Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 mei 2003, 23:31   #41
Darwin
Banneling

Darwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door visjesman
Moeilijk gaat ook al moet je daar je familie de rug voor toekeren.
Denk jij dat mijn vriendin haar ouders het tof zouden vinden dat ik niet voor de kerk zou trouwen met haar? Schoonmama is leerkracht godsdienst.
Maar ik ben niet gelovig dus ik maak er geen probleem van om voor de kerk te trouwen al moet ik mij daar nog voor dopen.
Ik kan natuurlijk ook gewoon de rug keren naar mijn vriendin ...
dat is het leven, keuzes.
Voor de meeste moslims staat uit de islam stappen gelijk aan sociale en soms zelf fysieke zelfmoord.

Je kan dat op geen enkele manier vergelijken met de situatie van de ontkerkelijkte westerlingen.

'Vrijheid van godsdienst' is niet voor iedereen vanzelfsprekend.
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2003, 23:41   #42
visjesman
Burger

visjesman's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar visjesman
Standaard

In België wel.

Ik zie ook geen reden waarom iemand zou te koop lopen met het feit dat hij geen geloof meer benijdt, denk je dat ik op straat roep dat ik een ongelovige ben? Waarom zou ik dat doen? Wat bereik ik ermee?
Oud 28 mei 2003, 05:34   #43
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Darwin, denk eens goed na over de eerste filter die u op de moslimgeneraties plaatst: De stemgerechtigde moslims. Als we aannemen dat we onze moslimvrienden hier inderdaad tijdens en na de jaren 60 hier naartoe hebben uitgenodigd, wilt dit zeggen dat uw conclusies, die schijnbaar over alle moslims gaan, eigenlijk enkel over de jongste moslimgeneraties gaan. Een jonger kiespubliek is makkelijker beinvloedbaar en is vooral ook extremistischer in het stemgedrag. Je merkt dat overal. Ik heb ooit ook nog als Anarchist met een groen en rood kapsel rondgelopen.

Bovendien neemt u nog cijfer na cijfer uit verschillende metingstabellen en dan nog eens eigen schattingen en gooit u die erbij in uw berekening. Elke statisticus met een beetje hersenen zal u vertellen dat daardoor uw standaardafwijking aan de grote kant uitvalt, waardoor uw conclusie nog minder representatief wordt.

Hier is een betere conclusie voor uw cijfermateriaal: Ergens tussen de 30% en 70% van de moslimjongeren in Antwerpen op resist gestemd.

Wat zegt dat nu over de moslimbevolking? Geen knijt.

Het echte verontrustende cijfer zouden de 700,000+ stemmen van het Blok moeten zijn; maar de meeste mensen weten wel dat de overgrote meerderheid daarvan proteststemmen zijn over de veiligheid in en rond de steden en dat de rest van dat gedachtengoed niet noodzakelijk bij de VB kiezer in de smaak valt.
Ben jij al eens gaan kijken naar die site met de VDAB-gegevens?

Ik geloof er niks van.
Oh? Moet ik nu zeggen dat ge misschien wel kunt rekenen maar dat ge van statistiek niet veel kaas gegeten hebt, of gaat ge nog argumenteren ook?
Oud 28 mei 2003, 08:26   #44
S.
Minister

S.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S.
Het is een dilemma waar Darwin niet uit geraakt: ofwel is er een mosliminvasie bezig en stemt maar een klein deel van de moslims op Resist ofwel is er geen mosliminvasie en stemt een groot deel van de moslims op Resist.

Darwin wil vanuit zijn islamofobe gedachtegoed beide: een mosliminvasie én extremistische moslims.
Vraagje aan S. (kwestie van eens te weten wat hij onder 'invasie ' verstaat)

Iemand op dit forum vond dat ik me nogal druk maakte over het aantal moslims in België, terwijl de moslims volgens hem slechts 4,5% van de Belgische bevolking uitmaken.

Nu is 4,5% van de Belgische bevolking meer dan 450.000 mensen.

Op minder dan 40 jaar tijd is het aantal moslims in België gestegen van praktisch 0 naar 450.000.

Noemt u dit een moslim-invasie, ja of nee?

En zoniet, wanneer is er bij u dan wel sprake van een invasie?

Als de moslims 200% van de Belgische bevolking uitmaken?
Vanuit de geschiedenis bekeken, is dat geen invasie. Een invasie is immers een vijandelijke inval. Hier is er geen sprake daarvan. De beslissing om Turken en Marokkanen naar hier te halen, is door de Belgische regering genomen. De mensen die naar hier kwamen, deden dat om hier te kunnen werken, niet om te plunderen of te veroveren, zoals bij een invasie.

450.000 moslims storen mij absoluut niet. Nog nooit heeft iemand mij gevraagd naar een moskee te gaan (ik zou er trouwens geen weten zijn). Nog nooit heeft iemand mij gevraagd enkele malen per dag mij tot Mekka te richten.

Maar om nu terug te komen op het onderwerp: 17.000 mensen die op Resist stemmen (waarvan een groot deel omwille van de PVDA), dat moet U toch wel geruststellen hé? Vooral als je kijkt wat andere allochtonen halen.

Pehlivan Fatma: 49.207 voorkeurstemmen
Bousakla Mimount: 29.243 voorkeurstemmen
Ahidar Fouad: 25.953 voorkeurstemmen
Caglar Ali: 21.607 voorkeurstemmen
Kaçar Meryem: 15.072 voorkeurstemmen
Özcan Kazim: 9.461 voorkeurstemmen

Abou Jahjah Dyab: 8.411 voorkeurstemmen

Salmi Ali: 6.108 voorkeurstemmen
Zaougui Soumaya: 5.361 voorkeurstemmen
El Boutaibe Khalid: 5.274 voorkeurstemmen
Almaci Meyrem: 5.049 voorkeurstemmen

Als Vlaanderens meest bekende politiek geëngangeerde allochtoon doet hij het wel enorm slecht hé? Hij moet ronkende namen als Ahidar Fouad en Özcan Kazim voor zich laten.
7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie.
S. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2003, 10:24   #45
Darwin
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het is een dilemma waar Darwin niet uit geraakt: ofwel is er een mosliminvasie bezig en stemt maar een klein deel van de moslims op Resist ofwel is er geen mosliminvasie en stemt een groot deel van de moslims op Resist.

Darwin wil vanuit zijn islamofobe gedachtegoed beide: een mosliminvasie én extremistische moslims.
Vraagje aan S. (kwestie van eens te weten wat hij onder 'invasie ' verstaat)

Iemand op dit forum vond dat ik me nogal druk maakte over het aantal moslims in België, terwijl de moslims volgens hem slechts 4,5% van de Belgische bevolking uitmaken.

Nu is 4,5% van de Belgische bevolking meer dan 450.000 mensen.

Op minder dan 40 jaar tijd is het aantal moslims in België gestegen van praktisch 0 naar 450.000.

Noemt u dit een moslim-invasie, ja of nee?

En zoniet, wanneer is er bij u dan wel sprake van een invasie?

Als de moslims 200% van de Belgische bevolking uitmaken?
Vanuit de geschiedenis bekeken, is dat geen invasie. Een invasie is immers een vijandelijke inval. Hier is er geen sprake daarvan. De beslissing om Turken en Marokkanen naar hier te halen, is door de Belgische regering genomen. De mensen die naar hier kwamen, deden dat om hier te kunnen werken, niet om te plunderen of te veroveren, zoals bij een invasie.
Nu is toch al één ding duidelijk geworden.

Voor S. is er pas sprake van een invasie als het een vijandelijke inval betreft en er geroofd en geplunderd en veroverd wordt.

Voor mij is invasie een meer neutraal woord, en is er sprake van een invasie als de aantallen en het tempo van de instroom zeer groot zijn. Ik spreek dan ook met anderen bvb over 'de invasie van de Nederlanders in de Noordelijke Kempen'.

Zo zie je maar: als je een zinvolle discussie wil aangaan moet je het eerst eens worden over de termen die je gebruikt.

Zolang daar zelfs geen eensgezindheid over bestaat heeft het geen zin om verder te praten.

Maar zelfs als we de definitie van S. voor 'invasie' gebruiken in de zin van 'een inval in groten getale van mensen die naar hier komen om te roven en te plunderen en te veroveren', dan blijkt in de praktijk het wel zo te zijn dat dit een de facto gegeven is voor de degenen die in het zog van de eerste gastarbeiders naar Europa trokken.

1. Roven en plunderen en veroveren wordt in de islamitische cultuur trouwens als een positieve waarde beschouwd. In de Koraan is er zelfs een volledig hoofdstuk naar genoemd, Al-Anfaal, de Oorlogsbuit. Mohammed, het grote voorbeeld van alle islamieten, bouwde zijn imperium ook op roven en plunderen. Roven, plunderen en veroveren zijn feitelijk synoniem met de islam, dat leert ons de geschiedenis.

