![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1/4=25% Significant verschil zou ik zo zeggen.
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
32% van de moslims in Engeland geeft de keuze aan de westerse samenleving decadent te vinden en te moeten meewerken aan de ondergang ervan, weliswaar kiest slechts 1% ervoor om dit op een gewelddadige manier te doen, terwijl 31% onze manier van leven op een "vreedzame" manier de nek wil omwringen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2) Het spijt me zeer, maar ik kan dit echt langs geen kanten zo interpreteren. Ja, ik zie iemand die zegt dat, als de troepen nie weggaan uit Irak, die terroristen wellicht zullen voortdoen. Ik heb vandaag iemand - een blanke, atheistische man - net hetzelfde horen zeggen als die moslim daar. Nochtans speelt die blanke man van me niet onder één hoedje met terroristen. Ik zeg niet dat het niet k�*n, wat jij zegt, ik zeg alleen dat ik het er niet kan uit afleiden. Jij doet dat wel. Je zou het perfect kunnen vergelijken met een man die nog nooit iemand verkracht heeft die zegt: 'tot zolang vrouwen er zo wulps blijven uitzien, gaan er altijd mannen zijn die vrouwen verkrachten'. Ik denk niet dat de brave man door dit te zeggen onder één hoedje speelt met verkrachters. Wat denk jij?
![]() |
![]() |
#44 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Wat had ik dan moeten zeggen? "De leidinggevende figuren van de moslims in Groot-Britannië, die mogelijk gematigd, maar misschien ook wel extremistisch zijn"? Die moslimleiders in Engeland horen bovendien hun smoel te houden. Als het echt religieuze leiders zijn moeten ze zich niet met politiek te bemoeien. Ze zouden er beter voor zorgen dat de daders van de aanslagen gevat worden. Het feit dat zogezegd religieuze leiders direct verbanden gaan leggen spreekt boekdelen. Hierdoor sporen ze de moslims in Engeland nog meer aan om zich van de staat te vervreemden, want Tony Blair beweerde dan weer dat er geen verband was. Die smerige luizige baardventen spelen dus perverse politieke spelletjes. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Partijlid
|
![]() In deze enquette wordt er geen rekening gehouden met omgevings factoren.
VB een kiespeiling voor de verkiezingen geeft een heel andere waarde dan de verkiezingen zelf, zie de uitslagen van het Vlaams Belang. Ik denk (kan dat niet bewijzen) dat er veel meer dan 30% moslims zijn die onze westerse waarden verwerpen. Moest men durven meer directe vragen te stellen in de aard van "Hoe staat u tegenover de invoering van de sharia? Gelooft u letterlijk wat in de Koran staat? enz. Men ver boven de 50% zou uitkomen. Ik wacht nog op de eerste (westerse) moslim gemeenschap die daders (vermoedelijke of echte) uitlevert aan het gerecht, die de politie inlicht over gevaarlijke imans, extremistische groepen enz. Met de mond beleid men natuurlijk een heel ander geloof maar we hebben zelf kunnen vaststellen wat woorden in de mond van Arafat en andere arabische leiders waard zijn. Vandaag beloven en morgen iets heel anders doen. Lang heb ik gedacht dat Arabieren pathalogische leugenaars waren maar het zal wel niet aan hun afkomst liggen maar aan hun geloof. Voor mij staat het als een paal boven water dat er geen gematigde moslims zijn, of men is moslim of men is een afvallige, maar moslim en gematigd dat kan niet |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |||||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Pak dat dit in België zo ook is. 31 procent van ongeveer 3 procent van onze bevolking (de allochtonen) is ongeveer 1 procent van de bevolking. akkoord? Citaat:
Citaat:
Misschien tien man? , Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
ze nu ondergrondse munitiedepots gaan aanleggen???? Stop toch die bezeten nonsens. Een kleine minuscule groep kan de boel niet bedreigen en doet dat ook niet... |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
België = Gewest Vlaanderen + Gewest Wallonië + Gewest Brussel. De helft van alle moslims in België woont in het Gewest Brussel. Het Gewest Brussel telt ongeveer 1.000.000 inwoners meer dan 20% van de inwoners van het Gewest Brussel zijn moslims. En deze zorgen vandaag voor meer dan de helft van alle geboorten in het Gewest Brussel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En wat is er verkeerd met dat laatste? Ik ben geen moslim, maar behoor er wel toe met mijn eigen gepousseerde variant van tegencultuur. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
't Is duidelijk niet van de Vlamingen dat Brussel het moet hebben. En voor wat mij betreft: omgekeerd ook niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Banneling
|
![]() ericfieremans:
Ik merk héél weinig sleutelposities ingenomen door die 1 procent. Misschien tien man? ________ Moslims in België: o,3 % (krant van gister). Sleutelposities: 0 (volgens mijn indruk van vandaag). |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Er zijn in België nu zo'n 425.000 moslims. Da's dus meer dan 4%. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
|
![]() Inderdaad, dan valt er tenminste wat te beleven.
