Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 17 juni 2005, 22:31   #41
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pie
Ik ga geen moeite doen om te antwoorden op retorische vragen van iemand van wie het maniakale overtuigd-van-absoluut-eigen-gelijkgehalte er zo van afdruipt.
ik herhaal mijn vraag:"Bestaat er binnen de PVDA fractierecht?"
driewerf is offline  
Oud 18 juni 2005, 08:26   #42
Egidius

Egidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dekoster
Tja, de VLD gaat in twee scheuren, let op mijn woorden. De ene Helft gaat naar rechts de andere naar links. En Oh wee van diegenen die naar rechts gaan, daar moeten we voor oppassen. Die gaan een select clubke vormen met Extreem rechts en een dictatuur maken van ons kleine landje. Geen bewegingsvrijheid meer, geen vrije menigsuiting meer. Wie zijn mond opendoet aan de schandpaal of den bak in. Daar wil de ene kant van de VLD naartoe.
1/ De VLD zal niet in twee helften, maar in honderden stukjes uit elkaar vallen. Dat proces is volop bezig.

2/ Geen bewegingsvrijheid meer, geen vrije menigsuiting meer...? Leg dat eens uit. Eerst dacht ik dat je het interne VLD-bestuur beschreef. Waar zie je tekenen van die opkomende dictatuur?

Egidius[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Egidius on 18-06-2005 at 09:26
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Tja, de VLD gaat in twee scheuren, let op mijn woorden. De ene Helft gaat naar rechts de andere naar links. En Oh wee van diegenen die naar rechts gaan, daar moeten we voor oppassen. Die gaan een select clubke vormen met Extreem rechts en een dictatuur maken van ons kleine landje. Geen bewegingsvrijheid meer, geen vrije menigsuiting meer. Wie zijn mond opendoet aan de schandpaal of den bak in. Daar wil de ene kant van de VLD naartoe.
1/ De VLD zal niet in twee helften, maar in honderden stukjes uit elkaar vallen. Dat proces is volop bezig.

2/ Geen bewegingsvrijheid meer, geen vrije menigsuiting meer...? Leg dat eens uit. Eerst dacht ik dat je het interne VLD-bestuur beschreef. Waar zie je tekenen van die opkomende dictatuur?

Egidius[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:
1/ De VLD zal niet in twee helften, maar in honderden stukjes uit elkaar vallen. dat proces is volop bezig.

Egidius[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Egidius : 18 juni 2005 om 08:26.
Egidius is offline  
Oud 18 juni 2005, 13:08   #43
Tantist

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Binnenkort heeft zelfs BUB meer leden dan de VLD
Oud 18 juni 2005, 13:53   #44
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Jong N-VA'er's schermafbeelding

Standaard

Zie je eigenlijk nog gelijkenis tussen de top van de VLD en het VB? Rangen gesloten houden en als je kritiek durft uiten: salut en de kost!
Jong N-VA'er is offline  
Oud 18 juni 2005, 14:16   #45
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er
Zie je eigenlijk nog gelijkenis tussen de top van de VLD en het VB? Rangen gesloten houden en als je kritiek durft uiten: salut en de kost!
Het VB stijgt in de peilingen. De VLD zakt. Een niet onbelangrijk verschil.
solidarnosc is offline  
Oud 18 juni 2005, 14:19   #46
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
2105 ligt inderdaad niet meer zo ver van ons af. Hans III van België kan dan misschien in aanmerking komen voor het premierschap om de wensdroom van zijn grootvader Hans I (wijlen) te vervolbrengen.
solidarnosc is offline  
Oud 18 juni 2005, 15:31   #47
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Erg.
Héél erg.
Voor beide partijen.
Oud 18 juni 2005, 19:00   #48
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er
Om al dan niet een cartel te vormen met de CD&V hadden de leden van N-VA nochtans ook niet al te veel inspraak dacht ik.
daiwa is offline  
Oud 18 juni 2005, 19:12   #49
ego
Vreemdeling

ego's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk ook dat de vld scheurt... ik hoop echter op een verandering aan de top door een nieuwe generatie echte liberalen, weg van het de bonobo's van nu...

echter, als de VLD scheurt stap ik toch mee over naar de rechtse kant!!! Maar terug naar het liberale vrije economie, minimale staat concept. En nee, niet naar een dictatuur, niet tegen vrije meningsuiting! Nee, de minimale staat moet worden verwezinglijkt!
ego is offline  
Oud 18 juni 2005, 20:40   #50
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa
Om al dan niet een cartel te vormen met de CD&V hadden de leden van N-VA nochtans ook niet al te veel inspraak dacht ik.
Met een grote meerderheid goedgekeurd door een door de leden rechtstreeks verkozen partijraad. Inspraak waar het VB een puntje aan kan zuigen...
zorroaster is offline  
Oud 18 juni 2005, 20:48   #51
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Met een grote meerderheid goedgekeurd door een door de leden rechtstreeks verkozen partijraad. Inspraak waar het VB een puntje aan kan zuigen...
De eerste keer werd dat met een grote meerderheid weggestemd en het is pas nadat uit een opinipeiling bleek dat N-VA er niet zo best uitkwam dat de partijtop besloot opnieuw een stemming te houden maar deze keer wel met een beperkt aantal leden. Bourgeois zal achter de schermen wel druk gezet hebben om zijn ministerpostje veilig te stellen zeker?

Als de leden volgens u dan toch zo veel inspraak hebben waarom werd dan de eerste stemming straal genegeerd?[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by daiwa on 18-06-2005 at 21:51
Reason:

Citaat:
De eerste keer werd dat met een grote meerderheid weggestemd en het is pas nadat uit een opinipeiling bleek dat N-VA er niet zo best uitkwam dat de partijtop besloot opnieuw een stemming te houden maar deze keer wel met een beperkt aantal leden. Bourgeois zal achter de schermen wel druk gezet hebben om zijn ministerpostje veilig te stellen zeker?

