Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 juli 2005, 11:31   #41
CutTheCrap
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door radicaal
Helaas kosten zulke operaties telkens miljoenen. (helikopters, blokkades, manschappen, nachtwerk, ...). Er zijn uiteraard een hoop andere kreatieve maatregelen die genomen kunnen worden, maar onze overheid is gewoon te zwak.
Ja, het kan wat kosten, maar ik dacht dat Landuyt ooit gezegd heeft dat een mensenleven geen prijs heeft. Trouwens, overdag met 3 in een camionette rondtoeren om foutparkeerders te beboeten kost ook veel meer dan nodig. Ja, en dat ze zwak zijn, is eigenlijk nog zwak uitgedrukt.
CutTheCrap is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2005, 13:09   #42
vryko
Provinciaal Statenlid

vryko's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar vryko
Standaard

Citaat:
Dealers worden uiteraard vervolgd, maar de straffen die ze krijgen zijn zo minimaal tegenover de winst die ze scheppen, dat het beleid volkomen faalt.
voor kleine dealers zijn de straffen zeer zwaar. minstens 2 maanden dat ge effectief in den bak zit (dankzij strafvermindering, minimumstraf is dacht ik een half jaar) en een boete van minimum 2500€. Hier gaat het dan over personen die gemiddeld tussen de 50 en 100€ per maand bijverdienen. en een paar ongebruikte zakskes en een weegschaal bijeen hebben liggen als de flikken is langskomen is genoeg om veroordeeld te worden.

Maar het is inderdaad ook waar dat de grote dealers die 100 keer zoveel verhandelen en verdienen maar een straf krijgen die maximaal 5 keer zo zwaar is. de juste maximumstraffen ken ik niet maar zijn in ieder geval niet in verhouding met de minumumstraffen.
Oud 20 juli 2005, 13:57   #43
krizis
Gouverneur

krizis's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vryko
voor kleine dealers zijn de straffen zeer zwaar. minstens 2 maanden dat ge effectief in den bak zit (dankzij strafvermindering, minimumstraf is dacht ik een half jaar) en een boete van minimum 2500€. Hier gaat het dan over personen die gemiddeld tussen de 50 en 100€ per maand bijverdienen. en een paar ongebruikte zakskes en een weegschaal bijeen hebben liggen als de flikken is langskomen is genoeg om veroordeeld te worden.

Maar het is inderdaad ook waar dat de grote dealers die 100 keer zoveel verhandelen en verdienen maar een straf krijgen die maximaal 5 keer zo zwaar is. de juste maximumstraffen ken ik niet maar zijn in ieder geval niet in verhouding met de minumumstraffen.
ongebruikte zakskes en een weegschaal da is illigaal te bezitten ofwa, waarom verkopen ze dat dan overal legaal?
Een pistool mag praktisch iedereen hebben met vergunning... wie kan nog volgen...[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by krizis on 20-07-2005 at 14:58
Reason:
--------------------------------

Citaat:

ongebruikte zakskes en een weegschaal da is illigaal te bezitten ofwa, waarom verkopen ze dat dan overal legaal?
Een pistool mag praktisch iedereen hebben met vergunning... wie kan nog volgen...[/size]

[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:

ongebruikte zakskes en een weegschaal da is illigaal te bezitten ofwa, waarom verkopen ze dat dan overal legaal?[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door krizis : 20 juli 2005 om 13:58.
krizis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2005, 15:35   #44
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CutTheCrap
Ja, het kan wat kosten, maar ik dacht dat Landuyt ooit gezegd heeft dat een mensenleven geen prijs heeft. Trouwens, overdag met 3 in een camionette rondtoeren om foutparkeerders te beboeten kost ook veel meer dan nodig. Ja, en dat ze zwak zijn, is eigenlijk nog zwak uitgedrukt.

Jongens, jullie mogen patrouillerer wat jullie willen rond uitgangsbuurten, ...

Een week daarna gaat er wel een of andere partyboot open op zee, net buiten de terotoriale wateren, of zet er een of andere slimmerik een discobar neer in een verlaten hangaar, of daar verder het feestvarken uit te hangen.

Als ge de dealers nie pakt, mag je doen wat je wil, ze verkopen hun spul toch.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2005, 15:49   #45
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

In den tijd toen wij uitgingen waren we op nen avond eens bij een vriendin van een vriendin, thuis geland, die hield al een pré house party in haar living, Wel ik ben er 100 % zeker van dat als we toen , speed of pillen vandoen gehad hadden we dat zeker hadden kunnen kopen bij haar in de living.