Zelfs diegenen die over de decadentie klagen halen hun "plezier" eruit... |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |||||||||
|
![]() Citaat:
Er zijn honderden strekkingen in het islamitisch geloof, in het Katholieke Vlaanderen kent men één godsdienst als belangrijkste die een duidelijke, uniforme rechtspraak heeft: het kerkelijke recht, die één paus heeft en één organisatie. Men dient deze plaatselijke godsdienst niet te verwarren met de islam die men beter zou vergelijken met de verschillende protestantse kerken. De 4 procent die u aanhaalt is dus niet juist. Ik ken geen wetenschappelijk verantwoorde telling van de godsdiensten in Belgie, ik weet dat de KUL vroeger onderzoek deed (prof Dobbelaere naar ik mij herinner) rond het aantal katholieken in België die practizerend zijn en daarmee zijn gestopt toen dit onder de vijf procent was gedaald. Hoeveel practiserende islamieten er zijn, en tot welke strekking zij in de Islam behoren is mijn onbekend. Ik zou mij dus niet al te gauw wagen aan al te grote cijfers, 0.5 procent volgens dat krantenbericht is in elk geval niet onwaarschijnlijk. De koning boudewijnstichting voegt bij het 4 procent cijfer een waarschuwing: Deze cijfers mogen niet letterlijk genomen worden gezien ze het resultaat zijn van een problematische zoniet twijfelachtige methodologische constructie. In tegenstelling tot het Verenigd Koninkrijk, waar men recent gestart is met de registratie van religie op basis van zelfidentificatie, stelt de inventarisatie van het religieuze behoren en van etnische afkomst bij ons een groot probleem. Bij gebrek aan betrouwbare statistische meetinstrumenten wordt het aantal moslims in België afgeleid van de nationaliteit van het land van herkomst. Dit roept een aantal vragen op: wat met het aantal bekeerlingen van Belgische afkomst of met de als Belg geboren moslims met niet-Belgische of genaturaliseerde ouders? Deze manier van tellen leidt tot de essentialisering van de relatie van individuen tot religie. Alsof het religieuze behoren van mensen afkomstig uit islamitische landen een vanzelfsprekendheid zou zijn. In tegenstelling tot wat deze simplificatie doet uitschijnen, zijn het behoren tot en de referenties naar islam zeer divers en uiten ze zich op verschillende manieren: de teleologisch-spirituele dimensie (waarbij het geloof de incarnatie is van eenlevensfilosofie en de zin van het leven definieert vertrekkende van een relativering van het aardse leven), de ethisch-normatieve dimensie (betreffende de gedragsregels en rituelen), de culturele dimensie (over de esthetische aspecten van de religieuze rituelen en tekens), de beschavingsdimensie (die voorgaande elementen inschrijft in een pluriseculaire dynamische geschiedenis), en de politieke dimensie (waarbij islam gebruikt wordt als een basis waaruit zich socio-politieke krachten ontwikkelen). De verschillende verwijzingen naar islam bevinden zich dus tussen de polen van dit brede spectrum. Bovendien lijkt alles erop te wijzen dat het individualiseringsproces binnen deze gemeenschappen fenomenen als hybridisatie, afstandname van de orthodoxie en religieus syncretisme of zelfs apostasie, met zich meebrengt.[edit] [size=1]Edit:[/size]
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door ericferemans : 6 augustus 2005 om 12:17. |
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
|
![]() Citaat:
ongelofelijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |||||||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Jongens jongens jongens... Waar blijven die atoombommen?[edit] [size=1]Edit:[/size]
Ik vind dat Anatolië tot de EU mag toetreden zodra de Turkse bezetter zich heeft teruggetrokken tot achter de Kaukasus. Laatst gewijzigd door Wreker : 6 augustus 2005 om 12:35. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |