Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 juli 2005, 17:15   #41
Musketo
Banneling

Musketo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stubaf.
De huidige generatie huiskatten is inderdaad niet meer gewend aan het herkennen van gevaren. Een kat is nog steeds een wild dier dat wel gedomesticeerd kan worden maar het wordt tegenwoordig "doodgedomesticeerd" in de zin dat alle eigenschappen verloren gaan. Als je een nieuwe kat wil, haal er je dan een bij een boer op het platteland. De eerste maand van hun leven laat je ze bij de moeder, dan zijn ze klaar om "verhuisd" te worden. In die maand leren ze zichzelf te be- en onderhouden. De eerste weken zullen een aanpassing zijn maar daarna gaat het vanzelf. Ter vergelijking: mijn buur, die een katje wou voor zijn 2 kleine kindjes, kocht er steeds in zo'n dierenwinkel. Nummer elf werd een paar weken terug doodgereden. Ondertussen is mijn plattelandskat hier nog steeds. Hij heeft géén overgewicht, geen humeur, krapt nooit en vraagt alleen een beetje eten 's morgens en 's avonds. Hij slaapt wel binnen (steeds op dezelfde plaats), want s'nachts stikt dat hier van de zwerfkatten die alles op hun weg aanvallen.
Awel, mijn kat kwam ook van bij een boer. Ik had een nest van drie jongen gekregen waarvan er nu dus al twee overreden zijn.

Lompe beesten gewoon.
Musketo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2005, 19:21   #42
Stubaf.
Banneling

Stubaf.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Musketo
Awel, mijn kat kwam ook van bij een boer. Ik had een nest van drie jongen gekregen waarvan er nu dus al twee overreden zijn.

Lompe beesten gewoon.
Dan heb je ze of te vroeg weggehaald of je woont aan een drukke baan met weinig groen in je achtertuin?
Stubaf. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2005, 20:29   #43
instromaniac
Staatssecretaris

Stuur een bericht via MSN naar instromaniac
Standaard

Citaat:
Dan heb je ze of te vroeg weggehaald of je woont aan een drukke baan met weinig groen in je achtertuin?
Hmmm ik weet niet of je theorie echt klopt ivm katten. Onze buren (ook boeren) hebben veel katten en die lopen ook af en toe eens onder een auto. We liggen wel aan een redelijk drukke baan maar er is veel groen in de "achtertuin" (een natuurgebied eigenlijk ).[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by instromaniac on 22-07-2005 at 21:31
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Hmmm ik weet niet of je theorie echt klopt ivm katten. Onze buren (ook boeren) hebben veel katten en die lopen ook af en toe eens onder een auto. We liggen wel aan een redelijk drukke baan maar er is veel groen in de "achtertuin" (een natuurgebied eigenlijk ).[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:
Hmmm ik weet niet je theorie echt klopt ivm katten. Onze buren (ook boeren) hebben veel katten en die lopen ook af en toe eens onder een auto. We liggen wel aan een redelijk drukke baan maar er is veel groen in de "achtertuin" (een natuurgebied eigenlijk ).[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door instromaniac : 22 juli 2005 om 20:31.
instromaniac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2005, 20:54   #44
Stubaf.
Banneling

Stubaf.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door instromaniac
Hmmm ik weet niet of je theorie echt klopt ivm katten. Onze buren (ook boeren) hebben veel katten en die lopen ook af en toe eens onder een auto. We liggen wel aan een redelijk drukke baan maar er is veel groen in de "achtertuin" (een natuurgebied eigenlijk ).
Ik zou niet durven beweren dat het allemaal klopt, maar het is wel de beste manier die ikzelf proefondervindelijk mocht meemaken. Een hoop zal wel afhangen van de intelligentie van het beestje zelf. Dat zal wel de variabele factor zijn.
Stubaf. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2005, 21:35   #45
Musketo
Banneling

Standaard

Citaat:
Noouuu...mijn huis is volledig omringd door bossen en weides, enfin een boerengat. Mijn straat is niet overdreven druk. Hier in de buurt zijn er behoorlijk veel boeren en daar zie ik toch ook geregeld dode katten op de weg liggen.
Oud 22 juli 2005, 22:06   #46
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Eigenlijk frappant dat het meest ontwikkelde wezen van deze aardkloot tevens ook de meest ziekelijke exemplaren onder zich mag tellen...

Bontjassen zouden hier héél hoog getaxeerd moeten worden. 60% of zo, het zou dan zo gedaan zijn met ze te kopen.

