![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Georgië werd pas in 1991 onafhankelijk en als ze ooit tot de EU zullen kunnen toetreden (wat ze graag zouden willen) hebben ze nog een lange weg te gaan. Maar om direct op je kritiek terug te komen. Ik heb helemaal niks tegen een inburgeringscursus en die mag wat mij betreft zelfs verlicht worden. Ik ben ook van mening dat nieuwkomers de streektaal moeten beheersen, al was het maar om de zelfredzaamheid en de contactvaardigheid te verhogen. Wij sturen als onze leden van onze vzw naar een cursus Nederlands en we organiseren zelf bijscholing in de taal. Dat staat allemaal in onze statuten en doelstellingen die je op onze website ( http://www.amarcord.be ) kan terugvinden. In je samenvatting spreek je ook over het 'respect' dat kandidaat Georgiërs voor de cultuur edm moet hebben. Uiteraard moet je respect hebben, maar er staat niet bij dat je moet assimileren. Een baan zal iets moeilijker worden (zie boven), en zoals ik al eerder zei, verliest mijn vrouw haar Georgische nationaliteit zodra zij de Belgische heeft aangenomen. Alhoewel ik niet denk dat het haar veel moeite zal kosten om die vlot weer terug te krijgen (de corruptie remember).
![]() |
![]() |
#42 | ||
|
![]() Citaat:
Ierland is inderdaad een conservatief land, en in feite benieuwt het me wel te weten hoe elk land in europa omgaat met de voorwaarden tot naturalisatie.
![]() |
![]() |
#43 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | ||||
|
![]() Citaat:
![]() Alleen... daar ging deze topic niet over. De voorwaarden van het VB om genaturaliseerd te worden zijn onvoorwaardelijke totale assimilatie, 'als vlaming onder de vlamingen zijn' (dixit Frank Van Hecke), en dan denk ik niet dat er nog veel europese landen overblijven die deze totale assimilatie als voorwaarde hanteren. Tenandere, heel de discussie over naturalisatie (land per land) zal mettertijd verdwijnen in het Europese geheel. Zoals je weet is er nu ook een Europese Grondwet in de maak, en zullen hopelijk ook de naturalisatievoorwaarden geharmoniseerd worden en worden we straks met z'n allen Europeanen.
![]() |
![]() |
#45 |
Europees Commissaris
|
![]() Pianola, U stelde toch de vraag over Alexandra Colen.
Ik heb daar op geantwoord. En verder moet ik terug vaststellen dat U veel denkt, maar weinig weet. U denkt terug dat er geen nationaliteiten meer zullen zijn. Wel ik denk dat die logge en bureaucratiche mastodont, Europa, zichzelf zal vernietigen. Wij hebben in tegenstelling met de VS, wel verschillende en eigen culturen. De VS had één cultuur, en die hebben de allochtonen uitgeroeid. Neem daar eens een voorbeeld aan! |
![]() |
![]() |