Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 30 april 2004, 15:42   #41
Darwin
Banneling

Darwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Ik denk dat ik deze topic aan het CGKR ga signaleren, en eens kijken of je hier de antiracismewet niet overtreed, want dit vind ik echt te gortig worden

Vergeet dan ook niet ineens de site http://www.wvc.vlaanderen.be/minderheden aan het CGKR door te geven hé, want daar komen die cijfers vandaan.

Citaat:
We baseren ons voor de cijgergegevens op volgende bron : http://www.wvc.vlaanderen.be/minderh...rk~1.htm#P7_84

Het Vlaamse minderhedenbeleid wil de gelijkwaardige participatie van etnisch-culturele minderheden aan onze samenleving mogelijk maken. Het uitgangspunt hierbij is een positieve houding tegenover diversiteit en respect voor de menselijke waardigheid en de fundamentele mensenrechten.

Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2004, 17:17   #42
Weisse Wolf
Minister

Weisse Wolf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thepiano
Ik denk dat ik deze topic aan het CGKR ga signaleren, en eens kijken of je hier de antiracismewet niet overtreed, want dit vind ik echt te gortig worden

Een knap staaltje van hoe iemand zich compleet belachelijk weet te maken.
Oud 30 april 2004, 18:55   #43
Turkse Nederlander
Minister-President

Turkse Nederlander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dagallemaal
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turk4Ever
Veel Turken hebben de drang terug te keren naar Turkije. De laatste jaren is dat gevoel sterker dan ooit. Vooral omdat Turkije moderniseert en omdat de buitenlanderhaat sinds 11 september sterk gestegen is. Het enige wat Turken en Marokkanen met elkaar gemeen hebben is dat ze beiden als gastarbeider gekomen zijn. De meeste Turken en Marokkanen kunnen absoluut niet met elkaar omgaan. Veel Turken die ik ken hebben een hekel aan Marokkanen en volgens mij hebben veel Marokkanen ook een hekel aan Turken.

In het verleden verweten de Turken de Marokkanen dat ze hen een slechte naam gaven. Dat klopte ook omdat Turken en Marokkanen als zelfde volk beschouwd werden. Gelukkig is dit de laatste jaren veranderd. De mensen zijn zich nu meer bewust van het feit dat Turken en Marokkanen totaal verschillende mensen zijn. Dit heeft een aantal oorzaken:

1) Onderzoek naar de etnische afkomst van criminelen. Hieruit bleek dat Marokkanen veel crimineler zijn dan Turken.
2) De vele shoarma/kebab tenten in Europa. De Europeanen komen hierdoor in contact met positief ingestelde Turken
3) Massatoerisme naar Turkije. Ik kom veel Nederlanders tegen die zeggen dat ze een fantastische tijd in Turkije hebben gehad en vertellen dat Turken in Turkije heel goede mensen zijn. Zulke verhalen brengen altijd een glimlach naar mijn gezicht.

Ik heb zelf geen last van Marokkanen. Ik ken een aantal hele goede Marokkanen. In de omgeving waar ik woon zijn echter wel een aantal keren gevechten uitgebroken tussen Marokkanen en Turken. Bij een van die gevechten was ik zelf betrokken. Ik herinner me van dat gevecht alleen een barstoel die richting mijn hoofd vloog
Ok Turk4ever,
Staan die gegevens ook in de laatste studie van Vogels? Dat zou interessant zijn om te weten.
Wat de terugkeer van Turken naar Turkije betreft, ik kan je wel melden dat een paar vooral weg uit België willen zijn. In hun eigen wijken krijgen ze meermaals doodsbedrijgingen van Marrokanen "mes frères va te tuer", "mes cousins vont te tuer" enz...

Kun je ook die moord op de Turkse kruidenier even bevestigen?

Volgens nu wat verouderde informatie werd de moordenaar nooit gepakt.

Er was ook geen manifestatioe tegen die moord , waarom?

Uit eigen ervaring kan ik ook zeggen dat de Turkse vrouwen wel even sensueel zijn als de Marrokaanse, maar zij zijn niet bang dat hun broeders en neven te weten komen dat ze een relatie hebben met anderen dan hun eigen "volk". Wat de marrokaanse vrouwen betreft ging dat gans anders: mochten nooit gezien worden met anderen, terwijl hun broeders en neven maar... (autocensuur)
Ik heb nooit van die moord gehoord. Wanneer is dat gebeurd? Waar ik woon worden Turken niet bedreigd door Marokkanen. Mischien omdat wij in de meerderheid zijn.

Wat betreft de Turkse vrouwtjes, ze zijn inderdaad heel sensueel en warm. Het hangt af van de familie van het vrouwtje hoe ze zal reageren. Als ze een liberale familie heeft, zal ze ook vrijer zijn. Onder Turken zijn er meer liberalen dan onder Marokkanen. Onder Bosniers zijn er weer meer liberalen (verhoudingsgewijs) dan onder Turken.
Turkse Nederlander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2004, 19:20   #44
Turkse Nederlander
Minister-President

Turkse Nederlander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Er ligt een wereld van verschil tussen Turken en Marokkanen.
Zelfs de "racistische" vlamingen weten dat. (misschien dat echte racisten het verschil niet weten, maar die ken ik niet).

