Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 juli 2005, 10:31   #41
Dinooke
Burger

Dinooke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot

30% bij federale verkiezingen? Zal mij benieuwen...
Volgens de laatste peiling van de stemmenkampioen (die het dichste bij de realtiteit aan leunt) zijn de kaarten als volgt geschud:

Vlaams Belang: 27,4 %
CD&V: 22,3 %
SP.A: 17,8%
VLD: 12,9 %
N-VA: 7,3 %
Groen: 7,2 %
Spirit: 1,7 %
Vivant: 0,4 %

Hoe je het ook draaid of keert, het VB is en blijft de grootste partij.
Door deze uit te sluiten, doe je het woord "democratie" alle onrecht aan.
Dinooke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2005, 10:32   #42
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dinooke
N-va is en blijft hypocriet tot en met!
Als je De Wever bezig ziet op TV en hun website bekijkt zou je haast nog denken dat ze het menen! Maar als je dan hun laffe houding ziet op politiek vlak, weet je meteen waar die woorden en waarden voor staan...
EIGEN POSTJE EERST!
En vertel eens, hoe worden de postjes verdeeld bij het VB?[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by giserke on 19-07-2005 at 11:33
Reason:
--------------------------------

Citaat:
N-va is en blijft hypocriet tot en met!
Als je De Wever bezig ziet op TV en hun website bekijkt zou je haast nog denken dat ze het menen! Maar als je dan hun laffe houding ziet op politiek vlak, weet je meteen waar die woorden en waarden voor staan...
EIGEN POSTJE EERST!
En vertel eens, hoe worden de postjes verdeeld bij het VB?[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

[quote=Dinooke]N-va is en blijft hypocriet tot en met!
EIGEN POSTJE EERST![/QUOTE]
En vertel eens, hoe worden de postjes verdeeld bij het VB?[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door giserke : 19 juli 2005 om 10:33.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2005, 10:36   #43
Dinooke
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke
Kamerlid Bultinck is héél gevoelig voor gelijk welke media-aandacht! Maar Kamerlid Alexandra Colen heeft verdomd gelijk dat ze op haar strepen staat. Lijkt mij niet in een hoekje gedrumd in haar fractie. En ze vertegenwoordigt een grote groep kiezers in haar partij. Progressieve strebers als Bultinck lopen er al veel te veel rond in het Vlaams belang!
In de Westhoek kan hij er wel wat van...basis-militanten van het eerste begin "buitenwerken" en seutachtig zijn pollen in onschuld wassen! Maar zodanig progressief,dat hij er in de plaats oud-amadezen en gesjeesde vld-ers binnenhaalt, zelfs tot in de Regiobesturen toe. Ben net(met 27 jaren "dienst"),uit de partij en het afdelingsbestuur gestapt. Er is geen greintje vlaams-nationalisme meer te bespeuren in het new-VB. Integendeel, wat er op die bestuursvergaderingen aan racistische onzin wordt uitgekraamd! Dan steekt zo'n Bultinck, lachend, het vermanende vingertje op:" Jongens, dit is wel het partijstandpunt, maar hou het binnenskamers" In ieder geval mag voor de buitenstaander en vooral de media niet geweten zijn, dat "ze" nog erger zijn dan het Vlaams blok. Zeker zo erg, dat vriend Dewitte van het Centrum, zelfs direct kan starten met hetgeen hij denkt te moeten kunnen. En wat in 't Pallieterke stond is correct. En zo "onkreukbaar" is hij trouwens ook niet, hoor. Ziet er uit als een "eerste communicantje" uit de Polders, maar... Het Regiobestuur van de Westhoek, mag zelfs zijn portvrije enveloppes gebruiken, voor iets waarvoor ze écht niet dienen! Bedreigen met uitsluiting en nog veel meer...en ik die dacht dat die dienden om strikte correspondentie van Kamerlid naar burgers, inherent zijn uitoefening van zijn functie als volksvertegenwoordiger.
Je ziet maar, zelfs het portvrijdom en belastingsgeld wordt misbruikt om leden, kaderleden uit de partij te werken...die het "dogma" van FDW of K.BLTK, niet genegen zijn!
Er komt toch eens een dag dat het boeltje gaat ontploffen, hoor. De nationalisten gaan het toch eens halen op de racisten! De eersten overleven altijd...is immer zo geweest. Niet iedereen is geïnteresseerd in de natte droom van FDW en zijn progressieve lemmingen, zoals Kamerlid Koen Bultinck, Morel en Verstrepen. Met een leuke aai van FDW over de bol en volgzaam zwijgen.