Bij zo'n gasten heb ik goesting om ze eens goed te bewerken met een baseballknuppel of zo.
Vlaanderen_onafhankelijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2005, 22:27   #47
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen_onafhankelijk
Bontjassen zouden hier héél hoog getaxeerd moeten worden. 60% of zo, het zou dan zo gedaan zijn met ze te kopen.
zeg nu zelf, waarom gewoon niet afschaffen?
Waarom koopt men bont? Is het nodig om de beesten daarvoor af te slachten?

Anders wordt het als men het bont als bijproduct wint wanneer het dier wordt geschoten omwille van voedsel.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2005, 22:30   #48
Musketo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwart & Geel

Anders wordt het als men het bont als bijproduct wint wanneer het dier wordt geschoten omwille van voedsel.
Oh ja en als voedsel mag het wèl?

Ik zie daar dus echt niet het minste verschil tussen. Dood is dood en daar kan geen enkele scheefgetrokken menselijke moraal wat aan veranderen.
Oud 22 juli 2005, 22:31   #49
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwart & Geel

Tja, waarschijnlijk zal het toch zover niet komen. Ik weet niet of je zoiets zomaar kan verbieden.
Oud 22 juli 2005, 22:33   #50
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:

Ik zie daar dus echt niet het minste verschil tussen. Dood is dood en daar kan geen enkele scheefgetrokken menselijke moraal wat aan veranderen.
Ik heb ooit op NGC een reportage gezien waarbij een antilope gedood werd door een leeuw. Moeten ze dan maar gescheiden gezet worden?

In een slachthuis gaat het er lang niet zo erg aan toe als bij bovenstaande voorbeelden.
Oud 22 juli 2005, 22:37   #51
Ambiorix

Standaard

Citaat:

ja man! tuurlijk is daar een verschil!
Maak even de vergelijking met een jager die opdracht heeft 5 beesten af te schieten, naar het bos gaat, en daar na 5 prooien voor de fun lustig verder doet maar de rest gewoon laat liggen als hij terugkeert.
Met andere woorden: dieren doden doe je niet voor de luxe of de fun, dat doe je om te voorzien in voedsel voor de mens. Je kan dat als moraal opnemen, maar je kan de dieren ook als 'grondstof' beschouwen, en dus puur geo-strategische argumenten bovenhalen die niks met moraal te maken hebben: onze grondstoffen zijn kostbaar en beperkt, spaarzaam zijn is de boodschap!
Oud 22 juli 2005, 22:41   #52
Musketo
Banneling

Standaard

Het gaat dan ook niet over een dieren-dierenrelatie maar mens-dierrelatie eh.
Ik vind: Ofwel verbied je zowel vlees- als bontslachtingen, ofwel stop je met erover te zeuren. Als jullie vlees als basisbehoefte beschouwen is warmte - bont dus - dat ook.
En dan gaat het helemaal niet over de manier waarop ze ter dood gebracht worden. Ik geloof trouwens helemaal niet in de "humane dodingswijzen" die onze slachthuizen zogezegd toepassen. Het eindresultaat is steeds hetzelfde. Dood.

Ik vind dit soort topics dan ook a serious bunch of crap, maar let niet op mij, ik ben slechts een loze dwarsligger.
Oud 22 juli 2005, 22:46   #53
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Het gaat dan ook niet over een dieren-dierenrelatie maar mens-dierrelatie eh.
Ik vind: Ofwel verbied je zowel vlees- als bontslachtingen, ofwel stop je met erover te zeuren. Als jullie vlees als basisbehoefte beschouwen is warmte - bont dus - dat ook.
En dan gaat het helemaal niet over de manier waarop ze ter dood gebracht worden. Ik geloof trouwens helemaal niet in de "humane dodingswijzen" die onze slachthuizen zogezegd toepassen. Het eindresultaat is steeds hetzelfde. Dood.
neen er is nog zoiets als katoen en wol. Maar bont is duur en dus chique natuurlijk.

Trouwens: we zullen jou eens langzaam uiteenrekken of op de pijnbank leggen. Ik denk dat je dan ook liever een kogel in je slaap wenst. Maar het eindresultaat is steeds hetzelfde. Dood.