Ook ik ben jaren (zeker een jaar of zeven of zoiets) naar Turkije op verlof geweest, ik ken ontzettend veel mensen die het ook gedaan hebben. Iedereen is daarover zeer enthousiast.

Maar wij gingen wel naar de "westerse" kant van Turkije. Ook de turken ginder waren niet echt te spreken over "onze" migranten. Raar.... zij mochten dat zeggen.

Maar ik wil Turk4ever best nog even gelukkig maken hoor: ik heb de meest aangename ervaringen gehad in die weken ginder, mijn moeder zit er zelfs nu ook terug voor haar vierde keer.
Mijn dochter is slechts twee jaar meegeweest, en had op slag al een halve woordenboek aan turks geleerd.... zo zijn vlamingen nu eenmaal nietwaar.

Laat me er niet te veel over schrijven of ik smelt van de goesting... iemand zin om mee te gaan varen? Stuur gerust een pmmeke
Je hebt een glimlach op mijn gezicht gebracht
Turkse Nederlander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2004, 19:28   #45
christof
Vreemdeling

Stuur een bericht via Instant Messenger naar christof
Standaard

Citaat:
Citaat:
Wedden dat we daar binnen de kortste keren ook het verwijt hebben van Oost-Europese indringers die het werk van "ingeburgerde" allochtonen afpakken ?
Ik geloof dat Mohammed Cheppih die opmerking al gemaakt heeft verleden jaar.

Ook een proces wegens racisme?
De paradox zal zijn dat diezelfde "Nieuwe Europeanen" ook zullen maken dat bepaalde delen in de grootsteden ( door hun gemiddeld inkomen zullen ze in het begin vooral in de armere buurten terug te vinden zijn) weer bewoonbaar zullen worden. Oost-Europeanen zijn geen zo n doetjes als Belgen ( jammergenoeg zijn we te beschaafd op bepaalde momenten) en zullen die zich niet laten terroriseren. Dat de EU- uitbreiding dan nog voor iets goed zal zijn.
christof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2004, 21:37   #46
dagallemaal
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turk4Ever
Ik heb nooit van die moord gehoord. Wanneer is dat gebeurd? Waar ik woon worden Turken niet bedreigd door Marokkanen. Mischien omdat wij in de meerderheid zijn.

Wat betreft de Turkse vrouwtjes, ze zijn inderdaad heel sensueel en warm. Het hangt af van de familie van het vrouwtje hoe ze zal reageren. Als ze een liberale familie heeft, zal ze ook vrijer zijn. Onder Turken zijn er meer liberalen dan onder Marokkanen. Onder Bosniers zijn er weer meer liberalen (verhoudingsgewijs) dan onder Turken.
Op het internet vind ik maar deze:
http://www.cageauxours.be/index.php?code=142
Citaat:
Puis un entretien séparé avec les proches du couple de Marocains assassiné en mai dernier et ceux de l'épicier turc tué par balles (marocaines) en juin.
was dus Schaarbeek juni 2002 (en het jaar klopt wel indien ik mijn gesprekken met een mooie Myriam hierover terug in context breng

Dat je er nooit over gehoord hebt is verwonderlijk, want ALLE turkse bladen (meestal uitgegeven in Duitsland) stonden er vol van! In de belgische kranten moest je het bij de faits divers gaan zoeken, want het was geen Marrokaan gedood door de een of andere doorgeflipte belg...
(zoek misschien zelf eens in de andere kranten om de details te kennen).
Check mijn andere statements ook maar eens onder je contacten. Heb graag altijd bevestigingen van wat ik zo tussen de lakens moet ontdekken

Citaat:
Wat betreft de Turkse vrouwtjes, ze zijn inderdaad heel sensueel en warm.
Kan ik echt niet ontkennen heb er zelfs een paar namiddagcursussen door gemist 8)
dagallemaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2004, 22:11   #47
Darwin
Banneling

Darwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Wedden dat we daar binnen de kortste keren ook het verwijt hebben van Oost-Europese indringers die het werk van "ingeburgerde" allochtonen afpakken ?

Ik ben niet helemaal zeker, maar ik geloof dat het Chakkar was en niet die fundamentalist Cheppih.

Alhoewel, voor Chakkar is de jacht op de "Vlaams Nationalistische racisten" sinds 21/4 ook voor geopend verklaard.
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2004, 07:11   #48
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Citaat:

Ik ben niet helemaal zeker, maar ik geloof dat het Chakkar was en niet die fundamentalist Cheppih.

Alhoewel, voor Chakkar is de jacht op de "Vlaams Nationalistische racisten" sinds 21/4 ook voor geopend verklaard.
je hebt gelijk Darwin. Het spîjt me maar ik kan die marokkaanse namen echt niet onthouden. En die Cheppih is een nederlandse marokkaan bovendien, ik heb het op die "grijze met krullekes"

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be