Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 juli 2005, 10:39   #41
Dekoster
Gouverneur

Dekoster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PelgrimForever
Het ging em over nachtvluchten
Neen over geluidsoverlast van treinen, die aan de deur passeren van omwonenden. Dan moet ge daar maar niet gaan wonen zeg ik hierop. Je weet toch op voorhand dat je lawaai zult te verwerken krijgen als je naast een spoorweg gaat wonen. Dan moet je de gevolgen daar maar bij nemen is hier mijn antwoord. Evenals alle ongemakken die dit met zich mee brengt.
Oud 14 juli 2005, 10:57   #42
PelgrimForever
Europees Commissaris

PelgrimForever's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar PelgrimForever
Standaard

Uiteraard,
zie m'n post van 11:26 van vandaag[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by PelgrimForever on 14-07-2005 at 11:58
Reason:
--------------------------------

Uiteraard,
zie m'n post van 11:26 van vandaag[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Uiteraard,
zie m'n post van 11:36 van vandaag[/size]
[/edit]
Thai bedreigt mij fysiek
Vlaams belangers dwepen met Hitler

Laatst gewijzigd door PelgrimForever : 14 juli 2005 om 10:58.
PelgrimForever is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2005, 10:59   #43
Gertj3
Minister

Gertj3's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gertj3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dekoster
Neen over geluidsoverlast van treinen, die aan de deur passeren van omwonenden. Dan moet ge daar maar niet gaan wonen zeg ik hierop. Je weet toch op voorhand dat je lawaai zult te verwerken krijgen als je naast een spoorweg gaat wonen. Dan moet je de gevolgen daar maar bij nemen is hier mijn antwoord. Evenals alle ongemakken die dit met zich mee brengt.
Ja maar ik vind dan ook dat een discotheek zich ook aan de regels moet houden als er dan nog overlast bijkomt van drugs enz is het wel een probleem voor de omwonenden maar als het puur over geluidsoverlast gaat tja als ik naast een discotheek ga wonen moet ik maar leren leven met lawaaihinder maar als het over drugs gaat heb ik wel reden om te klagen e
Gertj3 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2005, 11:38   #44
prutske
Burgemeester

prutske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila
Bron?
Word vandaag weer vermeld in lezersbrieven,die antwoorden op vorig bericht.

Bron krant H.L.N
Oud 14 juli 2005, 12:35   #45
Dekoster
Gouverneur

Dekoster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gertj3
Ja maar ik vind dan ook dat een discotheek zich ook aan de regels moet houden als er dan nog overlast bijkomt van drugs enz is het wel een probleem voor de omwonenden maar als het puur over geluidsoverlast gaat tja als ik naast een discotheek ga wonen moet ik maar leren leven met lawaaihinder maar als het over drugs gaat heb ik wel reden om te klagen e
Je weet dan toch ook op voorhand dat dergelijke problemen aan een Discotheek kunnen ontstaan. En welke hinder ga jij van die drugs ondervinden??? dat er iemand hooguit zijn spuit of zijn spul in uwen hof heeft gekieperd??, Dan bel je gewoon de flikken op en die moeten volgens de letter van de wet de drugsporen komen regisstreren en opruimen. Maar meestal gebruikt men de drug wel binnen de Discotheekmuren hoor. En in elke Discotheek zijn drugs aanwezig, in de ene al meer dan in de andere. Als je daarmee problemen hebt moet je daar ook niet gaan wonen. Niet dat ik druggebruik goedpraat he. Maar dat kan je niet vermijden, met de beste wil ter wereld niet. Als men niet meer kan gebruiken in de discotheek dan doet men dit elders wel, net voordat men naar de Discotheek vertrekt. Is dat dan zoveel beter?? Een perfecte oplossing is daar niet voor en zal er ook nooit komen.
Oud 14 juli 2005, 12:39   #46
krizis
Gouverneur

krizis's schermafbeelding

Standaard

Leest iedereen hier dan Het Laatste Nieuws? En dat voor bezoekers van een forum dat over politiek gaat, koop u dan een ietwat kwaliteitvollere krant, ik kan het artikel trouwens ook niet terugvinden online, wie klaagt er over wat?
Oud 14 juli 2005, 12:41   #47
Gertj3
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door krizis
Leest iedereen hier dan Het Laatste Nieuws? En dat voor bezoekers van een forum dat over politiek gaat, koop u dan een ietwat kwaliteitvollere krant, ik kan het artikel trouwens ook niet terugvinden online, wie klaagt er over wat?
ik heb nieuwsblad en De morgen thuis

op internet of bij ne maat van mij lees ik het laatste nieuws

Af en toe koop ik ook eens de Standaard
Oud 14 juli 2005, 12:45   #48
PelgrimForever
Europees Commissaris

PelgrimForever's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar PelgrimForever
Standaard

Ik kijk veelvuldig naar Canvas.
Moet ik me nu gedesinformeerd voelen ? 8)
Thai bedreigt mij fysiek
Vlaams belangers dwepen met Hitler
PelgrimForever is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2005, 12:45   #49
krizis
Gouverneur

Standaard

uhm, DeKoster, hoelang is't geleden dat gij nog zijt op stap geweest??? Een spuit??? LOL, in een discotheek spuiten ze gn heroine hè, de enige drugs die gebruikt worden in discotheken zijn alcohol (wijn/bier/cocktails), xtc, mdma (da vloeibaar spul), speed of coke... maar vooral bollen, xtc dus...

