![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Egidius |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Denk je dat Wallonië er goed vanaf gekomen is binnnen België? Ze komen er nog bekaaider vanaf dan Vlaanderen. Zij hebben evenzeer geleden onder het centralisme en unitarisme. Alleen dringt dat maar stilletjes door en zijn het steeds de Vlamingen die het verkorven hebben. Ook voor Vlaanderen geldt dat Wallonië een partner zou moeten zijn en niet zozeer de vijand. De vijand is het centralistisch denken. Spijtig genoeg is er nog niet genoeg Wallonië opdat beiden constructief verder kunnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
|
![]() Citaat:
Ben je mal, waarom zou Frans derde taal in Vlaanderen moeten zijn? Economisch gezien lijken Duits en Chinees me heel wat belangrijker voor de Vlamingen. En op vakantie in Frankrijk verstaan ze tegenwoordig overal Engels. Neen, Frans is echt niet meer nodig. Egidius |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() Ochaaaaarme .... We zullen het nog eens zeggen, tegen de mensen die gaan werken hebben we niks. Maar tegen die andere 60 % die dat niet doen des te meer. Trouwens, is ambtenaartje spelen in Wallonië dan wel zo productief ? ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze hebben er echter NIKS mee gedaan. Leg je me nu ook eens uit op welke wijze de Vlamingen het voor de Franstaligen verkorven hebben? Omdat de Vlamingen nooit anders dan véééééél te toegeeflijk waren tegenover hun Franstalige broedervolk? Omdat henzelf nooit werd toegelaten zich assertiever op te stellen maar wél dat ze zich moesten onderwerpen aan het Franstalig imperialisme tot op de dag van vandaag en zelfs tegen de grondwet in? En als de Vlamingen hen dan één keer met dezelfde munt betalen, nog terecht ook, dan dreigen ze met het einde van Belgique? Citaat:
[size=1]Edit:[/size]
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 13 juli 2005 om 10:19. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Fraai.
![]() |
![]() |
#48 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Minister-President
|
![]() Welkom beste Ferre, bij de niet-Belgisch-gezinden....hoe meer zielen, hoe meer vreugd!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
[size=1]Edit:[/size]
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes Laatst gewijzigd door Distel : 13 juli 2005 om 10:46. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
|
![]() Citaat:
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
|
![]() Citaat:
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat hij de Belgische adel (tentakels achter het koningshuis) niet zo goed gezind is als Hans van de Cauter?
![]() |
![]() |
#55 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |||||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Je kan blijven die belachelijke praat verkopen Hans, maar de realiteit is dat jullie een minipartijtje blijven en dat iedereen hier buiten de BUB jullie niet serieus neemt.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door instromaniac : 13 juli 2005 om 11:55. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |||||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ben Belgicist maar niet in dezelfde termen als jij, geen unitarist. Snap nu toch eens dat je én Vlaming én Belg kan zijn. Wallonië zal enkel heropleven indien het even zelfbewust is als Vlaanderen in niet steeds naar Brussel kijkt om samen te spannen tegen Vlaanderen. Er is hier vanalles fout in dit koninkrijk. Dat wil ik veranderen maar daarom nog niet het wezen op zich, België. Een gewest is niet heilig voor mij. Daar vergis je je in. Niets is heilig voor mij. Maar Vlaanderen is een verdomd praktisch model, het unitaire België is dat NOOIT geweest. U vergist zich opnieuw indien een natiestaat (heden of verleden) DE legitimatie van een volk zou zijn. Dit is de tragedie van Europa. Meermaals is het juist de ontkenning van een volk. En als we over artificiële structuren verder gaan dan is België geen uitzondering. Elke natiestaat is artificieel. Grenzen zijn er overal arbitrair getrokken onder invloed van historsiche gebeurtenissen. Gelukkig hoef ik van jou geen eretitel van Belgicist te krijgen. Bij deze (ontkenning van gewesten, rabiaat unitarisme en verachting van het Vlaamse,Waalse volk dus de Belgische volkeren) distantieert u zichzelf dus ook volledig van B-plus beweging. MOOOOOOOOOOOI[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Ferre : 13 juli 2005 om 12:06. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Zolang unitarisme het goede is en federalisme het slechte is komen we geen stap vooruit. Wallonië moet het Brussels denken loslaten en ik zie hier verschillende stromingen binnen Wallonië. Er beweegt zeker iets en ze zijn tot inkeer aan het komen ... wachten wat de toekomst biedt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ik weet dat ik hier nogal zwaar tegen het unitaire België en Franstalig immobilisme chargeer en de Vlaams-nationalisten ongemoeid laat met dan nog een Vlaamse reflex erdoorheen. Dit lijkt op het eerste zicht niet Belgisch gezind. Feit is gewoon dat het huidige België Vlaanderen onrecht aandoet. Dus mag ik daartegen ingaan, ook al ben ik Belgisch gezind. Maarja ... ik ben dan ook meer dan een binair telmachine met nullen en eentjes. Niets is zwart-wit. Ik ben Belgicist en Vlaming maar ook realist en pragmaticus. Ik denk dat Hans romanticus is. Zeer veel romatici kunnen enkel in extremen denken. |
|
![]() |
![]() |