![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
[size=1]Le fanatisme est l'apanage des ignorants.[/size] Ik ben een tolerante liberaal, maar eigenlijk is dat een pleonasme. "How can our religion be a cause of danger? Islam teaches kindness and love for humanity. Islam is moderation, not extremists. Extremists are not real Muslims. They just give us a bad name." - A 48-year-old housewife from Rawalpindi, Pakistan |
|
![]() |
![]() |
#42 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Omdat economie niet het enige is dat telt. Omdat de 'economische' programma's van de andere partijen hoe dan ook niks waard zijn in een door de PS gedomineerde staat. Omdat dé conditio sine qua non om een krachtig herstelbeleid te kunnen voeren is, dat de huidige staatsstructuur verdwijnt. Onafhankelijkheid of op zijn minst een confederatie. Al de rest leidt er enkel toe dat vlaanderen mee de dieperik ingaat met het clientelisme en de neo-communistische staatsstructuur van Wallonië. |
|
![]() |
![]() |
#43 | |||||||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Dat is uiteraard de essentie. De VLD mag voorstellen wat ze wil, de PS zal altijd "non" zeggen en de vakbond FGTB ligt direct het werk stil, al dan niet met gijzeling van de werkgevers. De PS blijft gegarandeerd nog lang aan de macht in Wallonië. Zolang belgië bestaat zouden partijen als de VLD beter geen verkiezingsstandpunten meer innemen, want het is puur praat voor de vaak. Ze weten toch dat de PS baas is en zij daarvoor altijd zullen buigen. Enkel hun ingebakken leugenachtigheid en egocentrisme geeft VLD'ers de kracht om ermee door te gaan en het volk te bedriegen met onrealistische beloftes (aangezien ze belgië niet willen splitsen, de conditio sine qua non voor het realiseren van hun visie). Slechts één oplossing dus, als basisvoorwaarde om een niet-links beleid in Vlaanderen te kunnen voeren : een onafhankelijk Vlaanderen. Hoe langer belgië bestaat, hoe groter de kans dat ook Vlaanderen door de PS-pest besmet blijft en ook een economisch kerkhof wordt zoals PS-Wallonië.[edit] [size=1]Edit:[/size]
[size=1]Edit:[/size]
Brugge Laatst gewijzigd door Blauwzwart : 9 juni 2005 om 09:32. |
|||||||
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
By the way, in de Vlaamse regering zit de PS niet, toch geraken ze er met moeite aan uit...
![]() |
#45 | ||||
Partijlid
|
![]() Citaat:
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]Le fanatisme est l'apanage des ignorants.[/size] Ik ben een tolerante liberaal, maar eigenlijk is dat een pleonasme. "How can our religion be a cause of danger? Islam teaches kindness and love for humanity. Islam is moderation, not extremists. Extremists are not real Muslims. They just give us a bad name." - A 48-year-old housewife from Rawalpindi, Pakistan Laatst gewijzigd door L’ intérêt flamand : 9 juni 2005 om 13:39. |
||||
![]() |
![]() |
#46 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Feitelijk zouden we uw citaat massaal moeten copiëren en verspreiden, mocht hij bijvoorbeeld uit de mond van een Leterme komen. Mocht dit burger dit echt ten volle beseffen, dan halen we 35 % ipv 25 %. Maar de Vlaming beseft nog te weinig hoezeer dit land geregeerd wordt door de drugs- en wapenmaffia (PS).
![]() |
#47 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Ik heb mijn koffers al klaar staan...
[size=1]Le fanatisme est l'apanage des ignorants.[/size] Ik ben een tolerante liberaal, maar eigenlijk is dat een pleonasme. "How can our religion be a cause of danger? Islam teaches kindness and love for humanity. Islam is moderation, not extremists. Extremists are not real Muslims. They just give us a bad name." - A 48-year-old housewife from Rawalpindi, Pakistan |
|
![]() |
![]() |
#48 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Doei.
![]() |
#49 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#51 | ||||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
(conclusies aan de hand van een artikel in Trends, juni 2004, waarin stemgedrag beoordeeld werd op basis van 1) vasthouden aan protectionisme en 2) subsidies vanwege de staat voor bepaalde economische sectoren) Citaat:
2. Protectionisme zit hoegenaamd niet in het verdomhoekje, als je weet dat de meerderheid der europarlementariërs protectionistisch stemt. 3. Ik zie de tegenstrijd tussen een afgeslankte staat, meer ondernemerschap, en een welvaarts(her)verdeling hoegenaamd niet. Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
#52 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#53 | ||
Partijlid
|
![]() Citaat:
Citaat:
||
![]() |
![]() |
#54 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De VS trouwens ook. Reagan verlaagde heel wat taksen, maar de totale opbrengst werd hoger. En hé, idem voor Vlaanderen (erfenisrechten).
![]() |
#55 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
#56 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Patriottisme daarentegen associeer ik met (blinde) vaderlandsliefde: je houdt van je land omdat het je land is. Bij patriottisme hoor je ook niets in vraag te stellen: het is immers "liefde" en dus "onvoorwaardelijk". Patriotten sterven (meestal op een domme wijze) voor hun vaderland. Ik ben alvast geen patriot. Citaat:
Citaat:
Oscar Wilde zei ooit: "patriottism is the virtue of the vicious", en in die optiek, en volgens de definitie die ik hierboven geef, ben ik het daar ten gronde mee eens. Nationalisme kan, nog steeds in mijn optiek, twee kanten uit: het kan bevrijdend werken (zie naar het onafhankelijkheidsstreven van zovele "volkeren" -nog zo'n woord zonder stricte afbakening), maar ook verengend (wanneer je inderdaad connotaties zoals "goed" en "slecht" gaat gebruiken).
![]() |
#57 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Dat wil niet zeggen dat ik er tegen ben. Ik vind ook dat onze belastingdruk naar beneden moet. Maar we moeten dan ook zo eerlijk zijn om aan de mensen te zeggen dat dat pijn zal doen. En op zoek gaan naar de essentie van onze verzorgingsstaat, om die te blijven waarborgen.
|
![]() |
![]() |
#58 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() ![]() Citaat:
![]() |
#59 | ||
Partijlid
|
![]() Turkje, met alle respect voor u en uw posts die doorgaans van nuanceringsvermogen getuigen, ik ga hier geen cursus economie 101 geven.
Nog eens een korte samenvatting: Het VB negeert de trade-off tussen het verminderen van de lasten en het uitbouwen van een sociale zekerheid en dit vanuit een nationalistische logica. Dwz dat Vlaanderen in de eerste plaats wordt gekenmerkt door het Vlaams zijn en een sterk Vlaanderen evengoed welvaart kan creëren als welvaart herverdelen met de Vlaamse identiteit als bindmiddel tussen beide doelen. Dit negeert het feit dat ook Vlaanderen gekenmerkt wordt door belangengroepen die hun stempel drukken op de aard en intensiteit van overheidsinterventie. Typisch nationalistisch... En ja, het huidige VB economisch manifest is zo links dat de sossen er een puntje aan kunnen zuigen. Vergelijk dit programma maar eens met de nieuwe intenties die in het artikel uit de morgen staan. Hoe vallen die twee te rijmen?? http://vlaamsblok.be/pdf/brochure_socialepartij.pdf[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door DearMrT : 9 juni 2005 om 16:10. |
||
![]() |
![]() |
#60 |
Partijlid
|
![]() Djeezes maat, komaan.
Doe eens een google, en vergelijk de beide connotaties: define: patriotism define: nationalism Intikken die handel... |
![]() |