![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Brussel-Halle-Vilvoorde Post hier alle onderwerpen in verband met B-H-V. |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Zoals ik al zei, communautaire problemen in België? Laat me denken...ka, ik weet de oplossing. Vlaanderen onafhankelijk. |
|
![]() |
![]() |
#42 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En welk wezenlijk probleem wordt er opgelost door de splitsing van België? Het enige wat ik zie, is dat de arbeidersklasse nog maar eens meer verdeeld wordt. Een vlaamse arbeider heeft veel meer belangen gemeen met een waalse arbeider dan met de patroon om de hoek. Waarom zou hij dan een front aangaan met de kapitalist tegen de walen. Men moet integendeel, de franstalige, nederlandstalige en alle anderstalige arbeiderskrachten bundelen in de strijd tegen de patroons. Het willen splitsen van de arbeidersklassen en haar rechten (sociale zekerheid bvb), d�*t is reactionair.
![]() Laatst gewijzigd door Jonas Elossov : 14 mei 2005 om 18:19. |
|
![]() |
![]() |
#43 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
In plaats van mij te verwijten dat ik behoor tot een groep reactionairen die om een of andere reden zonodig alles wil bijeenhouden (het idee alleen al is belachelijk - wat zei jij ook al weer wat nuancering betreft...?), geef eerst maar eens een antwoord op mijn vraag.
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 14 mei 2005 om 18:43. |
||
![]() |
![]() |
#44 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Of bekommert die zich alleen om zijn onderneming? |
|
![]() |
![]() |
#45 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Dat jij het 'een circus' noemt is op zich al tendentieus. De enige reden dat alles in dit kutland op -wat jij noemt- een circus uitdraait is de ultra-nationalistische houding van veel (te veel) franstalige politici tegenover rechtmatige Vlaamse eisen. Daarover geen woord, natuurlijk. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#46 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
#47 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#48 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
In plaats van het aan mijn man te vragen , vraag ik het aan jou. Durf of kun je het aan mijn vraag te beantwoorden (deze keer zonder rond de pot te draaien)?
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 14 mei 2005 om 22:31. |
|
![]() |
![]() |
#49 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Idd. rene artois, hier is alles mee gezegd. Dat sommigen op dit forum dit niet begrijpen, stemt tot nadenken.
![]() |
#50 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mogelijk ligt u inderdaad niet wakker van dit probleem (en u zult inderdaad de enige niet zijn) maar is het mogelijk te begrijpen dat dit probleem voor anderen wél belangrijk zou kunnen zijn? Indien u buiten de regio Halle-Brussel-Vilvoorde woont, zult u inderdaad weinig problemen ondervinden. Het is dan ook niet voor niets een regiogebonden probleem. Ook al ligt niet elke Vlaming wakker van deze zaak, het mag geen excuus zijn om dit probleem onder tafel te vegen. Problemen zijn er om opgelost te worden. Problemen die té lang onopgelost blijven hebben nogal eens de neiging om uiteindelijk te escaleren (wat nu gebeurt). Laatst gewijzigd door groene flamingant : 15 mei 2005 om 01:03. |
|
![]() |
![]() |
#51 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Als mensen zich in het nauw worden gedreven, dan zie je overlevingsinstinkt opborrelen hoor, en dat zal de traditionele partijen erg zuur opbreken. |
|
![]() |
![]() |
#52 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
De (terechte) splisting van BHV zal er echt niet voor zorgen dat plotsklaps iedereen in de rand Nederlands begint te praten. Enkel dat er slechts gestemd kan worden op vlaamse partijen. |
|
![]() |
![]() |
#53 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar na 12 jaar buitenland, waar ik ook steeds verwonderdt was als men mij vraagde of de Vlamingen en Walen alle dagen vochten, moet ik zeggen dat ik nu het probleem onderken. Niet de Walen zijn de schuld van de misvattingen. Maar de media die in het buitenland steeds de Walen en de Vlamingen als vechtende voorsteld. Na 12 jaar, en de dagelijkse gang van zaken te bekijken weten we dat de Waalse POLITIEKERS steeds de Vlaamse mensen hebben uitgezogen! Vlaanderen betaald de verspilzucht van de Waalse Politiekers. Ze hebben zelfs 3 ministers van onderwijs, met kabinetten, welke door de gemeenschap gedragen wordt. Ze geven niet het juiste aantal leerlingen door, zodanig dat ze meer geld krijgen van federaal dan ze recht op hebben. De lijst is te lang om hier op te noemen, wanneer men weet dat er maar 3 cammera's werken in Wallonië, en ze recht hebben op hetzelfde boetegeld als in Vlaanderen, dan vragen we ons af of dit ook wel eerlijk is? Wat gebeurt er met dit geld, dat ze ontvangen?? |
|
![]() |
![]() |
#54 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 Laatst gewijzigd door Raf : 15 mei 2005 om 08:15. |
|||
![]() |
![]() |
#55 |
Banneling
|
![]() [size=3]Als Vlamingen leven wij[/size]
[size=3]- [/size]in een land waar alle beleidsmakers de mond vol hebben van het begrip democratie, maar waar de verkiezingsuitslagen genegeerd worden. - in een land waar 4 miljoen Vlamingen enerzijds bijna 12 miljard euro per jaar in de bodemloze put van de Waalse economie storten, en waar anderzijds de Waalse politieke kaste er een erezaak van maakt waar mogelijk te bijten in de hand die haar voedt. Maatregelen in het kader van méér Vlaamse zelfbeschikking worden immers steevast afgeschoten. - in een land waar bijzondere maatregelen (faciliteiten) garant staan voor een systematische verfransing van de in oorsprong Nederlandstalige hoofdstad. - in een land waar politici vóór de verkiezingen beloven het belang van de Vlamingen te zullen verdedigen, maar die beloften NA de verkiezingen al even snel weer inslikken. Laatst gewijzigd door Boerke Naas : 15 mei 2005 om 08:19. |
![]() |
![]() |
#56 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
||
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
#59 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als uw man praktisch heel zijn leven in het buitenland verbleven heeft, dan zal hij hopelijk zich ginder toch zo veel mogelijk aangepast hebben aan de plaatselijke bevolking (tja, misschien had hij daarmee geen contact... Stond hij helemaal boven het volk en dan kan ik Uw houding goed begrijpen). Misschien kunt U het eens aan de Amerikaanse Indianen gaan vragen of ze de Vlamingen begrijpen en ... waarom ze dat begrijpen? Of wenst U van de Vlaming een Amerikaanse Indiaan te maken? ![]() Laatst gewijzigd door Chipie : 15 mei 2005 om 08:31. |
|
![]() |
![]() |
#60 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |