Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 juli 2005, 17:30   #41
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Ik kan niet vermijden dat er emotionele elementen de rationele begeleiden, maar in een onafhankelijk Vlaanderen zou ik denk ik toch zeker geen nationalist zijn.
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2005, 18:57   #42
Xenon
Parlementsvoorzitter

Xenon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina
Ik denk er net hetzelfde over, leuk om te horen dat ik niet alleen ben.
De meeste flaminganten die ik ken, zitten op dezelfde golflengte. Ze mogen me neerknallen mocht ik sympathie krijgen voor een Vlaamse versie van de BUB.
Oud 22 juli 2005, 22:25   #43
peace in the world
Lokaal Raadslid

peace in the world's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa
En regenen dat het giet!!!!!!
Alleen 's avonds en de mense vonde het ni erg : dansen in de regen deden we.

WE ZIJN ER NIET VOOR DE ECONOMIE MAAR DE ECONOMIE IS ER VOOR DE MENS. Daarom hebben communisme en weldra kapitalisme gefaald !!!
peace in the world is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2005, 22:29   #44
peace in the world
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Aiaiaiai, zelfs voor een wereldrecordpoging in het teken van 175 jaar Groot Vaderland komt er maar 10 keer minder volk uit zijn bed dan voor de BHV-betoging. Je ziet het, het Vlaams-Nationalisme is aan het uitsterven en België zal weldra weer unitair zijn!
Weet je wat ik zo tof aan jullie vinden mannen ???

Jullie zitten gewoon gefrustreerd toe te kijken naar de groeiende roem van onze partij en dit terwijl jullie geheel machteloos blijve. En de 10.000 die niet gekomen zijn naar de fanfare is VEEL BETER dan de 85% Belgen NIET voor julie ideaal zijn.
Dat is pas afgang voor julie en daar lack ik dus gewoon om

WE ZIJN ER NIET VOOR DE ECONOMIE MAAR DE ECONOMIE IS ER VOOR DE MENS. Daarom hebben communisme en weldra kapitalisme gefaald !!!
Oud 22 juli 2005, 22:30   #45
peace in the world
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Keteltje
ik hebin ieder geval menne vlaamse leeuw uitgehangen. heb er trouwens in de provincie antwerpen al meerdere zien hangen aan de ramen.
die belgische vodden hebbek eigenlijk nog ni zien hangen , behalve on gemeentehuizen
en wij zijn er veel van gaan aftrekken We hebben er trouwens nog toffe foto's van

In Brussel alleen maar Belgische vlaggen. Wat een feest

Oud 22 juli 2005, 22:33   #46
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peace in the world

Jullie zitten gewoon gefrustreerd toe te kijken naar de groeiende roem van onze partij en dit terwijl jullie geheel machteloos blijve.
Inderdaad, het is overweldigend. Waar gaat de onhoudbare BUB-trein eindelijk tot stilstand komen? In 2007 op naar de 0,5%?

Zolang lui als u, gekke Hans en gekke Yann nog de lakens blijven uitdelen bij die tricolore kaartclub zitten wij gebeiteld. Veel meer dan toekijken moeten we dus niet doen...
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2005, 22:40   #47
peace in the world
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Inderdaad, het is overweldigend. Waar gaat de onhoudbare BUB-trein eindelijk tot stilstand komen? In 2007 op naar de 0,5%?

Zolang lui als u, gekke Hans en gekke Yann nog de lakens blijven uitdelen bij die tricolore kaartclub zitten wij gebeiteld. Veel meer dan toekijken moeten we dus niet doen...
aan alles is een begin en een einde : wij zitten in de progressie fase en uw achterhaald, discriminerend en uit de Middeleeuw komend ideologie komt aan zijn einde.

denk wat je denkt , geen probleem , iedereen is vanonder aan de ladder begonnen. Uw opmerking is weer al eens een hopeloze poging tot vernedering van onze partij.

Daar kan ik alleen om lachen

Oud 22 juli 2005, 22:47   #48
Stubaf.
Banneling

Stubaf.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Het grappige is dat, zelfs wanneer ze plots een groeispurt zouden doormaken, er nog steeds de kiesdrempel van 5% is. Als zelfs partijen als NVA en Groen! daarmee moeilijkheden hebben, wat dan met de BUUB?

Citaat:
Volledig akkoord! In zekere zin zijn mensen zoals Hans1, Nello of Yann de beste flaminganten vermits ze, in plaats van het belgicisme te promoten, het pijlsnel naar de boden laten zinken. Dat vind ik schitterend.

Een ander probleem is het ontbreken van een basis. Er is gewoon geen grote of kleine groep mensen die op de BUB zit te wachten. Er is geen electoraal draagvlak bij de bevolking. Ten tweede willen ze 99,99% van de staatsstructuur afbreken dus daar zullen ze tegenstand van hoog tot laag ondervinden. Héél de politie- en gerechtsstuctuur zou dan ook moeten gewijzigd worden en daar zit zéker niemand op te wachten na al de problemen die we hebben gehad. En ten derde is er gewoon geen programma, de BUUBers spreken mekaar constant tegen en komen niet verder dan oproepen tot moord of vernieling, of natuurlijk de eeuwige nazi-vergelijkingen.

Als je al deze problemen in acht neemt is het geen wonder dat het niveau van de belgicisten hier beneden alle peil is. Het enige wat ze kunnen doen is mensen op het internet uitschelden voor nazis.
Stubaf. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2005, 22:50   #49
Stubaf.
Banneling

Stubaf.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
aan alles is een begin en een einde : wij zitten in de progressie fase en uw achterhaald, discriminerend en uit de Middeleeuw komend ideologie komt aan zijn einde.

denk wat je denkt , geen probleem , iedereen is vanonder aan de ladder begonnen. Uw opmerking is weer al eens een hopeloze poging tot vernedering van onze partij.

