Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Discussie gesloten

Discussietools
Oud 17 juni 2005, 20:39   #41
la_Principessa
Banneling

la_Principessa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dekoster
Bij dit werdebericht stond dat ik één dezer dagen een document ontvang met bevestiging van mijn schrapping uit het doopregister en dit moet ik aangetekend en ondertekend voor akkoord terugzenden, de copy mag ik behouden. trouwens de mail die ik verzond heb ik afgeprint en tevens ook aangetekend verzonden om zeker te spelen. Bij de schrapping uit het doopregister mag je zelfs aanwezig zijn.
interessant...
la_Principessa is offline  
Oud 17 juni 2005, 20:42   #42
Dekoster
Gouverneur

Dekoster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fozzie
doe er nog maar enen bij, ik wens ook niet langer officieel deel uit te maken van een sekte die holebi's en vrouwen minderwaardig vindt, AIDS vrij spel wil geven en zich komt moeien in de slaapkamer en het parlement.

Daarnaast wil ik ook dat er eindelijk werk wordt gemaakt van de kerkbelasting zoals ze in de meeste landen rondom ons bestaat: waarbij je op je formulier kan aan duiden naar welke geloofs- of filosofische organisatie jouw deel van de belastingen moet gaan. Nu krijgt de katholieke kerk heel wat geld voor katholieken die daar niets konden over beslissen (ik ben ook gedoopt en tot katholiek gebombardeerd zonder dat mijn mening werd gevraagd) of die zelfs helemaal geen katholiek meer zijn.
Heeft ontdoping ook invloed op het geld dat de kerk krijgt van de belastingbetaler? Stel dat 1/4 zich laat ontdopen, krijgt de kerk dan ook 1/4 minder subsidies.

Ik geef mijn geld liever aan een organisatie die mij wel respecteert en op komt voor mijn belangen, zoals de Holebifederatie...
Volgens mijn weten baseerd men de subsidies op basis van het aantal gedoopten, maar voor alle zekerheid wil ik deze vraag gerust eens voorleggen aan onze partijvoorzitster Caroline Gennez. Zij zal mij hier wel spoedig een antwoord op geven. Maar ik heb altijd geweten dat het vroeger gebeurde op basis van het aantal gedoopten, tenzij men nu andere criteria gebruikt.

Mocht het zo zijn en 1/4 van alle gedoopten laat zich dan ontdopen dan vrees ik dat de Belgische Kerkgemeenschap failliet is.
Dekoster is offline  
Oud 17 juni 2005, 21:09   #43
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bij dit werdebericht stond dat ik één dezer dagen een document ontvang met bevestiging van mijn schrapping uit het doopregister en dit moet ik aangetekend en ondertekend voor akkoord terugzenden, de copy mag ik behouden. trouwens de mail die ik verzond heb ik afgeprint en tevens ook aangetekend verzonden om zeker te spelen. Bij de schrapping uit het doopregister mag je zelfs aanwezig zijn.
Dat is inderdaad erg interessant... Hou je ons op de hoogte van het verdere verloop?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline  
Oud 17 juni 2005, 21:11   #44
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is geweldig boeiend... Net een thriller...[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by CHIPIE on 17-06-2005 at 22:18
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Dat is geweldig boeiend... Net een thriller...[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:
Dat is geweldig boeiend... Net een triller...[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Chipie : 17 juni 2005 om 21:18.
Chipie is offline  
Oud 17 juni 2005, 21:15   #45
Dekoster
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Dat is inderdaad erg interessant... Hou je ons op de hoogte van het verdere verloop?
Hou jullie zekerst op de hoogte.
Dekoster is offline  
Oud 17 juni 2005, 21:24   #46
Fozzie
Minister-President

Fozzie's schermafbeelding

Standaard

loopt deze discussie ook niet bij "maatschappelijke discussies"?
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Fozzie is offline  
Oud 17 juni 2005, 21:43   #47
rolsem
Vreemdeling

Standaard

dekoster, hopelijk ben je nu al een geëerd lid van de loge. Dan kom je in een andere soort religie. Geheimvol, schortjes, passers enz. Het is daar ook helemaal geheimzinnig, je mag zelfs niet meedelen dat je er lid van bent.
Mooi, vraag dat eens aan je Gennez.
rolsem is offline  
Oud 17 juni 2005, 22:06   #48
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rolsem
dekoster, hopelijk ben je nu al een geëerd lid van de loge. Dan kom je in een andere soort religie. Geheimvol, schortjes, passers enz. Het is daar ook helemaal geheimzinnig, je mag zelfs niet meedelen dat je er lid van bent.
Niet alle vrijzinnigen zitten bij de loge, hé, ik denk liever voor mezelf. God/Allah/Jahweh/Boeddha/Nu Wa/de grote Manitoe/Moeder Natuur/whomever... heeft me een goedwerkend stel hersens gegeven (enfin, het staat je vrij dat te betwisten) dus heb ik geen kerk, moskee, tempel of loge nodig die in mijn plaats denkt en zegt hoe ik moet leven.

