![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() even muggenziften : ik dacht dat de remweg niet verkleinde door ABS ? Wel dat men zijn voertuig ten allen tijde onder controle kon houden (omdat de wielen niet blokkeren) en men kan wegsturen van het gevaar zelfs als men op zijn rem gaat staan ?
Maar ik zijn dan ook genen aotomechanieker dus ik kan mij vergissen. Verdomd handig trouwens zo'n ABS zoals ik vorige winter mocht ervaren toen nen kloefkapper uit een zijstraatje kwam toen ik op een voorangsbaan reed en die plots voor mijn wielen kwam.... Rechtstaand op mijn rem maar mooi om die hindernis heen kunnen sturen... 't was net een reclamefilmpje uit de beginjaren van ABS ...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met ABS op een droog en proper wegdek verlengt je remweg wel degelijk. Verlengen !! Op alle andere wegdekken is het verkleinen, omdat je wielen niet blokkeren. Vergelijkingen met Nederland: lapidair tot en met. Mensen die als supermensen van zichzelf beweren met goddelijke gaven behept te zijn en dank zij meer snelheid minder ongevallen hebben; het zijn gewoonweg psychopatische kriminelen van het soort van Dutroux, die thuishoren in de gevangenispsychiatrie om er nooit meer uit te komen. Hier heb ik nog een voorbeeldje, 't is maar een voorbeeldje, van snelheid, remweg ... en toch dood zijn: knip en plak uit de GVA: [size=1][/size] 18/07 Jonge motorrijdster komt om in Beerse Even voor 20 uur maandagavond is een 26-jarige vrouw omgekomen bij een motorongeval op de Antwerpseweg in Beerse. Dat deelt de politie mee. De motorrijdster kon niet tijdig stoppen toen een geparkeerde wagen de weg opreed en rechtsomkeer maakte. De 26-jarige vrouw uit Turnhout reed op de wagen in en overleed ter plaatse aan haar verwondingen. De autobestuurder bleef ongedeerd. Volgens de eerste vaststelling was er tussen het begin van het remspoor en de plaats waar de motor tot stilstand kwam een afstand van 160 meter, wat er zou kunnen op wijzen dat de motorrijdster vrij snel reed. Een verkeersdeskundige moet de zaak verder onderzoeken
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |||||
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Citaat:
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Geertje : 19 juli 2005 om 08:54. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En blijf mij toch ook de zin (of onzin) van snelheidsbeperkingen op autostrades afvragen. Evenals de invloed van alcoholgebruik enerzijds en rijsnelheid anderzijds op verkeersongevallen (maw hoeveel procent heeft alcoholgebruik als oorzaak, en hoeveel procent heeft overdreven snelheid als oorzaak). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ik weet zelfs niet wat een autostrade is. In Vlaanderen, waar bijna om de vier km een op- en afrit is (en terecht), zijn er volgens sommige Duitsers en Fransen gewoonweg geen autostrades. Maar we weten wel allemaal wat het is als iemand moet opgenomen worden in een ziekenhuis. En we weten nog beter hoe we de leeftijd van een dode moeten tellen voor de statistieken: een manneke van 6 jaar is dan geen volwassene. En jij en ik kunnen uitrekenen hoeveel sekonden tijd je wint als je op het autostradegedeelte tussen Brussel en Antwerpen aan 120 of aan 130 of aan 140 zou mogen rijden. En als we ons wat informeren, dan kunnen we vernemen dat naarmate je je snelheid verhoogt, je gezichtsveld vernauwt naar een tunnelvisie. Je merkt dus minder en minder op wat er schuin links en schuin rechts voor je gebeurt ... En we kunnen ons ook afvragen of we onze kinderen nog gaan gunnen om te leren autorijden. Want tijdens dat leren, zouden ze fouten kunnen begaan die de zeer snelle chauffeur dan niet meer kan inkalkuleren. Hetzelfde voor de ietwat oudere mens. Hetzelfde voor het mooie geslacht, vooral zij die blonde haren hebben.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