En waarschijnlijk ook cannabis, maar dat is iets wat niet in't rijtje past, cannabis is en soft drug, de andere hierboven zijn hard drugs, inclusief alcohol, hoewel het legaal is.
En die cannabis zal men ook neit ter plekke roken, meestal bij tuiskomst om effe na te chillen, ik ben helemaal gn discotheekbezoeker, maar kheb het wel ooit ne keer meegemaakt en ik kheb kameraden die op de hoogte zijn...
Dat allemaal effe ter zijde.
Oud 14 juli 2005, 12:59   #50
Bitweiser
Provinciaal Statenlid

Bitweiser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
uhm, DeKoster, hoelang is't geleden dat gij nog zijt op stap geweest??? Een spuit??? LOL, in een discotheek spuiten ze gn heroine hè, de enige drugs die gebruikt worden in discotheken zijn alcohol (wijn/bier/cocktails), xtc, mdma (da vloeibaar spul), speed of coke... maar vooral bollen, xtc dus...

En waarschijnlijk ook cannabis, maar dat is iets wat niet in't rijtje past, cannabis is en soft drug, de andere hierboven zijn hard drugs, inclusief alcohol, hoewel het legaal is.
En die cannabis zal men ook neit ter plekke roken, meestal bij tuiskomst om effe na te chillen, ik ben helemaal gn discotheekbezoeker, maar kheb het wel ooit ne keer meegemaakt en ik kheb kameraden die op de hoogte zijn...
Dat allemaal effe ter zijde.
Kzou fier zijn op uw kameraden en hun drugskennis... Maar ja met een avatar van Legalise Cannabis weet je al genoeg. Wellicht ben je nog geen 18 jaar en laat staan dan je zelf kinderen hebt. Laten we dit onderwerp binnen pakweg 16 jaar nog eens overdoen...
Oud 14 juli 2005, 13:01   #51
Gertj3
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bitweiser
Kzou fier zijn op uw kameraden en hun drugskennis... Maar ja met een avatar van Legalise Cannabis weet je al genoeg. Wellicht ben je nog geen 18 jaar en laat staan dan je zelf kinderen hebt. Laten we dit onderwerp binnen pakweg 16 jaar nog eens overdoen...
Als het dan nog niet te laat is Bitweiser
Oud 14 juli 2005, 13:37   #52
krizis
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bitweiser
Mijn kameraden zijn geen harddruggebruikers, ze houden gewoon van dansmuziek en zien ook wat er openlijk gebruikt wordt in discotheken... ik ken ze uit 't jeugdhuis waar ik voorzitter ben, ik ga niet met ze op stap, maar voor dat ze gaan komen ze altijd bij ons een pint drinken en daarvan weet ik dat...

En uhm, neen ik ben 23 en 2 weken afgestudeerd industrieel ingenieur electronica, dankuwel. En neen, kinderen heb ik niet, daar wacht ik nogwel wat mee... wat heeft dat trouwens te maken met druggebruik als ge kinderen hebt of niet?

Ik ben actief lid van http://www.cannabis-belgie.com/index.php en hobby-kweker, rook al cannabis van m'n 15e en ben het levend bewijs dat de stepping-stone-theorie bullshit is, ik ben ooit stoned naar een examen van Java gegaan, en khad 16/20, nu gij, sommige andere nuchtere mensen waren gebuist...

Ik ben geen voorstander van hard-drug-gebruik ik ben voor harm-reduction en cannabis te regulariseren, cannabis is een soft-drug en veel minder schadelijk dan alcohol of welke hard drug danook, dat zeg ik niet dat zegt het wereldgezondheidsrapport van de Verenigde Naties van 1998 en 2003 ... alcohol berokkend onze maatschappij ook weel meer schade, maar dat terzijde.

Er zijn zoveel cannabsiten in de IT-sector, maar natuurlijk gaan ze daar nie voor uitkomen, het is sociaal niet aanvaard en willen hun job ook niet verliezen, cannabis is een prachtige drug en moet mer meer respect behandelt worden...

Neem ook een kijkje op http://www.encod.org/ , deze mensen leveren ook zeer waadevol werk.

