Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 augustus 2005, 13:12   #41
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Jong N-VA'er's schermafbeelding

Standaard

Monarchie dateert al van voor onze tijdrekening en kende haar hoogtepunt in de meest achterlijke periode van onze geschiedenis: de Middeleeuwen en het bijhorende Ancien Régime.
En ik dan maar lachen als ik die idioten met hun Belgisch vlagske zie zwaaien als de koning ergens op bezoek komt.
Jong N-VA'er is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2005, 16:33   #42
groene flamingant
Banneling

groene flamingant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Daar gaan we even: punt 1 uit hun eigen programma:

Maar wat schrijft opperbubbel Hans I le Grand in zijn eigen verdwazing plotseling:

Hij verwerpt dus bij deze het eigen programma, in het bijzonder punt 1 dat het terugschroeven van de federalisering en de totale afschaffing van de gewesten inhoudt.

Je moet het toch maar kunnen, nietwaar! Als partijvoorzitter de hoofdpunten van je eigen programma in de vuilbak dumpen!

Bubbels, narren!
Enfin, de B.U.B. maakt zich weer eens oeverloos belachelijk. Zelfs het unitarisme, het enige wat deze partij tot nog toe bijeen hield, wordt overboord gesmeten. Een own-goal, zonder de minste voorzet.

Afgang nr. 3521 voor de B.U.B..

Grenzeloos politiek amateurisme. Je zou er waarlijk compassie mee krijgen.

"VOOR HUMOR IN DE POLITIEK - STEM B.U.B.!" lijkt dan stilaan ook de enige nog geloofwaardige slogan te worden voor deze partij.
groene flamingant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2005, 16:35   #43
restons courtois
Parlementslid

restons courtois's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er
Monarchie dateert al van voor onze tijdrekening en kende haar hoogtepunt in de meest achterlijke periode van onze geschiedenis: de Middeleeuwen en het bijhorende Ancien Régime.
En ik dan maar lachen als ik die idioten met hun Belgisch vlagske zie zwaaien als de koning ergens op bezoek komt.
Dan zijn de Hollanders de grootste idioten van Europa.
It's a Mr. like you that puts the rest of us to shame."
restons courtois is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2005, 16:37   #44
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
de meest achterlijke periode van onze geschiedenis: de Middeleeuwen

Dit is een uiterst achterlijke uitspraak.
Oud 18 augustus 2005, 18:24   #45
Guderian
Banneling

Guderian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf

Dit is een uiterst achterlijke uitspraak.
Juist. De Middeleeuwen waren zeker niet "achterlijk" of een "donkere periode" zoals dikwijls wordt beweerd.
Guderian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2005, 18:26   #46
Guderian
Banneling

Standaard

Ondertussen blijft het hier oorverdovend stil aan BUBbelclub-zijde...

Begrijpelijk natuurlijk, maar ergens ook wel een beetje pijnlijk voor zo'n "grote, prestigieuze partij vol intelligente personen".
Oud 18 augustus 2005, 19:02   #47
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian
Juist. De Middeleeuwen waren zeker niet "achterlijk" of een "donkere periode" zoals dikwijls wordt beweerd.
U moet de Middeleeuwen niet romatiseren.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2005, 00:05   #48
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Van wanneer dateert die Guldensporenslag ook al weer?
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2005, 00:29   #49
Guderian
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Van wanneer dateert die Guldensporenslag ook al weer?
Bent u nu voorstander van een unitair belgië of van een unitair-federalistisch belgië?