|
![]() as ik afkom moeten ze allemaal aan de kant...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Het rode is al helemaal verkeerd. Geef eens een voorbeeld van een auto die een te grote motor heeft volgens zijn mogelijkheden? Pas op, ik spreek hier niet over achteraf aangepaste tjoeningtoestanden! Het voorbeeld van de jongen die aan 150 met zijn GTI rijdt: wederom, je kan dat perfect veilig doen, zonder de anderen in gevaar te brengen. Breng je de anderen in gevaar, dan is die jongen verkeerd bezig. Brengt die jongen zichzelf alleen in gevaar, is dat zijn keuze. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Inderdaad, en met HUD technologie zal de veiligheid bv, nog verbeteren, nu ben je verplicht je ogen van de weg te halen als je je metertjes wil bekijken. Met Head UP Display wordt die info op je voorruit geprojecteerd. Als je de wagen dan nog met een radar, of lasertechnologie gaat uitrusten kan je perfect uitmeten, hoever een object van u verwijderd, is en zou de computer automatisch kunnen uitrekenen wanneer hij moet gaat remmen. Bv, 3 sec voor overschrijden veiliheidsafstand, signaal geven, en vanaf de veiligheidsafstand overschreden wordt automatisch gaan remmen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat er op zou kunnen wijzen ... Het kan daar plaatselijk glad geweest zijn... bv, Nu heel vaak zijn er ook automobilisten die zomaar de straat oprijden, zie je een motorrijder komen, wees dan extra voorzichtig, als je ze al ziet want ze geven een klein beeld, en naderen meestal heel snel. Een motor, is trouwens ook een goed voorbeeld van een voertuig dat totaal overpowered is. Sommige zitten op een ratio van bijna 1 Pk per kilo, als ik dat met mijn voertuig ga vergelijken dan zit ik op : 20 kilo per PK (in beide gevallen zonder lading, of zonder sleep... ) (versnellingsverhoudingen spelen ook nog mee natuurlijk maar, ... om u maar een idee te geven van de power zo'n ding heeft... ) Motoren hebben nog een vreselijk nadeel, je dondert eraf als er iets verkeerd gaat, en het eraf donderen op zich hoeft nog nie erg te zijn, dat kan je nog overleven dankzij een deftig pak een een goeie helm, maar 200 kilo moto met een snelheid van X km per uur over uw body krijgen is iets dat de meeste niet kunnen navertellen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het zijn niet alleen zijn bandjes, maar ook zijn wiellbasis / hoogte verhouding, een smal basiske, met nen toren van een autootje daarboven op, ... dat kan geen botten stabiliteit meer hebben als ge daar mee moet uitwijken. Ze moeten al stabilisatorsystemen inbouwen om bij een gewone snelheid veilig een elandmanouvre uit te halen, laat staan dat je daar tegen 150 plots mee moet gaan stoppen of naar links of rechts uitwijken. kijk, ik heb al met van alles gereden, monovolumes, breaks, gewoon auto's grote bestelwagens en 4X4 's en heel klein vervangwagentjes, en ik durf daar loeihard mee gaan, maar altijd op een verantwoorde manier, en ik doe dat alleen als ik voeiling met die auto heb. Ik heb eens me een saxoke gereden en bij 120 en wa winderige condities vond ik da absoluut nie meer stabiel liggen, dus 110 met twee man erin ging 130 omdat ge iets dichter tegen de weg plakte. Met ne 406 heb ik ooit eens voorgehad dat ik zonder het te weten 170 aan het vlammen was, ik verschoot er van da ge het gewoon nie voelde dat het zo hard ging. En met ne Bora heb ik ooit bochten aangesneden tegen 70 a 80 per uur die ik met elke andere auto waar ik al mee gereden heb, (en de lijst is heel lang... ) maar tegen 60 veilig kon nemen. (als ik vind dat ne wagen begint uit te breken, of te trekken dan noem ik da nie