Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 juni 2005, 16:17   #41
garfield
Europees Commissaris

garfield's schermafbeelding

Standaard

leuk idee
Oud 29 juni 2005, 17:04   #42
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pier den Drol
Bang dat van Maerlant je naar de kroon steekt?
Ik heb geen kroon.
Oud 29 juni 2005, 17:05   #43
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant
Mooie speech, patriot, spijtig genoeg maakt dat op niemand enige indruk.
Mag ik a.u.b. zelf bepalen wat indruk op mij maakt en wat niet?

Patriots pleidooi voor België en BuB is heel mooi verwoord.
Als iedereen zo fraai dit forum volschreef zou het een ware verademing zijn.

Uiteraard leent 'België' als onderwerp zich uitstekend tot het schrijven van lyrische, wervende, sprankelende en bovenal ware, realistische teksten..........
Oud 29 juni 2005, 17:05   #44
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Ik heb geen kroon.
Hebt ge die van de drie koningen-taart niet meer?[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by van Maerlant on 29-06-2005 at 18:05
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Ik heb geen kroon.
Hebt ge die van de drie koningen-taart niet meer?[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:
Ik heb geen kroon.
Hebt ge die van de taart me drie koningen niet meer?[/size]
[/edit]
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.

Laatst gewijzigd door van Maerlant : 29 juni 2005 om 17:05.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2005, 17:09   #45
van Maerlant

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Mag ik a.u.b. zelf bepalen wat indruk op mij maakt en wat niet?

Patriots pleidooi voor België en BuB is heel mooi verwoord.
Als iedereen zo fraai dit forum volschreef zou het een ware verademing zijn.

Uiteraard leent 'België' als onderwerp zich uitstekend tot het schrijven van lyrische, wervende, sprankelende en bovenal ware, realistische teksten..........
Hebt u nooit retorica bestudeert? Dat was geen overtuigende speech, maar eerder een bevestigende, die enkel indruk maakt op diegenen die al achter het kernidee staan. Net zoals de speeches van Hitler aan het Duitse volk (verontschuldig me aub de vergelijking, maar ik kan op niemand anders komen. U begrijpt wel waar ik naartoe wil).
Daarom is het logisch dat u onder de indruk bent van het tekstje, maar ik, en hoogstwaarschijnlijk ook de andere Flaminganten, zijn dat allerminst.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
Oud 29 juni 2005, 17:12   #46
Agitator
Schepen

Agitator's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Mensen die onze eigen volksidentiteit ontkennen en zelfs ridiculiseren?
Onze volksidentiteit=Belgisch? Dit geloof je toch zelf niet!? Een doorsnee Vlaming heeft geen bal affiniteit met Wallonië en vice versa, en dat weet je maar al te goed. Belgische volksidentiteit? [size=7]MOEHAHAhahaha[/size][size=5]hahahaha[/size][size=3]hahaha[/size][size=2]hahaha.[/size]

*Kuch*

Cheers. 8)

Laat ons samen België kapot maken nu het Vlaams nationalisme weer groeit![edit]
[size=1]After edit by Agitator on 29-06-2005 at 18:14
Reason:

Citaat:
Onze volksidentiteit=Belgisch? Dit geloof je toch zelf niet!? Een doorsnee Vlaming heeft geen bal affiniteit met Wallonië en vice versa, en dat weet je maar al te goed. Belgische volksidentiteit? [size=7]MOEHAHAhahaha[/size][size=5]hahahaha[/size][size=3]hahaha[/size][size=2]hahaha.[/size]

*Kuch*

Cheers. 8)

Laat ons samen België kapot maken nu het Vlaams nationalisme weer groeit![/size]

Citaat:
Onze volksidentiteit=Belgisch? Dit geloof je toch zelf niet!? Een doorsnee Vlaming heeft geen bal affiniteit met Wallonië en vice versa, en dat weet je maar al te goed. Belgische volksidentiteit? [size=7]MOEHAHAHAHAHAHAhahaha[/size][size=5]hahahaha[/size][size=3]hahaha[/size][size=2]hahaha.[/size]

*Kuch*

Cheers. 8)

België de kanker! [/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Agitator : 29 juni 2005 om 17:14.
Agitator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2005, 17:16   #47
Askapena
Vreemdeling

Askapena's schermafbeelding

Standaard

Misschien kunnen de pro-Belgen even ten rade gaan bij de regering in Navarra die een verbod heeft uitgevaardigd om op of in openbare gebouwen Baskische vlaggen op te hangen en een aantal jongeren zware gevangenisstraffen (tot 8 jaar) wil opleggen omdat ze met onze vlag tevoorschijn kwamen tijdens San Fermin.

Dat die gemeenten hun vlaggen halfstok hangen op 21 juli is democratisch gestemd. Gaat BUB ingaan tegen zo'n democratisch genomen beslissing?
Oud 29 juni 2005, 17:20   #48
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Askapena
Misschien kunnen de pro-Belgen even ten rade gaan bij de regering in Navarra die een verbod heeft uitgevaardigd om op of in openbare gebouwen Baskische vlaggen op te hangen en een aantal jongeren zware gevangenisstraffen (tot 8 jaar) wil opleggen omdat ze met onze vlag tevoorschijn kwamen tijdens San Fermin.