Maar sommige mensen kan je dingen blijven uitleggen, ze blijven denken dat elke cannabisgebuiker een junkie is, lol, wat moet ik dan zeggen van die leeg zakken die elke week aan de toog van hun stamcafe hangen te zuipen tot ze neit meer kunnen en dronken naar huis rijden????
Oud 14 juli 2005, 13:42   #53
krizis
Gouverneur

Standaard

Ik wil gerust nog eens met u praten over cannabis achter 16 jaar ... denk maar niet dat ik dan aan longkanker ben gestorven, oh neen, ik rook niet! Gewone sigaretten heb ik nooit gerookt, wel ooit cannabis gerookt, maar dat doe ik nu niet meer... er is zoiets als evolutie en een apparaat dat volstrekt onschadelijk is voor je longen, geinstresseerd:
* http://www.vapirone.de/
* http://www.marijuanavaporizer.com/
* http://shop.grasscity.com/shop/grasscity/vapormed.html
* http://bcvaporizer.com/
* http://www.de-verdamper.nl/
... and many more ...
Oud 14 juli 2005, 13:46   #54
Gertj3
Minister

Standaard

Citaat:
Ik wil gerust nog eens met u praten over cannabis achter 16 jaar ... denk maar niet dat ik dan aan longkanker ben gestorven, oh neen, ik rook niet! Gewone sigaretten heb ik nooit gerookt, wel ooit cannabis gerookt, maar dat doe ik nu niet meer... er is zoiets als evolutie en een apparaat dat volstrekt onschadelijk is voor je longen, geinstresseerd:
* http://www.vapirone.de/
* http://www.marijuanavaporizer.com/
* http://shop.grasscity.com/shop/grasscity/vapormed.html
* http://bcvaporizer.com/
* http://www.de-verdamper.nl/
... and many more ...
u rookt dan gezonder of ik want ik rook ook maar gene canabis maar Gauloises
Oud 14 juli 2005, 13:57   #55
krizis
Gouverneur

Standaard

Neen, ik rook niets! Ik verdamp!
Vaporizer is engels voor verdamper, het is een ander chemisch proces waarbij gn teer&co2 vrijkomt, maar enkel dampen rijk aan thc, het werkende bestanddeel... enja, dat is dus is gewoon 99% gezonder dan roken, eender wat, sigaren, pijpen, hash, sigaretten, etc.
Wetenschappelijke verslage zijn te vinden bij http://www.norml.org/ , national organisation for reform of marihuana law, ze hebben daar verschillende onderzoekslabo's wereldwijd op los gelaten met een eensgezind resultaat, 't is praktisch onschadelijk... een vaporizer is in principe hetzelfde syseem dat gebruikt wordt bij kinderen die astma of een andere longaandoening hebben, maar die die kinderen krijgen dan geen thc-dampen, maar medicatie
Oud 15 juli 2005, 14:41   #56
Bitweiser
Provinciaal Statenlid

Bitweiser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En uhm, neen ik ben 23 en 2 weken afgestudeerd industrieel ingenieur electronica, dankuwel. En neen, kinderen heb ik niet, daar wacht ik nogwel wat mee... wat heeft dat trouwens te maken met druggebruik als ge kinderen hebt of niet?
Proficiat met uw diploma, nu nog werk vinden zeker? Nu ten gronde, het feit dat je al dan niet kinderen hebt veranderd heel uw visie op de wereld, niet alleen het thema drugs. Maar daar ging het nu net over niet? Dus ik stelde gewoon dat de dag dat je kinderen hebt, je mening wel automatisch zal wijzigen, vooral om die weekend avonden als je je gaat afvragen of je dochter wel veilig zal thuis geraken, en of ze haar niets in haar glas zullen doen, enz... Nu kan je dit misschien belachelijk vinden, en wellicht is dit het ook. Men noemt zoiets simpelweg een bezorgde ouder.

Citaat:
Ik ben actief lid van http://www.cannabis-belgie.com/index.php en hobby-kweker, rook al cannabis van m'n 15e en ben het levend bewijs dat de stepping-stone-theorie bullshit is, ik ben ooit stoned naar een examen van Java gegaan, en khad 16/20, nu gij, sommige andere nuchtere mensen waren gebuist...
Er zijn zoveel cannabsiten in de IT-sector, maar natuurlijk gaan ze daar nie voor uitkomen, het is sociaal niet aanvaard en willen hun job ook niet verliezen, cannabis is een prachtige drug en moet mer meer respect behandelt worden...
Luister, ik ben reeds 20 jaar actief in de IT-sector, maar ik weet genoeg om te stellen dat als je stoned op een java-examen verschijnt, het examen ofwel een grap was, ofwel je prof een grap was ofwel jij een leugenaar bent. Jij mag kiezen welk van de drie. Het feit dat je al cannabis rookt vanaf je 15 doet me dan ook vragen stellen of het niet het derde punt is, maar dit geheel terzijde.
Het feit dat ik in het tweede grootste IT bedrijf van België werk (laatste telling 523 informatici; hey misschien wordt ik ooit wel eens jou baas) brengt mij in een posititie om ook je tweede argument totaal de onthoofden. Ik zeg niet dat er geen canabis rokers bij de IT-ers zijn maar je moet zeker niet zeggen dat het er velen zijn.

