![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Brussel-Halle-Vilvoorde Post hier alle onderwerpen in verband met B-H-V. |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#42 | |
|
![]() Citaat:
Knoop het goed in uw oren, jongen: de PS is slechts de vierde grootste partij van België. Na VLD, SP-a/Spirit en CD&V. En dat was voor de Kamerverkiezingen in 2003. In juni 2004 is ook het Vlaams Belang groter geworden dan de PS. http://verkiezingen2003.belgium.be/e...table_top.html VLD 1.009.223 sp.a-spirit 979.750 CD&V 870.749 PS 855.992 Stop dus eens met die vrijblijvende emo-talk en kom met feiten af. Egidius |
|
![]() |
![]() |
#43 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Egidius |
||
![]() |
![]() |
#44 | |
|
![]() Citaat:
Nog geen studies gevonden die de transfers weerleggen? Egidius |
|
![]() |
![]() |
#45 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
en in 2004 werden alle verkeersborden, alle TV verdeelkastejes, alle betaalzuilen voor het parkeergeld, alle electriciteitstranformatorcabines, etc volgeplakt met een kwakkel van aanslag op zogenaamde democratische vrijemeninguiting... op de honderd meter van bij mij thuis (toen) tot aan de school waar moest gestemd worden zag ik tientallen stickers, etc... ik heb me door die aanzet tot overtreding van wetten gesanctioneerd door een rechtmatige rechtbank, niet laten beïnvloeden en heb dus niet voor de partij van racisten, landverraders en malcontenten voor alles en nog wat onbelangrijks, laten misleiden... dit is geen emo-talk maar die stickers waren dat wel... dus dat miljoen omvat hondduizenden vlottenden die neit weten waarvoor ze stemmen maar laten leiden door emoties zonder nadenken... en de tjeven hadden de rest van de extremisten binnegehaald om iets meer stemmen van anderen af te snoepen... dus... die Vlaamse meerderheid ... ja die is er toen geweest... tegen de volgende verkiezing zal wel weer iets anders uit de toverhoed getoverd worden dat dan voor de ene of de andere de vlottende stemmen draineert... intussen moet de democratisch verkozen federale meerderheid doen waarvoor ze gekozen werden en wat vastligt in een regeerprogramma... en daar kunnen ze nu verder aan werken... de "staatsgreep" is mislukt... en dat kan pijn doen aan degenen die hem gepland hadden... gelukkig begint Leterme meer en meer zijn verstand te gebruiken... en tegen 2007 wordt hij waarschijnlijk een betrouwbaar partner voor de echte problemenoplossing... En De Crem... die mag op de TV schimpen... iets wat hij niet kan bij gebrek aan voldoende argumentatie op La Deux... en mag De Wever ook zijn prullentaaltje gebruiken... terwijl Geert Lambert goed werk levert. En FDW en GA doen hun woordeke... wat ze wel goed kunnen... maar of ze iets kunnen doen?? Dat zien we later wel.
![]() |
#46 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Je kan de walen veel verwijten...maar ze zijn niet dom !!
