![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Europees Commissaris
|
![]()
Pelgrim [post=1803775] The B@ron roept net als vuilB op tot geweld [/post] Cashflow, alias Austrian, alias born2bewild, het stalken gaat door. Thai bedreigt mij fysiek Vlaams belangers dwepen met Hitler |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Europees Commissaris
|
![]() Op dit uur reeds over 100 000 handtekeningen
![]()
Pelgrim [post=1803775] The B@ron roept net als vuilB op tot geweld [/post] Cashflow, alias Austrian, alias born2bewild, het stalken gaat door. Thai bedreigt mij fysiek Vlaams belangers dwepen met Hitler |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Voor de rest is het gewoon prachtig als je ziet hoeveel volk een dergelijke organisatie op de been kan brengen. Veel zal het mijns inziens inderdaad niet uithalen, maar het is lovenswaardig en hoopvol om te zien dat mensen geïnteresseerd zijn in wat er zo allemaal door de hoge pieten geregeld wordt. Al moeten daar dan een hele reeks bekende sterren voor optreden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Europees Commissaris
|
![]() In tegendeel.
Als iedereen z'n stem blijvend laat horen ... Politiek, kiezers ronselen, remember ? Democratie is niet heiligmaken, but we can go far if we keep believing. Jammer genoeg kan ik de titel niet meer veranderen, ik had Live 8 moeten zetten. Mijn excuses.
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() OK
Iedereen kan het hier wel over de getto's van Jo'burg hebben, ik vermoed dat men dan op SOWETO, SouthWesternTownships doelt... Als ik die Townships zie, dan ga ik akkoord, dat zwarten het niet zoooo slecht hadden, qua basisbehoeften dan. Maar in uw standpunt HOEVEN ze waarschijnlijk niet te kunnen lezen of schrijven, rekenen of goed nadenken? In dat SOWETO dat mensen zo graag aanhalen ofwel als kenteken van armoede, ofwel als kenteken dat zwarten het onder de apartheid nog niet zo slecht hadden, wonen zowel Desmond Tutu als Winnie Mandela, net als 2 miljoen andere zwarten. SOWETO is geen getto (hee dat rijmt) het is een 'stad' met goede en slechte buurten, dat is al... MAAR!!! Ga eens tweehonderd kilometer ten zuiden van Jo'burg, dan zit je in de Drakensbergen, een uitlopen van de grootste bergketen van ZA. Daar vind je dorpjes waar NIEMAND kan lezen of schrijven, waar NIEMAND werk heeft, waar NIET genoeg voedsel is. Nu moet ik zeggen dat na de afschaffing van de apartheid daar nog altijd geen werk is van gemaakt. Dezelfde dorpjes vind je nu nog. ZA is zo'n verschillend land, het kent alle klimaten, alle gezichten... Ik vind het een prachtig land. Maar zeggen dat de apartheid 'nog niet zo slecht' was, is ronduit schandelijk. Zwarten hadden geen rechten, noch de blanken trouwens die hen steunden. Ik geloof dat men dat discriminatie noemt. Scholen werden onder de apartheid ingericht voor blanken. Als er nog geld annex plaats was, mochten kleurlingen hun school bouwen, dan nog geld, de aziaten, dan nog geld, de zwarten. In de steden was er zo soms wat geld voor één leraar voor zwarten. Pech dat blanken geen les mochten geven aan zwarten (noch omgekeerd uiteraard) en zwarte leraren gauw zoek waren. Apartheid ZA heeft trouwens zijn politiek naar Namibië geëxporteerd, dat zomaar een provincie van ZA werd, hoewel het maar 1pc blanken telt. ? Shizie man ik adoreer Rusland, maar Slavische mannen staan bij mij op een laag pitje. Die uren sneeuw van Siberië zijn blijkbaar in uw hersenen gaan zitten. (das lollig bedoelt hein) |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Europees Commissaris
|
![]() It's a political statement ...
