Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 juli 2005, 16:32   #41
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
1) Met zo'n naam lijken ze me niet niet bepaald Belgisch-gezind en al evenmin neutraal.
Maar jij vindt dat dan ook van zowat alles.

Citaat:
2) Als je zou lezen wat er staat, zou je zo'n onzin niet uitkramen. Niettemin vind ik dat jullie ons een zeer goed idee hebben gegeven: zelf een grootscheepse peiling uitvoeren. Ik ben benieuwd naar het resultaat.
Zeker doen. Voor of na de volgende klacht tegen de N-VA?
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2005, 18:50   #42
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Ik snap trouwens niet waarom die belgicisten zo gefrustreerd zijn. Die peiling toont aan dat er slechts 20% onafhankelijkheid wil. Ze zouden moeten feesten!

Nu, ik begrijp het wel als je de andere resultaten ziet. Belgie heeft HIV, maar is nog niet in het AIDS stadium gekomen... Maar met hun tunnelvisie zou je verwachten dat ze dat niet zien...
De werkelijkheid is 4 % separatisten. Dus de peiling klopt niet.
Oud 5 juli 2005, 19:19   #43
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat is dat "Vlaams Dienstencentrum"? Diensten verlenen aan de Vlaams-nationalisten? Het ziet ernaar uit...

De B.U.B. zal straks ook eens een peiling uitvoeren en wedden dat we een meerderheid voor een unitair België bekomen? 't Is maar hoe je het uitlegt aan de mensen.
De echte peilingen zijn de verkiezingen en we weten allemaal hoe de bub daar gescoord heeft.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2005, 12:29   #44
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Gezien de media-aandacht die we kregen minstens even goed als uw partij !
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2005, 00:27   #45
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gezien de media-aandacht die we kregen minstens even goed als uw partij !
Ik dacht dat wij het wel een stuk beter hadden gedaan dan bub.
En als wil kunt u wel meer in de media komen door bv. het geld dat u nu uitgeeft aan uitzichtloze klachten te spenderen aan propaganda voor bub.Of er ook maar iemand dat gaat lezen is natuurlijk nog maar de vraag.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2005, 07:23   #46
instromaniac
Staatssecretaris

Stuur een bericht via MSN naar instromaniac
Standaard

Citaat:
Wat is dat "Vlaams Dienstencentrum"? Diensten verlenen aan de Vlaams-nationalisten? Het ziet ernaar uit...

De B.U.B. zal straks ook eens een peiling uitvoeren en wedden dat we een meerderheid voor een unitair België bekomen? 't Is maar hoe je het uitlegt aan de mensen.
VDC is een vzw die zeer dicht samenwerkt met de VVB; laten we zeggen dat het de "afdeling publicaties" is van de VVB.

Als medewerker van VDC kan ik getuigen dat de mensen die voor VDC werken zo neutraal mogelijk zijn en helemaal niet het karikatuur zijn die sommige belgicisten hier plegen voor te stellen. Kijk binnenkort maar eens naar politiek.net en je zal zien dat er zelfs positief verwezen wordt naar de weblog van jullie geliefde minister van propaganda en revisionisme Bruno Yaminne.

En die peiling, net als die van vorig jaar, werd gedaan door studenten van Howest, niet door VDC zelf.

Als ik voor mezelf spreek vind ik iedere peiling waardeloos en een ranzige vorm van populisme. Het wordt dringend eens tijd dat er een referndum gehouden wordt over confederalisme, dan zullen we zien wie het laatst lacht.
instromaniac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2005, 09:01   #47
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
En het slaat en het zalft tegelijkertijd... Het werd uitgevoerd in opdracht van het Vlaams Dienstencentrum.

Eerst beginnen met het slechte nieuws. Slechts 19,9% vindt dat Vlaanderen onafhankelijk moet worden. Voor de belgicisten champagne beginnen af te trekken: 49,4% gaat niet met die stelling akkoord.

Maar daar tegenover staat dat het confederalistische kamp veld wint. Maar liefst 52,3% van de Vlamingen wil meer bevoegdheden voor Vlaanderen. 12,9% vindt van niet... De verdamping van België gaat dus verder als het van de mensen afhangt.

Ook de transfers kunnen op weinig sympathie rekenen. 51,3% wil de transfers afschaffen. Slechts 14,2% wil de transfers behouden...

41,7% wil de sociale zekerheid splitsen. 21,7% wil dat niet... En als die SZ gesplitst is, maken de Walen wel zelf een einde aan België

43,7% wil dat BHV gesplitst wordt. 10,4% wil dat niet... Geen wonder dat de VLD het zo slecht doet in de peilingen.

