![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik heb nog niet gekeken, maar ik durf te wedden dat thePiano "vergeten" is om te vermelden dat er ook dinaso's in het verzet gingen.
![]() |
#42 | |||||
|
![]() Citaat:
Bron: http://www.verzet.org/content/view/357/36/1/6/[edit] [size=1]Edit:[/size]
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is." (Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008) Laatst gewijzigd door thePiano : 5 augustus 2005 om 19:50. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik wens de mogelijkheid voor de burgers om wanneer zij het nodig achten via bindend referendum wetgevend werk te verrichten of wetten terug te schroeven. Een van die debiele wetten, waar meer dan 80% tegen is, is b.v. de idiote negationismewet waar jij een hevige fan van bent. Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#46 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Censuur is steeds je dada geweest. Een erfenis uit je bruin-flamingantische periode?
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#48 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik maak overigens een onderscheid tussen mensen die een mening hebben maar die voor zich houden en mensen die ten koste van alles willen dat hun mening als absolute waarheid wordt aanzien (zoals Verbeke doet). Van mij mag iedereen zeggen wat hij/zij wil, maar met het nodige respect voor andere in het achterhoofd. Ik ben niet degene die beslist heeft dat negationisme een strafbaar feit is. Het is echter strafbaar gesteld en dus vind ik het niet meer dan normaal dat Verbeke de gevolgen draagt van zijn uitingen.
![]() |
![]() |
#52 | |
|
![]() Citaat:
Waarom zouden alleen nabestaanden van WOII slachtoffers zich gekwetst voelen als éen of andere pippo dat ontkent en niet de nabestaanden van zovele andere gruwelen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gruweldaden ontkennen is het ergste wat een mens kan doen.[edit] [size=1]Edit:[/size]
http://kim-roovers.skynetblogs.be/ Laatst gewijzigd door Kim : 6 augustus 2005 om 16:54. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar als geestelijk kwetsen een kriterium is om tot censuur over te gaan, dan zijn we nog niet aan de nieuwe patatten. =>Ik voel me gekwetst door Geert Hostes schampere smeerlapperijen, en de majesteitsschennis die hij in zijn conferences tentoonspreidt. Hoste de doos in? =>Zijn Rwandezen minder kwetsbaar? Hun genocide mag je nochtans volgens de wet zonder enig probleem minimaliseren. Citaat:
Moet een gek dan belet worden om zijn zever af te brieven? Trouwens, hoe weet jij dat in die negationistische boeken de holocaust ontkend wordt? Van horen zeggen? Of verboden boeken gelezen? Citaat:
Is 'onrespectueuze taal' een reden om in de doos te draaien? Citaat:
Wie wel? De politieke elite. Die beslist voor ons wat historisch waar is. Zijn dat allemaal geschiedenis-kenners? Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | ||||||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() 2. Nogmaals, een Belgicistische opinie valt in de verste verte niet te vergelijken met negationisme. Appelen vallen ook niet met peren te vergelijken. Ik blijf erbij: negationisme is niet zomaar strafbaar gesteld.[edit] [size=1]Edit:[/size]
http://kim-roovers.skynetblogs.be/ Laatst gewijzigd door Kim : 7 augustus 2005 om 09:01. |
||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |||||
|
![]() Citaat:
[size=1]Edit:[/size]
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is." (Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008) Laatst gewijzigd door thePiano : 7 augustus 2005 om 11:10. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als kwetsen een kriterium is om te censureren, dan moet Geert Hoste de doos in. Verder even opmerken: Je gaat niet in op de 'kwetsbaarheid van Rwandezen. Diens genocide mag wel zonder mogelijke repressieve gevolgen genegeerd of geminimaliseerd worden. Stoort die selectiiteit u dan niet? Of hang jij nog de racistische theorieën uit je twijfelachtige verleden aan dat zwarten geen mensen zijn?
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=Kim]Iedereen weet dat negationisme onlosmakelijk verbonden is met de ontkenning van de holocaust. [/quote^]
'Iedereen weet' is geen argument. Het is een foefje om zonder argumenten iets te verkopen. Jij hebt niet het recht om in naam van 'iedereen' te spreken. Hoe weet jij trouwens dat in de negationistische boeken de holocaust ontkend wordt? Zelf gelezen?
![]() |
![]() |
#59 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | ||