Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 juli 2005, 11:16   #41
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door krizis
Op basis van mensenrechten, wij hebben "de plicht" onschuldige slachtoffers te beschermen of allicht miserie te voorkomen en ik vind dat wij wel iets goed te maken hebben ginder ...
Sorry, wij hebben die plicht dus NIET he.
Zolang er ginder geen leiders opstaan die het verschil maken en iets willen doen voor hun volk in plaats van zichzelf te verrijken, is elke inspanning
van het westen uit nutteloos.

Het enige wat mij zinvol lijkt op korte termijn is meer nadruk gaan leggen
op fair trade (op europees niveau natuurlijk) en hulpverlening.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2005, 11:23   #42
Riksken
Parlementslid

Riksken's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Op basis van mensenrechten, wij hebben "de plicht" onschuldige slachtoffers te beschermen of allicht miserie te voorkomen en ik vind dat wij wel iets goed te maken hebben ginder ...
Lees er uw eigen posts nog eens op na in de draad "legerdienst opnieuw invoeren" http://forum.politics.be/showthread.php?t=36786

Zoals ik ook daarin schreef. Hard schreeuwen dat er iets moet gedaan worden maar vanuit zijn linkse pacifistische luie zetel toekijken en ondertussen westerse militairen die er wel heengan wat uitschijten. Jij bent echt een lulletje hé.
Oud 19 juli 2005, 11:29   #43
krizis
Gouverneur

krizis's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door an1959
Ja,den Amerikaan is wel vindingrijk.Die denkt alleen aan zichzelf,en hoe gehavend sommigen uit dat avontuur komen,raakt zijn koude kleren niet.
En wat doen mensen die geen inkomen hebben,als ze iets voorgeschoteld krijgen,wat ook maar op werk lijkt???Zich inschrijven in het leger natuurlijk.
Maar in Congo worden ze niet dik betaald,hoor...Daar verrijken zich de grote bazen,terwijl de gewone congolees crepeert van de armoede...
Of die soldaten van den Amerikaan perdag krijgen,wat anderen in een maand verdienen,waar haalt men deze gegevens???En hoevelen van die 16jarigen zijn er intussen al niet vermoord???
Je leest niet goed, ik zei, die huursoldaten van die privé-legers (uit Groot Brittanië, VS, die hun tropen vooral uit ex-militairen, veelal blanke Zuid-Afrikanen) die huursoldaten die kosten zoveel per dag als bvb. een gewone Amerikaanse soldaat per maand... die huurlegers zijn gewoon heel erg duur... (ik hebt hier neit over Irakezen hè) En dat van die 16-jarigen, ik bedoel dus, ze worden in de VS in high school (middelbare school) aangesproken, hun gegevens worden automatisch overgemaakt aan de militaire inlichtingendienst om potentiele soldaten kan men dan zo op die manier gaan aanspreken met een hogere kans dat ze toehappen ... soldaten ronselen dus...
Oud 19 juli 2005, 11:31   #44
krizis
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xnorf
Afrika is groot genoeg om zelf een vredesmacht te hebben om zijne shit zelf op te kuisen.
Waarom moet het altijd Europa/USA zijn die de wereldvrede moeten opdringen? Dat idee van kolonies was zo slecht nog niet, afrikaanse landen met een westerse leider deden het goed in de geschiedenis , neem die weg en je krijgt chaos. Kijk maar naar Zuid-Afrika. En meestal gaan die stammentwisten over schapen of geiten... Ik denk niet dat de VN hen uit hunne kop kan praten da ze elkaar ni de kop in mogen slaan als het schaap van persoon X van stam X wat gras eet van de wei van de geit van persoon Y van stam Y. Want meestal volgt daaruit dat stam Y reageert door stam X aan te vallen en te plunderen, wat dan weer resulteert in een reactie en voor je het weet zijn we weer 1000 doden verder. Ook al stuur je daar 100000 soldaten op af... alle dorpjes kan je ni beschermen. En van t moment da ge der weggaat begint t opnieuw.
Je haalt daar wel een mooi voorbeeld aan, Zuid Afrika, ben jij vergeten wat daar gebeurt is, apartheid?
Oud 19 juli 2005, 11:35   #45
Riksken
Parlementslid

Standaard

Citaat:
en idd, legerdienst is dwaas, als je dan toch een leger wil, laat de professionelen zich daarmee bezig houden... maar laat de rest rustig verder leren...
Typische mentaliteit van links. Zagen en blijven zagen, zolang ze het zelf maar niet moeten doen.
Oud 19 juli 2005, 11:38   #46
krizis
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Riksken
Lees er uw eigen posts nog eens op na in de draad "legerdienst opnieuw invoeren" http://forum.politics.be/showthread.php?t=36786

