Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 juni 2003, 21:54   #41
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Brabo schreef:
Citaat:
Met dat gefouilleer kan ik leven, waar ik n�*et mee zou kunnen leven is dat men mij zonder reden een halve dag opsluit. En dat �*s net het onrecht dat mijn naamgenoot (Thomas) hier aan de kaak wilde stellen.
Hij zou gelijk hebben indien er inderdaad geen reden was.
Hoe noemt men zoiets “een administratieve aanhouding” ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2003, 22:33   #42
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brabo
(Dat de allochtoon in kwestie z'n identiteitskaart niet meehad lijkt me geen valabele reden om hem op te sluiten.)
Jammer genoeg wel. Het is namelijk bij wet verplicht om deze steeds op zak te hebben.
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2003, 22:48   #43
Brabo
Parlementslid

Brabo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies
Citaat:
(Dat de allochtoon in kwestie z'n identiteitskaart niet meehad lijkt me geen valabele reden om hem op te sluiten.)
Jammer genoeg wel. Het is namelijk bij wet verplicht om deze steeds op zak te hebben.
Naar de letter van de wet hebben ze inderdaad juist gehandeld. Sterker nog: ze hadden die jongen ook 12 uur kunnen vasthouden als hij wél zijn idenditeitskaart bij had gehad. (Administratieve aanhouding, u weet wel)
Maar vindt u dit, los van de wet, een normale gang van zaken?
Brabo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2003, 23:51   #44
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben dit jaar 17 keer gefouilleerd zonder iets misdaan te hebben. De reden? Ik wilde de thuismatchen van mijn favoriete ploeg volgen.
Voor welke ploeg supportert u in godsnaam?? Mij hebben ze nog nooit gefouilleerd als ik naar de voetbal ging zien, ik heb daar zelfs nog nooit iemand zien fouilleren...
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2003, 00:15   #45
Turkse Nederlander
Minister-President

Turkse Nederlander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas
Ik verwijs ook naar het hier reeds aangehaalde schrijnende voorbeeld van wat er in de Ster gebeurde:
Als gezagspersonen zoals politie discriminerend en vernederend handelen in hun optreden, is dit een zeer fataal voor de goede werking van onze democratie. Racisme bewijzen en aanklagen is niet makkelijk. Vooral als dergelijke 'vertrouwenspersonen van ELKE burger in dit land' zoiets doen bij een minderheidsgroep. (Zoals onze para's ooit een afrikaanse jongen boven een heet gloeiend vuur hielden... ) ALS politiemensen racistisch handelen, wat kan je daar volgens u tegen doen, wil het helpen, zoals op de Ster het geval was?
Veel landen in de EU zijn zeer hypocriet. Aan de ene kant zitten ze te zeuren tegen Turkije over de mensenrechten en aan de andere kant maakt hun eigen politie zich schuldig aan racisme.
Turkse Nederlander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2003, 00:23   #46
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turk4Ever
Citaat:
Ik verwijs ook naar het hier reeds aangehaalde schrijnende voorbeeld van wat er in de Ster gebeurde:
Als gezagspersonen zoals politie discriminerend en vernederend handelen in hun optreden, is dit een zeer fataal voor de goede werking van onze democratie. Racisme bewijzen en aanklagen is niet makkelijk. Vooral als dergelijke 'vertrouwenspersonen van ELKE burger in dit land' zoiets doen bij een minderheidsgroep. (Zoals onze para's ooit een afrikaanse jongen boven een heet gloeiend vuur hielden... ) ALS politiemensen racistisch handelen, wat kan je daar volgens u tegen doen, wil het helpen, zoals op de Ster het geval was?
Veel landen in de EU zijn zeer hypocriet. Aan de ene kant zitten ze te zeuren tegen Turkije over de mensenrechten en aan de andere kant maakt hun eigen politie zich schuldig aan racisme.
Als het verhaal van die jongen klopt is dat inderdaad triestig maar ik vrees dat die bron niet echt betrouwbaar is. Het is trouwens de enige bron die zoiets meldt, er zijn er meerdere die melden dat de mensenrechten in Turkije geschonden worden. Wat ik wil zeggen: je vergelijking gaat niet echt op en is vooral niet evenredig.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2003, 01:45   #47
Turkse Nederlander
Minister-President

Turkse Nederlander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina
Citaat:
Citaat:
Als het verhaal van die jongen klopt is dat inderdaad triestig maar ik vrees dat die bron niet echt betrouwbaar is. Het is trouwens de enige bron die zoiets meldt, er zijn er meerdere die melden dat de mensenrechten in Turkije geschonden worden. Wat ik wil zeggen: je vergelijking gaat niet echt op en is vooral niet evenredig.
Wat er is gebeurd is niet eenmalig. Dit gebeurt veel vaker. Veel allochtonen worden gediscrimineerd door politieagenten. In Turkije worden mensenrechten geschonden, maar ook in Belgie. MENSENRECHTEN ZIJN MENSENRECHTEN!!!! Als ze veel geschonden worden of niet. Ze mogen helemaal niet geschonden worden.
Turkse Nederlander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2003, 07:49   #48
Calle
Parlementslid

Standaard

DIKKE ZEVER JONGEN !!!

Ik weet uit HEEL goede bron ( heb het cursusmateriaal van deontologie ) dat tegenwoordig de politiemensen worden geindoctrineerd om toch maar onze allochtone medemens te ontzien.
Mijn vriendin volgt haar opleiding om daarna bij de GDA te gaan werken. ( gerechterlijke politie )

Zelfs ingeburgerde allochtonen die de opleiding volgen komen hiertegen in opstand en zeggen dat ze te ver gaan in het excuseren van het gedrag van allochtonen.

