![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Hoe lang bestaat ons EEUWIGE Vaderland België nog? | |||
Eeuwig |
![]() ![]() ![]() |
6 | 14,63% |
Minstens 1000 jaar |
![]() ![]() ![]() |
1 | 2,44% |
Minstens 100 jaar |
![]() ![]() ![]() |
6 | 14,63% |
Geen honderd jaar meer. |
![]() ![]() ![]() |
28 | 68,29% |
Aantal stemmers: 41. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
|
![]() Citaat:
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#47 |
Banneling
|
![]() Moest er geen Belgisch gevoelen zijn onder de bevolking - quod certe non - dan was België al lang gesplitst. Maar het is ondertussen al één van de oudste staten van Europa.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() Niemand beweert hier trouwens dat er geen Belgische gevoelens zijn onder de bevolking. Ze bestaan wel, voor de ene wat meer dan voor de andere, maar hoe zwaar die op lange termijn zullen doorwegen of hoe lang ze nog zullen bestaan is een andere vraag. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Partijlid
|
![]() Belgische gevoelens bestaan gewoon niet...tenzij...
Een gevoel van samenhorigheid tussen twee bevolkingsgroepen die een andere taal spreken maar historisch dicht met elkaar verweven zijn kan wel. Je moet dus al echt een Belgische fundamentalist(e) zijn en t'koningshuis aanbidden om van een echt belgisch gevoel te spreken. Hoe we ons voelen hangt puur af van de heersende situatie. Maar op een gemoedstoestand kan je dus geen naam plakken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#51 |
|
![]() Hoe Lang Zal Ons Vaderland, BelgiË Nog Bestaan?
Als belgicisten , ic de blubbers , hier al een peiling over organiseren, betekent dat wel dat de schrik erin zit.. Doet mij denken aan diegenen die BHV als een non-issue bestempelen. De politiek is er ondertussen al wel een jaar onverwijld mee bezig geweest.. Of nog : "Er zijn geen Amerikaanse troepen in Bagdad"
![]() |
#52 |
Banneling
|
![]() Is BHV dan al onverwijld gesplitst?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
|
![]() Citaat:
Het is wel een overwinning voor de Franskiljons, uw kiespubliek - op sommige nuttige Vlaamse idioten na, natuurlijk. Alleszins succes voor uw prutspartijtje. Het is beter dat Franskiljons hun stemmen daar aan weggooien dan aan een traditionele 'Belgisch-Vlaamse' machtspartij.
![]() |
![]() |
#54 |
Banneling
|
![]() Ik vind de niet-splitsing van BHV een overwinning voor België en de democratie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Overwinning voor België, daar kan ik nog inkomen (hoewel ik er aan twijfel) Maar als er 1 ding is dat niet overwonnen heeft, dan is het wel de democratie, dat moet ge zelf toch ook inzien... Dat is zoals het kerkkoor op het einde van de begrafenis bedanken voor het "opvrolijken" van de viering (echt gebeurd!) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
2. U heeft het wel al geinsinueerd, dat ik een slechte Belg was, die maar beter daar in het verre Nederland kon blijven... het land dat volgens verschillende van je partijleden nog steeds de aartsvijand van Ons Vaderland is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]() Minister al-sahaf: "We will win the war in Iraq, there are no Americans in Iraq" Dit is nogal vergelijkbaar... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |