Geef dan eerst even een aantal standpunten die bij dat liberalisme zoals > jij het ziet horen? Want het ethisch liberalisme is ten gronde het > liberalisme van Berlin, Mill, Popper, Bentham etc. Daarnaast is er ook > een economisch liberalisme (Nozick, Hayek,...). > Waarom zou ik standpunten moeten noemen ? Jij kent ze toch Liberty. Vrijheid, totale vrijheid zolang je niemand zijn vrijheid beknot. Niet de belgische liberale democratie dus. -- Ghingis Khan http://chinggiskhanfoundation.com/ http://www.khadag.org/ http://www.snowleopard.org/ |
![]() |
#55 |
|
![]() "Maximiliaan Derawijde" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... KNIP >>> >>> Liever die van Stevaert dan die van de Grieken. Daar had ocharm 1% van >>> de bevolking stemrecht. Of zelfs nog minder. Mooie democratie. >>> >> >> Maxje lezen wat er staat, niet wat je denkt dat er staat. >> >> **Betekenis** niemand spreekt over % tjes. >> >> Btw: in het belgiekske is het ook zo geweest, hoelang >> is het vrouwenstemrecht er ? >> > > Klopt, maar we hebben het over het NU, in vergelijking met de Griekse > democratie. En die democratie was weliswaar mooi in theorie, maar in > praktijk hebben de Grieken er zelf een heel aparte draai aan gegeven. Ik > kijk graag naar de praktijk. En tsjah, dan toch liever die van Stevaert > :) > Hebben we het over de oude Grieken ? Hebben we het over de Romeinen ? Nee. We hebben het over de Vlamingen welke door de politiek correcte democratie verkracht worden. -- Ghingis Khan http://chinggiskhanfoundation.com/ http://www.khadag.org/ http://www.snowleopard.org/ |
![]() |
#56 |
|
![]() Maximiliaan Derawijde wrote:
> "Karel "de Jazz" Jansens" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected] .nl... > >>Maximiliaan Derawijde wrote: >> >> >>>"Karel "de Jazz" Jansens" <[email protected]> schreef in >>>bericht news:[email protected] .nl... >>> >>> >>>>Maximiliaan Derawijde wrote: >>>> >>>> >>>> >>>>>"Karel "de Jazz" Jansens" <[email protected]> schreef in >>>>>bericht news:[email protected] .nl... >>>>> >>>>> >>>>> >>>>>>Maximiliaan Derawijde wrote: >>>>>> >>>>>> >>>>>> >>>>>> >>>>>>>"Karel "de Jazz" Jansens" <[email protected]> schreef in >>>>>>>bericht news:[email protected] .nl... >>>>>>> >>>>>>> >>>>>>> >>>>>>> >>>>>>>>Uncle's wrote: >>>>>>>> >>>>>>>> >>>>>>>> >>>>>>>> >>>>>>>> >>>>>>>>>"Ghingis Khan" <[email protected]> wrote in message >>>>>>>>>news:[email protected] t-ops.be... >>>>>>>>> >>>>>>>>> >>>>>>>>> >>>>>>>>> >>>>>>>>> >>>>>>>>> >>>>>>>>>>Voor mijn dochter zoek ik nu reeds scholen waar ze geen Frans moet >>>>>>>>>>leren. Een kwestie van ze een toekomst te geven. Alle talen, >>>>>>>>>>behalve Frans. >>>>>>>>>>Engelse school dan maar? >>>>>>>>>> >>>>>>>>> >>>>>>>>> >>>>>>>>>Kierewiet! >>>>>>>>>Mijn dochter, die na een Talenopleiding en een postgraduaat >>>>>>>>>Management afstudeerde - waarna ze welhaast perfect het Engels en >>>>>>>>>het Duits beheerste -, besefte dat dit niet voldoende was: om zich >>>>>>>>>staande te houden in haar bedrijf heeft ze zich grondig moeten laten >>>>>>>>>bijscholen voor het Frans. >>>>>>>> >>>>>>>>Teveel concurrentie van Waalse "meiskens" op haar straathoek? >>>>>>>> >>>>>>> >>>>>>> >>>>>>>Vind jij dat nu zelf een normale reactie, Karel? Lekker de man (of >>>>>>>diens dochter) spelen? >>>>>> >>>>>>Oei. Ik wist niet dat alleen zeer deed bij