Zoals ik ook daarin schreef. Hard schreeuwen dat er iets moet gedaan worden maar vanuit zijn linkse pacifistische luie zetel toekijken en ondertussen westerse militairen die er wel heengan wat uitschijten. Jij bent echt een lulletje hé.
Wanneer heb ik "westerse militairen die er wel heengaan uitgescheten". En je noemt me een "lulletje", zeer puberaal, al wat ik zei over legerdienst opnieuw invoeren is dat men dat NIET moet doen, een klein proffesioneel leger zal voor België wel volstaan... als het dan toch nodig is. En ik bn niet links-pacifitisch en zit al evenmin in een luie zetel, ach gij denkt toch graag ik hokjes...
Oud 19 juli 2005, 11:40   #47
Xnorf
Gouverneur

Xnorf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wanneer heb ik "westerse militairen die er wel heengaan uitgescheten". En je noemt me een "lulletje", zeer puberaal, al wat ik zei over legerdienst opnieuw invoeren is dat men dat NIET moet doen, een klein proffesioneel leger zal voor België wel volstaan... als het dan toch nodig is. En ik bn niet links-pacifitisch en zit al evenmin in een luie zetel, ach gij denkt toch graag ik hokjes...
Waarom ga je dan ni naar Luik, koop een assault rifle, ga naar Zaventem, koop een ticket naar Congo en ga helpen Ga der wa marihuana uitdele da ze rustig zijn.
Oud 19 juli 2005, 11:40   #48
krizis
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Typische mentaliteit van links. Zagen en blijven zagen, zolang ze het zelf maar niet moeten doen.
Je moet toch ook niet iedereen Brandweerman laten worden, als je je geroepen voelt om dat te worden, ga je gang... (je moet ook niet cross-posten hè, houd het maar bij dit onderwerp). Maar iedereen legerdienst laten doen is dwaas, het kost de staat massa's geld en het is nergens voor nodig, je kan beter dat geld in het professionele leger investeren...
Oud 19 juli 2005, 11:40   #49
Riksken
Parlementslid

Standaard

Ook in verband met die huurlingen sla je de bal behoorlijk mis. Dat is een politieke keuze die gemaakt wordt. Huurlingen uit een ander land kunnen voor geen electorale afstraffing zorgen als er teveel sneuvelen Voor soldaten uit het eigen land ligt dat wel even anders. Kijk maar naar Amerika. Het komt steeds op hetzelfde neer. Doen, maar niet ten koste van ons.
Oud 19 juli 2005, 11:42   #50
krizis
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Ik vraag jou toch ook niet om af te studeren als Industrieel Ingenieur? Misschien kan je dat wel niet? Misschien heb je de intelligentie er niet voor, misschien wel, net zoals ik misschien wel of neit het karakter heb om met een wapen en een zware rugzak door modder te ploerten...
Oud 19 juli 2005, 11:43   #51
Riksken
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Je moet toch ook niet iedereen Brandweerman laten worden, als je je geroepen voelt om dat te worden, ga je gang... (je moet ook niet cross-posten hè, houd het maar bij dit onderwerp). Maar iedereen legerdienst laten doen is dwaas, het kost de staat massa's geld en het is nergens voor nodig, je kan beter dat geld in het professionele leger investeren...
Als je er zelf het lef niet voor hebt moet je ook anderen niet oproepen om het wel te doen om uzelf moreel te bevredigen.
Oud 19 juli 2005, 11:45   #52
krizis
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xnorf
Waarom ga je dan ni naar Luik, koop een assault rifle, ga naar Zaventem, koop een ticket naar Congo en ga helpen Ga der wa marihuana uitdele da ze rustig zijn.
Omdat ik vind dat ieder zijn eigen ding moet doen... ik wil ginder gerust gaan helpen met hun Informatica-systemen op te bouwen moesten er bedrijven willen investeren... daar zijn ook mensen voor nodig in Kinshasa... en dat zie ik onze militair hier nog neit doen ...
Oud 19 juli 2005, 11:47   #53
krizis
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Als je er zelf het lef niet voor hebt moet je ook anderen niet oproepen om het wel te doen om uzelf moreel te bevredigen.
Ik roep anderen niet op, militairen maken geen beslissingen om nr COngo te gaan of niet, dat doen politici, de enige beslissing die een miltair maakt is in het leger gaan of niet..., dit is een forum over politiek. Dus jij zegt iedereen die tropen wil sturen naar Congo om te helpen moet zelf ook maar gaan? Dat slaat nergens op...
Oud 19 juli 2005, 11:51   #54
krizis
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Ook in verband met die huurlingen sla je de bal behoorlijk mis. Dat is een politieke keuze die gemaakt wordt. Huurlingen uit een ander land kunnen voor geen electorale afstraffing zorgen als er teveel sneuvelen Voor soldaten uit het eigen land ligt dat wel even anders. Kijk maar naar Amerika. Het komt steeds op hetzelfde neer. Doen, maar niet ten koste van ons.
Wat heb ik dan onjuist gezegd ivm die huulingenlegers?
Oud 19 juli 2005, 12:02   #55
Riksken
Parlementslid

Standaard

Citaat:
en dat zie ik onze militair hier nog neit doen ...
Ik heb het gedaan. Nu gij terug vanuit uwe zetel.

Citaat:
Wat heb ik dan onjuist gezegd ivm die huulingenlegers?
Dat ze zouden dienen om het tekort aan eigen tropen aan te vullen.
Oud 19 juli 2005, 12:12   #56
krizis
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Ik heb het gedaan. Nu gij terug vanuit uwe zetel.