10,4% voelt zich enkel Vlaming. 35% voelt zich meer Vlaming dan Belg. 24,8% voelt zich evenveel Vlaming als Belg. Slechts 15,8% voelt zich meer Belg dan Vlaming en maar 8,5% voelt zich enkel Belg.

44,8% vindt leeuwenvlaggen van VL² sympathiek, 21% maar niet.

54,6% van de Vlamingen heeft geen interesse voor de Waalse politiek, 12% heeft die wel.

Afin, voor zover dat we waarde moeten hechten aan een peiling...
Mooie resultaten, maar ja, peilingen moeten gerelativeerd worden. Ze kunnen echter wel een waarschuwing zijn voor bepaalden.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2005, 09:04   #48
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant
Mooie resultaten, maar ja, peilingen moeten gerelativeerd worden. Ze kunnen echter wel een waarschuwing zijn voor bepaalden.
En hoe was het in de coulissen? Niet teveel tocht?
Oud 7 juli 2005, 09:13   #49
van Maerlant

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
En hoe was het in de coulissen? Niet teveel tocht?
Nee, want ik heb naast het internet nog een echt leven. Moet u eens proberen. Ene gaan drinken met uw vrienden (in mijn geval toch) is werkelijk veel prettiger dan in een chatroom schrijven *drinking a beer*. U zou het eens moeten proberen!
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
Oud 7 juli 2005, 10:46   #50
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, want ik heb naast het internet nog een echt leven. Moet u eens proberen. Ene gaan drinken met uw vrienden (in mijn geval toch) is werkelijk veel prettiger dan in een chatroom schrijven *drinking a beer*. U zou het eens moeten proberen!
Meent ge dat? Ik ben al weg!!
Oud 7 juli 2005, 11:41   #51
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Nagel op de kop, moet ik wel zeggen... maar dit is niet de plaats om mijn haat tegen chatters te ventileren

Al twijfel ik er niet aan dat Yann een normaal sociaal leven heeft. Yann is overigens geen chatter.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2005, 11:55   #52
van Maerlant

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Nagel op de kop, moet ik wel zeggen... maar dit is niet de plaats om mijn haat tegen chatters te ventileren

Al twijfel ik er niet aan dat Yann een normaal sociaal leven heeft. Yann is overigens geen chatter.
Het was enkel een reactie op zijn voorgaande post.

Oud 7 juli 2005, 17:32   #53
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door instromaniac
[size=6]VDC is een vzw die zeer dicht samenwerkt met de VVB; laten we zeggen dat het de "afdeling publicaties" is van de VVB.[/size]

Als medewerker van VDC kan ik getuigen dat de mensen die voor VDC werken zo neutraal mogelijk zijn en helemaal niet het karikatuur zijn die sommige belgicisten hier plegen voor te stellen. Kijk binnenkort maar eens naar politiek.net en je zal zien dat er zelfs positief verwezen wordt naar de weblog van jullie geliefde minister van propaganda en revisionisme Bruno Yaminne.

En die peiling, net als die van vorig jaar, werd gedaan door studenten van Howest, niet door VDC zelf.

Als ik voor mezelf spreek vind ik iedere peiling waardeloos en een ranzige vorm van populisme. Het wordt dringend eens tijd dat er een referndum gehouden wordt over confederalisme, dan zullen we zien wie het laatst lacht.
U had uw commentaar bij de eerste alinea kunnen stoppen.
Oud 7 juli 2005, 19:23   #54
C uit W

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Altijd dezelfde conclusie: mensen willen niet radicaal veranderen, enkel wat rot is.
Blijkt dan wel dat er niet veel van België meer overschiet
Oud 7 juli 2005, 19:29   #55
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Oei. Dan zullen we maar zeker zwijgen over het VLaams-nationalisme.
Oud 7 juli 2005, 22:46   #56
instromaniac
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
U had uw commentaar bij de eerste alinea kunnen stoppen.
Voor jou wel ja, die oogkleppen zitten soms wat in de weg hé
Oud 7 juli 2005, 22:47   #57
instromaniac
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Oei. Dan zullen we maar zeker zwijgen over het VLaams-nationalisme.
Ok, laten we dan dit doen: we stoppen allemaal met zagen, vormen samen een front tegen de traditionele partijen en eisen een referendum over die zaken. Daarna kunnen we de draad weer opnemen
Oud 8 juli 2005, 09:11   #58
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Deal!
Oud 8 juli 2005, 14:29   #59
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Ja, maar op voorwaarde dat de Belgisch-gezinden eerst enkele jaren de media-toegang krijgen die ze verdienen. Kwestie van te strijden met gelijke wapens.
Oud 8 juli 2005, 14:30   #60
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, maar op voorwaarde dat de Belgisch-gezinden eerst enkele jaren de media-toegang krijgen die ze verdienen. Kwestie van te strijden met gelijke wapens.
Die krijgen ze nu al.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be