![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Maar het is inderdaad ook waar dat de grote dealers die 100 keer zoveel verhandelen en verdienen maar een straf krijgen die maximaal 5 keer zo zwaar is. de juste maximumstraffen ken ik niet maar zijn in ieder geval niet in verhouding met de minumumstraffen.
![]() |
![]() |
#43 | |||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Een pistool mag praktisch iedereen hebben met vergunning... wie kan nog volgen...[edit] [size=1]Edit:[/size]
Legalise & advertise ! Laatst gewijzigd door krizis : 20 juli 2005 om 13:58. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jongens, jullie mogen patrouillerer wat jullie willen rond uitgangsbuurten, ... Een week daarna gaat er wel een of andere partyboot open op zee, net buiten de terotoriale wateren, of zet er een of andere slimmerik een discobar neer in een verlaten hangaar, of daar verder het feestvarken uit te hangen. Als ge de dealers nie pakt, mag je doen wat je wil, ze verkopen hun spul toch. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In den tijd toen wij uitgingen waren we op nen avond eens bij een vriendin van een vriendin, thuis geland, die hield al een pré house party in haar living, Wel ik ben er 100 % zeker van dat als we toen , speed of pillen vandoen gehad hadden we dat zeker hadden kunnen kopen bij haar in de living.
Bovendien den barman, van de tent waar al die gasten uithingen verkocht het ook, die is daar trouwens achteraf voor opgepakt, en heeft daarvoor gezeten. In die periode kenden we zoveel volk die iemand kende die iemand kende, dat we zowat aan alles konden aangeraken. (als ge maar geld had natuurlijk ... ) ik vraag me trouwens af, hoeveel er van die "relaties" van toen ondertussen al in 't gevang zitten, of hoe diep ze aan lager wal geraakt zijn... Eentje heb ik er ondertussen wel eens van weergezien, enne, ... da zag er nie zo goed uit eerlijk gezegd... |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
zonder de minste veiligheid (brandveiligheid, eerste hulp, ...) Citaat:
Hoe is de maffia groot geworden in de VS ? De drooglegging ![]() Repressie heeft nog nooit geholpen in de strijd tegen verboden middelen. Legaliseren is de enige manier om er controle over te hebben. Controle en kwaliteitscontrole zorgen op lange termijn voor minder slachtoffers, begeleiding en dalende kosten voor de ziekteverzekering.
Pelgrim [post=1803775] The B@ron roept net als vuilB op tot geweld [/post] Cashflow, alias Austrian, alias born2bewild, het stalken gaat door. Thai bedreigt mij fysiek Vlaams belangers dwepen met Hitler |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
veilige methode lijkt me je kinderen te voeren en zelf te gaan afhalen, maar het ideaal zou zijn dat je kinderen hun vertier elders zoeken. Maar dat is allemaal gemakkelijker gezegd dan gedaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Aan Zwart&Geel heb ik apart geantwoord. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#50 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
fuiven in loodsen HOOR je ... of het moet een stil fuifke zijn ![]() ![]() Natuurlijk gaat legalisering de strijd winnen van verboden middelen omdat ze nimeer verboden zijn :s Maar dat noem ik de laffe struisvogelpolitiek. Laat het ons maar gewoon legaal maken en hopen da t ni misloopt. En anders, tja das voor de volgende regering, niet mijn probleem... Het is gewoon nog nooit gelukt omda der meestal een grote bende pussies en strandjanetten aan de macht is die meer aan hun postje denken dan aan de veiligheid. Er wordt gewoon te WEINIG aan gedaan. Het is allemaal zo simpel om op te lossen, maar niemand durft.
![]() |
![]() |
#51 |
Europees Commissaris
|
![]() Xnorf ...
jongen jongen ... Smokkel eens wat drugs naar eeuch .... USA, Taiwan, China, Tailand, ... We zien je in de eerste 20 jaar niet meer terug, als we je ooit al terugzien. Is dat repressief genoeg ? En ja, inderdaad, er is geen drugsprobleem meer in die landen ![]() Wat de drooglegging betreft, jij wil dus naar de jaren '30 naar voorbeeld van de VS en deze harddrugs verbieden ? Of ga je nu zagen van cultureel verbonden en zo ? Je moet toegeven, alcohol maakt veel slachtoffers, maar het alternatief van illegale stokerijen en verkoop, en het verrijken van een mafia die er alleen maar machtiger word. De opportuniteit creëert de corruptie, t'is niet de repressie die de corruptie weer klein krijgt. Er was (is?) een gedoogbeleid met canabis. Rookt iedereen op straat nie wiet ? Niet dat ik weet hoor ... The point: repressie heeft nog nooit vruchten afgeleverd op lange termijn, (you can win a few battles, but not the war) maar legalisering aan de andere kant heeft wel zijn doelstellingen gehaald. Voor mij is het eenvoudig: eens meerderjarig (en voldoende ingelicht) is iedereen vrij en verantwoordelijk voor wat je doet met je eigen lijf. Mocht je eraan twijfelen: ik ben al m'n hele leventje geheelonthouder, zowel soft- als harddrugs, alcohol, ...