Dat ze zouden dienen om het tekort aan eigen tropen aan te vullen.
Wow, Riskes, militair én Ingenieur ofwa? Sorry maar je komt ongeloofwaardig over, dat je in Congo hebt gezeten ok, maar ik zie militairen daar nog niet een informatica^system om poter zetten en een juiste infrastructuur uitbouwen, daarvoor schakelen ze over 't algemeen Belgische bedrijven in ... geen soldaten ...

Enja, die huurlingen zijn hard nodig, niet alleen om het aantal slachtoffers te minderen, maar OOK omdat er een tekort is aan troepen.. dat speelt zeker ook mee...
Oud 19 juli 2005, 12:21   #57
an1959
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius
Jij wil er wat kruimels naartoe sturen? Hoeveel? Hoelang? Naar waar exact (en dus naar waar niet)? En hoe wil je voorkomen dat alles geplunderd wordt door milities en krijgsheren als je daar geen troepen hebt?

Die vragen zijn nog peanuts bij de echte vraag: hoe zal wat westers voedsel de Afrikanen opvoeden tot een constructieve mentaliteit en hoe zal het hun economie ontwikkelen?

Egidius
Geen kruimels er naartoe sturen...Geef ze geen vis,maar een visnet om zelf te vissen.
Wie zegt er dat we hen moeten OP- VOEDEN???met westers voedsel.
Zend hen bijvoorbeeld Zonnepanelen...De zon is ginder GRATIS,en ze schijnt dan nog ook.
Met de opgewekte zonneelectriciteit kan je dan minstens 3dingen doen:
Hun lampje dat ze 's morgens ter plaatse brengen(bevordert groepsgeest)
kunnen ze 's avonds komen ophalen,en voorziet licht in de duisternis na 18uur,Je kan energie aanmaken voor frigo's om bederfbare eetwaren te bewaren,en je kan er ook een generator mee bevoorraden,om ZUIVER WATER op te pompen.In een brousse is dit een zegen voor de bevolking.
Maar ja,dit is zeker te simpel???Gebeurt nochthans ook nu al.
an1959 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2005, 12:51   #58
Riksken
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Wow, Riskes, militair én Ingenieur ofwa?
Is dat volgens u onmogelijk misschien?

Citaat:
Sorry maar je komt ongeloofwaardig over
Dat zal me worst wezen.

Citaat:
dat je in Congo hebt gezeten ok, maar ik zie militairen daar nog niet een informatica^system om poter zetten en een juiste infrastructuur uitbouwen, daarvoor schakelen ze over 't algemeen Belgische bedrijven in ... geen soldaten ......
Doe zo voort, we gaan er nog komen waar u heen wil. U ruikt duidelijk geld hé. Anderzijds klopt ook deze bewering niet helemaal. Zodra de situatie tamelijk stabiel is helpen militairen wel degelijk mee met de heropbouw van hutten, herstellen van communicatielijnen, watervoorzieningen.........

Citaat:
Enja, die huurlingen zijn hard nodig, niet alleen om het aantal slachtoffers te minderen, maar OOK omdat er een tekort is aan troepen.. dat speelt zeker ook mee
Moeilijk te overtuigen hé.

Citaat:
Dat is een politieke keuze die gemaakt wordt. Huurlingen uit een ander land kunnen voor geen electorale afstraffing zorgen als er teveel sneuvelen Voor soldaten uit het eigen land ligt dat wel even anders.
Meer moet je er niet achter zoeken.
Waar haal je de bewering dat er niet genoeg amerikaanse rekruten meer zouden zijn.
Oud 19 juli 2005, 13:11   #59
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN

Egidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door an1959
Maar ja,dit is zeker te simpel???Gebeurt nochthans ook nu al.
En de helft van wat ze daarheen sleuren, staat na een half jaar te verroesten. Water naar de zee dragen is geen oplossing.

Egidius
Egidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2005, 13:14   #60
krizis
Gouverneur

Standaard

Neen, dat is zeker niet onmogelijk, maar zo zijn er toch niet zo heel veel, de meeste industrieel ingenieurs zijn burgers... en degenen die het daar moeten gaan opbouwen zijn meestal mensen van bedrijven uit België... en ik bedoelde daarmee, dan ben ik bereid vrijwilligerswerk te gaan doen, net als een arts bij artsen zonder grenzen...

En van dat tekort aan AMerikaanse troepen, er zijn er net geen tekort, maar der is praktisch geen reserve meer, het AMerikaans militair apparaat werkt op volle toeren, men heeft nu een wet gestemd die ervoor zorgt dat gesubsidieerde scholen in Amerika (scholen waar de armere bevolking opzit) dat die hun gegevens over hun leerlingen verplicht zijn door te spelen aan de militaire inlichtingendienst met als doel deze gegevens te gebruiken in het benaderen van potetiele rekruten... snel veel geld verdienen word hen beloofd en een eervolle carriere blablabla en als ze ene kaar daar zitten krigjen ze ineens te horen dat hun termijn verdubbeld wordt...

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be