Citaat:
Maar sommige mensen kan je dingen blijven uitleggen, ze blijven denken dat elke cannabisgebuiker een junkie is, lol, wat moet ik dan zeggen van die leeg zakken die elke week aan de toog van hun stamcafe hangen te zuipen tot ze neit meer kunnen en dronken naar huis rijden????
De dag dat je mij bewijst dat canabis GEEN drug is zal ik mijn mening herzien.
Over sigaretten en alcohol zouden we ook kunnen discutieren, maar hier zijn andere treads voor waar ik mij mening reeds voldoende geargumenteerd heb.

Mvg.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Bitweiser on 15-07-2005 at 15:45
Reason:

Citaat:
Proficiat met uw diploma, nu nog werk vinden zeker? Nu ten gronde, het feit dat je al dan niet kinderen hebt veranderd heel uw visie op de wereld, niet alleen het thema drugs. Maar daar ging het nu net over niet? Dus ik stelde gewoon dat de dag dat je kinderen hebt, je mening wel automatisch zal wijzigen, vooral om die weekend avonden als je je gaat afvragen of je dochter wel veilig zal thuis geraken, en of ze haar niets in haar glas zullen doen, enz... Nu kan je dit misschien belachelijk vinden, en wellicht is dit het ook. Men noemt zoiets simpelweg een bezorgde ouder.

Citaat:
Luister, ik ben reeds 20 jaar actief in de IT-sector, maar ik weet genoeg om te stellen dat als je stoned op een java-examen verschijnt, het examen ofwel een grap was, ofwel je prof een grap was ofwel jij een leugenaar bent. Jij mag kiezen welk van de drie. Het feit dat je al cannabis rookt vanaf je 15 doet me dan ook vragen stellen of het niet het derde punt is, maar dit geheel terzijde.
Het feit dat ik in het tweede grootste IT bedrijf van België werk (laatste telling 523 informatici; hey misschien wordt ik ooit wel eens jou baas) brengt mij in een posititie om ook je tweede argument totaal de onthoofden. Ik zeg niet dat er geen canabis rokers bij de IT-ers zijn maar je moet zeker niet zeggen dat het er velen zijn.

Citaat:
Over sigaretten en alcohol zouden we ook kunnen discutieren, maar hier zijn andere treads voor waar ik mij mening reeds voldoende geargumenteerd heb.

Mvg.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:

Citaat:
Het feit dat ik in het tweede grootste IT bedrijf van België werk (laatste telling 523 informatici) brengt mij in een posititie om ook je tweede argument totaal de onthoofden. Ik zeg niet dat er geen canabis rokers bij de IT-ers zijn maar je moet zeker niet zeggen dat het er velen zijn.

Citaat:

Mvg.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Bitweiser : 15 juli 2005 om 14:45.
Bitweiser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2005, 14:59   #57
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mijn kameraden zijn geen harddruggebruikers, ze houden gewoon van dansmuziek en zien ook wat er openlijk gebruikt wordt in discotheken... ik ken ze uit 't jeugdhuis waar ik voorzitter ben, ik ga niet met ze op stap, maar voor dat ze gaan komen ze altijd bij ons een pint drinken en daarvan weet ik dat...

Ik ben geen voorstander van hard-drug-gebruik ik ben voor harm-reduction en cannabis te regulariseren, cannabis is een soft-drug en veel minder schadelijk dan alcohol of welke hard drug danook, dat zeg ik niet dat zegt het wereldgezondheidsrapport van de Verenigde Naties van 1998 en 2003 ... alcohol berokkend onze maatschappij ook weel meer schade, maar dat terzijde.

Neem ook een kijkje op http://www.encod.org/ , deze mensen leveren ook zeer waadevol werk.

Ge bedoelt misschien tussen de programmeurs, alhoewel da meestal zware koffie verslaafden zijn, (en rokers ) de infrastructuur jongens, zijn meestal zo zot als een deur, maar ik heb er nog weinig zien wiet smoren...

Ik hoor in het clubje van die die zo zot zijn als een deur, (maar da was u misschien wel al duidelijk... ) ah ja er zitten daar ook veel rokers onder,maar bij ons toevallig nie, is trouwens nie goe voor ons schatjes in de computerzaal, die zijn daar heel gevoelig aan, ...

Maar een Canabis Junk gezien tot hiertoe, maar wel zware koffie verslavingen,
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be