Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 mei 2003, 11:45   #41
michr.oscoop
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaanderen72
Pim fotuyn had grote plannen voor je gekleurde vriendjes en dat kon ik alleen maar toejuichen,hij wist het spel goed te spelen en de man had een visie!
Gelukkig voor de piano was er een linkse redder in nood om fat op tijd te stoppen.
Piano wil enkel weten van massale deportatie als ze vrijwillig gebeurt, en van Zuid naar Noord.
michr.oscoop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2003, 11:48   #42
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Pim fotuyn had grote plannen voor je gekleurde vriendjes en dat kon ik alleen maar toejuichen,hij wist het spel goed te spelen en de man had een visie!
Gelukkig voor de piano was er een linkse redder in nood om fat op tijd te stoppen.
Ik was er niet zo gelukkig mee, maar het resultaat was wel wat ik verwachtte en verhoopte: De eenmanspartij was met het verdwijnen van die ene man inderdaad van de kaart geveegd.

Alan Dulles, CIA Chief in 1956: "90% van de wereldoorlogen zijn te vermijden met één welgemikte kogel"
Oud 25 mei 2003, 11:50   #43
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door michr.oscoop
Citaat:
Piano wil enkel weten van massale deportatie als ze vrijwillig gebeurt, en van Zuid naar Noord.
Ik heb alleen maar met Oost-Europeanen te maken. Dat is al enkele jaren de grootste groep van nieuwe immigranten. Maar in je Marokkanenfobie zie jij overal spoken opduiken natuurlijk, anders zou je geschreven hebben: van Oost naar West
Oud 25 mei 2003, 11:57   #44
Dimitri

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Het bekendste (lees beruchtste) werd Pim Fortuyn, die toen nog de lijsttrekker van Leefbaar Nederland (het Nederlands Blok)
Het Nederlands Blok is wat anders hoor, da's een of ander minipartijtje dat tot 1999 in de gemeenteraad van Utrecht was vertegenwoordigd. De persoon achter dat partijtje werd overigens ondervraagd in het VRT-nieuws op een feestje van het Vlaams Blok, hilarisch gewoon. Die partij bestaat niet eens meer!
Maar goed, Leefbaar Nederland is een progressieve centrumpartij en geen Nederlandse afdeling van het Vlaams Blok. En dat plaatje wat je eerst hier had staan kan dus inderdaad NIET. Het slaat ook nergens op.

Citaat:
was, en daarmee half Nederland op z'n kop zette, nav zijn uitspraken om het eerste artikel van de Nederlandse Grondwet af te schaffen.

Artikel 1:
"Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan."

Bron: http://www.geschiedenis.com/politiek/grondwet/1.html

Pim Fortuyn wilde met de opheffing van bovenstaand artikel, het recht op discrimineren invoeren. Hoe ver die discriminatie moest gaan, en wie er zo allemaal mag én moet gediscrimineerd worden was niet zo heel duidelijk maar Pim draaide er geen doekjes om: "laat ons alvast bij de moslims beginnen". Waar het dan DAARNA moest stoppen zal Pim en zijn aanhang worst wezen.
Wat een onzin. In een vraaggesprek met de Volkskrant heeft hij alleen gezegd dat als artikel 1 ervoor zorgt dat de vrijheid van meningsuiting te veel beperkt wordt, artikel 1 desnoods moet worden veranderd of afgeschaft. Het had niets met discriminatie te maken, hij vond alleen dat artikel 1 de vrijheid van meningsuiting niet mocht beperken, omdat hij die vrijheid heel belangrijk vond.

Overigens is het inderdaad ook vreemd dat extreemrechts het gedachtegoed van Pim Fortuyn gaat debatteren, want hij was helemaal niet extreemrechts. Het past ook niet echt in hun ideologie.
Michiel Smit is trouwens uit de fractie van Leefbaar Rotterdam GEZET (dus niet vrijwillig voor zichzelf begonnen) wegens bezoekjes aan internetfora van stormfront e.d. Triest figuur is dat.
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2003, 12:02   #45
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri
Citaat:
Het bekendste (lees beruchtste) werd Pim Fortuyn, die toen nog de lijsttrekker van Leefbaar Nederland (het Nederlands Blok)
Het Nederlands Blok is wat anders hoor, da's een of ander minipartijtje dat tot 1999 in de gemeenteraad van Utrecht was vertegenwoordigd.
Ja ja, dat weet ik ook wel. Ik heb gewoon de vergelijking gemaakt met het Vlaams Blok, en dat LN (later LPF) was voor mij gewoon een Nederlandse editie van het VB. De vergelijking gaat niet helemaal op, maar er liepen toch duidelijk enkele parallellen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the Piano
Citaat:
was, en daarmee half Nederland op z'n kop zette, nav zijn uitspraken om het eerste artikel van de Nederlandse Grondwet af te schaffen.