Daar kan ik alleen om lachen
Zulke inhoudsloze bijdragen zijn nogmaals een teken van het intellectuele gebrek van het belgicisme; er is geen uitgewerkt programma dat rekening houd met een praxis of een electorale vraag. Het is van begin tot einde een subjectief gevoel dus je kan daar geen argumenten gaan voor bedenken. Dan kom je al snel uit bij betekenisloze emo-praatjes zoals hierboven die totaal beroofd zijn van enige ideologie, logica of samengang. M
Stubaf. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2005, 23:07   #50
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Het uiteenglijden der continenten zit ook in een progressiefase. Zo'n vijf cm. per 10.000 jaar ongeveer. De BUB benadert dat groeitempo nog net niet maar zoals gezegd, ze zitten in een progressiefase!
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2005, 23:13   #51
Xnorf
Gouverneur

Xnorf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het uiteenglijden der continenten zit ook in een progressiefase. Zo'n vijf cm. per 10.000 jaar ongeveer. De BUB benadert dat groeitempo nog net niet maar zoals gezegd, ze zitten in een progressiefase!
Volgens mij is dat eerder een processiefase Die van Echternach dan
Oud 22 juli 2005, 23:21   #52
Grellig
Minister

Grellig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Jullie zitten gewoon gefrustreerd toe te kijken naar de groeiende roem van onze partij

Groeiende roem?

Zijn ook nog niet bescheiden.Om een groeiende roem te hebben heb je wel nood aan een stabiele basis,en heb het gevoel dat het daar nogaleens aan kan ontbreken.

Novalis
Grellig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2005, 23:26   #53
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W
Nochtans zou ik persoonlijk een flamingant eerder een vlaggenzwaaider noemen...
een flamingant voert een cultuur- en/of taalstrijd, een nationalist ijvert voor staatsvorming. Dat is het verschil.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2005, 23:29   #54
Ambiorix

Standaard

Citaat:
en wij zijn er veel van gaan aftrekken
oei waar blijft Tavek's vermanende vingertje nu ('haat!')?
Oud 22 juli 2005, 23:30   #55
Xnorf
Gouverneur

Xnorf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Grellig

Groeiende roem?

Zijn ook nog niet bescheiden.Om een groeiende roem te hebben heb je wel nood aan een stabiele basis,en heb het gevoel dat het daar nogaleens aan kan ontbreken.
Als je es een goei voorbeeld van groeiende roem wil zien moet je es de resultaten van t VB bekijken Een ander voorbeeld bestaat ni
Oud 22 juli 2005, 23:32   #56
Xnorf
Gouverneur

Xnorf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
en wij zijn er veel van gaan aftrekken We hebben er trouwens nog toffe foto's van

In Brussel alleen maar Belgische vlaggen. Wat een feest
toon die fotos eens ?
Oud 22 juli 2005, 23:33   #57
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven
Ik kan niet vermijden dat er emotionele elementen de rationele begeleiden, maar in een onafhankelijk Vlaanderen zou ik denk ik toch zeker geen nationalist zijn.
ijver je voor Vlaamse staatsvorming of niet? In het eerste geval kan je moeilijk ontkennen nationalist te zijn, al heeft dat een zeer ruime betekenis.
Ik noem mezelf zonder schroom volksnationalist. Dat woord moet geen negatieve connotatie krijgen, zoals er al zovele woorden politiek zijn verkracht (denken we aan democratie en de 'democraten').
Oud 22 juli 2005, 23:37   #58
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ossaert
Helemaal niet... Waarom zou je dat denken? (Nu zijn we al zeker met z'n drieën, en er zijn er hier nog).
Maar heb je iets tegen zij die emotie en rede wél samen laten gaan?
[size=-1]Vlaanderen mijn land Bij het Noordzeestrand
Dus alle poëzie, historiek, heraldiek etc. dat over Vlaanderen handelt wil je niks van weten omdat het te emotioneel is? Nochtans zijn het wel deze elementen die een kader scheppen voor het nationalisme..
[/size]
Oud 23 juli 2005, 00:00   #59
instromaniac
Staatssecretaris

Stuur een bericht via MSN naar instromaniac
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ossaert
Helemaal niet... Waarom zou je dat denken? (Nu zijn we al zeker met z'n drieën, en er zijn er hier nog).
Hallo
instromaniac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2005, 02:08   #60
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...cleID=GS4GIB9S
Citaat:
[size=3]Alarm: regering staat op vallen[/size]

Als we de Nederlanders mogen geloven, zijn de dagen van de regering-Verhofstadt geteld. Volgens een bericht van het Nederlandse persagentschap Apned riep koning Albert II tijdens zijn 21-julitoespraak op tot eendracht in zijn door ruzies geteisterde land. ,,Een taalstrijd tussen Vlamingen en Walen in twee voorsteden van Brussel dreigt de regering van premier Guy Verhofstadt omver te werpen'', luidt het. Zouden dat Halle en Vilvoorde kunnen zijn? Zou het kunnen dat er ons de afgelopen maanden een poging tot staatsgreep ontgaan is?
De Nederlanders denken bovendien nog altijd met heimwee terug aan de goeie ouwe Verenigde Nederlanden. ,,Het is alweer 175 jaar geleden dat de Belgen zich onafhankelijk verklaarden van Nederland'', klinkt het met een zweem van nostalgie. (WDB)

-----------
-----------
-----------

Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be