Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 juni 2005, 17:45   #41
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Oh zo typisch... Als een nieuwe poster niet akkoord gaat met onze Patriot, is het een nepprofiel. Begrijpelijke denkwijze, want de belgicisten zijn met Tacitus/Bruno*/MC Soleil/Idesbald von Bingen/Karl/Unionist/Boze Burger/Vlaminghater/... bekend met dat fenomeen, nietwaar
Zijn dat allemaal profielen van bruno?
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2005, 17:45   #42
Tantist

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim
Mjah, dat is helaas te wijten aan het feit dat niemand van ons echt goed genoeg Duits spreekt om gans het programma te vertalen.
Ik apprecieer je eerlijkheid. Schrappen die individuele meertaligheid uit het programma...

Citaat:
We hebben ooit eens een automatische vertaling gehad maar die sloeg nergens op...
...en om een nieuwe Belgenmop te voorkomen hebben jullie die begrijpelijkerwijs niet gepubliceerd.
Oud 22 juni 2005, 17:45   #43
Dimitri

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Keats
Als Hitler had gewonnen hadden we nu in Nederland allemaal vrolijk Duits gepraat en het amper erg gevonden. Dat komt omdat we gewoon genetische en taal-verwantschap hebben.
Pardon?! Vandaar dat het Duits na WOII zo populair is gebleven.

Die taalverwantschap klopt natuurlijk wel, maar dat is geen reden om te denken dat we hadden staan juichen bij een overwinning van Hitler. We hebben het wel over nazi-Duitsland, niet over het huidige.
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2005, 17:49   #44
Tantist

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant
Zijn dat allemaal profielen van bruno?
Nog meer dan dat... MC Soleil, Cicero, Boze Burger, ECHTE BELG, antivlaams, Melchior, Christen-Democraat, België04,... Alleen, er knaagt wel eens: "wat als de flaminganten dat nu ook doen?" Vandaar de overgevoelige reacties altijd als een nieuwe poster tot de -terechte- conclusie komt dat de BUB een groepje harlekijnen zijn...
Oud 22 juni 2005, 17:51   #45
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Ik apprecieer je eerlijkheid. Schrappen die individuele meertaligheid uit het programma...
Niks van! Het is juist een extra motivatie om het toe te juichen!

Ik vind het heel erg dat mijn Duits erbarmelijk slecht is (Ik zou eens een Duitstalige vriend moeten zoeken of zo )
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2005, 17:54   #46
Keats
Gouverneur

Keats's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri
Pardon?! Vandaar dat het Duits na WOII zo populair is gebleven.

Die taalverwantschap klopt natuurlijk wel, maar dat is geen reden om te denken dat we hadden staan juichen bij een overwinning van Hitler. We hebben het wel over nazi-Duitsland, niet over het huidige.
Ik heb het wel over de derde generatie van na de oorlog he, ik weet niet hoe oud jij bent natuurlijk. En JUIST in door het nazisme Waren we geforceerd geweest om Duits te leren. Als dan de generatie die nog Nederlandse zelfstandigheid had gekend van voor de 2de Wereldoorlog overleden was, hadden we drie generaties in een nazistisch bezet Nederland gehad. Nou, dan weet je niet veel beter dan het arische übermensch gevoel. Kijk maar naar Duitsland, daar hadden ze maar ~15 jaar nodig.

Scary thought?
Keats is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2005, 17:55   #47
van Maerlant

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nog meer dan dat... MC Soleil, Cicero, Boze Burger, ECHTE BELG, antivlaams, Melchior, Christen-Democraat, België04,... Alleen, er knaagt wel eens: "wat als de flaminganten dat nu ook doen?" Vandaar de overgevoelige reacties altijd als een nieuwe poster tot de -terechte- conclusie komt dat de BUB een groepje harlekijnen zijn...
Toen ik hier pas poste, had ik een topic gemaakt over het centrum voor gelijke kansen en rasicmebestrijding. Na enkele bub posts gelezen te hebben, wist ik al vanwaar de wind kwam...
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2005, 17:57   #48
Tantist

Standaard

Citaat:
Niks van! Het is juist een extra motivatie om het toe te juichen!
Dat zelfs propagandisten van de individuele meertaligheid niet eens de derde landstaal kennen, vinden jullie motiverend?

Wat met die duizend leden, die Patriot claimt? Is daar geen enkele bij die Duits kan? Wat een afgang!

Citaat:
Ik vind het heel erg dat mijn Duits erbarmelijk slecht is (Ik zou eens een Duitstalige vriend moeten zoeken of zo )
Ik ga deze open deur niet intrappen
Oud 22 juni 2005, 17:59   #49
Keats
Gouverneur

Keats's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mjah.. ik heb geen zin om pion te worden in een lokale flame-war.
Dus zullen we persoonlijke aantijgingen maar achterwege laten? Anders degradeert dit forum snel naar fok! niveau. En dat is géén compliment.

Overigens, als Nederlanders over het algemeen vinden dat Vlaanderen terug moet komen, zijn wij dan ook flaminganten?

En weten jullie nou werkelijk geen Waalse site met communautaire discussies? Beetje eenzijdig discussieren dan he?
Keats is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2005, 18:00   #50
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat zelfs propagandisten van de individuele meertaligheid niet eens de derde landstaal kennen, vinden jullie motiverend?
Tja, dat noemt men in eigen boezem kijken vind ik. Als je kan toegeven dat je derde landstaal niet goed spreekt maar wel de moeite doet om het te willen leren en daarbij zoveel mogelijk mensen kan aanmoedigen, dan vind ik dat een heel goede zaak.

