Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brussel-Halle-Vilvoorde
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brussel-Halle-Vilvoorde Post hier alle onderwerpen in verband met B-H-V.

Discussietools
Oud 13 mei 2005, 20:41   #41
Meia noite
Provinciaal Gedeputeerde

Meia noite's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rik47
Dan is er heel waarschijnlijk iets grondig mis in je relatie met je familie, kan gebeuren in de beste families.
Moei u eens niet met mijn familie.
Meia noite is offline  
Oud 13 mei 2005, 20:45   #42
rik47
Gouverneur

Standaard

Gewoon een antwoord op jouw stelling dat familie voor vrienden gaat geen normale ordening is. Zelfs in de dierenwereld is dat een normale ordening.

Laatst gewijzigd door rik47 : 13 mei 2005 om 20:47.
rik47 is offline  
Oud 13 mei 2005, 20:49   #43
Meia noite
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Gewoon een antwoord op jou stelling dat familie voor vrienden gaat geen normale ordening is. Zelfs in de dierenwereld is dat een normale ordening.
Dat versta ik nu niet. Waarom zou iets dat in de natuur voorkomt normaal moeten zijn, en waarom wordt aan normaal meer belang gehecht dan aan abnormaal?
Meia noite is offline  
Oud 13 mei 2005, 20:52   #44
rik47
Gouverneur

Standaard

Als we meer belang moesten hechten aan het abnormale zou al het normale in het gedrang komen met alle gevolgen.
rik47 is offline  
Oud 13 mei 2005, 20:58   #45
Meia noite
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Als we meer belang moesten hechten aan het abnormale zou al het normale in het gedrang komen met alle gevolgen.
Welke gevolgen?

Volgens mij zou het abnormale dan normaal worden, en zouden we in krek dezelfde situatie belanden, tot het normale terug normaal wordt en abnormaal abnormaal. tenzij natuurlijk in de tussentijd het abnormaal abnormaal blijft en we eindelijk geen onderscheid meer zien tussen abnormaal en normaal en alles als normaal beschouwen.
Meia noite is offline  
Oud 13 mei 2005, 21:06   #46
rik47
Gouverneur

Standaard

Zeg, waarom denk jij dat abnormaal gedrag in de samenleving gecorrigeerd dient te worden.
rik47 is offline  
Oud 13 mei 2005, 21:07   #47
Boerke Naas
Banneling

Standaard

Ik krijg hier de indruk dat voor sommigen het VB de schuldige is voor de niet splitsing.
Er zijn velen schuldig. In de grootste mate de VLD met Verhofstadt, Dewael (what's in a name) en Somers op kop. Evenzeer de SPa met Stevaert en Anciaux. Alleen al over een eventuele prijs gaan onderhandelen is crimineel. Maar ook CD&V is medeschuldig. Zij hebben het probleem mede gecreëerd in 1963.

En wat moet er nu gebeuren? Vrij simpel. De geldkraan dichtdraaien. Maar weer zullen de volksverraders van VLD en SP plat op de buik gaan voor hun meesters MeRde en Parti Scandale.

Laatst gewijzigd door Boerke Naas : 13 mei 2005 om 21:08.
Boerke Naas is offline  
Oud 13 mei 2005, 21:08   #48
Meia noite
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Meia noite is offline  
Oud 13 mei 2005, 21:09   #49
Meia noite
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Zeg, waarom denk jij dat abnormaal gedrag in de samenleving gecorrigeerd dient te worden.
Wie zegt dat dat gecorrigeerd moet worden? Ik hou van abnormale mensen, dat brnegt wat kleur in de grijze massa
Meia noite is offline  
Oud 13 mei 2005, 21:11   #50
rik47
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Meia noite
Wie zegt dat dat gecorrigeerd moet worden? Ik hou van abnormale mensen, dat brnegt wat kleur in de grijze massa
En zolang het geen pijn doet, laat je maar gaan.......
rik47 is offline  
Oud 13 mei 2005, 21:11   #51
Meia noite
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boerke Naas
Maar ook CD&V is medeschuldig. Zij hebben het probleem mede gecreëerd in 1963.
Als uw grootvader in 1963 een moord zou gepleegd hebben die nooit opgelost werd, zou jij er dan nu ook verantwoorelijk zijn
Meia noite is offline  
Oud 13 mei 2005, 21:14   #52
Meia noite
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Welke gevolgen?

Antwoord eens, kan ik nog eens lachen
Meia noite is offline  
Oud 13 mei 2005, 21:17   #53
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik niet, ik moet niet echt hebben van mijn familie. Ik zorg eerst voor mijn vrienden, en daar zit heel wat 'ander volk' bij. Dus voor mij is die ordening helemaal niet normaal. En ik ben zeker niet de enige die niet in de eerste plaats voor zijn familie zal zorgen, maar voor zijn vrienden.
M.a.w uw 'normale ordening' is in feite een subjectieve ordening.
De uwe eveneens. Of meent u dat u objectieve gronden hanteert. Op z'n minst is mijn ordening een stuk objectiever, daar ze niet vertrekt van het element van een gevoelsmatige binding, maar wel van de gevenheid van de volks- en familieband onderstreept. Ik vind die laatste banden heel belangrijk.