Bovendien den barman, van de tent waar al die gasten uithingen verkocht het ook, die is daar trouwens achteraf voor opgepakt, en heeft daarvoor gezeten.

In die periode kenden we zoveel volk die iemand kende die iemand kende, dat we zowat aan alles konden aangeraken. (als ge maar geld had natuurlijk ... )

ik vraag me trouwens af, hoeveel er van die "relaties" van toen ondertussen al in 't gevang zitten, of hoe diep ze aan lager wal geraakt zijn...

Eentje heb ik er ondertussen wel eens van weergezien, enne, ... da zag er nie zo goed uit eerlijk gezegd...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2005, 16:03   #46
PelgrimForever
Europees Commissaris

PelgrimForever's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar PelgrimForever
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xnorf
Niet meer tegen te houden? Alee nu , stuur wa undercoverflikken wekelijks naar random discotheken, als gij der ene was had ge al 4 arrestaties verricht op ene dag. Snel opgelost die handel. Of af en toe es aan den uitgang staan met ne drugshond doet ook wonderen.
En het resultaat zijn illegale fuiven (fuifen in loodsen zonder verhunning,
zonder de minste veiligheid (brandveiligheid, eerste hulp, ...)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xnorf
Ik begrijp u wel als ge de hoop hebt opgegeven dat het ooit volledig opgelost raakt, maar da wil ni zegge da een gedoogbeleid moet toegelaten worden. En ik denk dat als men internationaal goed samenwerkt het niet zo moeilijk is om drugslabos te localiseren, die hebben namelijk grondstoffen nodig. Via undercover werk kom je soms diep aan de wortels van een netwerk.
Ja hoor.
Hoe is de maffia groot geworden in de VS ?
De drooglegging .
Repressie heeft nog nooit geholpen in de strijd tegen verboden middelen.
Legaliseren is de enige manier om er controle over te hebben.
Controle en kwaliteitscontrole zorgen op lange termijn voor minder slachtoffers,
begeleiding en dalende kosten voor de ziekteverzekering.
Thai bedreigt mij fysiek
Vlaams belangers dwepen met Hitler
PelgrimForever is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2005, 18:33   #47
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwart & Geel
uw kinderen met de fiets of met de bus laten gaan!
pak desnoods de autosleutels af, want als ze ergens tegenknallen en jij hebt ze niet gewaarschuwd of proberen thuis te houden ga jij je ook enorm schuldig voelen, en je bent het gedeeltelijk ook.
Ik wilde alleen mijn gedacht eens zeggen, de weekendongevallen zijn een steeds terugkerende tragiek. Ik denk niet dat je veel fietsen aan die rotdiscotheken ziet staan en iedere wagen die ergens tegenknalt zit over het algemeen goed vol, misschien zitten daar soms gasten in die met de bus vertrokken zijn. Eén
veilige methode lijkt me je kinderen te voeren en zelf te gaan afhalen, maar het ideaal zou zijn dat je kinderen hun vertier elders zoeken. Maar dat is allemaal gemakkelijker gezegd dan gedaan.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2005, 18:45   #48
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik heb geen behoefte aan "genotsmiddelen". Roken : nooit aan begonnen. Bier en wijn : smaken mij niet. Occasioneel een glas korte drank ('s winters of bij verkoudheid), maar dat is ook praktisch. Ik ben heel sober wat "genotsmiddelen" betreft, en het is dan ook overdreven om te stellen dat ik daar enig "genot" zou van ondervinden. Ik ben ongeveer akkoord met wat u schrijft, op een kleine nuance na dus. Dosering is natuurlijk gewenst, maar om welke reden ? Als men genot ondervindt van iets, waarom zou men dan nog doseren ? Wie werkelijk geniet van eens bewusteloos te zijn en geen controle over zichzelf te hebben, mag m.i. toch eens serieus zijn geweten onderzoeken. Ik zou dus schrijven : dosering niet ifv de aard van het middel (de mogelijke schade die het berokkent) maar ifv de gevolgen ervan (het zg. genot). Lees natuurlijk ook de opmerking van Zwart&Geel.
Zeer verstandig van jou, maar niet iedereen is zo matig. Wat je zegt over de dosering begrijp ik absoluut niet. Een pint drinken betekent voor mij niet dat je je lazarus moet zuipen, wat heb je daar aan?

Aan Zwart&Geel heb ik apart geantwoord.
Oud 20 juli 2005, 23:28   #49
Xnorf
Gouverneur

Xnorf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick
Kijk fiscaal gewoon na, wie er meer op zijn rekening staan heeft of uitgeeft dat hij kan verdienen...

