Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brussel-Halle-Vilvoorde
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brussel-Halle-Vilvoorde Post hier alle onderwerpen in verband met B-H-V.

Discussietools
Oud 18 mei 2005, 14:04   #41
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jusbou
en als de pot ooit leeg is, is het economisch zwaartepunt verschoven en zullen de transfers de andere richting uitgaan, en op dat moment zullen we phillipe de nucleaire winter en co niet meer horen zagen hoor.
wat een nonsens. Waarom zou het economisch zwaartepunt verschuiven? Gaat de kool- en staalindustrie heropleven denk je?
Ambiorix is offline  
Oud 18 mei 2005, 14:08   #42
Egidius

Egidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
di rupo ... is voorzitter van de grootste partij in België.
Alweer zo'n urban legend van de Belgicisten...

Knoop het goed in uw oren, jongen: de PS is slechts de vierde grootste partij van België. Na VLD, SP-a/Spirit en CD&V. En dat was voor de Kamerverkiezingen in 2003. In juni 2004 is ook het Vlaams Belang groter geworden dan de PS.

http://verkiezingen2003.belgium.be/e...table_top.html

VLD 1.009.223
sp.a-spirit 979.750
CD&V 870.749
PS 855.992

Stop dus eens met die vrijblijvende emo-talk en kom met feiten af.

Egidius
Egidius is offline  
Oud 18 mei 2005, 14:11   #43
Egidius

Standaard

Citaat:
ik had het niet over het al dan niet bestaan van de transfers maar over de visie die erop nagehouden wordt:
-Waalse diefstal
-Betalingen
-Afkopen van rechten
-....
Onzin. U zei dat "het fabeltje van de transferts al lang weerlegd was". U kletste dus maar wat.

Citaat:
kom kom niet te scherp
zelfs ik kwam niet zo hard uit de hoek
Ha neen? U zei dat iedereen die het niet eens is met de transfers, maar moet verhuizen. Dat lijkt me behoorlijk scherp.

Egidius
Egidius is offline  
Oud 18 mei 2005, 14:12   #44
Egidius

Standaard

Citaat:
nogmaals ik had het niet over studies ik had het over het gedeelte van BETALINGEN
U klinkt meer en meer verward.

Nog geen studies gevonden die de transfers weerleggen?

Egidius
Egidius is offline  
Oud 18 mei 2005, 14:38   #45
Steenbok66
Parlementsvoorzitter

Steenbok66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius
Alweer zo'n urban legend van de Belgicisten...

Knoop het goed in uw oren, jongen: de PS is slechts de vierde grootste partij van België. Na VLD, SP-a/Spirit en CD&V. En dat was voor de Kamerverkiezingen in 2003. In juni 2004 is ook het Vlaams Belang groter geworden dan de PS.

http://verkiezingen2003.belgium.be/e...table_top.html

VLD 1.009.223
sp.a-spirit 979.750
CD&V 870.749
PS 855.992

Stop dus eens met die vrijblijvende emo-talk en kom met feiten af.

Egidius
het spelleke om de echte democratische federale meerderheid te wippen is dus mislukt...

en in 2004 werden alle verkeersborden, alle TV verdeelkastejes, alle betaalzuilen voor het parkeergeld, alle electriciteitstranformatorcabines, etc volgeplakt met een kwakkel van aanslag op zogenaamde democratische vrijemeninguiting...
op de honderd meter van bij mij thuis (toen) tot aan de school waar moest gestemd worden zag ik tientallen stickers, etc...
ik heb me door die aanzet tot overtreding van wetten gesanctioneerd door een rechtmatige rechtbank, niet laten beïnvloeden en heb dus niet voor de partij van racisten, landverraders en malcontenten voor alles en nog wat onbelangrijks, laten misleiden...
dit is geen emo-talk maar die stickers waren dat wel...
dus dat miljoen omvat hondduizenden vlottenden die neit weten waarvoor ze stemmen maar laten leiden door emoties zonder nadenken...
en de tjeven hadden de rest van de extremisten binnegehaald om iets meer stemmen van anderen af te snoepen... dus...
die Vlaamse meerderheid ... ja die is er toen geweest...
tegen de volgende verkiezing zal wel weer iets anders uit de toverhoed getoverd worden dat dan voor de ene of de andere de vlottende stemmen draineert...