Jos Debruyne
Is dat uw enigste reply? Een tekstje kopieren en plakken?
Een feit is dat n-va net zoals de vld hun programma en principes intrekt in ruil voor postjes... Nie meer, nie minder!
Oud 19 juli 2005, 10:37   #44
Dinooke
Burger

Standaard

Citaat:
En vertel eens, hoe worden de postjes verdeeld bij het VB?
Der zijn geen postjes te verdelen meneer de simpele, vermits ze niet in de regering zitten!! duh!
Oud 19 juli 2005, 10:52   #45
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Der zijn geen postjes te verdelen meneer de simpele, vermits ze niet in de regering zitten!! duh!
aneen? hoeveel zijn het er 60 of 70? waarvan de meeste meer op het dakterras van het Vlaams parlement zitten, dan in plenaire zittingen en commissies?

Deze simpele volgd het werk op van parlementsleden.[edit]
[size=1]After edit by giserke on 19-07-2005 at 11:53
Reason:

Citaat:
aneen? hoeveel zijn het er 60 of 70? waarvan de meeste meer op het dakterras van het Vlaams parlement zitten, dan in plenaire zittingen en commissies?

Deze simpele volgd het werk op van parlementsleden.[/size]

Citaat:
aneen? hoeveel zijn het er 60 of 70? waarvan de meeste meer op het dakterras van het Vlaams parlement zitten, dan in plenaire zittingen en commissies?[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door giserke : 19 juli 2005 om 10:53.
Oud 19 juli 2005, 10:54   #46
Vision
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Volgens de laatste peiling van de stemmenkampioen (die het dichste bij de realtiteit aan leunt) zijn de kaarten als volgt geschud:

Vlaams Belang: 27,4 %
CD&V: 22,3 %
SP.A: 17,8%
VLD: 12,9 %
N-VA: 7,3 %
Groen: 7,2 %
Spirit: 1,7 %
Vivant: 0,4 %

Hoe je het ook draaid of keert, het VB is en blijft de grootste partij.
Door deze uit te sluiten, doe je het woord "democratie" alle onrecht aan.
Tiens, ik dacht dat een meerderheid aan de macht was? En ik dacht dat het in een democratie zo was dat de meerderheid van het volk beslist? Ben ik nu zo verkeerd?
Vision is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2005, 10:57   #47
Dinooke
Burger

Standaard

Citaat:

Deze simpele volgd het werk op van parlementsleden.
Deze zijn democratisch verkozen. Der is geen minister-portefeuille waar ze hun principes voor willen/kunnen voor verloochenen.
Oud 19 juli 2005, 11:00   #48
Dinooke
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vision
Tiens, ik dacht dat een meerderheid aan de macht was? En ik dacht dat het in een democratie zo was dat de meerderheid van het volk beslist? Ben ik nu zo verkeerd?
In een normaal democratisch land, zijn het de winnaars van verkiezingen aan de zet. NIET de verliezers zoals hier bij ons. Daarom is dit ondemocratisch.
Oud 19 juli 2005, 11:00   #49
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Is dat uw enigste reply? Een tekstje kopieren en plakken?
Een feit is dat n-va net zoals de vld hun programma en principes intrekt in ruil voor postjes... Nie meer, nie minder!
het programma intrekken????
- Versterking van de Vlaamse rand
- Verhinderen dat de pensioenkas vertrekt richting Wallonië
- zorgen dat er zware controles komen op het Franstalig onderwijs in faciliteitengemeenten?
- Altie tegen de mug
- Het inburgering decreet, die bijna volledig door de hand van N-VA medewerkers is geschreven.
- Zorgen dat BHV op de agenda is gekomen! (eerst vorig jaar, tijdens de kieswetwijziging waarvoor dan aan alle VB mandatarissen) Nu in het regeerakkoord.

De beslissing om in de regering te blijven doet pijn bij de paarse partijen. Dit is de enige reden waarom de partijraad die beslissing heeft genomen.

Ik raad tentstelligste aan jou VB mandatarissen eens onder de loep te nemen. Je zou uw achterlijke onzin niet neerpennen.!
Oud 19 juli 2005, 11:04   #50
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Deze zijn democratisch verkozen. Der is geen minister-portefeuille waar ze hun principes voor willen/kunnen voor verloochenen.
principes verloochenen?
Burgers kiezen hun vertegenwoordiging in kamer senaat en Vlaams parlement, om daar te werken aan het beleid.