Artikel 1:
"Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan."

Bron: http://www.geschiedenis.com/politiek/grondwet/1.html

Pim Fortuyn wilde met de opheffing van bovenstaand artikel, het recht op discrimineren invoeren. Hoe ver die discriminatie moest gaan, en wie er zo allemaal mag én moet gediscrimineerd worden was niet zo heel duidelijk maar Pim draaide er geen doekjes om: "laat ons alvast bij de moslims beginnen". Waar het dan DAARNA moest stoppen zal Pim en zijn aanhang worst wezen.
Wat een onzin. In een vraaggesprek met de Volkskrant heeft hij alleen gezegd dat als artikel 1 ervoor zorgt dat de vrijheid van meningsuiting te veel beperkt wordt, artikel 1 desnoods moet worden veranderd of afgeschaft. Het had niets met discriminatie te maken, hij vond alleen dat artikel 1 de vrijheid van meningsuiting niet mocht beperken, omdat hij die vrijheid heel belangrijk vond.

Overigens is het inderdaad ook vreemd dat extreemrechts het gedachtegoed van Pim Fortuyn gaat debatteren, want hij was helemaal niet extreemrechts. Het past ook niet echt in hun ideologie.
Michiel Smit is trouwens uit de fractie van Leefbaar Rotterdam GEZET (dus niet vrijwillig voor zichzelf begonnen) wegens bezoekjes aan internetfora van stormfront e.d. Triest figuur is dat.
Jij kan die populistische stunt van Pim Fortuyn (om de Nederlandse grondwet aan te passen) interpreteren zoals je dat wenst. Ik en velen met mij, hadden dat wel helemaal anders aangevoeld.
Oud 25 mei 2003, 12:10   #46
Dimitri

Standaard

Citaat:
Ja ja, dat weet ik ook wel. Ik heb gewoon de vergelijking gemaakt met het Vlaams Blok, en dat LN (later LPF) was voor mij gewoon een Nederlandse editie van het VB. De vergelijking gaat niet helemaal op, maar er liepen toch duidelijk enkele parallellen.
Leg eens uit.

Citaat:
Jij kan die populistische stunt van Pim Fortuyn (om de Nederlandse grondwet aan te passen) interpreteren zoals je dat wenst. Ik en velen met mij, hadden dat wel helemaal anders aangevoeld.
Misschien zou het goed zijn eens dat vraaggesprek in z'n geheel te lezen, i.p.v. alleen maar met citaten te strooien. Dan zou je het ook niet verkeerd hebben 'aangevoeld'.
Oud 25 mei 2003, 12:16   #47
michr.oscoop
Parlementslid

Standaard

Citaat:
De eenmanspartij was met het verdwijnen van die ene man inderdaad van de kaart geveegd.

Alan Dulles, CIA Chief in 1956: "90% van de wereldoorlogen zijn te vermijden met één welgemikte kogel"
Ah nu laat je je ware gezicht zien. Ik zou wel eens willen weten wat je ervan zou vinden als morgen Steve Stunt wordt omgelegd.

Nu begin jij al CIA-ers te citeren! Die Dulles was dan ook een dommekloot van het zuiverste water: er zijn maar 2 wereldoorlogen geweest en de eerste daarvan begon dan nog met een welgemikte kogel.
michr.oscoop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2003, 12:24   #48
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri
Citaat:
Leg eens uit.
  • - De neiging om een complexe problematiek annex oplossingen, samen te vatten in simpele volzinnen en slogans, die een discussie in de diepte bij voorbaat moeten uitsluiten en verhinderen.
    - De vreemdelingenhaat die onder veel Nederlanders (en Vlamingen leeft) toe te spitsen en uit te vergroten naar de burgers van islamitische religie. Moslimfobie wordt fobie tav alles wat anders is. Het Vlaams Blok doet dat hier ook, alhoewel de moslims niet eens 1/5 uitmaken van de ganse groep burgers van allochtone origine, laat het Blok het uitschijnen dat wij thans leven tussen een mosliminvasie van 1,5 miljoen allochtonen. Generalisering om de zucht naar meer diversiteit te counteren dus.
    - Het "Nederland is Vol" werd weliswaar later afgezwakt naar "Er moeten er geen meer bij komen". Ik onthoud alleen het eerste citaat, omdat Pim daar inderdaad groot mee is geworden, als de man die alles durft zeggen.
    - Pim was een ordinaire populist en opportunist, de ideale figuur voor mensen die niet echt oplossingen wensen omdat ze daar zelf niet graag willen over nadenken, en vandaar liever iemand verkiezen die (ogenschijnlijk) grote kuis gaat houden. Dat Pim's voorstellen nooit realiseerbaar waren zal Kees Hollander worst wezen.