2. Anders dan de meeste andere allochtonen die naar hier komen zorgen de moslims voor terreur door mensen op straat te overvallen, diefstallen te plegen, de wet op andere manieren te overtreden. Gevolg : de helft van de bevolking in onze gevangenissen bestaat uit moslims, geen Chinezen of negers dus.

3. Anders dan andere allochtonen die naar hier komen blijven de moslims ostentatief hun geloof uitdragen - met verloop van tijd zelfs op een steeds meer provocerende manier. Terzelfdertijd is de stroom onophoudelijk en worden hele wijken in de steden één voor één etnisch gezuiverd van autochtonen. In vele steden in Europa zijn er nu al 'no-go-zones' waar de moslims de plak zwaaien en zelfs de politie zich niet meer durft vertonen.

4. In vele wijken in de steden zijn er al zoveel concentratiescholen ontstaan, scholen gevuld met bijna niets dan allochtonen, meestal moslims, dat zelfs de moslim-ouders hun kinderen naar scholen overbrengen waar minder moslims zitten, 'omdat daar het onderwijs beter is'...

Er is dus duidelijk ook sprake van een invasie door de moslims, zelfs als we de definitie van S. hiervoor hanteren.

Gezien het karakter van de islam en gezien het tempo van de instroom en de explosieve aangroei van de moslims op ons grondgebied is dit dus een uiterst zorgwekkend fenomeen voor het voortbestaan van onze westerse samenleving.
Oud 28 mei 2003, 10:38   #46
S.
Minister

S.'s schermafbeelding

Standaard

Ik ga niet ontkennen dat er problemen zijn met bepaalde allochtonen, maar als je op jouw beschrijvingen afgaat, dan lijken alle moslims extremisten. En dankzij de uitslag van Resist en Abou Jahjah weten we nu dat dat absoluut niet zo is. Slechts 8.000 mensen steunden de man die tegen integratie en voor concentratie was. Dit is veel minder dan wat andere allochtonen haalden, die veel gematigder waren.

En dat de Islam diefstal zou goedpraten? Ik moet de eerste moslim nog tegenkomen die dat verkondigt... Maar ja, Darwin kent de Koran beter dan de meeste moslims. En no-go-zones hebben niks met moslims te maken. Kijk maar naar New York een paar jaar terug. Trouwens, de sociale achterstand van de zwarten in de VS werd toen gebruikt om hun minderwaardigheid aan te tonen door groepen als de KKK. Komt bekend voor hé?

Wil je nu eens antwoorden op de resultaten van Resist bij de verkiezingen: 17.000 stemmen en 8400 voorkeurstemmen voor Jahjah.
7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie.
Oud 28 mei 2003, 10:58   #47
Darwin
Banneling

Standaard

Citaat:
Wil je nu eens antwoorden op de resultaten van Resist bij de verkiezingen: 17.000 stemmen en 8400 voorkeurstemmen voor Jahjah.
Ik kan ook niet op alles tegelijk antwoorden hé.

En uit mijn tijd bij Agalev heb ik geleerd (van anderen trouwens) dat het niet veel zin heeft om verschillende boodschappen tegelijk te brengen omdat die dan allemaal in één keer de mist ingaan.

Eén ding tegelijk dus.

Omdat echter de multi-culturalisten als de dood zijn voor cijfers en deze cijfers van groot belang zijn voor een objectieve analyse van deze problematiek ga ik er dan toch maar een geheel nieuw topic aan wijden.

PS : voor wie mij hier steeds als Blokker zit te stigmatiseren: ik ben nooit lid geweest van Vlaams Blok maar heb wel verschillende jaren in Agalev meegedraaid. en als je mij zou vragen bij welk publiek ik mij meer thuis zou voelen, op een ledenvergaderng van Agalev of een van het Vlaams Blok, dan zeg ik zonder aarzelen Agalev.

Het is enkel omdat ze verraad gepleegd hebben tegenover hun basisprincipes zoals de "basisdemocratie" en de polarisatie rond het vreemdelingenvraagstuk, dat niks met milieu te maken heeft hebben in gang gezet en aangewakkerd, dat ik er ben uitgestapt. Zoals overigens zeer velen voor en na mij die het niet meer konden aanzien. Ik treur dan ook niet dat ze door hun anti-democratische verkiezingsdrempel hun eigen strot hebben overgesneden. Het verdiende loon voor verraders.

