![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Banneling
|
![]() Ook het gerecht mag zwaar getrimd worden.
Handhaving van de wet moet in de handen komen van vrij gefinancieerde en concurrerende individu's en agentschappen. Vanaf het moment dat een enkel lid van de natuurlijke elite erin geslaagd is de functies van rechter en vredestichter te monopoliseren (nationaliseren) werden law en order enforcement duurder en minder efficient. In plaats van gratis of op basis van vrijwillige betaling, wordt alles nu gefinancieerd door een verplichte tax. Tegelijk trekt de kwaliteit op nix. Eerder dan het bevestigen van oude private property wetten en het toepassen van universele en onveranderlijke principes van rechtvaardigheid, perverteert een monopolistische rechter, die niet moet vrezen cliënten te verliezen als resultaat van partijdigheid, de bestaande wet in functie van zijn eigen voordeel. Besparing en betere service dus. Laatst gewijzigd door born2bewild : 29 juli 2006 om 18:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
|
![]() cynicus, kheb nog eentje voor uw lijstje aan te vullen.
De belastingen op benzine en naft vertienvoudigen. Met de auto rijden is slecht voor het milieu en zou dus zeer sterk moeten afgeraden worden. Met dat geld kunnen ze meer bussen en treinen inschakelen. De fietsensector zou er ook grote voordelen mee halen. Waarschijnlijk zullen er veel autofabrikanten gesloten moeten worden. Doch kunnen zij ingeschakeld worden om als buschauffeur of treinconducteur of dergelijke te werken (aangezien hiervoor veel meer vraag zal voor zijn) Wat denk je ervan Cynicus? |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar brandstofverbruik zou stilaan moeten teruggeschroefd worden owv: -milieu en gezondheid -energievooraden er niet ineens doorjagen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Vreemdeling
|
![]() 1. Sterk snoeien in sociale zekerheid. Niet in pensioenen of zorgverzekering, maar in de werkloosheidsuitkeringen. Langdurig werklozen (meer dan 2, 3 maand) geen rotte frank meer geven. Er is werk genoeg hier in vlaanderen.
2. Splitsing van belgie. Wij kunnen gewoon niet efficient samenwerken met de walen. Er gaat veel te veel geld naar het kluwen van bevoegdheden, waalse werklozen, waalse overheidseconomie etc. 3. Algemene vlaktaks invoeren, en de belastingen sterk terug draaien. Dit is mogelijk door de vorige 2 zaken zo snel mogelijk uit te voeren. 4. Kmrijden invoeren. en tol vragen via een vignet op de vlaamse wegen. Vlaanderen is HET logistiek centrum, laten we dan ook diegene die onze wegen gebruiken betalen. 5. Algemene immigratiestop. Streng optreden tegen illegalen en asielzoekers. Zo houden we onze sociale zekerheid gezond. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
|
![]() Citaat:
Splitsing van België zelf zal niet zo veel uithalen als Vlaanderen gewoon dezelfde instellingen overneemt (�* la: hoge belastingdruk, enorme sociale zekerheid, subsidies voor god weet wat allemaal, en bergen regelgeving).
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
|
![]() Laat de overheid over een periode van 10-15 jaar een 3 á 500.000 ambtenaren afvloeien, in ruil voor een efficiëntere administratie en correctere werkverdeling in de eigen regionen.
Immigratiestop, waarbij alleen bezitters van een werkkontrakt hier nog binnen kunnen. Hier blijven kan, maar dan op eigen kosten. Idem voor familiehereniging. Of... België splitsen, dan is Vlaanderen binnen de kortste keren dé welvarendste regio ter wereld, alvast met een jaarlijkse meerwaarde van minstens 12.000.000.000 euro. (minimum) Uiteraard slechts indien de financiën dán beheerd worden zoals het een verantwoordelijk bestuur betaamt, niet Belgisch dus... |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De camionette is 100% vermits het een lichte vracht is en omdat hij drie wagens heeft kan hij zelf kiezen wat zijn persoonlijke wagen is. Moest hij nog wat slimmer zijn, dan kocht hij nog een fiatje 500 bij die op zijn hof stond voor de kippen en schreef hij die in als persoonlijke wagen en de anderen voor te werken, prospecteren of personeel en dergelijke. Trouwens wat trekt hij daarvoor af, een miljoen frank per wagen gedeelt door 5 jaar aan de helft van de kostprijs. Da's niks in verhouding met al zijn andere kosten samen. Hoogstens een vliegenscheet op de balans. Mensen bekijken enkel de buitenkant van een bedrijf, zo typisch.
