![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#42 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
#43 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ben hierover in andere topics al ellenlange discussies aangegaan die steeds eindigen op gore schelpartijen vanuit Blokhoek. Uit onmacht. |
|
![]() |
![]() |
#44 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Egidius |
|
![]() |
![]() |
#45 |
Minister-President
|
![]() De stemmenkampioen gaf het VB voor de vorige verkiezingen ...21%.
|
![]() |
![]() |
#46 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ook Haider (Oostenrijk) vernietigt zichzelf, en links staat er weer... |
|
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vandaar ook dat ik denk dat een écht linkse oppositiepartij in dit land goed kan scoren.
![]() |
#48 | |
|
![]() Citaat:
Is daarbij rekening gehouden met de typisch Vlaamsnationale factor die in Oostenrijk en Nederland niet bestaat? Egidius |
|
![]() |
![]() |
#49 | |
|
![]() Citaat:
Niet juist? Waarom niet? Egidius |
|
![]() |
![]() |
#50 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Verder zijn er ook tegenvoorbeelden. De Franse FN heeft zich voor een deel verbrandt in de vier steden die het een tijd heeft kunnen besturen maar die "verbranding" is slechts goed voor een terugval van 20% op 17% of zo. De partij staat er nog. En dan heb je Denemarken waar de (onrechtstreekse) deelname aan de macht extreem-rechts blijkbaar geen windeieren legt. Maar het zwakke punt in jouw analyse is dat die geen rekening houdt met de andere partijen. Jij gaat totaal voorbij aan het feit dat die zich evengoed schuldig maken aan "het populisme van roepen en tieren op anderen, de zwarte piet doorschuiven naar alles en iedereen, zonder oplossingen aan te reiken". Zolang dat zo is zullen jouw argumenten niemand van bij het Blok weghalen. Extreem/populistisch rechts aan de macht laten verbranden? Is dat niet wat het volk vraagt? Laten we het dan snel doen en als dat niet kan, wie draagt er dan de schuld voor de hoge scores van die extreem-populisten? |
|
![]() |
![]() |
#51 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#52 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#53 | |
|
![]() Citaat:
Mijn vraag blijft dus: laat de Vlaamsnationalistische factor toe het Belang zomaar in het rijtje van LPF en FPÖ te zetten, en daaruit te besluiten dat het een soort ersatz sociaaldemocratische partij is? Hoe blijkt dat bijvoorbeeld uit het partijprogramma? Egidius |
|
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ten tweede spelen er een heleboel zaken mee. Om te beginnen is er het debacle van het oostblok dat de linkse beweging serieus heeft doen barsten. Ten tweede is er de specifiek Belgische context, waar de top van de arbeidersbeweging systematisch werd opgenomen in het (belgicistische) establishment in ruil voor enkele toegevingen aan de achterban. Als gevolg daarvan is er de breuk tussen vlaamse en sociale beweging gekomen. En d�*�*r zit het fundamentele probleem van links in dit land: hun bij wijlen fanatieke afkeer van als wat 'vlaemsch' is. Een (vlaams)-linkse formatie kan goed scoren. Maar dat bouw je niet van de ene dag op de andere.
![]() |
![]() |
#55 | ||||||||||||||||||||||||||
|
![]() Citaat:
Gelooft u echt dat dat nog ooit om te turnen is? Het is hier Baskenland niet, hé? Citaat:
In elk geval, voor mij is het te laat. Als student en twintiger was ik een overtuigd links-flamingant, type "Werkgroep Arbeid" en Meervoud. In de loop der jaren ben ik geëvolueerd tot een principieel liberaal (en dan niet zoals de VLD dat ziet, meer in de Nova Civitas-richting). Mijn sympathie gaat nog steeds uit naar Meervoud hoor, maar ik geloof niet dat dat ooit meer dan een actie/denk groep wordt, en op specifieke punten zal ik lijnrecht tegenover hen komen te staan. Het benieuwt me overigens wat de Meervoud-strekking te zeggen heeft over democratie en het BROV. Egidius[edit] [size=1]Edit:[/size]
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Egidius : 14 juni 2005 om 14:50. |
||||||||||||||||||||||||||
![]() |
![]() |
#56 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
#57 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#58 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#59 |
Minister-President
|
![]() Ja de nieuwe voorzitter van de SP.A moeten we nog effe buiten beschouwing laten maar Bartje Somers staat maar op plaats 56; wel toch wel serieus wat zeggen hé, en toch zingen ze nog altijd bij de VLD van: wij zijn goe bezig ook al zeggen ze van nie.... De Sukkels!
#60 |
Banneling
|
![]() Somers is een schoolvoorbeeld van een Mechelaar.
Zieliger kan niet. Dat benoemen ze dus als kopstuk in de VLD. Zegt dus veel over de echte kopstukken. |
![]() |