Er zijn een aantal universele waarden (zoals respect voor de natuur waarme we moeten leven en repect voor elkaar & elkaars bezit, leven, privéleven,... + elkaar ondersteunen en helpen waar je kan) waar ik probeer naar te leven, maar daar heeft geen enkel sekte (en daar hoort voor mij ook de loge en de kerk bij) een monopolie op...
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Fozzie is offline  
Oud 17 juni 2005, 22:16   #49
Dekoster
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rolsem
Ben geen lid van de loge. En mocht dat zo zijn dan zou je dit gerust mogen weten.
Dekoster is offline  
Oud 17 juni 2005, 22:18   #50
Dekoster
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Niet alle vrijzinnigen zitten bij de loge, hé, ik denk liever voor mezelf. God/Allah/Jahweh/Boeddha/Nu Wa/de grote Manitoe/Moeder Natuur/whomever... heeft me een goedwerkend stel hersens gegeven (enfin, het staat je vrij dat te betwisten) dus heb ik geen kerk, moskee, tempel of loge nodig die in mijn plaats denkt en zegt hoe ik moet leven.

Er zijn een aantal universele waarden (zoals respect voor de natuur waarme we moeten leven en repect voor elkaar & elkaars bezit, leven, privéleven,... + elkaar ondersteunen en helpen waar je kan) waar ik probeer naar te leven, maar daar heeft geen enkel sekte (en daar hoort voor mij ook de loge en de kerk bij) een monopolie op...
Heel juist fozzie.
Dekoster is offline  
Oud 17 juni 2005, 22:20   #51
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ben geen lid van de loge. En mocht dat zo zijn dan zou je dit gerust mogen weten.
lol, hij zou het niet mogen weten want het lidmaatschap is geheim en voor geheime clubjes met een bepaalde macht (ongeacht of het nu de loge is of het conclaaf van de kardinalen) moet men goed op letten. Openbaarheid van bestuur moet niet enkel gelden voor de overheid maar ook voor religies...
Fozzie is offline  
Oud 17 juni 2005, 22:23   #52
Dekoster
Gouverneur

Standaard

Citaat:
lol, hij zou het niet mogen weten want het lidmaatschap is geheim en voor geheime clubjes met een bepaalde macht (ongeacht of het nu de loge is of het conclaaf van de kardinalen) moet men goed op letten. Openbaarheid van bestuur moet niet enkel gelden voor de overheid maar ook voor religies...
Je scoort vandaag goed fozzie. Maar niet bij elke vorm van loges is het lidmaatschap geheim hoor.
Dekoster is offline  
Oud 17 juni 2005, 22:29   #53
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Je scoort vandaag goed fozzie. Maar niet bij elke vorm van loges is het lidmaatschap geheim hoor.
Das dankzij dat goed stel hersens dak gekregen heb van Nu Wa ... En als je zegt dat niet bij elke vorm van loge het lidmaatschap geheim is, dan zeg je ook dat er vormen van loges bestaan met een geheim lidmaatschap... Dus opengooien die loges!
Fozzie is offline  
Oud 17 juni 2005, 22:31   #54
Dekoster
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Das dankzij dat goed stel hersens dak gekregen heb van Nu Wa ... En als je zegt dat niet bij elke vorm van loge het lidmaatschap geheim is, dan zeg je ook dat er vormen van loges bestaan met een geheim lidmaatschap... Dus opengooien die loges!
Tja, die betaan en zullen altijd blijven bestaan ook. Daar kan je niet veel aan doen vrees ik.
Dekoster is offline  
Oud 17 juni 2005, 23:39   #55
Dekoster
Gouverneur

Standaard

[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Dekoster on 18-06-2005 at 00:41
Reason:

[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Tot nog es he, ga slapen nu. ciao.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Dekoster : 17 juni 2005 om 23:41.
Dekoster is offline  
Oud 18 juni 2005, 00:38   #56
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Tja, die betaan en zullen altijd blijven bestaan ook. Daar kan je niet veel aan doen vrees ik.
Sorry, dat is geen argument. Als je tegen de geniepige invloeden van een kerk zonder transparantie bent, dan moet je consequent zijn en ook tegen niet-transparante moskees en loges zijn. Het is niet omdat er een onrecht bestaat dat je het moet goed keuren.
Fozzie is offline  
Discussie gesloten

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be