![]() |
#47 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() |
#48 | |||||
Partijlid
|
![]() Citaat:
Je kan van België niet zeggen dat wat op politiek vlak gebeurt democratisch is. Citaat:
tegen de persoon Di Rupo heb ik niets, maar het politieke gedachtengoed van de logge partij waarvoor hij toch model staat zie ik helemaal niet zitten. En vergelijk de SPA nu niet met de SP . En U gelooft blijkbaar dat het een goede zaak zou zijn voor de vlamingen mocht Di Rupo eerste minister worden. Ik weet wel, verafstoot was en is nu ook geen lichtend voorbeeld ondaks zijn vlaamse afkomst. Ik kom uit een land waar politieke repressie dagdagelijkse kost is en weet maar al te goed hoe slecht ideologisch gedachtengoed voor de politiek kan zijn. Politieke partijen die te lang voor het zeggen hebben zijn nu eenmaal bron van corruptie op grote schaal. Natuurlijk, we zijn nog geen 2007 dus nog twee jaar de tijd om zich te profileren. Een eerste minitser moet niet pro een gewest zijn, die moet in dit geval nog altijd alle belgen representeren. En stel dat Di Rupo iets wil doen wat wel positief is voor vlaanderen en het waals gewest gaat op de rem staan. De pot is in dit geval niet zo ver verwijdert van de ketel en dat is net het probleem. dus Egidius: Citaat:
[QUOTEBoerke Naas] Wel jammer dat de franskiljons altijd over solidariteit spreken als het van noord naar zuid gaat. Nooit was er enige solidariteit van zuid naar noord.[/quote] Je vermeld wel feiten die in een andere tijdsgeest gebeurd zijn en ik struikel over dat nooit solidariteit van zuid naar noord. Financieel gezien volledig terechte opmerking zover mijn kennis van de Belgische geschiedenis tenminste reikt. Citaat:
DHL was dan ook super belangrijk voor hen. Maar U lsaat voor de rest de bal volledig mis. Het gaat in eerste instantie over het bedrag maar het is niet transparant. M.a.w. waar gaat eigenlijk al dat geld heen. De oorzaak lijkt me door het feit dat de vlamingen eigenlijk bitter weinig zien van de economische heropleving van de regio. M.a.w. heeft de regio die economisch sterker staat het recht niet om te weten waar dat geïnvesteerde geld eigenlijk naartoe gegaan is? Kan 1 van de belgische politiekers een nauwkeurig beschrijf daarvan geven? Citaat:
En als het economisch zwaartepunt verschoven is ...wat ik niet zo direct geloof gezien dat eveneens betekent dat er meer mensen naar Wallonie zouden verhuizen...dus beter economie trekt extra inwoners aan..... betekent dit niet direct een financiële ondersteuning en mocht dat stillaan noodzakelijk zijn valt er in eerste instantie nog een hele tijd te filibusteren op politiek niveau voordat er ook maar 1 eurocent de taalgrens over gaat. trouwens, stel de vraag liever anders: Hoe komt het dat de waalse politiekers geen gunstig klimaat hebben aangeboden om investeerders te lokken. Ik bedoel in al die jaren en niet recent. |
|||||
![]() |
![]() |
#49 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
#51 | |
|
![]() Citaat:
Egidius |
|
![]() |
![]() |
#52 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Nu pas krijgen Vlamingen (en niet alleen Flaminganten hoor)het gevoel dat zij door de Eerste minister in de kou gezet zijn,en dat hij eerder aan zijn Waalse landgenoten denkt dan aan zijn Vlaamse. Kunt ge dat de Vlamingen nu kwalijk nemen? Het is trouwens niet de eerste keer dat hij zijn woord niet houd,Kan jij nog achter de geloofwaardigheid van die man staan? Hij moet nb. wel het land besturen,wie geloofd hem nog?
![]() |
#53 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#54 |
Minister-President
|
![]() Die titel zegt gewoon alles over politieke moed en consequent zijn in dit land...
"De Vlaamse Regering gaat over tot de orde van de dag." Ik hoor ze nog roepen, die van CD&V en N-VA: "Met ons in de regering wordt B-H-V onverwijld gesplitst, zoniet verlaten we onmiddellijk de Vlaamse regering. Een woord is een woord en de mensen moeten ons kunnen vertrouwen..." What a load of bullshit! Nu gaan ze over tot de orde van de dag... Traditionele partijen: hoe meer ik ze volg, hoe meer ik er een dégout van krijg! Al moet ik mijn leven lang tegen windmolens vechten, ik blijf voortaan met eigen zaken politiek opkomen! Zij die mij willen steunen, oké. Zij die mij niet willen steunen, ook oké. Jongens, waar is toch de eerlijkheid naar de kiezer naartoe? |
![]() |
![]() |
#55 | |
|
![]() Citaat:
Egidius |
|
![]() |
![]() |
#56 | |
|
![]() Citaat:
Egidius |
|
![]() |
![]() |
#57 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
#58 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
startpunt: http://www.directe-democratie.be/watisdd/faq.html
Laatst gewijzigd door Seba : 18 mei 2005 om 22:54. |
||
![]() |
![]() |
#59 | |
Minister-President
|
![]() Zoals ik vorig weekend voorspelde, trekt elke traditionele partij gewillig zijne staart in. of hoe B-H-V, de grote Vlaamse Princiepskwestie zal koelen zonder blazen...
Uit de Standaard van vandaag, 19 mei 2005: Citaat:
Laatst gewijzigd door Rudy Van Nespen : 19 mei 2005 om 10:10. Reden: fout in lay-out |
|
![]() |