Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brussel-Halle-Vilvoorde
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brussel-Halle-Vilvoorde Post hier alle onderwerpen in verband met B-H-V.

Discussietools
Oud 14 mei 2005, 12:17   #41
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Beagle
De manier waarop u de 'niet politiek correcte' wetenschappers voorstelt doet meer afbreuk aan de realiteit dan de 'projectie' die ik voorop stel, alleen wil u dat niet zien (of hoopt u dat dat niet zo is). Wees gerust, de toekomst zal het uitwijzen, en niet alleen in ons landje!

Als ik trouwens merk wie er verklaringen aflegt in de aard van: 'als het VB aan de macht komt verhuis ik', dan moet ik vaststellen dat we niet veel onvervangbaar intellect gaan moeten missen. Ik zou zeggen, maak alvast jullie koffers en vertrek...
De vraag is natuurlijk (daar dit geen louter Belgisch of Europese ontwikkeling is): naar waar? Cuba? Libië?
Die enkele "niet politiek correcte" academici hebben dan ook een faustiaans pact afgesloten met toekomstige onderdrukkers.

Wees gerust, dat zeiden ze ook over de joodse academici in Duitsland 60 jaar geleden.
Oud 14 mei 2005, 12:33   #42
Beagle
Schepen

Standaard

Ik meen dat je je vergist door intellectuelen en academici steeds in het progressieve en politiek correcte denken te zoeken en dat je op z'n minst het aantal conservatieve onderschat. Zeker als je spreekt over 'dissidenten' of over 'enkelen'(bewust minimaliseren wat doet veronderstellen dat zij een afwijkende mening hebben, een afwijkende mening ten overstaan van ? het dogma van de politiek correcten?)
Als je natuurlijk iedereen die het met je eens is een erudiet of intellectueel noemt en je ideologische tegenstanders bestempelt als dommeriken dan laat je natuurlijk merken dat je niet zo objectief bent.
Beagle is offline  
Oud 14 mei 2005, 12:35   #43
Praetorian

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Standaard

Citaat:
Ik meen dat je je vergist door intellectuelen en academici steeds in het progressieve en politiek correcte denken te zoeken en dat je op z'n minst het aantal conservatieve onderschat. Zeker als je spreekt over 'dissidenten' of over 'enkelen'(bewust minimaliseren wat doet veronderstellen dat zij een afwijkende mening hebben, een afwijkende mening ten overstaan van ? het dogma van de politiek correcten?)
Als je natuurlijk iedereen die het met je eens is een erudiet of intellectueel noemt en je ideologische tegenstanders bestempelt als dommeriken dan laat je natuurlijk merken dat je niet zo objectief bent.
Er is een verschil tussen conservatief denken en het VB verdedigen. Ik kom er eerlijk voor uit dat ik fan ben van Huntington & Burke, zelfs Popper is centrumrechts.

Ik heb nooit een conservatief denker beschuldigd van dergelijke dingen.
Oud 14 mei 2005, 12:46   #44
Beagle
Schepen

Standaard

Citaat:
Er is een verschil tussen conservatief denken en het VB verdedigen
Ok ik haal hier de termen conservatief en 'niet politiek correct' doorheen.

Toch is het blijkbaar moeilijk voor u om toe te geven dat intellectualiteit niet automatisch samengaat met politiek correctheid. En als u dat doet dan heeft u het over 'dissidenten'.
Beagle is offline  
Oud 14 mei 2005, 12:48   #45
Praetorian

Standaard

Citaat:
Ok ik haal hier de termen conservatief en 'niet politiek correct' doorheen.

Toch is het blijkbaar moeilijk voor u om toe te geven dat intellectualiteit niet automatisch samengaat met politiek correctheid. En als u dat doet dan heeft u het over 'dissidenten'.
Nee, voor mij is dat vrij simpel: het VB is het symbool van een irrationaliteit. Een wetenschapper moet ten aller prijze rationeel blijven. Zodoende dat deze 2 zaken niet samengaan
Oud 14 mei 2005, 13:00   #46
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Jonas Elossov's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jonas Elossov
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
wel,w e zullen inderdaad streng moeten zijn voor het VB, en ik hoop dat de strekking Annemans het zal halen van de strekking VanHecke-FDW.
Maar ik heb toch de indruk dat u niet neutraal bent: alsof bv. het politiek correcte klimaat en de algemene VB-hetze tekenen zijn van een open society. Ik merk tot nu toe dat het hier vooral de anti-VB'ers zijn die problemen hebben met vrije menignsuiting en andersdenkenden.
Hoe kan je nu aan het zeel trekken van annemans; auteur van Dietsland Europa en actief binnen de neofascistische organisatie Were-di?

Allez, niet Dewinter of vanhekken een haar beter zijn...
Oud 14 mei 2005, 13:08   #47
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Jonas Elossov's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jonas Elossov
Standaard

Ik denk er alleszinds niet aan om mijn arbeid, na het afronden van mijn studies fysica, ter beschikking te stellen aan een regime waar extreem-rechts ook maar een vinger in de pap te brokken heeft. Maar of vluchten vluchten een optie zou zijn (wat veel academici wel zouden doen), dat denk ik niet; Liever neem ik de wapens op tegen een fascistische regering.

Het gewapend antifascistisch verzet tijdens WOII is alleszinds geen stap vooruitgekomen met mensen die vluchtten.
Oud 14 mei 2005, 14:08   #48
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian
Ik voorspel een academische braindrain wanneer het VB aan de macht komt en een zeer gepolariseerd Vlaanderen.
braindrain ? waarom ? bij ons mag je vragen aan de burger wat hij denkt, wij zijn voor het referendum !!

Stevaert weet goed wat voor u is en Verhostadt weet wat de mensen bezighoud en van wat ze wakker liggen of niet... allemaal van in Toscane en van op zijn ziekbed na te veel lachgas zeker !!

gepolariseerd ?! en de franstalige of waalse politici dan ?! c'est du beton !!
"une grande gueulle et des couilles au queu"

de vlaamse politici zijn "platbroeken" en "postjesjagers"
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline  
Oud 14 mei 2005, 14:12   #49
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Ik denk nochtans niet, dat academici er voor in de rij zullen staan.
Vlaamse Belang werft enkel nog universitairen aan voor de studiediensten en dergelijke...
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline  
Oud 15 mei 2005, 09:18   #50
slegie
Staatssecretaris

slegie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian
Nee, voor mij is dat vrij simpel: het VB is het symbool van een irrationaliteit. Een wetenschapper moet ten aller prijze rationeel blijven. Zodoende dat deze 2 zaken niet samengaan
diegene die de atoombom hebben uitgevonden waren die rationeel?
was dit een rationele uitvinding en zij waren thans toen ook de politiek correct denkende????
Welke intelligentie je ook hebt heeft niets te maken met je persoonlijkheid en je politieke mening.
slegie is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be