Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brussel-Halle-Vilvoorde
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brussel-Halle-Vilvoorde Post hier alle onderwerpen in verband met B-H-V.

Discussietools
Oud 13 mei 2005, 13:56   #41
HerrUU
Gouverneur

HerrUU's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gewoon
Last van Alzheimer?
Neen, daarvoor moet ge hersenen hebben...
Oud 13 mei 2005, 14:07   #42
Yossarian
Parlementslid

Yossarian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HerrUU
Als er hier 1 surrealistische mop bestaat, dan is het de Belgische staat wel. Splitsen die boel en dat de walen hun boontjes zelf doppen.
Ah, en hoe ga je het probleem Brussel dan oplossen? Uitroken, verhongeren of gewapenderhand innemen?
Yossarian is offline  
Oud 13 mei 2005, 14:07   #43
Yossarian
Parlementslid

Standaard

Om maar iets te noemen
Yossarian is offline  
Oud 13 mei 2005, 14:11   #44
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yossarian
Beste Herr Flick, even verduidelijken: ik HOOP dat het voorbij is. Want het is de zoveelste surrealistische Belgenmop, over een 'probleem' waar geen zinnig mens wakker van ligt.
Maar ik vrees dat je gelijk hebt, want de ingrediënten zijn ongeveer dezelfde als de Hapart-crisis in de jaren '80.
Voilla 't is dat wat ik ook denk, en en iets anders, u noemt dat een surrealistische belgenmop, en eigenlijk is het dat ook , maar waar het om gaat is het al dan niet toepassen van de grondwet.

Een koning en een premier die hun eigen grondwet aan hun laars lappen dat is pas surrealistisch !

Want in feite is er inderdaad geen probleem, pas gewoon de wet toe, en ja om de wet toe te passen moet je onverweild splitsen en daar is geen enkele toegeving aan te doen anders blijf je met een ongrondwettelijke situatie zitten, en vind jij dat je het als koning kan permiteren of als premier van met een onwettige verkiezingsuitslag een regering te vormen, ?

Ze zullen u nogal staan uitlachen, den eersten die daarmee naar het arbitragehof stapt, of naar Straatsburg, of het desnoods voor de VN tersprake brengt, dan gaan we pas met een regelrechte belgenmop zitten !

Even verder kijken dan de neus lang is, ik begrijp niet hoe een beroepspolitieker als verafstoot dat niet inziet, hij ziet toch zo dat hij van het ene probleem in het andere rolt.

Hij had de kans een open doel om het blok en de CD&V terug achteruit te dringen of toch wat stemmen terug te krijgen, hij had gewoon onverwijld zonder toegevingen moeten splitsen en ja desnoods de regering maar laten vallen hé, zo erg is dat niet, dat is zelf heel democratisch !
Herr Flick is offline  
Oud 13 mei 2005, 14:13   #45
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ah, en hoe ga je het probleem Brussel dan oplossen? Uitroken, verhongeren of gewapenderhand innemen?
Ge kunt het daar hard spelen, de luchthaven, en ring liggen op vlaams grondgebied...

Ge kunt de softie uithangen en het allemaal weggeven ...

Ge kunt er ook een statstaat van maken, waar Europa volledig zijn goesting in mag doen, en ik denk dat dat nog de beste oplossing is.

Laatst gewijzigd door Herr Flick : 13 mei 2005 om 14:14.
Herr Flick is offline  
Oud 13 mei 2005, 14:14   #46
HerrUU
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Er is geen probleem dat Brussel heet. Dat is een fabeltje dat door Belgicisten al jaren wordt voorgehouden. Brussel kan makkelijk overleven als hoofdstad van Europa waarbinnen Vlaanderen net als Wallonië als gelijkwaardige leden kunnen optreden. Punt is dat veel Waalse politiekers weten dat hun budget een stuk kleiner wordt na een splitsing. DAT houd een onafhankelijk Vlaanderen (en Wallonie) tegen.

Maar ik ga me niet amuseren in een ja/nee spelletje met u. Hou een referendum binnen Vlaanderen over een eventuele onafhankelijkheid. Ik ben bereid me bij de uitslag neer te leggen, U ook?
Oud 13 mei 2005, 14:18   #47
Yossarian
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick
Ge kunt het daar hard spelen, de luchthaven, en ring liggen op vlaams grondgebied...

Ge kunt de softie uithangen en het allemaal weggeven ...

Ge kunt er ook een statstaat van maken, waar Europa volledig zijn goesting in mag doen, en ik denk dat dat nog de beste oplossing is.
...terwijl de Vlamingen in Brussel niet echt te klagen hebben - in de politieke organen zijn ze 4x oververtegenwoordigd.
Yossarian is offline  
Oud 13 mei 2005, 14:20   #48
Yossarian
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Er is geen probleem dat Brussel heet. Dat is een fabeltje dat door Belgicisten al jaren wordt voorgehouden. Brussel kan makkelijk overleven als hoofdstad van Europa waarbinnen Vlaanderen net als Wallonië als gelijkwaardige leden kunnen optreden. Punt is dat veel Waalse politiekers weten dat hun budget een stuk kleiner wordt na een splitsing. DAT houd een onafhankelijk Vlaanderen (en Wallonie) tegen.