intussen moet de democratisch verkozen federale meerderheid doen waarvoor ze gekozen werden en wat vastligt in een regeerprogramma... en daar kunnen ze nu verder aan werken...

de "staatsgreep" is mislukt...

en dat kan pijn doen aan degenen die hem gepland hadden...

gelukkig begint Leterme meer en meer zijn verstand te gebruiken...
en tegen 2007 wordt hij waarschijnlijk een betrouwbaar partner voor de echte problemenoplossing...

En De Crem... die mag op de TV schimpen... iets wat hij niet kan bij gebrek aan voldoende argumentatie op La Deux...
en mag De Wever ook zijn prullentaaltje gebruiken...
terwijl Geert Lambert goed werk levert.
En FDW en GA doen hun woordeke... wat ze wel goed kunnen... maar of ze iets kunnen doen?? Dat zien we later wel.
Oud 18 mei 2005, 14:38   #46
Bitweiser
Provinciaal Statenlid

Bitweiser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
verhofstadt laat niet met zich sollen, hij zit gevangen tussen twee muren.
hij moet schipperen aangezien hij de premier is, vlaming of niet.
di rupo stondt en staat ijzersterk, hij was geen vragende partij, hij heeft enkel zijn franstalige achterbaan om zich zorgen om te maken en is voorzitter van de grootste partij in België.
Dit klopt maar neemt niet weg dat zijn partij zaar onderuit gegaan is. Vermits Verhofstadt kopman is van zijn ploeg, de VLD, is hij wel verantwoordelijk !!
Citaat:
en als de pot ooit leeg is, is het economisch zwaartepunt verschoven en zullen de transfers de andere richting uitgaan, en op dat moment zullen we phillipe de nucleaire winter en co niet meer horen zagen hoor.
Fabeltje...de pot van de sociale zekerheid bedoel je zeker? Vlaanderen heeft nog andere inkomsten, en het is niet omdat binnen x-aantal jaar er in Wallonië meer fondsen (valt nog te bezien) gaan zijn, dat er ook maar één euro naar Vlaanderen zal komen.

Je kan de walen veel verwijten...maar ze zijn niet dom !!
Oud 18 mei 2005, 14:40   #47
Bitweiser
Provinciaal Statenlid

Bitweiser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steenbok66
de "staatsgreep" is mislukt...
Correctie... de staatsgreep is nog bezig, alleen duurt hij nu wat langer...
Oud 18 mei 2005, 14:46   #48
Pavell
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Ah? En welke wet wordt daarmee overtreden, als ik zo nieuwsgierig mag zijn?
Die van het democratsich denkgoed.
Je kan van België niet zeggen dat wat op politiek vlak gebeurt democratisch is.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jusbou
Maar het toont wel weer aan hoe zielig flaminganten denken.
En waarom mijn beste mag di rupo of een andere franstalige geen premier zijn?
Niet vlaamsgezind genoeg voor u?
Vlaamsgezinde politiekers moet u zoeken in Het vlaams parlement.
Op fedraal niveau vertegenwoordigt de premier alle belgen.
ALLE belgen, dus hierbij verwerp ik ook de aanklacht tegen verhofstadt dat hij onvlaams is. Hij mag niet enkel de vlaamse kaart trekken,
maar zoals de waard is vertrouwd hij zijn gasten,
u verwacht van de premier dat hij enkel de vlaamse kaart zal trekken
en bijgevolg verwacht dat ook van di rupo (dan met waalse kaart)
en ik durf te wedden dat dat enkel dat uw redenering is
Ten eerste, ik ben geen flamingist. Zelfs vanuit hart en nieren nog eens geen vlaming. Ik ben een inwijkeling die nu eenmaal voor vlaanderen als woonplaats gekozen heb en me dan ook aangepast.