Dat die gemeenten hun vlaggen halfstok hangen op 21 juli is democratisch gestemd. Gaat BUB ingaan tegen zo'n democratisch genomen beslissing?
Is dat werkelijk de wil van de Hagellandse bevolking? Laten we er een referendum organiseren.
Oud 29 juni 2005, 18:38   #49
Askapena
Vreemdeling

Askapena's schermafbeelding

Standaard

De omnibus dubitandum...
Oud 29 juni 2005, 18:59   #50
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant
Hebt u nooit retorica bestudeert? Dat was geen overtuigende speech, maar eerder een bevestigende, die enkel indruk maakt op diegenen die al achter het kernidee staan. Net zoals de speeches van Hitler aan het Duitse volk (verontschuldig me aub de vergelijking, maar ik kan op niemand anders komen. U begrijpt wel waar ik naartoe wil).
Daarom is het logisch dat u onder de indruk bent van het tekstje, maar ik, en hoogstwaarschijnlijk ook de andere Flaminganten, zijn dat allerminst.

Beste vriend, ik probeer de goede Belgen, die nog niet voor ons gekozen hebben te overtuigen op BUB te stemmen.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2005, 19:00   #51
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De Burgemeester stuurde mij de volgende reactie na een aantal boze mails van goede Belgen.

Geachte,

Wil noteren dat ik als burgemeester tegen het voorstel heb gestemd.
Wel was er in de gemeenteraad een meerderheid om het goed te keuren.

Hoogachtend,

Bernard Heens
Burgemeester
Oud 29 juni 2005, 19:14   #52
van Maerlant

Standaard

Citaat:
Beste vriend, ik probeer de goede Belgen, die nog niet voor ons gekozen hebben te overtuigen op BUB te stemmen.
Dan moet u een andere stijl hanteren.

Oud 29 juni 2005, 19:15   #53
van Maerlant

Standaard

Citaat:
De Burgemeester stuurde mij de volgende reactie na een aantal boze mails van goede Belgen.

Geachte,

Hoogachtend,

Bernard Heens
Burgemeester
Relevantie?

Oud 29 juni 2005, 19:24   #54
garfield
Europees Commissaris

garfield's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Geachte,

Hoogachtend,

Bernard Heens
Burgemeester
de burgemeester luister naar zijn gemeenteraad . Mooi hé die democratie
Oud 29 juni 2005, 19:39   #55
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Maar luistert de gemeenteraad naar het volk?
Oud 29 juni 2005, 19:49   #56
Stubaf.
Banneling

Stubaf.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Gelieve geen associale en haatdragende posts meer te plaatsen vanuit een Belgisch perspectief.
Helaas is jouw praat nogal hypocriet vermits er nog steeds geen Duitse versie van jullie lelijke website is ... Langs de andere kant, moet Goehte's taal wel zo worden verbasterd door staan te prijken op een naar de overjaarse camembert-stinkende website van belgonazi's?
Stubaf. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2005, 20:16   #57
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Manifeste bevoegdheidsovertreding!

http://www.binnenland.vlaanderen.be/regelgeving/omzendbrieven/omz22.10.1999.htm

Actuele wetgeving

De van kracht zijnde regels over de bevlagging van openbare gebouwen bepalen onder meer:

- de data waarop bepaalde vlaggen moeten of mogen worden gehesen;
- de orde van voorrang of de volgorde waarin de vlaggen aan de masten moeten worden gehesen.

Relevante wetteksten:

Koninklijk besluit van 5 juli 1974 betreffende de bevlagging van openbare gebouwen (B.S. 10.07.1974), zoals gewijzigd bij de koninklijke besluiten van 15 oktober 1983(B.S. 26.10.1983), 23 maart 1989 (B.S. 07.04.1989), 6 september 1993 (B.S. 09.09.1993) en 2 april 1998 (B.S. 04.04. 1998)

Koninklijk besluit van 5 juli 1974 betreffende de bevlagging van openbare gebouwen met de vlag van de Nederlandse Cultuurgemeenschap (B.S. 10.07.1974)

Decreet van 7 november 1990 houdende vaststelling van het wapen, de vlag, het volkslied en de feestdag van de Vlaamse Gemeenschap (B.S. 06.12.1990), zoals gewijzigd bij de decreten van 13 juni 1996 (B.S. 10.07.1996), 15 juli 1997 (B.S. 29.08.1997) en 18 mei 1999 (B.S. 10.07.1999)

Decreet van 21 december 1994 houdende vaststelling van het wapen en de vlag van de provincies en gemeenten (B.S. 04.04.1995)

4. Bevlagging

4.1 Algemeen overzicht van de data met toelichting, waarop de openbare gebouwen moeten worden bevlagd

De hierna volgende officiële vlaggen moeten of mogen worden[size=6] gehesen[/size] binnen het Nederlandse taalgebied en binnen het tweetalige gebied Brussel-Hoofdstad op de hiernavermelde data. De protocollaire volgorde is als volgt: de federale vlag –F-, de Vlaamse vlag –V-, de Europese vlag –E-, de vlag van de provincie –P- en de vlag van de gemeente –G-.

