![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
dingen duurder zijn geworden? En wat Europa voor het volk doet kan je op onderstaande links lezen. 8) (volgens jouw eerste stelling doet Europa 'niks voor het gewone volk' daarna krabbel je terug : 'aja de Euro', eens benieuwd wat je hierna zal zeggen : 'aja de Euro en milieubeleid en....') |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het enige wat we nu met zekerheid weten is dat een meerderheid van de Fransen en de Nederlanders de voorgestelde grondwet niet lusten. Egidius[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Egidius : 8 juni 2005 om 08:47. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik meen eerder dat ze zich grotendeels hebben uitgesproken tegen het beleid van hun eigen regeringen. Niet tegen de Europese grondwet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
|
![]() Citaat:
U bent helderziende? Ik neem de gelegenheid te baat om er dan ook maar van uit te gaan dat de tientallen miljoenen ja-stemmers helemaal niet voor de grondwet gestemd hebben, maar eigenlijk hun angst hebben geuit voor -- laat eens kijken -- het islamitisch terrorisme, de werkloosheid en de overrompeling door de Chinezen. Hoe wil u dat iemand u nog ernstig neemt na zo'n bewering? Waarom zouden we u eigenlijk geloven? Egidius |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik vorm mijn mening (en dat is het: een mening, geen feit) gebaseerd op analyses die ik lees in Vlaamse kranten en in intervieuws met mensen als Herman Van Rompuy, Guy Verhofstadt, Karel Van Miert en Etienne Davingnon. Dat zijn toch mensen die er iets van weten denk ik en ik neem die mensen ernstig. U hebt daar blijkbaar ergens een probleem mee... Wat ik lees en hoor is het volgende : het Nee-signaal is niet echt tegen Europa of tegen de Grondwet gericht, het is eerder een diffuus signaal. Bovendien is heel het referenda overschaduwd door binnenlandse aangelegenheden en is er bij velen een soort revanchisme ontstaan dat mee tot een nee geleid heeft. Op lange termijn is het voor de welvaart en de vrede in Europa noodzakelijk dat er een Grondwet komt. Sommigen snappen dat alleen nog niet goed blijkbaar.[edit] [size=1]Edit:[/size]
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door parcifal : 8 juni 2005 om 11:52. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik geloof niet dat u dat echt denkt. U laat zich leiden door het hysterische gejammer van de kranten en de politieke klasse. Uw mening komt diffuus over en het ziet er naar uit dat u eigenlijk meent dat de burgers het wel degelijk goed snappen. Egidius |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Banneling
|
![]() Wel, zeg dan eens hoe het verwerpen van de Europese Grondwet
(en dus expliciet de verlenging van het Verdrag van Nice) Europa gaat verder helpen? Daar ben ik nu eens curieus naar zie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
|
![]() Citaat:
Laten we dat eerst maar eens aannemen. Egidius |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |||||
|
![]() Citaat:
Een sprekend voorbeeld is Turkije bij de EU. Niet bepaald nodig voor de vrede in Europa. Sommigen snappen dat alleen nog niet goed blijkbaar.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door luc broes : 8 juni 2005 om 12:55. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hier ben ik het helemaal mee eens. Alleen wordt door lokale politici slecht gecommuniceerd over Europa en wordt de schuld voor onpopulaire beslissingen al te snel op Europa gestoken. Dat iemand als Illwill hier komt vragen "wat voor goeds heeft Europa al gedaan voor het gewone volk" spreekt toch wel boekdelen, me dunkt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#52 | |||||||
|
![]() Citaat:
"We moeten Europa beter communiceren" "De nationale politici schilderen Europa slechtaf"" "De neen-stemmen waren eigenlijk ontgoochelde ja-stemmen" "Het waren de extremen, links en rechts" Etc. etc. Werkelijk alles is goed om aan de feiten te ontsnappen. Reality check: in geen enkel Europees land is de grondwet zo druk gelezen, bestudeerd, becommentarieerd en bediscussieerd als in Nederland. En verworpen. Uw oubollige paternalisme kan wel nog een paar lucratieve orders voor de drukkerijsector opleveren (tonnen glanzende propaganda, die geen kat leest), maar veel ten bate van Europa zal het niet meer bijbrengen. Egidius[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Egidius : 8 juni 2005 om 14:23. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat zijn nu net mensen die ik wel als laatste zou serieus nemen. Hun 'analyses' zijn vooral geënt op hun eigen positie in de hiêracrhie.
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |||||
|
![]() Citaat:
Of u wil uw boosheid tegen uw regering afreageren op Europa. Betere communicatie is wat u nodig heeft. We zullen daar eens een paar 100 miljoen euro glanzend papier tegenaan gooien, zie. U zult dan wel tot andere gedachten komen! Egidius[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Egidius : 8 juni 2005 om 14:27. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() je zal me naar room 101 moeten sleuren om mij op andere gedachten te brengen hoor
![]()
![]() |
![]() |
#57 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
tegen de Europese Grondwet. Maar bon, het is nu gestemd en de burger heeft altijd gelijk zelfs al heeft hij volgens mensen die het kunnen weten eigenlijk ongelijk. ![]() Er zit nog een kans in dat als 20 van de 25 EU landen de grondwet goedkeuren dat ze toch wordt aangenomen. Maar dat er sowieso aanpassingen nodig zijn lijkt me onvermijdelijk. bijvb. De uitbreiding naar het oosten bevriezen voor 10 jaar ofzo. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |||||
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door luc broes : 8 juni 2005 om 16:58. |
|||||
![]() |