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#53 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#55 | |
|
![]() Citaat:
in gans europa zoude de prijzen aan de pomp moeten verhoogd worden. vertienvoudigen was mss lichtjes overdreven maar toch een stuk hoger.
![]() |
![]() |
#56 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Hier een doorsnee werkweek van mij en veel anderen , de uren zij niet vast dus iets plannen zit er bijna nooit in maandag 04:00 tot 18:00 dinsdag 06:00 tot 17:00 woensdag 06:00 tot 18:30 donderdag 06:30 tot 17:00 vrijdag 05:00 tot 17:30 minstens nog een weekend of 8 per jaar werken Met de auto doe ik er een klein half uurtje over met de bus 2 uur minstens ,welke bus gaat mij om 04:00 afzetten op mijn werk dus ik moet al een bus hebben om 02:00 , laat staan als ik in het weekend moet werken . Een bedrijfsbus gaat ook niet , als er bv. een paar man om 06:00 op het werk moet zijn is er al eentje om 03:00 een tweede om 04:30 en een paar moeten er om 07:00 zijn en mss zijn er nog een paar gelukzakken die om 08:00 of later op het werk moeten zijn . Onze uren voor de volgende dag weet de planing ten vroegste laat in de namiddag of ze moeten ons nog thuis opbellen . Dus ik heb geen auto voor de lol maar omdat ik moet gaan werken zodat al die klaplopers in hun hangmat tot laat in de middag kunnen blijven slapen . Het is altijd fijn als zo'n groenlikse geitenwollensok eens gaat vertellen dat ik mijn weinige vrije tijd op een stinkende bus mag doorbrengen om op mijn werk te geraken zodat ik met mijn belastingen zijn voordeeltjes mag betalen .Dan spreken we nog niet over de kostprijs om op het werk te geraken als ze de brandstof duurder gaan maken
If god wanted people to believe in him, why'd he invent logic then? Laatst gewijzigd door Donaldduck : 15 augustus 2006 om 10:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De voorstellen uit mijn openingsbericht daarentegen kunnen zonder enig probleem op nationaal niveau worden doorgevoerd, en zouden snel kunnen worden doorgevoerd indien de politieke wil daartoe aanwezig zou zijn. Mijn voorgestelde maatregelen zouden bovendien de werkende loon- en weddetrekkende middenklasse niet treffen. Laatst gewijzigd door Cynicus : 17 september 2006 om 07:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
|
![]() Ah, een beetje zoals arbeiders willen dat "het kapitaal" belast wordt?
![]() |
![]() |
#60 |
Banneling
|
![]() De paarse 'regerings'partijen hebben regelrecht kiezersbedrog gepleegd. Normaal gezien had de begroting voor 2007 reeds begin oktober 2006 moeten klaar zijn. De paarse sleurpartijen hadden echter niet de moed de begroting tijdig (lees vóór de gemeenteraadsverkiezingen) op te maken, omdat zij bang waren voor de mogelijke electorale gevolgen. Daarom hielden zij zich dan maar enkele weken bezig met een geënsceneerde ruzie over het gevangeniswezen in de ijdele hoop zich te kunnen profileren. De lamentabele toestand van onze openbare financiën is daarmee echter niet opgelost. Mijn constructieve besparingsvoorstellen (die de werkende middenklasse niet zouden treffen) uit mijn openingsbericht blijven dan ook brandend actueel. Helaas zal de regering op minder dan een jaar voor de federale verkiezingen weer eens niet de moed hebben op een drastische wijze te snijden in de overheidsheidsuitgaven of nieuwe, originele inkomstenbronnen aan te boren.
Laatst gewijzigd door Cynicus : 14 oktober 2006 om 22:33. |
![]() |
![]() |