veilig meer, want dan wil da zeggen dat hij nie meer doet wat ik wil dat hij doet. ) En om u een voorbeeld te geven van overpowering waar ik zelf mee rondgetoerd heb, ... Kent ge de Citroën Visa nog, ? Wel kunt ge u da voorstellen met nen 1800 Diesel motor in, ? Da ding had 200 000 km op den teller en daar haalde ge nog 160 per uur mee, mijn broer heeft da ooit geforceerd... En nu die snelheid is geen probleem, maar dat ding had geen ABS, geen airbags, geen 18" velgen met 255 ers op geen kreukelzones, geen spoilers, geen stabilisatiesysteem, niks... Met andere woorden hadden we daar mee moeten crashen, ze hadden ons kunnen bijeenvagen, want veel meer dan wa dunne plaat van de carroserie zou er nie meer overgebleven zijn, ... Kende de R5 Turbo ? Ge zou eens statistieken moeten kunnen opvragen van hoeveel er daarmee hun kaars uitgeblazen hebben... De 205 GTI idem dito De Honda CRX 16i V-Tech, (pas op als ik er zo ooit een zou kunnen testen, ... ![]() Ne Lotus Elise, is ook klein, maar dat is wel van een ander caliber natuurlijk dat is een echte race wagen die daarvoor gebouwd is. Steekt een constructeur van ik zeg maar wat, bv, Golf stoppen die speciaal remmen in hunne GTI ? is de ophanging anders dan de normale Golf ? Ik weet het niet hé, Maar als het niet zo is, is dan de verhouding Remkracht / PK / ophanging enz... dan nog wel in evenwicht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Besluit: geen probleem met snelheidsbeperkingen, indien logisch, doch niet op autostrades. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Ah het is toch duidelijk dat het niet om het aantal verkeersslachtoffers te doen is. Als het werkelijk om de slachoffers te doen was, dan zouden ze volgende een voudige maatregelen kunnen nemen. Vanaf donderdag avond tot maandag middag rond uitgang gelegenheden voor jongeren systematisch iedereen controlleren op alcohol, drugs, aantal personen in de wagen & snelheid. Beperkte geldigheid van het rijbewijs, vb na 5 jaar moet opnieuw een rijvaardigheids & wegcode test afgelegd worden ( en neen, niet gratis, wie wil rijden moet er ook iets voor over hebben), het veplicten van "distance control" in vrachtwagens zodat altijd voldoende afstand tot de voorligger is.
En voor het dode-hoekspiegel gezever, de regel zou moeten zijn, als en vrachtwagen aan de lichten staat, dan moet je als zwakke weggebruiker achter de vrachtwagen blijven en die eerst zijn ding laten doen, als de voetgangers/fietser eerst zijn, dan moet de vrachtwagen erachter blijven en er niet naast gaan staan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Minister-President
|
![]() Bovendien worden de cijfers van verkeersdoden gemanipuleerd (zoals alles trouwens) om de hogere boetes te kunnen verrechtvaardigen.
Vraag maar eens aan de hulpdiensten of ze nu minder moeten uitrukken???? |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En als we helemaal niet meer met de wagen rijden zullen er helemaal geen ongevallen zijn. Maar zo werkt het niet, hé. Geen enkele menselijke activiteit is risicoloos. Het is echter niet omdat men risico's niet helemaal kan uitsluiten dat men niet meer voorzichtig hoeft te zijn. Stellen dat de snelheidsbeperkingen er enkel zijn om de staatskas via zware boetes te spijzen is dan ook onzin. Ik wil best geloven dat er hier en daar te lage maximale snelheden worden opgelegd. Maar wat mij toch meer opvalt zijn de onnozelaars die in de stad de zone's 30 of 50 aan hun laars lappen en aan 70 of zelfs meer door de straten razen. En als die niet slim genoeg zijn om te begrijpen dat dat niet kan, dat ze maar zware boetes betalen.
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Denk daar eens over na, a.u.b. of nog beter: praat er eens over met je huisarts.
|
![]() |
![]() |