tegen de persoon Di Rupo heb ik niets, maar het politieke gedachtengoed van de logge partij waarvoor hij toch model staat zie ik helemaal niet zitten. En vergelijk de SPA nu niet met de SP .
En U gelooft blijkbaar dat het een goede zaak zou zijn voor de vlamingen
mocht Di Rupo eerste minister worden. Ik weet wel, verafstoot was en is nu ook geen lichtend voorbeeld ondaks zijn vlaamse afkomst.
Ik kom uit een land waar politieke repressie dagdagelijkse kost is en weet maar al te goed hoe slecht ideologisch gedachtengoed voor de politiek kan zijn. Politieke partijen die te lang voor het zeggen hebben zijn nu eenmaal bron van corruptie op grote schaal. Natuurlijk, we zijn nog geen 2007 dus
nog twee jaar de tijd om zich te profileren.
Een eerste minitser moet niet pro een gewest zijn, die moet in dit geval nog altijd alle belgen representeren. En stel dat Di Rupo iets wil doen wat wel positief is voor vlaanderen en het waals gewest gaat op de rem staan.
De pot is in dit geval niet zo ver verwijdert van de ketel en dat is net het probleem.

dus Egidius:
Citaat:
Geen andere! Ik wil Di Rupo, en liefst dit jaar nog!
Mischien voor U wel, niet voor mij op dit ogenblik.

[QUOTEBoerke Naas] Wel jammer dat de franskiljons altijd over solidariteit spreken als het van noord naar zuid gaat. Nooit was er enige solidariteit van zuid naar noord.[/quote]

Je vermeld wel feiten die in een andere tijdsgeest gebeurd zijn en ik struikel
over dat nooit solidariteit van zuid naar noord. Financieel gezien volledig terechte opmerking zover mijn kennis van de Belgische geschiedenis tenminste reikt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius
Dat is een kwestie van persoonlijke smaak.
De Westduitsers vonden een fractie van wat Vlaanderen aan Wallonië afdokt al te veel.
klopt maar economisch zit oostduitsland nog altijd in't slop.
DHL was dan ook super belangrijk voor hen.
Maar U lsaat voor de rest de bal volledig mis.
Het gaat in eerste instantie over het bedrag maar het is niet transparant.
M.a.w. waar gaat eigenlijk al dat geld heen. De oorzaak lijkt me door het feit dat de vlamingen eigenlijk bitter weinig zien van de economische heropleving van de regio. M.a.w. heeft de regio die economisch sterker staat het recht niet om te weten waar dat geïnvesteerde geld eigenlijk naartoe gegaan is? Kan 1 van de belgische politiekers een nauwkeurig beschrijf daarvan geven?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jusbou
Absolute Nonsens. Mocht de pot effectief leeg zijn en wallonie is nog steeds economisch achtergesteld zitten beide regio's met problemen.
En als het economisch zwaartepunt verschoven is ...wat ik niet zo direct geloof gezien dat eveneens betekent dat er meer mensen naar Wallonie zouden verhuizen...dus beter economie trekt extra inwoners aan.....
betekent dit niet direct een financiële ondersteuning en mocht dat stillaan noodzakelijk zijn valt er in eerste instantie nog een hele tijd te filibusteren
op politiek niveau voordat er ook maar 1 eurocent de taalgrens over gaat.