democraaien. >>>>>> >>>>>>-- >>>>> >>>>>Los van het feit dat ik je zin niet echt begrijp: je vindt jezelf dus >>>>>geen democraat? >>>> >>>>Is dat "democraat" in de herziene, gestuurde betekenis van het woord, >>>>zoals goedgekeurd door Fuehrers Stevaert en Di Rupo? Of is het >>>>"democraat" in de betekenis die de oude Grieken eraan gaven? >>>> >>> >>> >>>Liever die van Stevaert dan die van de Grieken. Daar had ocharm 1% van >>>de bevolking stemrecht. Of zelfs nog minder. Mooie democratie. >> >>Dat is nog altijd 1 procent méér dan bij Stevaert en Co. >> >>Maar nogmaals, ik ben niet voor democratie, maar voor demarchie. > > > We mogen trouwens ook niet vergeten: Plato vond democratie maar niks. > > (en dat er nog altijd één percent meer is bij de grieken dan bij Stevaert: > niet akkoord... we kunnen tenminste stemmen... ook al is dat geen voldoende > reden om van een democratie te spreken, het is wel een basisvoorwaarde. En > die basisvoorwaarde was bij de grieken niet ingelost) Alle burgers in de Griekse stadsdemocratieën hadden stemrecht. Idere burger in de Griekse democratie kon verkozen worden voor om het even welk openbaar ambt. Iedere gemandateerde in de Griekse democratieën (zelfs -- uiteindelijk -- de tyrannos!) was verantwoording verschuldigd aan en kon ter verantwoording geroepen worden door die burgers. Het feit dat gij meent dat een democratie medezeggingschap zou moeten geven aan de hele /bevolking/ toont enkel aan dat ge hetzij geen benul hebt van wat een democratie is, of een (niet zo geslaagde) poging tot lancering van een strawman uitprobeert. Maar, en ten overvloede, ik ben niet zozeer voorstander van een democratie als wel van een demarchie. -- Karel "de Jazz" Jansens "Ceterum censeo Belgicam delendam." (Cato, 'Pro Gerolphe') |
![]() |
#57 |
|
![]() "Karel "de Jazz" Jansens" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected] .nl... > Maximiliaan Derawijde wrote: > >> "Karel "de Jazz" Jansens" <[email protected]> schreef in >> bericht news:[email protected] .nl... >> >>>Maximiliaan Derawijde wrote: >>> >>> >>>>"Karel "de Jazz" Jansens" <[email protected]> schreef in >>>>bericht news:[email protected] .nl... >>>> >>>> >>>>>Maximiliaan Derawijde wrote: >>>>> >>>>> >>>>> >>>>>>"Karel "de Jazz" Jansens" <[email protected]> schreef in >>>>>>bericht news:[email protected] .nl... >>>>>> >>>>>> >>>>>> >>>>>>>Maximiliaan Derawijde wrote: >>>>>>> >>>>>>> >>>>>>> >>>>>>> >>>>>>>>"Karel "de Jazz" Jansens" <[email protected]> schreef in >>>>>>>>bericht news:[email protected] .nl... >>>>>>>> >>>>>>>> >>>>>>>> >>>>>>>> >>>>>>>>>Uncle's wrote: >>>>>>>>> >>>>>>>>> >>>>>>>>> >>>>>>>>> >>>>>>>>> >>>>>>>>>>"Ghingis Khan" <[email protected]> wrote in message >>>>>>>>>>news:[email protected] et-ops.be... >>>>>>>>>> >>>>>>>>>> >>>>>>>>>> >>>>>>>>>> >>>>>>>>>> >>>>>>>>>> >>>>>>>>>>>Voor mijn dochter zoek ik nu reeds scholen waar ze geen Frans >>>>>>>>>>>moet leren. Een kwestie van ze een toekomst te geven. Alle talen, >>>>>>>>>>>behalve Frans. >>>>>>>>>>>Engelse school dan maar? >>>>>>>>>>> >>>>>>>>>> >>>>>>>>>> >>>>>>>>>>Kierewiet! >>>>>>>>>>Mijn dochter, die na een Talenopleiding en een postgraduaat >>>>>>>>>>Management afstudeerde - waarna ze welhaast perfect het Engels en >>>>>>>>>>het Duits beheerste -, besefte dat dit niet voldoende was: om zich >>>>>>>>>>staande te houden in haar bedrijf heeft ze zich grondig moeten >>>>>>>>>>laten bijscholen voor het Frans. >>>>>>>>> >>>>>>>>>Teveel concurrentie van Waalse "meiskens" op haar straathoek? >>>>>>>>> >>>>>>>> >>>>>>>> >>>>>>>>Vind jij dat nu zelf een normale reactie, Karel? Lekker de man (of >>>>>>>>diens dochter) spelen? >>>>>>> >>>>>>>Oei. Ik wist niet dat alleen zeer deed bij democraaien. >>>>>>> >>>>>>>-- >>>>>> >>>>>>Los van het feit dat ik je zin niet echt begrijp: je vindt jezelf dus >>>>>>geen democraat? >>>>> >>>>>Is dat "democraat" in de herziene, gestuurde betekenis van het woord, >>>>>zoals goedgekeurd door Fuehrers Stevaert en Di Rupo? Of is het >>>>>"democraat" in de betekenis die de oude Grieken eraan gaven? >>>>> >>>> >>>> >>>>Liever die van Stevaert dan die van de Grieken. Daar had ocharm 1% van >>>>de bevolking stemrecht. Of zelfs nog minder. Mooie democratie. >>> >>>Dat is nog altijd 1 procent méér dan bij Stevaert en Co. >>> >>>Maar nogmaals, ik ben niet voor democratie, maar voor demarchie. >> >> >> We mogen trouwens ook niet vergeten: Plato vond democratie maar niks. >> >> (en dat er nog altijd één percent meer is bij de grieken dan bij >> Stevaert: niet akkoord... we kunnen tenminste stemmen... ook al is dat >> geen voldoende reden om van een democratie te spreken, het is wel een >> basisvoorwaarde. En die basisvoorwaarde was bij de grieken niet >> ingelost) > > Alle burgers in de Griekse stadsdemocratieën hadden stemrecht. Mannelijke, rijke burgers, indeed. Slaven konden het schudden (nu ja, die waren ook geen burger) Iedere > burger in de Griekse democratie kon verkozen worden voor om het even welk > openbaar ambt. Hier is dat in theorie ook mogelijk. In praktijk kan dat niet (in geen enkel land tegenwoordig: je kan moeilijk 10 man verkiesbaar stellen... je zou op je stembiljet nogal mogen zoeken :S) Iedere gemandateerde in de Griekse democratieën > (zelfs -- uiteindelijk -- de tyrannos!) was verantwoording verschuldigd > aan en kon ter verantwoording geroepen worden door die burgers. Da's waar. Idem hier. Zijn we niet tevreden, dan stem je ze toch weg? Als het volk niet doorheeft dat sommigen het slecht doen (of dat simpelweg niet vinden omdat ze oor hebben naar de argumenten van hen, tsjah... is dat de fout van de politieker of van het volk?) > > Het feit dat gij meent dat een democratie medezeggingschap zou moeten > geven aan de hele /bevolking/ toont enkel aan dat ge hetzij geen benul > hebt van wat een democratie is Democratie is het uitsturen van afgevaardigden die in jouw plaats jouw mening verkondigen (of andersom: jij kiest iemand waarvan je denkt dat hij jouw mening het beste zal verkondigen). Deze mensen staan echter niet gewoon op zichzelf, maar zoeken hun plaats binnen het hele politieke bestel. En dat betekent: compromissen sluiten. En deze komen natuurlijk niet altijd overeen met waar de kiezers voor gekozen hebben toen ze voor die persoon stemden. Tsjah. Wat verwacht je anders? Als het VB ooit aan de macht komt, doen ze exact hetzelfde. , of een (niet zo geslaagde) poging tot > lancering van een strawman uitprobeert. > > Maar, en ten overvloede, ik ben niet zozeer voorstander van een democratie > als wel van een demarchie. Ik heb even, voor de zekerheid, nagekeken wat demarchie juist was. Kwestie van geen verwarring te scheppen. Op http://www.libertarian.nl/vrijbrief/archives/001037.php vond ik: ""In een democratie", zeg ik "beslist een minderheid van kiezers over een meerderheid". " Bovendien dwingt de democratie zowat iedereen tegen zijn wil tot allerlei ongewenste vormen van samenwerking (ik leg het er dik op.)". "In een demarchie", vervolg ik "vindt u isonomie (d.w.z. gelijkheid voor de wet)". "Iedereen beslist daar over zijn eigen leven en kiest zelf met wie hij wel of niet wil samenwerken"." Nog los van het feit dat het zeker niet altijd zo is dat "een minderheid over een meerderheid beslist" in een democratie, lijkt een demarchie uiteindelijk te leiden tot egoïsme en vooral veel problemen: we wonen in een samenleving, waar de vrijheid niet anders kan dan in een bepaalde mate ingeperkt te worden om het samenleven te bevorderen. In welke mate denk je dat als iedereen voor zichzelf gaat kiezen met wie hij/zij gaat samenwerken, een samenleving mogelijk is? Dit vermoeden wordt bevestigd door de definitie die ik lees op wikipedia.org: " Demarchy is a term coined by Australian philosopher John Burnheim to describe a political system without the state or bureaucracies, and based instead on randomly selected groups of decision makers. These groups, sometimes termed "policy juries," "citizens' juries," or "consensus conferences," would deliberate and make decisions about public policies in much the same way that juries reach verdicts on criminal cases." Dit kan zeker werken voor beperkte groepen, voor beperkte situaties... maar over zaken die de volledige bevolking uiteindelijk aanbelangen, schiet dit volgens mij tekort. Maar soit, ik ben alvast nieuwsgierig geworden om dit idee dieper uit te zoeken. Ik ga maybe het boek van die filosoof wel eens aanschaffen, kwestie van het idee beter te begrijpen. Tot dan moet je me maar eventuele missers vergeven. Max -- http://maximiliaanderawijde.blogspot.com Amor Fati - Wees gelukkig met je lot |
![]() |
#58 |
|
![]() "Maximiliaan Derawijde" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... KNIP > Democratie is het uitsturen van afgevaardigden die in jouw plaats jouw > mening verkondigen (of andersom: jij kiest iemand waarvan je denkt dat hij > jouw mening het beste zal verkondigen). Deze mensen staan echter niet > gewoon op zichzelf, maar zoeken hun plaats binnen het hele politieke > bestel. En dat betekent: compromissen sluiten. En deze komen natuurlijk > niet altijd overeen met waar de kiezers voor gekozen hebben toen ze voor > die persoon stemden. Tsjah. Wat verwacht je anders? Als het VB ooit aan > de macht komt, doen ze exact hetzelfde. KNIP Heb je je een glazen bol aangeschaft ? Mag ik van je die 6 juiste voor de volgende lotto trekking ? Zou ze goed kunnen gebruiken voor. http://www.lotuschild.org/ (ik hoop dat je het door hebt. Met zulke praat hoef je niet af te komen of je hebt een goed werkende glazen bol en dan verwacht ik van je de juist 6 cijfers voor volgende lotto trekking) -- Ghingis Khan http://chinggiskhanfoundation.com/ http://www.khadag.org/ http://www.snowleopard.org/ |
![]() |
#59 |
|