Als de leden volgens u dan toch zo veel inspraak hebben waarom werd dan de eerste stemming straal genegeerd?[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:
De eerste keer werd dat met een grote meerderheid weggestemd en het is pas nadat uit een opinipeiling bleek dat N-VA er niet zo best uitkwam dat de partijtop besloot opnieuw een stemming te houden maar deze keer wel met een beperkt aantal leden. Bourgeois zal achter de schermen wel druk gezet hebben om zijn ministerpostje veilig te stellen zeker?[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door daiwa : 18 juni 2005 om 20:51.
daiwa is offline  
Oud 18 juni 2005, 21:53   #52
luc broes

Standaard

gekibbel tussen NVA-VB is steriel
luc broes is offline  
Oud 19 juni 2005, 00:49   #53
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa

Als de leden volgens u dan toch zo veel inspraak hebben waarom werd dan de eerste stemming straal genegeerd?
1) Een eerste stemming? De eerste keer dat er in de partijraad een stemming werd georganiseerd over een kartel met de CD&V, werd ze goedgekeurd. Wanneer was die eerste "stemming" dan wel? Je zit weer te grossieren in mythes zoals ik er al zoveel had gehoord. De ene keer was het een ledencongres dat "nee" zei en waarop de partijtop een andere beslissing nam, de andere keer was het de "partijtop" die alles had besproken achter de rug van de partijraad... Het wordt alleen vervelend voor de mythomanen van dienst als er iemand rondloopt die wél weet hoe het echt ging natuurlijk...

2) Een beperkt aantal leden? De statuten schrijven voor dat de partijraad de regeringsdeelname heeft te bekrachtigen. Dat heeft dus niets te maken met een ingreep van de partijtop, maar de enige procedure die statutair was.

En Bourgeois die achter de schermen druk zette? Als u dat zo graag gelooft, waarom niet hé...
zorroaster is offline  
Oud 19 juni 2005, 01:05   #54
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1) Een eerste stemming? De eerste keer dat er in de partijraad een stemming werd georganiseerd over een kartel met de CD&V, werd ze goedgekeurd. Wanneer was die eerste "stemming" dan wel? Je zit weer te grossieren in mythes zoals ik er al zoveel had gehoord. De ene keer was het een ledencongres dat "nee" zei en waarop de partijtop een andere beslissing nam, de andere keer was het de "partijtop" die alles had besproken achter de rug van de partijraad... Het wordt alleen vervelend voor de mythomanen van dienst als er iemand rondloopt die wél weet hoe het echt ging natuurlijk...

2) Een beperkt aantal leden? De statuten schrijven voor dat de partijraad de regeringsdeelname heeft te bekrachtigen. Dat heeft dus niets te maken met een ingreep van de partijtop, maar de enige procedure die statutair was.

En Bourgeois die achter de schermen druk zette? Als u dat zo graag gelooft, waarom niet hé...
Van Bourgeois geloof ik dat heel zeker, die kerel is voor geen haar meer te betrouwen als ge ziet dat hij zelf al toegeeft dat hij zijn kiezers heeft belogen en bedrogen.

Geert Bourgeois:
‘Toen ik zei dat we niet in een Vlaamse regering zouden stappen voor de splitsing een feit was, wist ik heel goed dat dat niet haalbaar was'

Dit lijkt me overduidelijk.
Een belofte maken waarvan je op voorhand weet dat ze niet haalbaar is, is klinkklaar bedrog plegen.
'Heel goed weten' lijkt me bovendien een bekentenis dat Bourgeois zéér bewust zijn electoraat voorloog.
Hoe jullie dergelijke valse smeerlapperijen blijven(d) slikken, begrijp ik niet, tenzij je eigen postje van dat liegebeest zijn aanblijven afhangt.
daiwa is offline  
Oud 19 juni 2005, 08:41   #55
luc broes

Standaard

De Belgen stellen met genoegen vast hoe NVA en VB mekaar de huid volschelden
luc broes is offline  
Oud 19 juni 2005, 08:44   #56
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
gekibbel tussen NVA-VB is steriel
Neen hoor.
't Is een verfijnde délicatesse.
Een luxe-snoepje.
Enkel voor kenners.
Oud 19 juni 2005, 14:59   #57
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Inderdaad Luc, het gekibbel tussen partijen die in wezen hetzelfde doel nastreven moet ophouden. Maar het "genoegen" van de Belgen is niet onverdeeld. Zij weten zeer goed dat het separatistisch gedachtengoed in de lift zit en reeds de 35 % overschrijdt. Tel daar het confederalisme van CD&V en gedeeltelijk van de VLD en SPA-SPIRIT
bij, je zou voor minder als Belg ongerust worden. De Belgische koekjesdoos is leeg, het feit dat wat steriel partijgetwist als een delicatesse wordt beschouwd is in dat opzicht veelbetekenend.
robert t is offline  
Oud 19 juni 2005, 15:25   #58
Don Quichote
Banneling

Standaard

Al bij al moet men redelijk blind zijn als je Belgie nog werkbaar vindt.
In tijden van teruggang ,die we zeker mogen voorspellen, zal Belgie steeds zieker worden.

En er blijven geen verhullende pleisterkes meer.
De stinkende wonden zullen tevoorschijn komen.
Don Quichote is offline  
Oud 21 juni 2005, 20:37   #59
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
nu ook niet overdrijven hé...
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline  
Oud 21 juni 2005, 20:39   #60
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
dat is nu toch een tijdje gelden... toch al zeker 2 weken het gaat er op vooruit !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be