Als ge ziet dat ne gewone mens plots me ne Porsche rondrijd, in kostumekes van Boss en Armani rondloopt en een villa met zwembad heeft zou er bij de fiscus toch een belleke moeten afgaan.

Die kostuumekes van Boss en Armani zijn nie gekend voor de fiscus maar die Porsche en die Villa wel. hé.
Ja dat is ideaal, zo doet men dat in ... ehm Canada, als ik me niet vergis en dat systeem WERKT ! Maar hier ga je gekak krijgen over privacy en den hele ramtamtam...
Oud 20 juli 2005, 23:33   #50
Xnorf
Gouverneur

Xnorf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PelgrimForever
En het resultaat zijn illegale fuiven (fuifen in loodsen zonder verhunning,
zonder de minste veiligheid (brandveiligheid, eerste hulp, ...)

Ja hoor.
Hoe is de maffia groot geworden in de VS ?
De drooglegging .
Repressie heeft nog nooit geholpen in de strijd tegen verboden middelen.
Legaliseren is de enige manier om er controle over te hebben.
Controle en kwaliteitscontrole zorgen op lange termijn voor minder slachtoffers,
begeleiding en dalende kosten voor de ziekteverzekering.

fuiven in loodsen HOOR je ... of het moet een stil fuifke zijn leg megaboetes op aan de organisatoren van zulke fuif en der zullen er NI VEEL zijn

Natuurlijk gaat legalisering de strijd winnen van verboden middelen omdat ze nimeer verboden zijn :s Maar dat noem ik de laffe struisvogelpolitiek. Laat het ons maar gewoon legaal maken en hopen da t ni misloopt. En anders, tja das voor de volgende regering, niet mijn probleem...

Het is gewoon nog nooit gelukt omda der meestal een grote bende pussies en strandjanetten aan de macht is die meer aan hun postje denken dan aan de veiligheid. Er wordt gewoon te WEINIG aan gedaan. Het is allemaal zo simpel om op te lossen, maar niemand durft.
Oud 21 juli 2005, 08:17   #51
PelgrimForever
Europees Commissaris

Standaard

Xnorf ...
jongen jongen ...
Smokkel eens wat drugs naar eeuch ....
USA, Taiwan, China, Tailand, ...
We zien je in de eerste 20 jaar niet meer terug,
als we je ooit al terugzien.
Is dat repressief genoeg ?
En ja, inderdaad, er is geen drugsprobleem meer in die landen

Wat de drooglegging betreft,
jij wil dus naar de jaren '30 naar voorbeeld van de VS
en deze harddrugs verbieden ?
Of ga je nu zagen van cultureel verbonden en zo ?

Je moet toegeven,
alcohol maakt veel slachtoffers,
maar het alternatief van illegale stokerijen en verkoop,
en het verrijken van een mafia die er alleen maar machtiger word.
De opportuniteit creëert de corruptie,
t'is niet de repressie die de corruptie weer klein krijgt.

Er was (is?) een gedoogbeleid met canabis.
Rookt iedereen op straat nie wiet ?
Niet dat ik weet hoor ...

The point:
repressie heeft nog nooit vruchten afgeleverd op lange termijn,
(you can win a few battles, but not the war)
maar legalisering aan de andere kant heeft wel zijn doelstellingen gehaald.

Voor mij is het eenvoudig:
eens meerderjarig (en voldoende ingelicht)
is iedereen vrij en verantwoordelijk voor wat je doet met je eigen lijf.

Mocht je eraan twijfelen:
ik ben al m'n hele leventje geheelonthouder,
zowel soft- als harddrugs, alcohol, ...
Thai bedreigt mij fysiek
Oud 21 juli 2005, 10:01   #52
Internaut
Banneling

Internaut's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t
Ik wilde alleen mijn gedacht eens zeggen, de weekendongevallen zijn een steeds terugkerende tragiek. Ik denk niet dat je veel fietsen aan die rotdiscotheken ziet staan en iedere wagen die ergens tegenknalt zit over het algemeen goed vol, misschien zitten daar soms gasten in die met de bus vertrokken zijn. Eén
veilige methode lijkt me je kinderen te voeren en zelf te gaan afhalen, maar het ideaal zou zijn dat je kinderen hun vertier elders zoeken. Maar dat is allemaal gemakkelijker gezegd dan gedaan.
eenmaal uw kind zelf ne wagen heeft gaat dat al niet.
Heb jij nog nooit zat gereden en dat doen veel mensen ook. Onder invloed van hetzij dope of alcohol blijft onder invloed want iedereen reageert er anders op.
Maar Anciaux ging er voor zorgen dat taxi's voor jongeren veel goedkoper worden.
Internaut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2005, 12:44   #53
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door separatist
eenmaal uw kind zelf ne wagen heeft gaat dat al niet.
Heb jij nog nooit zat gereden en dat doen veel mensen ook. Onder invloed van hetzij dope of alcohol blijft onder invloed want iedereen reageert er anders op.
Maar Anciaux ging er voor zorgen dat taxi's voor jongeren veel goedkoper worden.
Ik denk dat er weinigen kunnen zeggen dat ze nog nooit
onder invloed gereden hebben. Ik ook niet. Ik ben met de jaren toch wat wijzer geworden. Als ik nu uitga en ik weet op voorhand dat er een stevige pint zal gedronken worden zorg ik ervoor dat ik zelf niet moet rijden. Waarvoor een echtgenote al niet goed is.
Goedkope taxi's is een goed alternatief. Maar je weet even goed als ik wat de beloftes van Anciaux betekenen.
Oud 22 juli 2005, 09:15   #54
PelgrimForever
Europees Commissaris