Citaat:
Citaat:
Misschien zou het goed zijn eens dat vraaggesprek in z'n geheel te lezen, i.p.v. alleen maar met citaten te strooien. Dan zou je het ook niet verkeerd hebben 'aangevoeld'.
Heb je je nooit afgevraagd waarom die partij van Pim zo snel in elkaar is gezakt?
Oud 25 mei 2003, 12:25   #49
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris

Paulus de Boskabouter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
De eenmanspartij was met het verdwijnen van die ene man inderdaad van de kaart geveegd.

Ah nu laat je je ware gezicht zien. Ik zou wel eens willen weten wat je ervan zou vinden als morgen Steve Stunt wordt omgelegd.

Nu begin jij al CIA-ers te citeren! Die Dulles was dan ook een dommekloot van het zuiverste water: er zijn maar 2 wereldoorlogen geweest en de eerste daarvan begon dan nog met een welgemikte kogel.
We mogen hier niet veel meer over oorlogen spreken van jou , maar er was wel al langer spanning in het Europa voor WOI.
Die moord was het perfecte excuus om er eens aan te beginnen.
Paulus de Boskabouter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2003, 12:27   #50
thePiano

Standaard

Citaat:
Citaat:

Hadden ze die tweede kogel maar gebruikt om Hitler (en een een derde voor Stalin) om te leggen. De wereld zou er vandaag helemaal anders hebben uitgezien.
Oud 25 mei 2003, 12:48   #51
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Heb je je nooit afgevraagd waarom die partij van Pim zo snel in elkaar is gezakt?
Eén welgemikte kogel in een vroeg stadium.

Hitler had meer 'geluk'.
Oud 25 mei 2003, 12:48   #52
Dimitri

Standaard

Citaat:
- De neiging om een complexe problematiek annex oplossingen, samen te vatten in simpele volzinnen en slogans, die een discussie in de diepte bij voorbaat moeten uitsluiten en verhinderen.
Dat hebben andere partijen, zoals de PvdA, inmiddels overgenomen. Is dat nu het nieuwe Nederlands Blok voor jou?

Citaat:
- De vreemdelingenhaat die onder veel Nederlanders (en Vlamingen leeft) toe te spitsen en uit te vergroten naar de burgers van islamitische religie. Moslimfobie wordt fobie tav alles wat anders is. Het Vlaams Blok doet dat hier ook, alhoewel de moslims niet eens 1/5 uitmaken van de ganse groep burgers van allochtone origine, laat het Blok het uitschijnen dat wij thans leven tussen een mosliminvasie van 1,5 miljoen allochtonen. Generalisering om de zucht naar meer diversiteit te counteren dus.
Dat had bij Leefbaar Nederland en Pim Fortuyn niets met vreemdelingenhaat te maken, maar met de constatering dat bepaalde groepen allochtonen voor problemen zorgen, en het feit dat daar nooit over gesproken mocht worden. In Rotterdam wordt 99% (!) van alle straatroven door (vaak jeugdige) allochtonen gepleegd. Daar worden mensen dagelijks mee geconfronteerd en dus wil men dat dat probleem wordt opgelost en niet doodgezwegen. Veel allochtonen stemden vorig jaar ook op Pim Fortuyn, want die werden ook met die criminaliteit geconfronteerd, waar de andere partijen niets aan deden. In Rotterdam is vorig jaar voor het eerst in jaren de criminaliteit afgenomen en de veiligheid weer wat toegenomen, mede te danken aan het beleid van het gemeentebestuur van Leefbaar Rotterdam, CDA en VVD.

Overigens vormen moslims in Nederland wel de helft van de niet-westerse allochtonen.

Citaat:
- Het "Nederland is Vol" werd weliswaar later afgezwakt naar "Er moeten er geen meer bij komen". Ik onthoud alleen het eerste citaat, omdat Pim daar inderdaad groot mee is geworden, als de man die alles durft zeggen.
Pim Fortuyn heeft nooit mensen willen terugsturen die hier al zijn. Dat was juist het fundamentele verschil met extreemrechtse partijen. Dat Nederland een vol land is, dat zegt Gerrit Zalm van de VVD nu ook. Hoppa, nog een zusterpartij van het Vlaams Blok.

