Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 juni 2005, 08:25   #41
L’ intérêt flamand
Partijlid

Standaard

Citaat:
Ik neem aan dat ik mij duidelijk genoeg heb geuit; zal herhalingen zoveel mogelijk vermijden en in geen geval gaan "op de man spelen". *** Ik krijg/houd de indruk dat U geïndoctrineerd ofwel gebrainwashed bent *** ik houd het (nog) voornamelijk op verschillen in leeftijd en ervaring, kennisname van beschikbare informatie, contacten in doelgroepen.***Het plaatsen van lange lappen tekst is niet mijn gewoonte en was geenszins vooraf mijn bedoeling maar kennelijk heeft/had vooral U de omstandige toelichting nodig.***Nu ja, in deze draad zal men mij bij uitzondering moeilijk een overschot aan "oneliners" kunnen nawijzen.
Mensen die zich in discussies van zulke autoritietsargumenten moeten bedienen zijn vaak zwaar in het defensief gedrukt, of zijn uiterst onzeker van hun zaak...8)
- A 48-year-old housewife from Rawalpindi, Pakistan
L’ intérêt flamand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2005, 11:20   #42
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door L’ intérêt flamand

Mensen die zich in discussies van zulke autoritietsargumenten moeten bedienen zijn vaak zwaar in het defensief gedrukt, of zijn uiterst onzeker van hun zaak...8)
Aardig probeersel, doch verouderd.
Oud 17 juni 2005, 13:33   #43
L’ intérêt flamand
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD
Aardig probeersel, doch verouderd.
- A 48-year-old housewife from Rawalpindi, Pakistan
L’ intérêt flamand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2005, 16:48   #44
sinan123
Banneling

Standaard

Sommige mensen zijn echt geobsedeerd door de Koran...
sinan123 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2005, 04:31   #45
willem1940NLD

Standaard

Werkelijk, ik kan er niet genoeg op aandringen om de koran aandachtig te lezen; de tijdsbesteding loont zich.
Oud 19 juni 2005, 15:02   #46
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
Werkelijk, ik kan er niet genoeg op aandringen om de koran aandachtig te lezen; de tijdsbesteding loont zich.
Al uitgelezen?
sinan123 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2005, 12:56   #47
Big_daddy
Gouverneur

Big_daddy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ach, een link naar patatten ... ben je zo verslaafd ?
Vl'ààààànderenvan slagveld tot reservaat . Watte?? Vloms nomdedom!I don't love it, I won't leave it. I hate it, and I shit on it. "Is dat cultureel genoeg voor u ...?"Vlaanderen ; 0 jaar ......http://www.verzet.org http://www.ffrf.org/quiz/
Big_daddy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2005, 13:00   #48
Big_daddy
Gouverneur

Big_daddy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het radiobericht was zeer klein; de opmerking van BigDaddy lijkt er erg dicht bij te komen. Ik vernam er ook geen volgbericht op maar reken maar dat er achter de schermen "voortgang plaatsvindt".

Paranoia? Dat zou de bedrijfsartsen in mijn vroegere werkomgevingen niet ontgaan zijn, denk ik.
Wel lees ik de laatste 3 jaar veel in de koran en vooral hoofdstuk 9 zie ik als een goede "instap". Verder grote overeenkomsten met "Mein Kampf" dat in veel moslimlanden een blijvend kassucces is.

http://www.redouan.nl/koran_nl.htm

Er komt dus een GEBOUW ergens te staan in nederland. Goed zichtbaar voor iedereen en men kondigt het zelfs aan.
En nog gaan inwoners van Limbabwa (Limburg voor de outcrowd) op hun achterste poten staan...
Vl'ààààànderenvan slagveld tot reservaat . Watte?? Vloms nomdedom!I don't love it, I won't leave it. I hate it, and I shit on it. "Is dat cultureel genoeg voor u ...?"Vlaanderen ; 0 jaar ......http://www.verzet.org http://www.ffrf.org/quiz/
Big_daddy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2005, 04:47   #49
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
BigDaddy: ... En nog gaan inwoners van Limbabwa (Limburg voor de outcrowd) op hun achterste poten staan...
Nee, ik denk dat ik minstens in deze provincie de enige ben die aandacht schenkt aan het inmiddels niet meer piepjonge radiobericht, de rest slaapt rustig voort.
Oud 3 juli 2005, 15:45   #50
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zoëven via Radio-1 vernomen: Hr Balkenende wil een groot Arabisch instituut naar Nederland halen.