Standaard

Ik kan je alvast in eer en geweten dat ik nog nooit onder invloed ben geweest.

Het probleem is jongeren in combinatie met "weekend", "auto" en "discotheek" ?

Scheiden he ...
Wie een discotheek binnengaat komt bijna zeker niet "clean" naar buiten.
Verbied domweg autoverkeer tijdens en vlak na de openingsuren van die dingen.
Parkeerverbod zonder bewonerskaart 3 km in de omtrek van die keten zou volstaan.

Een ander idee ?
Laat uitbaters een controlepunt runnen om je te laten testen of je al dan niet te stoned
bent om nog te rijden.
Zonder geldig bewijs daarvan laat je simpelweg de slagboom van de parkeerplaats gesloten.
1 of 2 politiecombi's per discotheek kunnen het boeltje dan wel aan lijkt me.

Uiteraard zijn er haken en ogen aan die voorstellen,
maar kom, t'is een begin
Thai bedreigt mij fysiek
Oud 22 juli 2005, 11:46   #55
krizis
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PelgrimForever
Ik kan je alvast in eer en geweten dat ik nog nooit onder invloed ben geweest.

Het probleem is jongeren in combinatie met "weekend", "auto" en "discotheek" ?

Scheiden he ...
Wie een discotheek binnengaat komt bijna zeker niet "clean" naar buiten.
Verbied domweg autoverkeer tijdens en vlak na de openingsuren van die dingen.
Parkeerverbod zonder bewonerskaart 3 km in de omtrek van die keten zou volstaan.

Een ander idee ?
Laat uitbaters een controlepunt runnen om je te laten testen of je al dan niet te stoned
bent om nog te rijden.
Zonder geldig bewijs daarvan laat je simpelweg de slagboom van de parkeerplaats gesloten.
1 of 2 politiecombi's per discotheek kunnen het boeltje dan wel aan lijkt me.

Uiteraard zijn er haken en ogen aan die voorstellen,
maar kom, t'is een begin
Yoo, ik denk niet dat er ook maar iemand 'stoned' uit een discotheek komt, 'stoned' ben je na het roken van een joint en joints worden er niet gerookt in discotheken ... je wordt direct buitengegooid als ze wiet of hash ruiken, cannabis is ook niet bepaald "het drug" van discotheekgangers en komt meer voor bij "alternatieve" jeugd ... ik ga bvb. nooit naar discotheken, net zoals m'n hele vriendenkring hier en op kot ... ik ken wel mensen die daar naartoe gaan (vanuit het jeugdhuis waar ik voorzitter ben) en er worden daar vooral pillen en alcohol genomen ... verder vind ik het nogal sterk te beweren dat niemand nuchter uit een discotheek kan stappen, bij jongeren komt het anders vaak voor dat iemand bob is (dikwijls is dat de vriendin als ik dat zo hoor), dat is een vrij gekend fenomeen ... ik vind je hele voorstel maar nonsens ... het hele autoverkeer verbieden is nog het domste van al je voorstellen, zo straf je iedereen, terwijl je een minderheid moet aanpakken die zich niet aan de 'regels' houdt ...
Oud 22 juli 2005, 11:52   #56
PelgrimForever
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door krizis
Yoo, ik denk niet dat er ook maar iemand 'stoned' uit een discotheek komt, 'stoned' ben je na het roken van een joint en joints worden er niet gerookt in discotheken ... je wordt direct buitengegooid als ze wiet of hash ruiken, cannabis is ook niet bepaald "het drug" van discotheekgangers en komt meer voor bij "alternatieve" jeugd ... ik ga bvb. nooit naar discotheken, net zoals m'n hele vriendenkring hier en op kot ... ik ken wel mensen die daar naartoe gaan (vanuit het jeugdhuis waar ik voorzitter ben) en er worden daar vooral pillen en alcohol genomen ... verder vind ik het nogal sterk te beweren dat niemand nuchter uit een discotheek kan stappen, bij jongeren komt het anders vaak voor dat iemand bob is (dikwijls is dat de vriendin als ik dat zo hoor), dat is een vrij gekend fenomeen ... ik vind je hele voorstel maar nonsens ... het hele autoverkeer verbieden is nog het domste van al je voorstellen, zo straf je iedereen, terwijl je een minderheid moet aanpakken die zich niet aan de 'regels' houdt ...
Mja, vergeef me dat ik het "vakjargon" niet ken als geheelonthouder,
het een zal wel met het ander te maken hebben