Dit laatste is nu net te ver gegrepen voor uw partij Waardoor ze verplicht zijn meer kapitaal te steken in promotie (waarvan de leugens ervan af druipen zoals in WelkomEcho), dan in hun studiedienst.
Oud 19 juli 2005, 11:05   #51
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
In een normaal democratisch land, zijn het de winnaars van verkiezingen aan de zet. NIET de verliezers zoals hier bij ons. Daarom is dit ondemocratisch.
uw kennis van de kieswet is ook niet wat het zou moeten zijn.
Het VB is niet als grootste fractie uit de verkiezingen gekomen!
Oud 19 juli 2005, 11:13   #52
Dinooke
Burger

Standaard

Citaat:
het programma intrekken????
- Versterking van de Vlaamse rand
- Verhinderen dat de pensioenkas vertrekt richting Wallonië
- zorgen dat er zware controles komen op het Franstalig onderwijs in faciliteitengemeenten?
- Altie tegen de mug
- Het inburgering decreet, die bijna volledig door de hand van N-VA medewerkers is geschreven.
- Zorgen dat BHV op de agenda is gekomen! (eerst vorig jaar, tijdens de kieswetwijziging waarvoor dan aan alle VB mandatarissen) Nu in het regeerakkoord.

De beslissing om in de regering te blijven doet pijn bij de paarse partijen. Dit is de enige reden waarom de partijraad die beslissing heeft genomen.

Ik raad tentstelligste aan jou VB mandatarissen eens onder de loep te nemen. Je zou uw achterlijke onzin niet neerpennen.!
Verwijten beginnen te maken naar het VB... is dat uit onmacht? Nergens heb ik het VB hier bij betrokken. Dat doet u! Ik had deze stelling of vraag ook uit sp.a standpunt kunnen stellen.
Dit zie ik wel meer gebeuren. Je wijst op iets van hun partij en meteen beginnen ze uit onmacht te verwijten naar het VB, terwijl deze niets in deze materie te maken heeft. Onbegrijpelijk!
Oud 19 juli 2005, 11:16   #53
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Giserke en heeft dat geholpen BHV op de "agenda te plaatsen"... ?
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2005, 11:28   #54
Dinooke
Burger

Standaard

Citaat:
11 juli toespraak Bart De Wever

Bart De Wever wees er tot slot op dat het goed is dat iedereen, zowel aan deze kant van de taalgrens als aan de zuidkant van de taalgrens, weet dat B-H-V slechts één van de stenen is die we willen verleggen. Vlaanderen heeft nood aan een eigen fiscaal beleid, aan een eigen Vlaams tewerkstellingsbeleid. We willen zelf onze gezondheidszorg en onze volledige sociale zekerheid kunnen organiseren. Dat is de inzet voor de volgende federale verkiezingen.
Als je dan in het achterhoofd houd wat de reden was van Leterme om niet met het VB in coalitie te gaan bij de verkiezingen van vorig jaar weet je meteen waar de n-va voor staat!!!

I REST MY CASE
Oud 19 juli 2005, 12:47   #55
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door despeRRado
On topic: ik denk dat Di Rupo en de PS liever federaal regeren met een ontstellend zwakke VLD dan met een relatief sterkere CD&V, zeker als de CD&V de N-VA mee in de federale regering loodst.
Ge moet er wel rekening mee houden dat indien de VLD in de regering zit, dat ook zal gelden voor de MR.

En in de MR heb je de FDF, wat in communautaire discussies een grote rol speelt.

Di Rupo zou dus kunnen denken: liever met de CDH regeren (die zullen toch niet moeilijk doen, en die zijn bovendien naar de linkse kant), zodat hij gemakkelijker tot een communautair akkoord (oa over BHV) met Vlaanderen kan komen. In dit geval is de aanwezigheid van NVA geen probleem en kan de CD&V gesust worden met de post van Eerste Minister.
Oud 19 juli 2005, 14:08   #56
leeuwenhart
Banneling

leeuwenhart's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als je dan in het achterhoofd houd wat de reden was van Leterme om niet met het VB in coalitie te gaan bij de verkiezingen van vorig jaar weet je meteen waar de n-va voor staat!!!