REFERENDUM?
Al direct een referendum voor elke culturele aangelegenheid?? Waarom niet over de kerkdotaties dan?[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by filosoof on 03-07-2005 at 16:46
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Zoëven via Radio-1 vernomen: Hr Balkenende wil een groot Arabisch instituut naar Nederland halen.

REFERENDUM?
Al direct een referendum voor elke culturele aangelegenheid?? Waarom niet over de kerkdotaties dan?[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:

REFERENDUM?
Al direct een referendum voor elke culturele aanglegenheid??[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door filosoof : 3 juli 2005 om 15:46.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2005, 15:58   #51
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Al direct een referendum voor elke culturele aangelegenheid?? Waarom niet over de kerkdotaties dan?
Niet "elke" maar wel: vergelijkbare; Uw aanvullend idee lijkt mij uitstekend.
Oud 3 juli 2005, 16:17   #52
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Als je de Koran aandachtig las zou je weten dat Islamieten ook Christenen zijn (maar wel geen Katholieken)[edit]
[size=1]After edit by filosoof on 03-07-2005 at 17:18
Reason:

Citaat:
Als je de Koran aandachtig las zou je weten dat Islamieten ook Christenen zijn (maar wel geen Katholieken)[/size]

Citaat:
Als je de Koran aandachtig las zou je weten dat islamieten ook Christenen zijn (maar wel geen Katholieken)[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door filosoof : 3 juli 2005 om 16:18.
Oud 3 juli 2005, 16:23   #53
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Als je de Koran aandachtig las zou je weten dat Islamieten ook Christenen zijn (maar wel geen Katholieken)
Ik moet/hoef die "stromingen" inderdaad geen van zessen, wel onderscheid ik voor mijn weerzin gradaties: Jezus/Isa/nieuw-testament was/is tegen geweld en Moh/koran raadt zulks juist aan.
"Christenen" moeten dus altijd hebben geweten dat zij fout zaten/zitten met hun gemoord, moslims doen "slechts" wat hen is voorgeschreven.
Oud 3 juli 2005, 22:06   #54
jjohanvdb
Gouverneur

jjohanvdb's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morghodius
als die moslims ECHT van hun cultuur en afkomst houden dan moeten ze naar hun eigen land gaan.
Moslims? Ik dacht dat het om een ARABISCH Instituut ging. Deze verwarring tussen moslims en Arabisch begint op mijn zenuwen te werken. Gelieve daarom te noteren:

1. dat de Arabieren minder dan twintig procent van de moslims uitmaken;

2. dat er wel degelijk ook atheistische, joodse en christelijke Arabieren zijn; zo is meer dan de helft van de Arab Americans christen. Christenen in de Arabische wereld vind je vooral in het Midden Oosten: Syrie, Irak, Egypte, Palestina en vooral Libanon, dat door de christenen wordt gedomineerd (de grondwet schrijft daar b.v. voor dat de president een christen is)
jjohanvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2005, 22:15   #55
jjohanvdb
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Ik moet/hoef die "stromingen" inderdaad geen van zessen, wel onderscheid ik voor mijn weerzin gradaties: Jezus/Isa/nieuw-testament was/is tegen geweld en Moh/koran raadt zulks juist aan.
"Christenen" moeten dus altijd hebben geweten dat zij fout zaten/zitten met hun gemoord, moslims doen "slechts" wat hen is voorgeschreven.
Ik zou opletten met dergelijke uitspraken. In het Oude Testament wordt er ook zgn. "opgeroepen" tot moord. "Oog om oog" enzovoort. OT en Koran lijken daarin veel op mekaar. Het NT heeft dat zgn. gewijzigd, maar deze uitbanning van alle geweld leidt eigenlijk tot een intensivering van geweld die de nochtans reactionair-katholieke rechtsgeleerde en politiek filosoof Carl Schmitt glashelder analyseerde.

