![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
trouwens: gefeliciteerd (was de proclamatie in de grote aula?)
![]() |
![]() |
#42 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Wil je toch een bron: http://www.n-va.be/programma/nieuws/...ail.asp?ID=192 Natuurlijk kunnen de belgicisten onder ons nu weer afkomen met: "Ja maar, dit is geen objectieve bron..." maar kunnen ze mij dan ook even uitleggen waarom net de meest rendabele mijn dicht moest? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() 2. U bent dan ook geen romanticus!
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#48 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Neem het maar van mij aan, met bedevaarten, zangfeesten, vendelzwaaien, stoere slogans en romantische volksliederen ga je tegenwoordig nog weinig volk lokken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
De gemiddelde Waalse politieke partij straalt ook geen verdraagzaamheid uit (althans niet t.o.v. hun financieerders). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Jij tracht nu de hele communautaire discussies naar een specifiek punt te vernauwen. Als ik kijk naar Belgische bevoegdheden, die na de federalisatie Vlaams geworden zijn, merk ik toch dat er op zowat alle vlak vooruitgang geboekt is. Federale bevoegdheden, en niet in het minst die onder Waalse leiding (ondermeer justitie, volksgezonheid en defensie) draaien dan weer vierkant. Nemen we daarbij nog eens de jaarlijkse miljadendiefstal en je hoeft geen flamingant te zijn om in te zien hoe rot dit artificieel landje wel niet is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
weinige regio's/landen zouden nog zo'n archaische tekst aanvaard hebben - maar ja, de vlamingen hebben dan ook maar weinig interesse in vlaanderen
![]() |
![]() |
#58 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
waarom supporteren ze dan voor hun ploeg opdat ze de beker van belgie zouden winnen? je het een en het ander voorgesteld , mijn virend ![]()
![]() |
![]() |
#59 | |||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Vlaamse Patriot : 18 juli 2005 om 07:30. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Mja, his master's voice hé :wie betaalt, mag (moet? Bourgeois kennende?) zijn volkslied laten spelen zeker??
![]() |