Voor alles is er voor een allochtoon een andere regel, en dit NIET in negatieve zin.

Dus komen jullie nog maar eens af met jullie gezever over de racistische politie, ik heb bewijzen dat het niet zo is.
Calle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2003, 07:51   #49
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Ik ben dit jaar 17 keer gefouilleerd zonder iets misdaan te hebben. De reden? Ik wilde de thuismatchen van mijn favoriete ploeg volgen.
Voor welke ploeg supportert u in godsnaam?? Mij hebben ze nog nooit gefouilleerd als ik naar de voetbal ging zien, ik heb daar zelfs nog nooit iemand zien fouilleren...
Het natuurlijk ook aan zijn uiterlijk of gedrag liggen hé.
Oud 5 juni 2003, 08:08   #50
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat er is gebeurd is niet eenmalig. Dit gebeurt veel vaker. Veel allochtonen worden gediscrimineerd door politieagenten. In Turkije worden mensenrechten geschonden, maar ook in Belgie. MENSENRECHTEN ZIJN MENSENRECHTEN!!!! Als ze veel geschonden worden of niet. Ze mogen helemaal niet geschonden worden.
U vindt de wet toepassen dus schending van de mensenrechten????
Afschaffen die wetten dan maar en terug naar de wet van de jungle.?
Oud 5 juni 2003, 08:18   #51
Calle
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Citaat:
U vindt de wet toepassen dus schending van de mensenrechten????
Afschaffen die wetten dan maar en terug naar de wet van de jungle.?
Enkel hun eigen "wet" zal waarschijnlijk van toepassing zijn

Komaan mensen, wie iets verkeerd doet , moet gestraft worden, en daarmee uit.
Kom niet af met uitspraken over "racistische" politiemensen als er iets gebeurd is.

Ik ben ook al in mekaar geslagen door franse politieagenten, en dit echt per vergissing. ( voetbalmatch Brugge-Lyon uit de hand gelopen )
Moet ik de fransen nu ook gaan verdenken van racistische neigingen tov belgen ?
Oud 5 juni 2003, 08:41   #52
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben ook al in mekaar geslagen door franse politieagenten, en dit echt per vergissing. ( voetbalmatch Brugge-Lyon uit de hand gelopen )
Er zijn voorbeelden genoeg van Belgen die op het verkeerde moment op de verkeerde plaats waren en per abuis in de brokken deelden. Zoiets is nooit uit te sluiten.
Oud 5 juni 2003, 08:44   #53
Calle
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Citaat:
Er zijn voorbeelden genoeg van Belgen die op het verkeerde moment op de verkeerde plaats waren en per abuis in de brokken deelden. Zoiets is nooit uit te sluiten.
Dat bedoel ik net.

Waarom moeten allochtonen dan direct beginnen roepen en schreeuwen dat de politiemensen racisten zijn ?
Oud 5 juni 2003, 08:50   #54
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom moeten allochtonen dan direct beginnen roepen en schreeuwen dat de politiemensen racisten zijn ?
Omdat het vooral in dit land goed werkt.
Kwestie van het Vlaams Blok de wind uit de zeilen (proberen) te nemen...
Oud 5 juni 2003, 09:03   #55
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Oud 5 juni 2003, 09:48   #56
Dimitri
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Er worden ook geen mensenrechten geschonden. Volgens mij is in dit geval alles volgens de regels verlopen.
In Turkije wordt er door de politie gemarteld, dat is heel wat anders. Ik denk dat veel gevangenen in Turkije maar wat blij zouden zijn met een behandeling als die van de Belgische politie...
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2003, 10:02   #57
Oeteke
Banneling

Oeteke's schermafbeelding

Standaard

tja,
waarom heeft de politie zon raid gehouden?
Omdat er de afgelopen dagen daar niks dan miserie was met jongeren uit Borgerokko!

En als ik mij niet vergis moet ge in België ALTIJD uwe pas bijhebben!

Het is altijd hetzelfde met die mannen!!
NOOIT hebben die hunne pas bij, ook hier in Mechelen niet!!
En dan verschieten ze ervan da ze problemen hebben!

Iedereen gelijk voor de wet!
Zo'n acties moeten ze meer doen!
Gewoon laten zien da de flikken het menen, zodat da toekomstig krapuul een beke op hun plaats wordt gezet!!
Ik ben ook al tegengehouden geweest door de polis op een match, maar ik had mijne pas bij en ik had niks gedaan.
Mijne maat, nen Belg, had zijne pas nie bij en dien heeft heel de match int "buske" kunnen zitten!
Dus tis nie alleen bij de Marokkanen da ze zoiets doen!

WAAROM ZIJN ER ANDERS REGELS???????
Oeteke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2003, 11:26   #58
Brabo
Parlementslid

Brabo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
RAFC, verklaart dat al iets?
Oud 5 juni 2003, 11:28   #59
Calle
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
RAFC, verklaart dat al iets?
Ja, dat had ik inderdaad al door .

By the way, iemand van jullie heeft nog steeds mijn nummerplaat en mijnen zijspiegel van mijn auto in zijn bezit.

Bedankt voor de restyling trouwens 8)
Oud 5 juni 2003, 11:34   #60
Brabo
Parlementslid

Brabo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het natuurlijk ook aan zijn uiterlijk of gedrag liggen hé.
Ik denk van niet, ik ben te frêle gebouwd om de stewards/agentjes bang te maken.
En wat mijn gedrag betreft, ik heb nog nooit last gehad met agenten, zelfs niet per vergissing.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be