trouwens, stel de vraag liever anders:
Hoe komt het dat de waalse politiekers geen gunstig klimaat hebben aangeboden om investeerders te lokken. Ik bedoel in al die jaren en niet recent.
Pavell is offline  
Oud 18 mei 2005, 14:49   #49
Pavell
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bitweiser
Correctie... de staatsgreep is nog bezig, alleen duurt hij nu wat langer...
Niks staatsgreep.
Pavell is offline  
Oud 18 mei 2005, 14:51   #50
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pavell
Die van het democratsich denkgoed.
Je kan van België niet zeggen dat wat op politiek vlak gebeurt democratisch is.
Jij vindt het vormen van coalities (mèt het medeweten van de kiezer) om aldus tot een meerderheid te komen niet democratisch?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline  
Oud 18 mei 2005, 15:00   #51
Egidius

Standaard

Citaat:
Jij vindt het vormen van coalities (mèt het medeweten van de kiezer) om aldus tot een meerderheid te komen niet democratisch?
Natuurlijk wel. Net zoals de coalitie in Oostenrijk democratisch in orde was, evenals de huidige minderheidsregering in Denemarken.

Egidius
Egidius is offline  
Oud 18 mei 2005, 15:07   #52
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
hij moet schipperen aangezien hij de premier is, vlaming of niet.
di rupo stondt en staat ijzersterk, hij was geen vragende partij, hij heeft enkel zijn franstalige achterbaan om zich zorgen om te maken en is voorzitter van de grootste partij in België.

Ja,juist !maar hij moest zichzelf niet in de picture zetten ,hij had gewoon zijn achterban moeten laten kiezen of ze voor de BHV splitsing stemden of niet,de Walen hadden dan nog altijd voor de alarmbel procedure kunnen kiezen.
Nu pas krijgen Vlamingen (en niet alleen Flaminganten hoor)het gevoel dat zij door de Eerste minister in de kou gezet zijn,en dat hij eerder aan zijn Waalse landgenoten denkt dan aan zijn Vlaamse.
Kunt ge dat de Vlamingen nu kwalijk nemen? Het is trouwens niet de eerste keer dat hij zijn woord niet houd,Kan jij nog achter de geloofwaardigheid van die man staan?
Hij moet nb. wel het land besturen,wie geloofd hem nog?
Oud 18 mei 2005, 15:47   #53
Boerke Naas
Banneling

Standaard

Citaat:
Verhofstoot zit niet tussen twee muren gevangen, maar in het bed van Elio Di Rupo. Om wat geld te krijgen laat iedere hoer zich prostitueren.
Boerke Naas is offline  
Oud 18 mei 2005, 16:01   #54
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Die titel zegt gewoon alles over politieke moed en consequent zijn in dit land...

"De Vlaamse Regering gaat over tot de orde van de dag."

Ik hoor ze nog roepen, die van CD&V en N-VA: "Met ons in de regering wordt B-H-V onverwijld gesplitst, zoniet verlaten we onmiddellijk de Vlaamse regering. Een woord is een woord en de mensen moeten ons kunnen vertrouwen..."

What a load of bullshit! Nu gaan ze over tot de orde van de dag...
Traditionele partijen: hoe meer ik ze volg, hoe meer ik er een dégout van krijg!

Al moet ik mijn leven lang tegen windmolens vechten, ik blijf voortaan met eigen zaken politiek opkomen! Zij die mij willen steunen, oké. Zij die mij niet willen steunen, ook oké.

Jongens, waar is toch de eerlijkheid naar de kiezer naartoe?

De enige constante is verandering...
Rudy Van Nespen is offline  
Oud 18 mei 2005, 16:05   #55
Egidius

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Van Nespen
Traditionele partijen: hoe meer ik ze volg, hoe meer ik er een dégout van krijg!
Is het ooit anders geweest? Leopold I heeft na de separatistische afscheuring de corruptie geïnstalleerd om aanvaard te worden door de Frankrijk-gezinde elite, en sindsdien is het niet meer veranderd. Corruptie was en blijft nog even het cement van het Belgisch regime (en zijn Vlaamse aanhangwagentje).