Citaat:
Wat met die duizend leden, die Patriot claimt? Is daar geen enkele bij die Duits kan? Wat een afgang!
Het is niet alleen een zaak van "niet kunnen". Zo'n gans programma deftig vertalen vergt tijd, en dat ontbreekt ook bij de meeste mensen.

Citaat:
Best, of ik mol je eigenhandig! [edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Kim on 22-06-2005 at 19:00
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Tja, dat noemt men in eigen boezem kijken vind ik. Als je kan toegeven dat je derde landstaal niet goed spreekt maar wel de moeite doet om het te willen leren en daarbij zoveel mogelijk mensen kan aanmoedigen, dan vind ik dat een heel goede zaak.

Citaat:
Het is niet alleen een zaak van "niet kunnen". Zo'n gans programma deftig vertalen vergt tijd, en dat ontbreekt ook bij de meeste mensen.

Citaat:
Best, of ik mol je eigenhandig! [/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:
Tja, dat noemt men in eigen boezem kijken vind ik. Als je kan toegeven dat je derde landstaal niet goed spreekt maar wel de moeite doet om het te willen leren en daarbij zoveel mogelijk mensen aan te moedigen, dan vind ik dat een heel goede zaak.

Citaat:

Citaat:
Best, of ik mol je eigenhandig! [/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Kim : 22 juni 2005 om 18:00.
Oud 22 juni 2005, 18:01   #51
Tantist

Standaard

Tijd? Die hebben jullie toch zat? Met al die postings die jij en Hans, Bruno, Bob, Yann, Bruno, Bruno, Bruno en Bruno maken, zou je toch perfect een programma kunnen vertalen?
Oud 22 juni 2005, 18:03   #52
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tijd? Die hebben jullie toch zat? Met al die postings die jij en Hans, Bruno, Bob, Yann, Bruno, Bruno, Bruno en Bruno maken, zou je toch perfect een programma kunnen vertalen?
IK ben daar verre van de geschikte persoon voor (vanwege mijn slechte kennis van het Duits).
Oud 22 juni 2005, 18:07   #53
Tantist

Standaard

En motiveert die slechte kennis van het Duits jou dus niet om die tijd te gebruiken om het te leren? Of blijft het bij mooie praatjes?
Oud 22 juni 2005, 18:14   #54
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En motiveert die slechte kennis van het Duits jou dus niet om die tijd te gebruiken om het te leren? Of blijft het bij mooie praatjes?
Nee, ik ben er ook daadwerkelijk mee bezig (o.m dankzij de Duitstalige cursus over het Duitse rechtssysteem).

Ik kan me overigens wel verstaanbaar maken hoor, alleen een gans programma vertalen zie ik echt niet zitten... [edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Kim on 22-06-2005 at 19:15
Reason:

Citaat:
Nee, ik ben er ook daadwerkelijk mee bezig (o.m dankzij de Duitstalige cursus over het Duitse rechtssysteem).

Ik kan me overigens wel verstaanbaar maken hoor, alleen een gans programma vertalen zie ik echt niet zitten... [/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:
Nee, ik ben er ook daadwerkelijk mee bezig (o.m dankzij de Duitstalige cursus over het Duitse rechtssysteem).[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Kim : 22 juni 2005 om 18:15.
Oud 22 juni 2005, 18:15   #55
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Maar goed, veel discussieplezier nog maar ik ben ermee weg, tot later!
Oud 22 juni 2005, 18:41   #56
Vlaanderen Boven

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rodeo
[size=1][size=2][size=1][size=2]menig Vlaming niet staat te springen om bij die arrogante° NL'ers te gaan [/size][/size]
[/size][/size]
Slechter dan bij die arrogante Franstaligen kan het al niet zijn.
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2005, 18:54   #57
rodeo
Gouverneur

rodeo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rodeo
[size=1][size=2][size=1][size=2]menig Vlaming niet staat te springen om bij die arrogante° NL'ers te gaan [/size][/size][/size][/size]
Slechter dan bij die arrogante Franstaligen kan het al niet zijn.
met excuses, de ° moest later ingevuld worden (iets als "dat is toch wat ik hoor")
rodeo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2005, 19:36   #58
Tantist

Standaard

Citaat:
met excuses, de ° moest later ingevuld worden (iets als "dat is toch wat ik hoor")
Tiens, ik dacht dat jij vandaag niet meer op het forum kwam?

Citaat:
[size=1]ik kom vandaag niet meer op dit forum, dus je mag je commentaar PM'n[/size]
Oud 22 juni 2005, 19:38   #59
Tantist

Standaard

Citaat:

Ik kan me overigens wel verstaanbaar maken hoor, alleen een gans programma vertalen zie ik echt niet zitten...
"Belgie unitair" vertalen, hoe moeilijk kan dat zijn?
Oud 22 juni 2005, 19:59   #60
Koning Pinteman
Lokaal Raadslid

Koning Pinteman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"Belgie unitair" vertalen, hoe moeilijk kan dat zijn?
Ik kan me overigens niet voorstellen dat de Duitstalige gemeenschap er erg happig op is terug te keren naar het unitaire België, zij hebben er immers ook geen al te beste herinneringen aan.

Koning Pinteman is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be