Immers, deze uitbanning leidt tot vernietigingsoorlogen tegen de "ongelovigen" die deze "geweldloosheid" nog niet aanhangen. Voor Schmitt had Frederik van Eeden dat reeds begrepen, in de passage van de Kleine Johannes over de mierenoorlogen. Spijtig is het Nederlands internationaal te weinig bekend en daarmee ook vele briljante gedachten van onze auteurs.

Wat er ook van zij, ik vind OT/Koran natuurlijker dan het NT dat werkelijk de tegennatuur onderwijst. In dat verband is "De Antichrist" van Nietzsche nog altijd lezenswaard.
Oud 3 juli 2005, 22:33   #56
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jjohanvdb
Ik zou opletten met dergelijke uitspraken. In het Oude Testament wordt er ook zgn. "opgeroepen" tot moord. "Oog om oog" enzovoort. OT en Koran lijken daarin veel op mekaar. Het NT heeft dat zgn. gewijzigd, maar deze uitbanning van alle geweld leidt eigenlijk tot een intensivering van geweld die de nochtans reactionair-katholieke rechtsgeleerde en politiek filosoof Carl Schmitt glashelder analyseerde.

Immers, deze uitbanning leidt tot vernietigingsoorlogen tegen de "ongelovigen" die deze "geweldloosheid" nog niet aanhangen. Voor Schmitt had Frederik van Eeden dat reeds begrepen, in de passage van de Kleine Johannes over de mierenoorlogen. Spijtig is het Nederlands internationaal te weinig bekend en daarmee ook vele briljante gedachten van onze auteurs.

Wat er ook van zij, ik vind OT/Koran natuurlijker dan het NT dat werkelijk de tegennatuur onderwijst. In dat verband is "De Antichrist" van Nietzsche nog altijd lezenswaard.
[size=-1]Uiteraard is daar de RKK een voorbeeld van geweldloos prediken door de eeuwen heen geweest ("Tuez les tous, Dieu reconnaitra les siens" Amaury, Legaat van de paus, bij het beleg van Béziers in de 12° eeuw) Ik heb andere citaten in voorraad
[size=-1]In Palestine and Israel
today you have 180000 Christian Palestinians.[/size]

[size=-1]http://www.urc.org.uk/reform_magazine/articles/ bhm_palestine/bhm/palestine/palestine_index.htm[/size]
Of waarom sommigen hier zo begaan zijn met de palestijnse zaak...[/size][edit]
[size=1]After edit by filosoof on 03-07-2005 at 23:34
Reason:

Citaat:

[size=-1]Uiteraard is daar de RKK een voorbeeld van geweldloos prediken door de eeuwen heen geweest ("Tuez les tous, Dieu reconnaitra les siens" Amaury, Legaat van de paus, bij het beleg van Béziers in de 12° eeuw) Ik heb andere citaten in voorraad

[size=-1]http://www.urc.org.uk/reform_magazine/articles/ bhm_palestine/bhm/palestine/palestine_index.htm[/size]
Of waarom sommigen hier zo begaan zijn met de palestijnse zaak...[/size][/size]

Citaat:

Of waarom sommigen hier zo begaan zijn met de palestijnse zaak...[/size][/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door filosoof : 3 juli 2005 om 22:34.
Oud 3 juli 2005, 22:38   #57
filosoof
Banneling

Standaard Balkenende wil Arabisch Instituut.