Reeds boven 1 milj. Met cynisme ga je niet ver raken deze keer.
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Mijnheer Rockefeller was de rijkste mens ter wereld, zijn fortuin in vandaag's geld zou 180 000 000 000 USD zijn. Dit is 3 maal meer dan Bill Gates zijn fortuin. En trouwens, Rockefeller heeft miljarden aan goede doelen uitgegeven. Dankzij hem werden in USA vele universiteiten opgericht en gefinanceerd. Wie is nu zielig ?[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Shizie : 2 juli 2005 om 19:43. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Smerige grootkapitalisten die misschien 1% van hun fortuin afstaan om alzo zichzelf wat op de rug te kloppen; want zij zijn toch wel vrijgevig hé seg. En voor de rest ook Russische migranten die hier wat rechts en laag bij de gronds komen zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
en een hebt doorgenomen. It only takes a few minutes ... En ja hoor, daar staat het in KOEIEN VAN LETTERS. Als je te lui ben, tja .... Sommige VB'ers beschuldigen die zwartjes van luiheid ... En u ? ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Minister
|
![]() Zelfs al zou de G8 luisteren naar de eisen van live8, wat ze toch niet doen, dan gaat dit Afrika nog niet verlossen van corrupte dictatoriale regimes. Tot dat gebeurt is alle verdubbeling van hulp en kwijtschelding van schulden nutteloos. Wat wordt er trouwens bedoeld met "trade justice"? Klinkt nogal wereldwinkelachtig.
Geen cynisme dus, enkel realisme. Wat echt cynisch is, is een verzameling zelfingenomen millionairs die staan te moraliseren op een podium ter meerdere eer en glorie van St. Bob en St. Bono. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Banneling
|
![]() Live 8 is eigenlijk één grote "coup de gueule" tegen racisten en separatisten. Dus is het goed.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Europees Commissaris
|
![]() Ach ja
Bob Geldhof die het na 20 jaar nog altijd niet heeft geleerd ? Bono die kierewiet doordraait ? Sting die al jaren in een instituut had moeten zitten ? .... Good folks jullie weten het inderdaad echt wel beter ![]() Kijk Als je 1 milj mensen op de been krijgt, enkele miljarden op radio en tv weet te bereiken, dan bereik je op z'n minst ... AWARENESS Een belangrijke stap richting een oplossing. Een oplossing ? Denk in kleine stappen: politieke drukking. Ik durf wedden dat in de '60 ze brulden van het lachten met protestzangers tegen appartheid. Nelson M. zit inderdaad nog steeds op robbeneiland weg te rotten, en de blanken hebben er nog steeds de absolute macht. Realisme mag niet overgaan in cynisme. Laat de goeie dingen groeien tot ze "whatever in the way" laten barsten. Zoiets als "die dikke nekken zul je nooit klein krijgen" is een self fullfilling prophecy als je erin geloofd. Omgekeerd is ook waar.
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zeg Live8 Live8 allemaal goed en wel maar wat met mijn eigen petitie voor de bevrijding van Minerva dat bezet wordt door Tonga op http://www.thepetitionsite.com/takeaction/177535701 ?
Daar wordt dan mee gelachen of wa? |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik weet niet of ze in de jaren '60 met protestzangers lachten maar in de jaren '80 deden wij het alleszins wel. En Nelson Mandela is niet vrijgekomen door concerten of muziek maar door economische sancties. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U2 was verschrikkelijk, Bono zong vals, Dido zong vals en nam de gehele stem van Youssou over, den enigste goeie zanger vandaag.
"The Gang" van "ma hoom taoen Phili", daar was ik helemaal niet over te spreken. Als ze nu eens binnenvielen bij al die zangers die 1 hit scoren maar hun leven ermee kunnen bekostigen. Als ze nu eens binnevielen bij de Bredabaan in Brasschaat..?
![]() |