Je overdrijft door te laten uitschijnen dat ik het volledige verkeer domweg lamleg.
"In een straal van 3 km" lijkt er al meer op,
en een bewonerskaart zou ook wel wonderen kunnen doen.

M'n 2e voorstel,
verplichte controle voor chauffeurs,
ook afgekeurd ?
Thai bedreigt mij fysiek
Oud 22 juli 2005, 12:04   #57
krizis
Gouverneur

Standaard

Mjah, dat is natuurlijk ok, alle chauffeurs laten testen ... maar praktisch is dat bijna niet haalbaar ... en als je't bij jongeren gaat doen, mag je't ook bij de oudere café-gangers doen, der zitten zoveel dertigers en veertigers op café de vrijdag- of zaterdagavond en die met hun dronken kop naar huis rijden ... dan mogen zijn ook gecontroleerd worden, deze oudere generatie heeft de bob-campage niet meegemaakt en uit statistieken van het BIVV blijkt dat er procentueel meer 30-plussers zijn die dronken achter het stuur zitten dan jongeren ... jongeren veroorzaken procentueel dan wel meer ongevallen, maar dat heeft ook te maken met andere factoren o.a. gebrekkige rij-ervaring. Hoeveel 30-plussers vertrekken er neit na een voetbalmatch van het stadion naar huis met teveel pinten op?
Als je enkel jongeren verplicht laat controleren zou dat een verkeerd beeld geven en dat begint al sterk te lijken op discriminatie ...
Oud 22 juli 2005, 14:06   #58
Internaut
Banneling

Internaut's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
uit onderzoek bleek dat cannabis de 2de meest gebruikte drugs is in discotheken en er word WEL gerookt in discotheken, sommige laten het niet toe, anderen wel. Jij linkt discotheek met techno en dus pep, dat is verkeerd man. Er bestaan meer discotheken die andere genres draaien...
In carré op Zondagavond ken ik er ook die latten C snuiven dus zo zie je maar.
Cannabis komt wel voor in R&B discotheken. Ik kan je makkelijk 5 discotheken noemen waar 70% onder invloed is...
Hoe dan ook is het gebruik in discotheken altijd minder dan in afterclubs (the kings club, the mushroom...)
Internaut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2005, 14:11   #59
PelgrimForever
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Mjah, dat is natuurlijk ok, alle chauffeurs laten testen ... maar praktisch is dat bijna niet haalbaar ... en als je't bij jongeren gaat doen, mag je't ook bij de oudere café-gangers doen, der zitten zoveel dertigers en veertigers op café de vrijdag- of zaterdagavond en die met hun dronken kop naar huis rijden ... dan mogen zijn ook gecontroleerd worden, deze oudere generatie heeft de bob-campage niet meegemaakt en uit statistieken van het BIVV blijkt dat er procentueel meer 30-plussers zijn die dronken achter het stuur zitten dan jongeren ... jongeren veroorzaken procentueel dan wel meer ongevallen, maar dat heeft ook te maken met andere factoren o.a. gebrekkige rij-ervaring. Hoeveel 30-plussers vertrekken er neit na een voetbalmatch van het stadion naar huis met teveel pinten op?
Als je enkel jongeren verplicht laat controleren zou dat een verkeerd beeld geven en dat begint al sterk te lijken op discriminatie ...
I.p.v. alles te controleren (wat weeral financieel moeilijk haalbaar is)
is het beter te concentreren op de grootste probleemgebieden.
Zoals je aanhaalt, de uitgaande jeugd zonder rij-ervaring.
De doelstelling is de verkeersdoden laten dalen,
verkeersdoden volledig uit de wereld helpen is niet realistisch.
Thai bedreigt mij fysiek
Oud 22 juli 2005, 14:40   #60
giserke
Banneling

Standaard

ik stel voor dat mister Q die minister wordt
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be