Ik zorg dan ook in de eerste plaats voor mijn familie, vooral mijn ouders (die tenslotte een deel van hun leven aan mij hebben gewijd... belangeloos) en de rest van mijn onmiddellijke familie. Me dunkt dat dit wel heel wat objectievere parameters zijn dan de loutere gevoelsband u meent te moeten hanteren.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 13 mei 2005, 21:18   #54
rik47
Gouverneur

Standaard

Moet jij toch beter weten met je eigen gedrag.....Ik heb daar weinig ervaring mee.
rik47 is offline  
Oud 13 mei 2005, 21:21   #55
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Moei u eens niet met mijn familie.
Normale mensen achten hun familie, in het bijzonder hun ouders. Blijkbaar is dat bij u niet zo. Nochtans hebben uw ouders, en vaak ook onmiddellijke bloedverwaten, een groot deel van hun leven gewijd aan uw opvoeding. Dat eert u blijkbaar niet.
Oud 13 mei 2005, 21:21   #56
Meia noite
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
De uwe eveneens. Of meent u dat u objectieve gronden hanteert. Op z'n minst is mijn ordening een stuk objectiever, daar ze niet vertrekt van het element van een gevoelsmatige binding, maar wel van de gevenheid van de volks- en familieband onderstreept. Ik vind die laatste banden heel belangrijk.

Ik zorg dan ook in de eerste plaats voor mijn familie, vooral mijn ouders (die tenslotte een deel van hun leven aan mij hebben gewijd... belangeloos) en de rest van mijn onmiddellijke familie. Me dunkt dat dit wel heel wat objectievere parameters zijn dan de loutere gevoelsband u meent te moeten hanteren.
tien tiens, blijkbaar zijn uw banden toch ook subjectief want u schrijft 'ik vind'...

Overigens meen ik niet dat ik objectieve gronden hanteer, enkel dat mijn gronden even subjectief zijn als de uwe, en bijgevolg op gelijke hoogte staan.
Meia noite is offline  
Oud 13 mei 2005, 21:23   #57
Meia noite
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Normale mensen achten hun familie, in het bijzonder hun ouders. Blijkbaar is dat bij u niet zo. Nochtans hebben uw ouders, en vaak ook onmiddellijke bloedverwaten, een groot deel van hun leven gewijd aan uw opvoeding. Dat eert u blijkbaar niet.
Stukske schoolmeester, ik laat mijn ouders niet beledigen hier. Ik heb heel veel respect voor mijn ouders. Ik heb het over de familie in bredere zin, deze hebben amper iets te maken met mijn leven. Degene die er wel zijn voor mij zie ik dan ook niet als familie, maar als vrienden.

Laatst gewijzigd door Meia noite : 13 mei 2005 om 21:25.
Meia noite is offline  
Oud 13 mei 2005, 21:24   #58
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
tien tiens, blijkbaar zijn uw banden toch ook subjectief want u schrijft 'ik vind'...

Overigens meen ik niet dat ik objectieve gronden hanteer, enkel dat mijn gronden even subjectief zijn als de uwe, en bijgevolg op gelijke hoogte staan.
Blijkbaar leest u niet goed. Ik stel: de banden die ik belangrijk vindt zijn heel wat objectiever gegrond dan de uwe. De mijne steunen op de bloedband. Dat is een objectief gegeven. De uwe op gevoelsmatige bindingen, die veel subjectiever en vaak ook vluchtiger zijn. Conclusie is dan ook dat we geenszins op dezelfde hoogte staan.
Oud 13 mei 2005, 21:24   #59
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Stukske schoolmeester, ik laat mijn ouders niet beledigen hier. Ik heb heel veel respect voor mijn ouders, ik heb het over de familie in bredere zin.
Blijkbaar heeft u grote moeite met begrijpend lezen: dit gaat niet over uw ouders, maar wel over uw houding ten opzichte van familie.
Oud 13 mei 2005, 21:26   #60
Meia noite
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Blijkbaar leest u niet goed. Ik stel: de banden die ik belangrijk vindt zijn heel wat objectiever gegrond dan de uwe. De mijne steunen op de bloedband. Dat is een objectief gegeven. De uwe op gevoelsmatige bindingen, die veel subjectiever en vaak ook vluchtiger zijn. Conclusie is dan ook dat we geenszins op dezelfde hoogte staan.
Ik zie totaal niet in waarom een bloedband objectiever zou zijn dan een gevoel. Kunt u daar een wetenschappelijk bewijs voor leveren?
Meia noite is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be