Maar ik ga me niet amuseren in een ja/nee spelletje met u. Hou een referendum binnen Vlaanderen over een eventuele onafhankelijkheid. Ik ben bereid me bij de uitslag neer te leggen, U ook?
Hou een referendum in België over een algehele splitsing (cfr. Tjechoslowakije). Ik ben bereid me bij de uitslag neer te leggen, U ook?
Yossarian is offline  
Oud 13 mei 2005, 14:28   #49
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN

Egidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De stront van jullie botten kuisen, allemaal een elementaire cursus beleefdheid geven, en dan meenemen naar huis.

Egidius
Egidius is offline  
Oud 13 mei 2005, 14:29   #50
Tantist

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Brussel Brussel Brussel... Wat ziet iedereen toch een groot probleem in Brussel???

Beste Vlaamsgezinden. Ziet gij het nu nog niet??? Het zijn de belgicisten die steeds weer van Brussel een probleem maken. Wanneer zullen wij naar Damascus gaan opdat de schellen ons van de ogen vallen: Brussel IS geen probleem.

Het feit: Brussel is nu een derde gewest. Of je dat nu leuk vindt of niet, het is zo. Vlaanderen heeft over Brussel niets te zeggen. Ook dat is een feit.

Wat dan? Als het Vlaams Gewest zich onafhankelijk verklaart, kan het enkel Brussel uitnodigen om bij Vlaanderen te komen. Gaan de Brusselaars op die uitnodiging in, dan is Vlaanderen compleet. Gaan ze er niet op in, dan is dat ook zo. Dan vormt het met Wallonie klein-Belgie.

Als de Brusselaars volgens hun taal stemmen, komen ze bij Wallonie terecht en dus op termijn waarschijnlijk bij Frankrijk.

Stemmen ze dus volgens hun belang, dan komen ze bij Vlaanderen, worden ze geen perifere exclave van Frankrijk, maar de hoofdstad van een rijk land, Vlaanderen.

De keus is niet meer aan Vlaanderen. Brussel is dus geen Vlaams probleem meer. Maar belgicisten laten het zo altijd uitschijnen (cfr. Yves Desmedt) en domme flaminganten laten zich natuurlijk vangen... Wake up!
Oud 13 mei 2005, 14:32   #51
HerrUU
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Hou een referendum in België over een algehele splitsing (cfr. Tjechoslowakije). Ik ben bereid me bij de uitslag neer te leggen, U ook?
De vraag over een onafhankelijk Vlaanderen dient te worden gesteld aan de Vlamingen. De Walen stoven voor mijn part België op met een ajuin.
Oud 13 mei 2005, 15:01   #52
Yossarian
Parlementslid

Standaard

Citaat:
De vraag over een onafhankelijk Vlaanderen dient te worden gesteld aan de Vlamingen. De Walen stoven voor mijn part België op met een ajuin.
Lijkt het u niet evident dat je in een democratie de mening voor zoiets ingrijpends vraagt aan ALLE betrokken burgers: Vlamingen, Franstaligen, Brusselaars én de Oostbelgen?
Yossarian is offline  
Oud 13 mei 2005, 15:03   #53
Egidius

Egidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Lijkt het u niet evident dat je in een democratie de mening voor zoiets ingrijpends vraagt aan ALLE betrokken burgers: Vlamingen, Franstaligen, Brusselaars én de Oostbelgen?
Als ze het beleefd vragen, wil ik wel eens gaan luisteren, ja.

Egidius
Egidius is offline  
Oud 13 mei 2005, 15:05   #54
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
BELGIË IS VANDAAG UNITAIR!

Weg met de gewesten, leve het ondeelbare België!

de laatste patriot heeft gesproken...

net zoals in die sketch "de laatste der Mahonikanen..." toen schoten ze die ook dood en het verhaal was gedaan ! (in het genre van Monty Pyton)
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline  
Oud 13 mei 2005, 15:09   #55
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

labyrinth's schermafbeelding

Standaard

En zelfs het Vlaams Belang wil de kop van de Vlaamse leeuw.....
Waar moet dat eindigen ?

Laatst gewijzigd door labyrinth : 13 mei 2005 om 15:10.
labyrinth is offline  
Oud 13 mei 2005, 15:09   #56
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

[quote=Yossarian]We leven in een gefederaliseerd staat, en daar moet je de consequenties van dragen. De federale regering-Verhofstadt heeft zich veel te lang laten gijzelen door het Vlaamse regeerakkoord. Nu het circus achter de rug is, moet er dringend werk gemaakt worden van de echte problemen.