![]() "Maximiliaan Derawijde" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > > "Ghingis Khan" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]... >> >> "Maximiliaan Derawijde" <[email protected]> schreef >> in bericht news:[email protected]... >> KNIP >> >>> Democratie is het uitsturen van afgevaardigden die in jouw plaats jouw >>> mening verkondigen (of andersom: jij kiest iemand waarvan je denkt dat >>> hij jouw mening het beste zal verkondigen). Deze mensen staan echter >>> niet gewoon op zichzelf, maar zoeken hun plaats binnen het hele >>> politieke bestel. En dat betekent: compromissen sluiten. En deze komen >>> natuurlijk niet altijd overeen met waar de kiezers voor gekozen hebben >>> toen ze voor die persoon stemden. Tsjah. Wat verwacht je anders? Als >>> het VB ooit aan de macht komt, doen ze exact hetzelfde. >> >> KNIP >> >> Heb je je een glazen bol aangeschaft ? >> >> Mag ik van je die 6 juiste voor de volgende lotto trekking ? >> >> Zou ze goed kunnen gebruiken voor. >> http://www.lotuschild.org/ >> >> >> (ik hoop dat je het door hebt. Met zulke praat hoef je niet >> af te komen of je hebt een goed werkende glazen bol en dan verwacht ik >> van je de juist 6 cijfers voor volgende lotto trekking) >> >> -- > > Ik ga gewoon uit van ervaring en duizenden jaren politiek. Macht > corrumpeert steeds in een zekere mate. Bij het VB zal het niet anders > gaan. Je mag gerust hopen dat het anders is, maar... als ze niet > samenwerken met anderen (behalve als ze meer dan 50% halen, natuurlijk), > gaan ze er even snel weer uit. Ze moéten compromissen gaan sluiten. En > dat gaat sowiezo tegen de zin zijn van een aantal van hun kiezers. Over de grondwet zijn er geen compromissen te sluiten. Waar staat dat het Vlaams Belang geen compromissen zou willen sluiten ? Zolang ze in het voordeel van de Vlaming zijn zie ik geen enkel probleem. Wat wel is, het Vlaams Belang stapt enkel in de *laatste* belgische regering, daar is inderdaad geen compromis mogelijk. -- Ghingis Khan http://chinggiskhanfoundation.com/ http://www.khadag.org/ http://www.snowleopard.org/ |
![]() |
#60 |
|
![]() "Ghingis Khan" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > > "Maximiliaan Derawijde" <[email protected]> schreef > in bericht news:[email protected]... > KNIP > >> Democratie is het uitsturen van afgevaardigden die in jouw plaats jouw >> mening verkondigen (of andersom: jij kiest iemand waarvan je denkt dat >> hij jouw mening het beste zal verkondigen). Deze mensen staan echter >> niet gewoon op zichzelf, maar zoeken hun plaats binnen het hele politieke >> bestel. En dat betekent: compromissen sluiten. En deze komen natuurlijk >> niet altijd overeen met waar de kiezers voor gekozen hebben toen ze voor >> die persoon stemden. Tsjah. Wat verwacht je anders? Als het VB ooit >> aan de macht komt, doen ze exact hetzelfde. > > KNIP > > Heb je je een glazen bol aangeschaft ? > > Mag ik van je die 6 juiste voor de volgende lotto trekking ? > > Zou ze goed kunnen gebruiken voor. > http://www.lotuschild.org/ > > > (ik hoop dat je het door hebt. Met zulke praat hoef je niet > af te komen of je hebt een goed werkende glazen bol en dan verwacht ik > van je de juist 6 cijfers voor volgende lotto trekking) > > -- Ik ga gewoon uit van ervaring en duizenden jaren politiek. Macht corrumpeert steeds in een zekere mate. Bij het VB zal het niet anders gaan. Je mag gerust hopen dat het anders is, maar... als ze niet samenwerken met anderen (behalve als ze meer dan 50% halen, natuurlijk), gaan ze er even snel weer uit. Ze moéten compromissen gaan sluiten. En dat gaat sowiezo tegen de zin zijn van een aantal van hun kiezers. Max -- http://maximiliaanderawijde.blogspot.com Amor Fati - Wees gelukkig met je lot |