Citaat:
ik ben slechts een loze dwarsligger.
dat zal ik niet ontkennen. Maar ondertussen zijt ge wel aan't discussieren over deze bunch of crap.
Oud 22 juli 2005, 22:59   #54
Musketo
Banneling

Standaard

Er zijn ook vleesvervangers...
Oud 22 juli 2005, 23:16   #55
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Waar zijn jullie nu over aan het discussieren? Het gaat over het afzien en leiden van dieren. Waarom zijn er mensen die vinden dat het folteren van dieren, want meer is het niet moet kunnen? Indien ze zelf in de rij zouden staan om geveld te worden zullen ze heel wat anders piepen.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2005, 23:16   #56
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Er zijn ook vleesvervangers...
ja, maar vlees is geen overbodige luxe, of een uiting van decadentie. Het is een vast onderdeel van een doorsnee Europees menu.
Oud 22 juli 2005, 23:18   #57
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb ooit op NGC een reportage gezien waarbij een antilope gedood werd door een leeuw. Moeten ze dan maar gescheiden gezet worden?

In een slachthuis gaat het er lang niet zo erg aan toe als bij bovenstaande voorbeelden.
De mens heeft de keuze é slimmeke!! Wij hebben de plicht en de middelen om het humaan te doen, is dat zo moeilijk om te snappen? Om de mens nu gaan te vergelijken met een groep leeuwen, t'is al ver gekomen om onze barbaarsheden proberengoed te praten. [edit]
[size=1]After edit by illwill on 23-07-2005 at 00:24
Reason:

Citaat:

De mens heeft de keuze é slimmeke!! Wij hebben de plicht en de middelen om het humaan te doen, is dat zo moeilijk om te snappen? Om de mens nu gaan te vergelijken met een groep leeuwen, t'is al ver gekomen om onze barbaarsheden proberengoed te praten. [/size]

Citaat:

De mens heeft de keuze é slimmeke!! Wij hebben de plicht en de middelen om het humaan te doen, is dat zo moeilijk om te snappen?[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door illwill : 22 juli 2005 om 23:24.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2005, 10:29   #58
Jolly Roger
Lokaal Raadslid

Jolly Roger's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
want 's nachts stikt dat hier van de zwerfkatten die alles op hun weg aanvallen.
Zijn dat dan zo een soort van terroristen gelijk die kluivers die 'n McDonalds in brand steken omdat ze geen vlees kunnen zien ? ?[edit]
[size=1]After edit by Jolly Roger on 23-07-2005 at 11:33
Reason:

Citaat:
want 's nachts stikt dat hier van de zwerfkatten die alles op hun weg aanvallen.
Zijn dat dan zo een soort van terroristen gelijk die kluivers die 'n McDonalds in brand steken omdat ze geen vlees kunnen zien ? ?[/size]

Citaat:
Zijn dat dan zo een soort van terroristen ?[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Jolly Roger : 23 juli 2005 om 10:33.
Jolly Roger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2005, 10:32   #59
Jolly Roger
Lokaal Raadslid

Jolly Roger's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal
Ik maakte hier nu (in mijn hoofd weliswaar) de link met de GAIA-video van enkele jaren geleden waarbij de toestand in Brusselse slachthuizen werd aangekaard,
Welnu, dat was COMPLETE BULLSHIT.
Ik WEET uit eigen ervaring hoe het er in die slachthuizen aan toegaat en wat op die video verscheen was in die mate gemonteerd en uit context gerukt dat het aan het misdadige grensde.
Deheer Michel Vandenbosche heeft zich daar eens te meer van zijn demagogische kant laten zien met de gepaste reacties van veehandelaars tot gevolg.
Ik zou ongetwijfeld evenzeer een video kunnen maken van Belgische gevangenissen waaruit dan moet blijken dat daar beulen rondlopen en dat er op grote schaal gemarteld wordt. Dat is dus niet zo he.
Laat Gaia voor wat het is. Er zijn veehandelaars veroordeeld aan de hand van de beelden. Da's gene bullshit, weet je.
Rechters zijn ook niet stoem. 8)
Oud 23 juli 2005, 12:03   #60
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill
De mens heeft de keuze é slimmeke!! Wij hebben de plicht en de middelen om het humaan te doen, is dat zo moeilijk om te snappen? Om de mens nu gaan te vergelijken met een groep leeuwen, t'is al ver gekomen om onze barbaarsheden proberengoed te praten.
Ik haalde dat voorbeeld alleen maar aan dat het gaat om survival of the strongest. Een leeuw doode die antilope om te eten en te overleven, wij doden varkens en runderen om te eten.

Ik zou nog altijd liever direct dood zijn door een slag op mijn slaap dan eerst op de grond gesmakt te worden, vervolgens mijn voeten afgesneden te worden en dan levend gevild en als toetje nog op één hoop samen met andere gevilde soortgenoten gesmeten te worden.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be