![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Over uw tegenstand tegen de negationismewet wil ik het volgende zeggen. Het is perfect verantwoord om die enkel op de holocaust van toepassing te maken. De holocaust was namelijk uniek in haar methode en omvang en heeft als geen andere volkerenmoord een invloed op de Europese geschiedenis en samenleving. Bovendien is het één van de weinige volkerenmoorden die door een gezaghebbend Internationaal tribunaal juridisch is vastgesteld. Iets wat van de andere volkerenmoorden spijtig genoeg niet gezegd kan worden. Redenen genoeg dus om dit (en enkel dit) strafbaar te stellen.
![]() |
![]() |
#42 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
U mag best niet geloven, ik geloof zelf ook niet, maar het feit dat u dergelijke dingen zegt getuigt van weinig maatschappelijk,historisch en menselijk inzicht.
![]() |
![]() |
#43 | |||||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Er bestaat niet één waarheid. Er bestaat wel een wetenschappelijke waarheden, religieuze waarheden, een filosofische waarheden. Die waarheden hebben elk hun eigen waarden maar horen ook telkens thuis in een specifieke context. Dus Darwin in de biologieles, Scheppingsverhaal in de les godsdienst. En voor zij die geloven dat de wetenschap 'de waarheid' in pacht heeft, dit is niet zo. Alleen het feit dat wetenschappelijke theorieën steeds weer worden bijgesteld of soms compleet overboord worden gegooid is hier het bewijs van.[edit] [size=1]Edit:[/size]
"De visionairen van vandaag zijn de realisten van morgen." H. Kohl Laatst gewijzigd door Judge : 28 mei 2005 om 18:46. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |||||||||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Citaat:
ik ben trouwens niet pro-israel. ik ben pro vrede tussen die 2 "landen". het is een moeilijke situatie die niet geminimaliseerd kan worden tot de moord op "de onschuldige palestijnen". Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#46 |
Banneling
|
![]() Zijn Moslim's de joden van de 21ste eeuw?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Burgemeester
|
![]() nee, de moslims hebben meerdere naties en dus legers achter zich, terwijl de joden zelfs niet 1 natie hadden voor hun volk. de moslims zijn ook met veel meer. de joden hebben het ook niet gezocht met WO2 met allerlei aanslagen.
de moslims moeten zich geen slachtofferrol aanpraten, want geen enkele vergelijking gaat op. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#49 |
Burgemeester
|
![]() wat is er toverachtig aan "moslims"?
"de" moslims als zijnde volgelingen van allah, leden van de islam, hoe je ze ook wilt noemen, hebben nu eenmaal naties achter zich: er zijn NU islamitische staten. voor zover ik me kan herinneren was er gedurende WO2 geen israelische staat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#51 | |
Burgemeester
|
![]() => dus:
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Europees Commissaris
|
![]() Is niet moeilijk , binnen elke religie of doctrinaire ideologie als je wil zijn er teksten aan te treffen die een aanfluiting zijn van de rechten van de mens, het kind enz... en we kennen ook allemaal verhalen in het genre van de barmhartige samaritaan enz.. de relevantie is zuiver historisch, behalve als men zich op dergelijke zaken gaat beroepen om mensen te veroordelen en/of terroristische daden te plegen..
Wanneer een land /natie voor Zigeuners ?
![]() |
#53 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#55 | |||||||
|
![]() Citaat:
P.S: Het term "moslims" is niet afhankelijk van ras of etnische oorsprong of aan een opgelegde grens of grond ![edit] [size=1]Edit:[/size]
[size=1]Edit:[/size]
"Moslim freedom, Now !!!" "Free people around the ka3ba for a free faith around the world !" ![]() Laatst gewijzigd door Lincoln : 4 juni 2005 om 17:30. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Banneling
|
![]() Je kunt moslims zowiezo niet als één groep zien.
De moslim hier kunnen wel degelijk slachtoffer worden van rechts-extremisme, er is wel degelijk een vergelijking mogelijk. Wij vinden nu allemaal (en dat is het ook=mijn mening) dat ''de joden'' volledig onschuldig waren. In de jaren '30 vond ''men'' dat blijkbaar niet, wat leidde tot de winst van de NSDAP. Waarschijnlijk was dat allemaal het gevolg van voortdurende haatzaaiingen en een slechte economie. (reacties als ''Hullie doen dan dat ook, dus wij mogen ook'' voor u houden, bij voorbaat dank) Maar ff een vraagje aan Myrdjinn: Vroeger was je als forummer heel anders dan je nu bent, wat heeft je mening doen veranderen? (of verwar ik jou met iemand anders?? |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | ||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Citaat:
de argumenten, die ik gaf, gelden m.i. enkel voor de vergelijking moslims tov de joden als grote slachtoffers van een door de staat in elkaar gestoken zuiveringsmachine. (de vergelijking, die dus volgens mij NIET opgaat wegens te grote verschillen) en lincoln, ik kan "nee, de moslims hebben meerdere naties en dus legers achter zich, " perfect vervangen: de moslims hebben een grotere impact (naties, legers, ...) op de wereld nu als de joden toen (tenzij je in de complottheorieën gelooft tegen de "valse corrupte joden"). dát bedoelde ik. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | ||
|
![]() Was dat maar waar ook ,maar Ach, complottheorieen, die verbazen me altijd.........er zal wel wat waarheden in die complottheorien schuilen , hoedanook.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
"Moslim freedom, Now !!!" "Free people around the ka3ba for a free faith around the world !" ![]() Laatst gewijzigd door Lincoln : 4 juni 2005 om 22:15. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||