Pelgrim [post=1803775] The B@ron roept net als vuilB op tot geweld [/post] Cashflow, alias Austrian, alias born2bewild, het stalken gaat door. Thai bedreigt mij fysiek Vlaams belangers dwepen met Hitler |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Heb jij nog nooit zat gereden en dat doen veel mensen ook. Onder invloed van hetzij dope of alcohol blijft onder invloed want iedereen reageert er anders op. Maar Anciaux ging er voor zorgen dat taxi's voor jongeren veel goedkoper worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
onder invloed gereden hebben. Ik ook niet. Ik ben met de jaren toch wat wijzer geworden. Als ik nu uitga en ik weet op voorhand dat er een stevige pint zal gedronken worden zorg ik ervoor dat ik zelf niet moet rijden. Waarvoor een echtgenote al niet goed is. Goedkope taxi's is een goed alternatief. Maar je weet even goed als ik wat de beloftes van Anciaux betekenen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik kan je alvast in eer en geweten dat ik nog nooit onder invloed ben geweest.
Het probleem is jongeren in combinatie met "weekend", "auto" en "discotheek" ? Scheiden he ... Wie een discotheek binnengaat komt bijna zeker niet "clean" naar buiten. Verbied domweg autoverkeer tijdens en vlak na de openingsuren van die dingen. Parkeerverbod zonder bewonerskaart 3 km in de omtrek van die keten zou volstaan. Een ander idee ? Laat uitbaters een controlepunt runnen om je te laten testen of je al dan niet te stoned bent om nog te rijden. Zonder geldig bewijs daarvan laat je simpelweg de slagboom van de parkeerplaats gesloten. 1 of 2 politiecombi's per discotheek kunnen het boeltje dan wel aan lijkt me. Uiteraard zijn er haken en ogen aan die voorstellen, maar kom, t'is een begin
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#56 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
het een zal wel met het ander te maken hebben ![]() Je overdrijft door te laten uitschijnen dat ik het volledige verkeer domweg lamleg. "In een straal van 3 km" lijkt er al meer op, en een bewonerskaart zou ook wel wonderen kunnen doen. M'n 2e voorstel, verplichte controle voor chauffeurs, ook afgekeurd ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Gouverneur
|
![]() Mjah, dat is natuurlijk ok, alle chauffeurs laten testen ... maar praktisch is dat bijna niet haalbaar ... en als je't bij jongeren gaat doen, mag je't ook bij de oudere café-gangers doen, der zitten zoveel dertigers en veertigers op café de vrijdag- of zaterdagavond en die met hun dronken kop naar huis rijden ... dan mogen zijn ook gecontroleerd worden, deze oudere generatie heeft de bob-campage niet meegemaakt en uit statistieken van het BIVV blijkt dat er procentueel meer 30-plussers zijn die dronken achter het stuur zitten dan jongeren ... jongeren veroorzaken procentueel dan wel meer ongevallen, maar dat heeft ook te maken met andere factoren o.a. gebrekkige rij-ervaring. Hoeveel 30-plussers vertrekken er neit na een voetbalmatch van het stadion naar huis met teveel pinten op?
Als je enkel jongeren verplicht laat controleren zou dat een verkeerd beeld geven en dat begint al sterk te lijken op discriminatie ...
![]() |
#58 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In carré op Zondagavond ken ik er ook die latten C snuiven dus zo zie je maar. Cannabis komt wel voor in R&B discotheken. Ik kan je makkelijk 5 discotheken noemen waar 70% onder invloed is... Hoe dan ook is het gebruik in discotheken altijd minder dan in afterclubs (the kings club, the mushroom...) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
is het beter te concentreren op de grootste probleemgebieden. Zoals je aanhaalt, de uitgaande jeugd zonder rij-ervaring. De doelstelling is de verkeersdoden laten dalen, verkeersdoden volledig uit de wereld helpen is niet realistisch.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Banneling
|
![]() ik stel voor dat mister Q die minister wordt
|
![]() |
![]() |