![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() ik zou iets drastischer te werk gaan:
-verplichte, uitgebreidde taalcursus (natuurlijk MET de nodige flexibiliteit, capaciteit, degelijkheid,..) -Inburgeringscursus Beiden zeker zonder enige vorm van examens,.. een negatieve evaluatie mag geen sancties met zich meebrengen sensibilisering prima en bij voorkeur..maar soms moet er ook eens met zachte dwang gehandeld worden... wat hier zeer in het voordeel van de allochtoon werkt.
![]() |
#42 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Wel, in uitzonderlijke verwaarloosbare gevallen zal zachte dwang moeten bijstand bieden. Maar alle gegevens wijzen erop dat er meer leerwillenden zijn dan dat men aankan!! Dus de opmerking om een inburgeringstraject of taalcursus op te gaan leggen is misplaatst. Het wekt de indruk van bestaande onwil. Die indruk wordt doelbewust gewekt door extreemrechts. Dit bedoel ik met negatieve imagebuilding: het item naar cursussen toe is misplaatst.
Je mag Moslim zijn, als ik tegen de Islam mag zijn. Dan denken wij beiden multi-cultureel en kunnen we zo naast elkaar leven en er met elkaar over discussieren tussen pot en pint. (als u tenminste een pintje mag drinken van uw geloof). |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Thomas schreef
Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
nieuwe belgen betalen belastingen hé als wij heel ons leven lang belastingen betalen dan hebben wij evenveel recht op dat pensioen als jullie weeral typisch VB'ers , weeral worden nieuwe belgen niet beschouwd als belg aangezien jet het ehbt over "onze" , duidelijk dat wij er niet bij horen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Moon schreef:
Citaat:
![]() Nieuwe Belgen zijn Belgen of niet soms. Zij hebben evenmin belang bij een ongebreidelde instroom van nieuwe migranten. Als de koek op is zullen zij daar evengoed de nadelen van ondervinden. Graag lezen wat er staat wil je. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | ||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
indien ze een nieuwe zaak openen en ze nemen een paar vlaminge aan dan nog beter , ze zorgen voor tewerkstelling btw de meeste nieuwe migranten komen uit de oostbloklanden, binnenkort met uitbreiding van europa, hoe ga je dat allemaal tegenhouden? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Moon schreef:
Citaat:
![]() Ik vraag mij echter af of we wel behoefte hebben aan nieuwe migranten om hier een zaak te starten. Ik dacht dat ze van armoede naar hier kwamen, waar halen ze het kapitaal om een nieuwe zaak op te starten. Om een of andere reden werden de handelszaken op het Falconplein gesloten; omdat ze teveel belastingen betaalden.?????? Om te werken ?: Waarom klagen migranten dat ze gediscrimineerd worden bij hun zoektocht naar werk? Wat laat je veronderstellen dat nieuwe migranten wel werk zullen krijgen. Juist ja, als goedkope zwartwerkers misschien, maar die betalen nu eenmaal geen belastingen dacht ik. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() maar vroeger was dat anders, het klonk althans bij chinezen toen heel chic als je tegen je buren zei dat je je kinderen naar buitenland kon sturen btw is het falconplein niet een recent fenomeen, meeste gastarbeieders van eerste generatie hadden allemaal werk probleem is dat sommige van de 2de generatie geen werk vind, oa door lage scholing enzo maar autochtonen die laaggeschoold zijn hebben dit probleem ook |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zo is het Moon.
Er zullen wel altijd migranten zijn en dat lijkt mij ook geen probleem. Wat wel voor problemen zorgt is een ongebreidelde instroom van migranten die hier geen kans op slagen hebben. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
stel dat belgië selectiever wordt met toelaten van migranten dus vb. ze moeten investeren in ons land of moeten goei diploma hebben enzo,... dan gaan er nog altijd vlamingen zijn die niet tevreden zijn dan zullen ze zeggen dat al die slimme migranten hun goei jobkes afpakken |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Moon schreef:
Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Banneling
|
![]() Eigen volk eerst !!!
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Als ons landje ECHT vol zit, zullen onze leiders wel op tijd halt roepen, wees gerust. Nu is het migrantenaantal in verhouding tot de totale Belgische bevolking verwaarloosbaar.
|
![]() |
![]() |