Citaat:
- Pim was een ordinaire populist en opportunist, de ideale figuur voor mensen die niet echt oplossingen wensen omdat ze daar zelf niet graag willen over nadenken, en vandaar liever iemand verkiezen die (ogenschijnlijk) grote kuis gaat houden. Dat Pim's voorstellen nooit realiseerbaar waren zal Kees Hollander worst wezen.
Of alles realiseerbaar was, zullen we nooit weten. Maar feit blijft dat een groot aantal ideeën zijn overgenomen door andere partijen en dus blijkbaar zo slecht nog niet waren. Dat er nu strenge eisen aan gezinsvormende migratie (in Nederland trouwen met iemand uit het buitenland) worden gesteld, zou twee jaar geleden nog absoluut ondenkbaar zijn geweest. Nu wordt dat punt van de LPF ook door de nieuwe CDA-VVD-D66 regering uitgevoerd.

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Wat heeft dat hiermee te maken???
Oud 25 mei 2003, 14:22   #53
Darwin
Banneling

Darwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Citaat:
Eén welgemikte kogel in een vroeg stadium.

Hitler had meer 'geluk'.
Spijtig dat ze in de 7de eeuw nog niet over kogels beschikten.
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2003, 15:28   #54
boer_bavo
Europees Commissaris

boer_bavo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knortwin

Ik heb het toch meer voor Teutoonse tankridder Erwin Rommel. Eén van zijn kleindochters zat bij mij in een studiegroep... een bijzonder meisken
't Was toch geen punkster zeker? Want alle kleinzonen en -dochters die ik van Rommel ken zijn anarchist en punker.
Oud 25 mei 2003, 15:32   #55
C uit W

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuw
Even een kleine biografie van Guderian:

Heinz Guderian was the leading theorist of armored warfare in Germany, and a great tactician as .
We zouden het waarderen moest je de moeite doen om deze tekst in het Nederlands te vertalen, anders haal je dat Vlaamse Schildje maar uit je sig. In elk geval begrijp ik beter je protest op mijn kritiek op Pim F.
piano, zeik niet, ik heb hier al eens de biografie van guderian in't nederlands gepost en je negeerde het ook, Vlaamse leeuw heeft het mijne waarschijnlijk niet gelezen.
Punt is : je lult altijd maar wat.
Oud 25 mei 2003, 16:12   #56
Guderian
Banneling

Guderian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pat
Pim Fortuyn moet zowat de enige nicht zijn die Guderian respecteert
Wie zegt dat ik die liberale flikker "respecteer"? Ik zou er in elk geval nooit voor gestemd hebben.
Guderian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2003, 19:03   #57
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Spijtig dat ze in de 7de eeuw nog niet over kogels beschikten.
Toch even Darwins fanatisme signaleren.
Er wordt reactieloos overheengekeken.
Oud 25 mei 2003, 19:28   #58
vlaanderen72
Banneling

Standaard

Citaat:
[
Ik was er niet zo gelukkig mee, maar het resultaat was wel wat ik verwachtte en verhoopte: De eenmanspartij was met het verdwijnen van die ene man inderdaad van de kaart geveegd.

Wat wil je nu van een partij die juist bestond?!
En je zegt dat je het niet toejuigde maar toch de uitspraak citeren van alan dulles!
vlaanderen72 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2003, 19:30   #59
Rudysfonduehuisje
Provinciaal Gedeputeerde

Rudysfonduehuisje's schermafbeelding

Standaard

ThePiano,

Ik kan begrijpen dat ge een hekel hebt aan de extremistische gekken die hier soms opduiken vb. een Guderian.

Maar dan gebruik je zulke figuren om die te linken aan anderen die een meer genuanceerde opinie formuleren, die weliswaar rechtser is dan uw maatschappijvisie... Zo kan je iedereen op het hoopje van Guderian, Vlaanderen72 enz. gooien, overgoten met een sausje van Himmlers, Hitlers en andere WOII toestanden...

Dergelijke diabolisering en eenzijdige beargumentering komt meer voor bij sommige progresieven. Gelukkig niet bij iedereen
Rudysfonduehuisje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2003, 19:31   #60
vlaanderen72
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudysfonduehuisje
ThePiano,

Ik kan begrijpen dat ge een hekel hebt aan de extremistische gekken die hier soms opduiken vb. een Guderian.

Maar dan gebruik je zulke figuren om die te linken aan anderen die een meer genuanceerde opinie formuleren, die weliswaar rechtser is dan uw maatschappijvisie... Zo kan je iedereen op het hoopje van Guderian, Vlaanderen72 enz. gooien, overgoten met een sausje van Himmlers, Hitlers en andere WOII toestanden...

Dergelijke diabolisering en eenzijdige beargumentering komt meer voor bij sommige progresieven. Gelukkig niet bij iedereen
Weer een fan!
vlaanderen72 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be