- 17 februari: (halfstok) ter nagedachtenis van de overleden leden van de Koninklijke Familie: F V E (P) (G) 1
- 7 april: dag ter ere van de Belgische soldaten die overleden zijn tijdens vredesoperaties, inbegrepen de humanitaire operaties sinds 1945: F V E (P) (G)
- 1 mei: feest van de Arbeid: F V E (P) (G)
- 5 mei: dag van de Raad van Europa: F V E (P) (G)
- 8 mei: V-dag: F V (E) (P) (G)
- 9 mei: dag van de Europese Gemeenschap: (F) V E (P) (G)
- 6 juni: verjaardag van Z.M. de Koning: F V E (P) (G)
- 11 juni: verjaardag van H.M. Koninging Fabiola: F V E (P) (G)
- 2 juli: huwelijksverjaardag van HH en MM de Koning en de Koningin: F V E (P) (G)
- 11 juli: feest van de Vlaamse Gemeenschap: (F) V (E) (P) (G)
- 21, 22, 23 juli: Nationale Feestdagen: F V E (P) (G)
- 11 september: verjaardag van HM Koningin Paola: F V E (P) (G)
- 24 oktober: dag van de Verenigde Naties: F V E (P) (G)
- 11 november: wapenstilstand: F V (E) (P) (G)
- 15 november: koningsdag: F V E (P) (G)
- dag van de Europese verkiezingen: (F) V E (P) (G)

Met dank aan Bruno.

Zoals blijkt uit het bovenstaande, overtreedt de gemeente Heuvelland de wet. Het is niet de bevoegdheid van de gemeenteraad om daarover te beslissen. Het Koninklijk besluit is er gekomen na democratische stemming. Bijgevolg is de stemming van de betreffende gemeente nietig.
Oud 29 juni 2005, 21:34   #58
Pier den Drol
Provinciaal Statenlid

Pier den Drol's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb geen kroon.
Een spreekwoordelijke kroon, symbool voor je I.Q.
Al uw gekronkel nu, dat kan mij niet veel schelen, u weet dat ik gelijk heb, u dient dit dan ook te aanvaarden. Vanaf dit moment staat u ook op de "negeerlijst" wegens betwerig, koppig,en niet in staat de wil op te brengen iets bij te leren. - Nello
Pier den Drol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2005, 21:35   #59
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pier den Drol
Een spreekwoordelijke kroon, symbool voor je I.Q.
Mijn IQ heeft mij nochtans nooit belemmerd om door de lagere, secundaire en hogeschool te geraken.
Oud 29 juni 2005, 21:36   #60
Pier den Drol
Provinciaal Statenlid

Pier den Drol's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is dat werkelijk de wil van de Hagellandse bevolking? Laten we er een referendum organiseren.
Nooit aardrijkskunde gehad op 't scholeke? Het Hageland ligt in het noord-oosten van Vlaams-Brabant (inderdaad, Vlaams-Brabant), het ging in deze topic over het Heuvelland, gelegen in West-Vlaanderen, en dat ligt - zoals de naam al suggereert - in het westen van het land (Vlaanderen, that is).

p.s. Het is Hagelandse, niet Hagellandse.[edit]
[size=1]After edit by Pier den Drol on 29-06-2005 at 22:37
Reason:

Citaat:
Nooit aardrijkskunde gehad op 't scholeke? Het Hageland ligt in het noord-oosten van Vlaams-Brabant (inderdaad, Vlaams-Brabant), het ging in deze topic over het Heuvelland, gelegen in West-Vlaanderen, en dat ligt - zoals de naam al suggereert - in het westen van het land (Vlaanderen, that is).

p.s. Het is Hagelandse, niet Hagellandse.[/size]

Citaat:
Nooit aardrijkskunde gehad op 't scholeke? Het Hageland ligt in het noord-oosten van Vlaams-Brabant (inderdaad, Vlaams-Brabant), het ging in deze topic over het Heuvelland, gelegen in West-Vlaanderen, en dat ligt - zoals de naam al suggereert - in het westen van het land (Vlaanderen, that is).[/size]
[/edit]
Al uw gekronkel nu, dat kan mij niet veel schelen, u weet dat ik gelijk heb, u dient dit dan ook te aanvaarden. Vanaf dit moment staat u ook op de "negeerlijst" wegens betwerig, koppig,en niet in staat de wil op te brengen iets bij te leren. - Nello

Laatst gewijzigd door Pier den Drol : 29 juni 2005 om 21:37.
Pier den Drol is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be