I REST MY CASE
Waar jij voor staat, zou ik niet weten. Zeker niet hoe jij je povere kennis ivm het beleid laat tonen.
Ik heb van niemand geen partijkaart. heb wel op N-VA gestemd vorig jaar. Jij post een tekst waar momenteel federale materie in staat evenals BHV ook federale materie is. Indien de N-VA ivm die onderwerpen rond tafel wil zitten, moet ze federaal scoren. De N-VA heeft haar rol die ze moest spelen gedaan, namelijk wegen op haar kartelpartner en Vlaamse coalitiepartners in de regering. Geen enkel moment heeft de N-VA aan haar plichten verzuimt als Vlaams Nationalistische partij! Zoals jij waarschijnlijk wel weet (ik heb hier wel mijn twijfels over) is de Vlaamse regering een legislatuur regering. Indien N-VA uit de regering stapt, heeft dat geen enkele gevolgen voor de andere partijen. Uitgenomen dat de CD&V een minister meer zal mogen leveren. Zonder de N-VA is er nog een rooms/blauw/ rode meerderheid.
De N-VA heeft volledig correct gehandeld om de Vlaamse zaak te verdedigen, door niet uit de Vlaamse regering te stappen. Wat er voor/tijdens/na de verkiezingen ook mocht gezegd zijn door de N-VA. Het is de plicht van de N-VA indien BHV mislukt, het de andere partijen die verantwoordelijk zijn hiervoor, het knap lastig te maken. Dit kan enkel door IN de regering te blijven.
Dinooke, ik raad je aan wat meer het beleid te volgen.
leeuwenhart is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2005, 14:45   #57
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door leeuwenhart
Waar jij voor staat, zou ik niet weten. Zeker niet hoe jij je povere kennis ivm het beleid laat tonen.
Ik heb van niemand geen partijkaart. heb wel op N-VA gestemd vorig jaar. Jij post een tekst waar momenteel federale materie in staat evenals BHV ook federale materie is. Indien de N-VA ivm die onderwerpen rond tafel wil zitten, moet ze federaal scoren. De N-VA heeft haar rol die ze moest spelen gedaan, namelijk wegen op haar kartelpartner en Vlaamse coalitiepartners in de regering. Geen enkel moment heeft de N-VA aan haar plichten verzuimt als Vlaams Nationalistische partij! Zoals jij waarschijnlijk wel weet (ik heb hier wel mijn twijfels over) is de Vlaamse regering een legislatuur regering. Indien N-VA uit de regering stapt, heeft dat geen enkele gevolgen voor de andere partijen. Uitgenomen dat de CD&V een minister meer zal mogen leveren. Zonder de N-VA is er nog een rooms/blauw/ rode meerderheid.
De N-VA heeft volledig correct gehandeld om de Vlaamse zaak te verdedigen, door niet uit de Vlaamse regering te stappen. Wat er voor/tijdens/na de verkiezingen ook mocht gezegd zijn door de N-VA. Het is de plicht van de N-VA indien BHV mislukt, het de andere partijen die verantwoordelijk zijn hiervoor, het knap lastig te maken. Dit kan enkel door IN de regering te blijven.
Dat is eens gesproken zie !

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2005, 16:05   #58
leeuwenhart
Banneling

leeuwenhart's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door leeuwenhart
Wanneer blijkt, dat de actuele situatie zich niet meer verleent tot wat toen al of niet is uitgesproken door de N-VA, moet je als politieke partij de politiekestrategie aanpassen. Alleen mag de aanpassing van de strategie niet leiden tot het verloochenen van de kernstandpunten waar een partij voor staat, namelijk een autonoom Vlaanderen. Dit is bij de N-VA in de verste verten nog niet aan de orde, zoals bij Spirit en de VLD.

Zolang de N-VA blijft zoeken naar oplossingen voor Vlaamse kwesties en vecht voor de Vlaamse autonomie, stem ik op de N-VA.
leeuwenhart is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2005, 16:47   #59
Den Bal
Gouverneur

Den Bal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Er zijn bij veel mensen de ogen opengegaan over de houding van onze Franssprekende medemensen in communautaire zaken. Alsook over de "Vlaamse" houding van de VLD en SP.a[edit]
[size=1]After edit by Den Bal on 19-07-2005 at 17:48
Reason:

Citaat:
Er zijn bij veel mensen de ogen opengegaan over de houding van onze Franssprekende medemensen in communautaire zaken. Alsook over de "Vlaamse" houding van de VLD en SP.a[/size]

[size=1]After edit by Den Bal on 19-07-2005 at 17:48
Reason:

Citaat:
Er zijn bij veel mensen de ogen opengegaan over de houding van onze Franssprekende medemensen in communautaire zaken. Alsook over de "Vlaamse houding van de VLD en SP.a[/size]

Citaat:
Er zijn bij veel mensen de ogen opengegaan over de houding van onze Franssprekende medemensen in communautaire zaken.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Den Bal : 19 juli 2005 om 16:48.
Den Bal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2005, 17:02   #60
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Bal
Er zijn bij veel mensen de ogen opengegaan over de houding van onze Franssprekende medemensen in communautaire zaken. Alsook over de "Vlaamse" houding van de VLD en SP.a
Dat was de grootste verdienste van de hele BHV ramp. Wie nog in het Vlaamse karakter van Guykes burgermanifesten geloofde heeft gezien hoe ronduit schofterig de VLD met BHV omging en dat ze zelfs voorstelden om de Franse gemeenschap bevoegd te maken in Vlaanderen !

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be