Toen Egypte een candidaat voor de post van UN-secretaris voorstelde, was dat Boutros Boutros Ghali,een Christene
De Eerste minister van Irak was een Christene
"het NT dat werkelijk de tegennatuur onderwijst" Dan moet je Mattheus nalezen, waarin duidelijk gezegd wordt dat niets, geen letter uit het OT mag veranderd worden..[edit]
[size=1]After edit by filosoof on 03-07-2005 at 23:41
Reason: aanvulling

Toen Egypte een candidaat voor de post van UN-secretaris voorstelde, was dat Boutros Boutros Ghali,een Christene
De Eerste minister van Irak was een Christene
"het NT dat werkelijk de tegennatuur onderwijst" Dan moet je Mattheus nalezen, waarin duidelijk gezegd wordt dat niets, geen letter uit het OT mag veranderd worden..[/size]

De Eerste minister van Irak was een Christene[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door filosoof : 3 juli 2005 om 22:41. Reden: aanvulling
Oud 4 juli 2005, 11:33   #58
willem1940NLD

Standaard

Opnieuw: "gradaties"; waarom iets binnenhalen dat zich niet zal invoegen cq laten integreren ofwel temmen zoals de "godsdiensten" waarvan wij de eerdere zegeningen ervoeren? Maakt U daarover geen illusies, een snelle rondblik over reeds door moslims gedomineerde landen geeft geen enkele reden tot optimisme. Het aantal "cultureel bepaalde" moorden in Nederland stijgt en het lukt steeds minder om de achtergronden daarvan uit de nieuwsvoorziening te weren.
Oud 4 juli 2005, 15:56   #59
jjohanvdb
Gouverneur

Standaard

Citaat:
"het NT dat werkelijk de tegennatuur onderwijst" Dan moet je Mattheus nalezen, waarin duidelijk gezegd wordt dat niets, geen letter uit het OT mag veranderd worden..
Idd, maar net daarna zegt Christus zaken die in tegenspraak met OT zijn, o.a. i.v.m. oog om oog. Begrijpe wie begrijpe kan! Wat tegennatuur in Mattheus betreft, kan ik b.v. verwijzen naar de passage i.v.m. het zondige oog dat moet uitgerukt worden!

PS: Het is niet omdat ik NT tegennatuur verwijt dat ik OT/Koran zo natuurlijk vind. Het verschil zit hem in de gradaties. NT komt wel degelijk voort uit OT, zoals ook Nietzsche toegeeft. Ik durf nogmaals naar de "Antichrist" te verwijzen, een zeer moeilijk en diepzinnig boek dat men pas kan begrijpen als men zich niet blindstaart op Nietzsches retoriek. Nietzsche is immers ook de filosoof met het masker.
Oud 4 juli 2005, 16:06   #60
jjohanvdb
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Opnieuw: "gradaties"; waarom iets binnenhalen dat zich niet zal invoegen cq laten integreren ofwel temmen zoals de "godsdiensten" waarvan wij de eerdere zegeningen ervoeren? Maakt U daarover geen illusies, een snelle rondblik over reeds door moslims gedomineerde landen geeft geen enkele reden tot optimisme. Het aantal "cultureel bepaalde" moorden in Nederland stijgt en het lukt steeds minder om de achtergronden daarvan uit de nieuwsvoorziening te weren.
Opnieuw: "Arabisch" en "moslim" mag men niet verwarren!!

Wat er ook van zij: er zijn veel gevaarlijke religies en sectes. Als we al deze mensen uitwijzen, dan blijft er niets meer over. Ik hoop dat U het mij ook zal vergeven als ik er U als Vlaming aan herinner dat nog niet zo lang geleden Uw land ge-dominee-rd werd door Calvinisten die meenden dat de Paus de Antichrist was. Is dergelijk obscurantisme dan minder gevaarlijk? Ik denk van niet.

Als verdediger van vrijheid, rechtstaat en liberale democratie zie ik maar een manier om alle obscurantismen te bekampen: scrupuleus vasthouden aan de vrijheid van religie, de burgerlijke vrijheden en het multicultureel en multiconfessioneel karakter van de Europese samenlevingen. Dat multiculturalisme en multiconfessionalisme problemen met zich meebrengen weet iedereen.

Maar het enige wapen tegen deze problemen is het hooghouden van waarden als cosmopolitisme, vrijheid en democratie.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be