Met mensen als pater Versteylen kan ik overigens goed opschieten.
Oud 28 mei 2003, 17:39   #48
Vlaanderen Boven

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Darwin bij Agalev!

Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2003, 18:30   #49
S.
Minister

S.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Als Vlaanderens meest bekende politiek geëngangeerde allochtoon doet hij het wel enorm slecht hé? Hij moet ronkende namen als Ahidar Fouad en Özcan Kazim voor zich laten.
Wil Darwin hierop eens reageren, en ook op de achteruitgang van 7.000 stemmen.
Oud 28 mei 2003, 20:34   #50
Darwin
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:

Omdat ge niet afhoudt: over welke kiesomschrijving(en) gaat het hier? Over welke verkiezing(en) gaat het hier?
Oud 28 mei 2003, 22:47   #51
thePiano

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven
Darwin bij Agalev!

Jeps, de stap naar groenrechts zal niet groot zijn geweest
Oud 29 mei 2003, 07:24   #52
Darwin
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven
Darwin bij Agalev!

Jeps, de stap naar groenrechts zal niet groot zijn geweest
Ik ben eens gaan kijken op die site en da's niks voor mij.

Te extreem.

Ik vind het jammer dat de Volksunie indertijd het milieuthema niet tot het hare gemaakt heeft.

Hugo Schiltz met zijn eeuwig idioot glimlachje en zijn kornuiten deden daar altijd zo denigrerend over.

De enige verdienste van Schiltz is dan ook het veroorzaken van het ontstaan van het Vlaams Blok ... als dat al als een verdienste kan beschouwen ...

Vandaag zouden partijen als N-VA en Vivant en misschien ook wat Liberaal Appel-ers beter eens rond de tafel gaan zitten om een alternatief uit te werken voor het Vlaams Blok. Want wat Roland Duchâtelet nu met zijn geld doet is immers gewoon zonde.
Oud 29 mei 2003, 08:45   #53
S.
Minister

S.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:

Omdat ge niet afhoudt: over welke kiesomschrijving(en) gaat het hier? Over welke verkiezing(en) gaat het hier?
Om welke kiesomschrijving? Haha, het gaat hier om gans Vlaanderen. Maar ge moet al niet meer antwoorden: Door te vragen welke kiesomschrijving het was, heb je mijn stelling dat Resist het slecht heeft gedaan al meer dan onderschreven.
En het zijn dus de verkiezingen van 2003.
Oud 29 mei 2003, 08:46   #54
Darwin
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:

Om welke kiesomschrijving? Haha, het gaat hier om gans Vlaanderen. Maar ge moet al niet meer antwoorden: Door te vragen welke kiesomschrijving het was, heb je mijn stelling dat Resist het slecht heeft gedaan al meer dan onderschreven.
Nu wil ik eens antwoorden, en gefundeerd.

Nu mag ik niet meer.

Dat is het niveau van discussiëren hier.
Oud 29 mei 2003, 08:58   #55
S.
Minister

S.'s schermafbeelding

Standaard

Sorry, doe maar.
Oud 2 juni 2003, 11:25   #56
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Citaat:
Die titel van deze topic is ook misleidend. Hij zegt dat 1,5 miljoen Marokkanen tegen de fundamentalisten hebben betoogd. Dat weet ik zo nog niet.
Het was in de eerste plaats ook geen betoging tegen het fundamentalisme op zich zoals Piano het wil laten uitschijnen.
Ik wist het wel dat dit soort berichten niet in je discours passen. Moslims die tegen moslims betogen, rare zaak! moet Darwin denken, "dit kan niet!", "verdorie, heb ik het dan toch bij het verkeerde eind gehad, zijn al die moslims dan toch geen Al Qaida terroristen?"
Enfin, ik had helemaal niet de illusie om jou tot een ander gezichtspunt te brengen. Absoluut verloren tijd.
Piano, jouw discours is weeral zeer partijdig.
In Baskenland zijn regelmatig grote betogingen tegen terroristische aanslagen. Niet tegen het Baskisch nationalisme.
Zo waren de betogingen in Marokko tegen terroristische aanslagen, niet tegen het fundamentalisme.
Er is ook niemand die zegt dat alle moslims terroristen zijn. Ook hier is je stelling niet eerlijk.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be