(Of is het te moeilijk om te kunnen antwoorden, het zou best kunnen als ik jullie bezig zie en hoor).
Oud 19 augustus 2005, 06:43   #50
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Dan lacht u ongetwijfeld ook met onze noorderburen en alle andere landen die een monarchie hebben.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2005, 08:50   #51
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim
Dan lacht u ongetwijfeld ook met onze noorderburen en alle andere landen die een monarchie hebben.
Als overtuigd republikein lach ik met mensen die alle heil verwachten van een feodaal relict en dat verkiezen boven de democratisering van de staatsinstellingen (ook dus van het hoogste staatsambt). Ik lach dus met de bubbels, waarvan er één trouwens op dit forum heeft gesteld dat de koning eigenlijk meer bevoegdheden moet hebben om "echt" te kunnen regeren. Jullie willen blijkbaar niet alleen terug naar een 19e eeuwse staatsvorm (unitarisme), maar zelfs nog veel verder in de tijd (regerende koning met grote machten).
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2005, 09:00   #52
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Als overtuigd republikein lach ik met mensen die alle heil verwachten van een feodaal relict en dat verkiezen boven de democratisering van de staatsinstellingen (ook dus van het hoogste staatsambt). Ik lach dus met de bubbels, waarvan er één trouwens op dit forum heeft gesteld dat de koning eigenlijk meer bevoegdheden moet hebben om "echt" te kunnen regeren. Jullie willen blijkbaar niet alleen terug naar een 19e eeuwse staatsvorm (unitarisme), maar zelfs nog veel verder in de tijd (regerende koning met grote machten).
Denkt u dat een president echt de perfect oplossing is?

Wie van de BUB heeft gesteld dat de Koning meer bevoegdheden moet hebben? De Koning heeft een protocollaire functie en dat volstaat.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2005, 09:09   #53
BCD
Gouverneur

BCD's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar BCD Stuur een bericht via Skype™ naar BCD
Standaard

Citaat:
De vraag die je eens moet stellen is. Wat is de meerwaarde van het installeren van een democratische instelling in de plaats van een goedwerkende instelling?
Voor de democratie? Annemans heeft al meerdere malen luidkeels vertelt dat hij geen voorstander is van de democratie.
Of hoe groot die verschillen ook wel weer zijn.
BCD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2005, 09:19   #54
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian
Bent u nu voorstander van een unitair belgië of van een unitair-federalistisch belgië?

(Of is het te moeilijk om te kunnen antwoorden, het zou best kunnen als ik jullie bezig zie en hoor).
Waarom ontwijk je mijn vraag?
Oud 19 augustus 2005, 09:20   #55
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als u met feodale relicten lacht, lacht u dus ook met de Guldensporenslag en de Vlaamse vlag?
Oud 19 augustus 2005, 09:22   #56
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim
Denkt u dat een president echt de perfect oplossing is?

Wie van de BUB heeft gesteld dat de Koning meer bevoegdheden moet hebben? De Koning heeft een protocollaire functie en dat volstaat.
De koning heeft naast een protocollaire functie ook nog een hoop macht. Blijkbaar volstaat die protocollaire functie dus niet...
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2005, 09:22   #57
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BCD
De vraag die je eens moet stellen is. Wat is de meerwaarde van het installeren van een democratische instelling in de plaats van een goedwerkende instelling?
Voor de democratie? Annemans heeft al meerdere malen luidkeels vertelt dat hij geen voorstander is van de democratie.
Nochthans is Annemans de enige politicus die tijdens de forumsessies hier verklaarde voorstander te zijn van directe democratie.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2005, 09:42   #58
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Nochthans is Annemans de enige politicus die tijdens de forumsessies hier verklaarde voorstander te zijn van directe democratie.
http://forum.politics.be/showpost.ph...6&postcount=13

Zwaar beschamend is dat voor andere partijen die zichzelf voor democratisch willen laten doorgaan.
Of het gemeend is, is uiteraard een andere zaak.
Vanop de oppositiebanken was Guy Verhofstadt ook een voorstander van directe democratie............
Oud 19 augustus 2005, 09:44   #59
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BCD
De meerwaarde van een democratische instelling is gelegen in haar legitimatie.
Een democratische instelling is per definitie legitiem omdat ze gewenst is door de meerderheid.
Oud 19 augustus 2005, 10:13   #60
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Als u met feodale relicten lacht, lacht u dus ook met de Guldensporenslag en de Vlaamse vlag?
Eens goed lezen wat ik schrijf (voor de zoveelste keer moet ik uw aandacht hierop wijzen; het gaat echt achteruit de laatste maanden). Ik schrijf nergens dat ik met "feodale relicten" lach, maar wel met mensen die alle heil stellen in die "feodale relicten". Een wereld van verschil.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be