Juist !
dus de criminaliteit, het profitariaat, de geldstroom naar wallonie, de illegalen, zwartwerkers, overlast, nachtwinkels, drugsproblemen, afschaffen van de zware geldboetes, gevangenissen bijbouwen en zware criminelen uitzetten zoals in Nederland, nationaliteitsonderzoek invoeren, schijnhuwelijken aanpakken en onderzoeken tot vijf jaar terug !!

25.000 jobs gevonden bij justitie !!
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.

Laatst gewijzigd door ancapa : 13 mei 2005 om 15:10.
ancapa is offline  
Oud 13 mei 2005, 15:15   #57
Yossarian
Parlementslid

Standaard

[quote=ancapa]
Citaat:
We leven in een gefederaliseerd staat, en daar moet je de consequenties van dragen. De federale regering-Verhofstadt heeft zich veel te lang laten gijzelen door het Vlaamse regeerakkoord. Nu het circus achter de rug is, moet er dringend werk gemaakt worden van de echte problemen.

Juist !
dus de criminaliteit, het profitariaat, de geldstroom naar wallonie, de illegalen, zwartwerkers, overlast, nachtwinkels, drugsproblemen, afschaffen van de zware geldboetes, gevangenissen bijbouwen en zware criminelen uitzetten zoals in Nederland, nationaliteitsonderzoek invoeren, schijnhuwelijken aanpakken en onderzoeken tot vijf jaar terug !!

25.000 jobs gevonden bij justitie !!
Ik bedoel: de echte sociaal-economische problemen, niet de kleuterklaspropaganda van het VB.
Yossarian is offline  
Oud 13 mei 2005, 15:18   #58
Tantist

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

[quote=Yossarian]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa

Ik bedoel: de echte sociaal-economische problemen, niet de kleuterklaspropaganda van het VB.

Ik lach altijd met die ECHTE problemen. We gaan ne keer zien hoe Verhofstadt alles piekfijn regelt als Vlaanderen naar rechts en Wallonie naar links gaat. Wedden dat er weer niets van in huis komt??? Dus, dream on!!!
Oud 13 mei 2005, 15:30   #59
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Verhofdstadt, ging die 2 jaar geleden "de echte problemen" ook al niet aanpakken? En moest België al lang geen modelstaat zijn?

Het is ongelooflijk hoe sommigen nog altijd in die platte propaganda blijven trappen...

Ik zal eens een voorspelling doen zie: in 2007, wanneer alles is misgelopen, gaat Verhofstadt het steken op de mensen die niet voluntaristisch genoeg zijn, en op de "CVP" die alles 40 jaar lang naar de kloten heeft geholpen. Wedden dat ze er dan nog altijd in gaan trappen?
Oud 13 mei 2005, 15:34   #60
boerenverstand
Parlementsvoorzitter

boerenverstand's schermafbeelding

Standaard

Het mag duidelijk zijn dat géén enkel beleidsniveau nog werkt.
Denk maar eens de nachtvluchten.
Mij lijkt er maar één uitweg en dat is dat door massaal VB te steunen de machine Belgîë tot stilstand komt tot onafhankelijkheid.
Zeker het zal moeilijk zijn en er zal vanalles uit de hoek komen waar we niet aan gedacht hebben maar de vlaming komt daar wel uit.
Tot spijt wie het benijdt is de enige en snelste weg naar vlaamse onafhankelijkheid het VB.
De machine loopt al traag in Antwerpen, nu de vlaamse regering .....volgende maal de federale.
Men denkt toch niet dat de 3 traditionelen voor eeuwig een tripartite kunnen uitzingen.
Aan mijn kenissen en vrienden, die kotsen van het VB, zeg ik altijd, stem dan tijdelijk VB. Na vlaamse onafhankelijkheid heeft VB een groot deel van haar programma gerealiseerd en kan je terug een klassieker kiezen.
De huidige weg is heilloos en een onafhankelijkheid binnen de grondwet kan niet door allerlei alarmbellen, gekwalificeerde meerderheden in elke taalgroep.....
Vlaanderen gaat stilaan kapot aan den Belgique
Ik vraag mij ook af of wij zonodig Brussel niet mogen verliezen.
Zeker de europese instellingen zijn belangrijk , maar Brussel is ook Molenbeek en Sint-Joost.......het is er precies Marrakech. Je bent er niet veilig. We hebben onze handen al vol aan Antwerpen, Mechelen....
Toen ik in 1975 in Brussel "een kaartje voor Elsene " vroeg, bekeek men mij of ik kwam van Mars. Brussel is een franstalig stad geworden met heel veel allochtonen.
En eigenlijk moet je konsekwent zijn.
Als je vindt dat Vlaanderen zijn eigen pot moet koken dan moet Brussel dat ook kunnen, al hechten ze aan bij Frankrijk.
boerenverstand is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be