![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
[size=1]Le fanatisme est l'apanage des ignorants.[/size] Ik ben een tolerante liberaal, maar eigenlijk is dat een pleonasme. "How can our religion be a cause of danger? Islam teaches kindness and love for humanity. Islam is moderation, not extremists. Extremists are not real Muslims. They just give us a bad name." - A 48-year-old housewife from Rawalpindi, Pakistan |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#43 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]()
[size=1]Le fanatisme est l'apanage des ignorants.[/size] Ik ben een tolerante liberaal, maar eigenlijk is dat een pleonasme. "How can our religion be a cause of danger? Islam teaches kindness and love for humanity. Islam is moderation, not extremists. Extremists are not real Muslims. They just give us a bad name." - A 48-year-old housewife from Rawalpindi, Pakistan |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Banneling
|
![]() Sommige mensen zijn echt geobsedeerd door de Koran...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
|
![]() Werkelijk, ik kan er niet genoeg op aandringen om de koran aandachtig te lezen; de tijdsbesteding loont zich.
![]() |
#46 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ach, ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Er komt dus een GEBOUW ergens te staan in nederland. Goed zichtbaar voor iedereen en men kondigt het zelfs aan. En nog gaan inwoners van Limbabwa (Limburg voor de outcrowd) op hun achterste poten staan... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#50 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door filosoof : 3 juli 2005 om 15:46. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#52 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door filosoof : 3 juli 2005 om 16:18. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
|
![]() Citaat:
"Christenen" moeten dus altijd hebben geweten dat zij fout zaten/zitten met hun gemoord, moslims doen "slechts" wat hen is voorgeschreven.
![]() |
![]() |
#54 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
1. dat de Arabieren minder dan twintig procent van de moslims uitmaken; 2. dat er wel degelijk ook atheistische, joodse en christelijke Arabieren zijn; zo is meer dan de helft van de Arab Americans christen. Christenen in de Arabische wereld vind je vooral in het Midden Oosten: Syrie, Irak, Egypte, Palestina en vooral Libanon, dat door de christenen wordt gedomineerd (de grondwet schrijft daar b.v. voor dat de president een christen is) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Immers, deze uitbanning leidt tot vernietigingsoorlogen tegen de "ongelovigen" die deze "geweldloosheid" nog niet aanhangen. Voor Schmitt had Frederik van Eeden dat reeds begrepen, in de passage van de Kleine Johannes over de mierenoorlogen. Spijtig is het Nederlands internationaal te weinig bekend en daarmee ook vele briljante gedachten van onze auteurs. Wat er ook van zij, ik vind OT/Koran natuurlijker dan het NT dat werkelijk de tegennatuur onderwijst. In dat verband is "De Antichrist" van Nietzsche nog altijd lezenswaard. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() [size=-1]In Palestine and Israel today you have 180000 Christian Palestinians.[/size] [size=-1]http://www.urc.org.uk/reform_magazine/articles/ bhm_palestine/bhm/palestine/palestine_index.htm[/size] Of waarom sommigen hier zo begaan zijn met de palestijnse zaak...[/size][edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door filosoof : 3 juli 2005 om 22:34. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | ||
Banneling
|
![]() Toen Egypte een candidaat voor de post van UN-secretaris voorstelde, was dat Boutros Boutros Ghali,een Christene
De Eerste minister van Irak was een Christene "het NT dat werkelijk de tegennatuur onderwijst" Dan moet je Mattheus nalezen, waarin duidelijk gezegd wordt dat niets, geen letter uit het OT mag veranderd worden..[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door filosoof : 3 juli 2005 om 22:41. Reden: aanvulling |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
|
![]() Opnieuw: "gradaties"; waarom iets binnenhalen dat zich niet zal invoegen cq laten integreren ofwel temmen zoals de "godsdiensten" waarvan wij de eerdere zegeningen ervoeren? Maakt U daarover geen illusies, een snelle rondblik over reeds door moslims gedomineerde landen geeft geen enkele reden tot optimisme. Het aantal "cultureel bepaalde" moorden in Nederland stijgt en het lukt steeds minder om de achtergronden daarvan uit de nieuwsvoorziening te weren.
![]() |
#59 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
PS: Het is niet omdat ik NT tegennatuur verwijt dat ik OT/Koran zo natuurlijk vind. Het verschil zit hem in de gradaties. NT komt wel degelijk voort uit OT, zoals ook Nietzsche toegeeft. Ik durf nogmaals naar de "Antichrist" te verwijzen, een zeer moeilijk en diepzinnig boek dat men pas kan begrijpen als men zich niet blindstaart op Nietzsches retoriek. Nietzsche is immers ook de filosoof met het masker. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Wat er ook van zij: er zijn veel gevaarlijke religies en sectes. Als we al deze mensen uitwijzen, dan blijft er niets meer over. Ik hoop dat U het mij ook zal vergeven als ik er U als Vlaming aan herinner dat nog niet zo lang geleden Uw land ge-dominee-rd werd door Calvinisten die meenden dat de Paus de Antichrist was. Is dergelijk obscurantisme dan minder gevaarlijk? Ik denk van niet. Als verdediger van vrijheid, rechtstaat en liberale democratie zie ik maar een manier om alle obscurantismen te bekampen: scrupuleus vasthouden aan de vrijheid van religie, de burgerlijke vrijheden en het multicultureel en multiconfessioneel karakter van de Europese samenlevingen. Dat multiculturalisme en multiconfessionalisme problemen met zich meebrengen weet iedereen. Maar het enige wapen tegen deze problemen is het hooghouden van waarden als cosmopolitisme, vrijheid en democratie. |
|
![]() |
![]() |