![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Oordeel niet en u zult niet geoordeeld worden zou ik zeggen. Trouwens stop dan met het bouwen van sociale woningen en pas de huurprijs aan,aan het gemiddeld inkomen van het gezin,wedden dat ze niks vinden.
![]() |
![]() |
#42 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
die huurprijs is dan ook al zo sociaal niet meer,als ze dan later zonder kinderen het huis bewonen zouden ze meer moeten betalen terwijl ze minder verdienen? Ofwel zet men een tarief van verdienste als verreiste bij het huren van een woning,inbegrepen kindergeld. Inkomen is immers inkomen. Ik bedoel maar dat als men een woning toegewezen krijgt men inderdaad moet voldoen aan het gestelde barema,maar dat men op termijn die mensen zo maar niet uit hun huurhuis mag zetten omdat willekeur zich eigen maakt van de woningmarkt. U eist een voldoende(boter bij de vis)bij de verhuur van een eigen woning,zet die mensen dan uit hun sociale woning,gaan ze uw vraagprijs dan kunnen betalen?
![]() |
![]() |
#44 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik heb sinds vier jaar geen tv meer. Ik heb de befaamde uitzending op terzake niet gezien, alleen d'r hier en daar over opgevangen. Dat de overheid (meestal is dat stad of Gemeenschap) extra fondsen voor sociale woningbouw moet voorzien: volledig mee eens (zie vorige posts), dat er bouwpromotoren daar tegen zijn omdat ze hun winst zien zakken? Tja dat toont aan hoe het eigen -rijk- volk denkt over het eigen -arm- volk. En in die gasten hun ogen zijt ge al 'arm' als ge gelijk gij of ik elke dag moet gaan werken om uw boterhammekes te verdienen. En dat was mijn punt in mijn vorige post: er zijn niet genoeg sociale woningen, maar wie "zeigen volk eerst" staat te roepen aanvaardt gewoon dat de regeringen er te weinig bouwen, en dat het (groot)kapitaal weer vrij spel krijgt om met de kleine man z'n kl*ten te rammelen.
![]() |
![]() |
#45 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Is veeeeel beter voor hart en bloedvaten.
![]() |
![]() |
#47 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Trouwens wat is het inkomen dat men mag hebben om in aanmerking te komen?dat is absoluut zo laag niet hoor,dus ipv dat op de bewoners te steken,zou u beter de maatschappijen voor hun verantwoordelijkheid moeten stellen. En trouwens moeten die maatschappijen dan niet alle herstellingen en vernieuwbouw en nieuwbouw voor hun rekening nemen en hun mensen uitbetalen? Er is trouwens verschil tussen OCMW woningen en sociale woningen.
![]() |
![]() |
#48 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Cynicus : 22 mei 2005 om 16:55. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]()
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
2)1/3 van ongeveer 1500 euro is al vlug 500euroof 20.000 oude BF. 3)voor alle dakwerken,loodgieterij,elektriciteit en andere vernieuwing draait de maatschappij op.(subsidies van de staat ook betaald door de Belastingbetaler) 4)verschil in huur.
We zijn vrij tot op het moment dat we kiezen, van dan af controleert de keuze de kiezer Laatst gewijzigd door BitterSweet : 22 mei 2005 om 20:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Ik bedoel daarmee niet dat al die ex-zelfstandigen die zogezegd geen geld meer hebben per se moeten verdreven worden. Ze zorgen voor een goeie sociale mix. Maar ze moeten wel niet klagen. (Ik heb een tijdje in de sector gewerkt.) Het spreekt voor zich dat wie zich echt niet weet te gedragen uiteindelijk even goed een stamp onder zijn/haar hol mag krijgen. Ook ongeacht ras of nationaliteit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Er is echt geen "verborgen" wet die zegt: vreemdleing +25%. Maar of ik dat nu zeg of niet... doordringen zal het nooit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Mijn punt is dat er inkomsten moeten zijn (te betalen door de huurders)omdat anders die woningen niet onderhouden kunnen worden,of dat er dan geen nieuwe kunnen gezet worden. Dus een sociale mix is noodzakelijk. Andere normen inzake voorkeur omdat men hier wel met de minstbedeelden te maken heeft. Vraagje, bewijst u nu eens het tegendeel
![]() |
![]() |
#57 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Dat het kut is om niet ingeschreven te raken , ben ik mee eens, maar het is gewoon klinklare onzin als je wilt vitten op vreemdelingen! What comes around goes around! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]()
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Omdat er anders geen inkomsten zijn voor de sociale woning en haar onderhoud. Neen beweer ik dat dan? ik zeg alleen dat de huur op tijd moet betaald zijn omdat er anders geen inkomsten zijn voor onderhoud en vernieuwing. Woningen door ocmw verhuurd zijn meestal voor mensen die geen vaste inkomsten hebben of mensen ,ouderen die een klein pensioen hebben,of alleenstaanden met kinderen en zonder werk. Sociale woningen worden verhuurd volgens grote van het gezin en aan een bepaald tarief. Iemand die een inkomen heeft dat binnen de perken blijft van een sociale woning blijft zal dan waarschijnlijk ook geen ocmw woning kunnen betrekken of ge moet natuurlijk schepen voor Groen zijn aan de stad Antwerpen.
![]() |
![]() |
#60 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|||||
![]() |
![]() |