Egidius
Egidius is offline  
Oud 18 mei 2005, 16:33   #56
Egidius

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steenbok66
het spelleke om de echte democratische federale meerderheid te wippen is dus mislukt...
Veel blabla maar nergens een weerlegging voor mijn stelling: de PS is slechts het vierde grootste partijtje van België.

Egidius
Egidius is offline  
Oud 18 mei 2005, 20:02   #57
maarte
Minister-President

maarte's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Van Nespen
Die titel zegt gewoon alles over politieke moed en consequent zijn in dit land...

"De Vlaamse Regering gaat over tot de orde van de dag."

Ik hoor ze nog roepen, die van CD&V en N-VA: "Met ons in de regering wordt B-H-V onverwijld gesplitst, zoniet verlaten we onmiddellijk de Vlaamse regering.
en weeral zever in pakskes, ik moet je zeker geen bron vragen
Oud 18 mei 2005, 22:53   #58
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
dat is aantoonbaar niet democratisch. Begin eens met de tekstjes van Jos Verhulst te lezen. Nog geen jaar geleden piepte ik juist dezelfde onzin als jou hierover (en ik was nog erg overtuigd van m'n gelijk ook), maar die man heeft mijn ogen doen opengaan (net zoals vele anderen hier op het forum trouwens)

startpunt: http://www.directe-democratie.be/watisdd/faq.html
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat

Laatst gewijzigd door Seba : 18 mei 2005 om 22:54.
Seba is offline  
Oud 19 mei 2005, 10:09   #59
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Zoals ik vorig weekend voorspelde, trekt elke traditionele partij gewillig zijne staart in. of hoe B-H-V, de grote Vlaamse Princiepskwestie zal koelen zonder blazen...

Uit de Standaard van vandaag, 19 mei 2005:
Citaat:
[size=4]BHV-voorstel in Kamer afgevoerd[/size]

BRUSSEL (belga, eigen berichtgeving) - De Kamer zal de Vlaamse wetsvoorstellen over de splitsing van Brussel-Halle-Vilvoorde niet meer bespreken. Dat beslisten de kamerleden van de paarse meerderheid. Koen T'Sijen (Spirit) en Willy Cortois (VLD) onthielden zich.

CD&V en Vlaams Belang stelden woensdagochtend in de kamercommissie Binnenlandse Zaken voor de Vlaamse splitsingsvoorstellen opnieuw op de agenda te zetten. Pieter De Crem, de CD&V-fractieleider, had commissievoorzitter André Frédéric (PS) daar ook al in een brief om verzocht. De twee voorstellen waren in oktober vorig jaar door CD&V, N-VA, SP.A, Spirit en VLD samen ingediend.

Enkel de CD&V en Vlaams Belang stemden gisteren voor. Bij de meerderheidspartijen onthielden Koen T'Sijen (Spirit) en Willy Cortois (VLD) zich. De andere leden, SP.A/Spirit en VLD, stemden tegen de vraag.

Volgens T'Sijen vormde zijn onthouding een ,,signaal'' om duidelijk te maken dat de communautaire problemen moeten worden aangepakt en dat dat moet gebeuren in een dialoog tussen de gemeenschappen.

VLD'er Cortois beklemtoonde dat op het moment dat de kamercommissie vergadert, de Vlaamse minister-president Yves Leterme in het Vlaamse Parlement waarschijnlijk zou aankondigen dat de Vlaamse regering zal ,,overgaan tot de orde van de dag'' om zich bezig te houden met de andere problemen die de mensen aanbelangen. ,,Wij willen hetzelfde doen in de Kamer en de carrousel niet opnieuw starten'', luidde het.

In het tumult van de vergadering liet de voorzitter van de commissie ook al de agenda van de volgende week stemmen. Op die manier hopen de meerderheidspartijen twee weken de kalmte te bewaren rond het BHV-dossier.

De enige constante is verandering...

Laatst gewijzigd door Rudy Van Nespen : 19 mei 2005 om 10:10. Reden: fout in lay-out
Rudy Van Nespen is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be