![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je hebt ongelooflijk gelijk. Al die leiders in de jeugdbeweging zijn jongeren die belangeloos hun vrije tijd opgeven om zich in te zetten voor de jongere jeugd. In plaats er tenminste enig respect voor te hebben, worden ze, zoals hier, meestal nog eens goed afgezeikt ook. ![]()
![]() |
![]() |
#46 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ieder jeugdhuis heeft te kampen met drugs. Het is meestal zo moeilijk niet om het gebruik zelf buiten het jeugdhuis te houden, maar het is onmogelijk om te verhinderen dat mensen die naar je jeugdhuis komen, op een andere plek hun jointje smoren. Maar ik veronderstel dat u vind dat Krizis ook daarvoor verantwoordelijk is? Kijk, 'riksken', overal waar uw kinderen komen zal drugs te vinden zijn. Je kunt het hen aandoen en hen opsluiten in hun kamertje. Maar dan zul je ook voor thuisonderwijs moeten zorgen, want ook d�*�*r kunnen ze in contact komen met drugs, en ja, ook na school wordt wel eens een jointje gerookt. Het lijkt me dus best dat ge uw kinderen niet levenslang opsluit, maar ze leert hoe er mee om te gaan, en genoeg ruimte te bieden om er open en relaxed over te praten. Maar dat laatste zal wel een probleem zijn, als ik zie hoe je hier al reageert. Als je kinderen drugs gebruiken, zul je met zo'n houding wellicht de laatste zijn die het te weten komt.
![]() |
![]() |
#48 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Dat volwassenen zichzelf naar een andere planeet smoren, snuiven of spuiten kan mij geen reet schelen, maar als ik soms gastjes van 15-16 jaar bezig zie zou ik toch graag de smeerlap kennen die hen dat spul aan de hand gedaan heeft.
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik vroeger al eens een zakske wiet kocht (wat mss 2 keer gebeurd is, en dan heb ik er meestal nog nie zelf van gerookt ook denk ik want dat smoren is toch niks voor mij), dan was het van een vriend die thuis een plantje had.
![]() |
![]() |
#50 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Cannabisgebruik, da's nie één of andere volwassen dealer die aan de schoolpoort wiet staat uit te delen. Da's vriendjes hebben die blijkbaar ook eens wiet gaan uitproberen, en ook eens meedoen. Denk jij dat je zoon/dochter staat te springen om thuis te komen met: "mijn beste vriend heeft me een joint doorgegeven", als hij weet dat je ervoor gaat proberen zorgen dat die vriend opgesloten raakt? Want ik ben als jongere nooit in contact gekomen met een volwassene die me cannabis aanboodt, en als ik kijk naar 'ons klein mannen' van 't jeugdhuis en naar de andere jongeren die ik ken, dan merk ik dat er nog niet veel veranderd is. En ik pleit helemaal niet voor de omgekeerde wereld. Ik zeg net dat het belangrijk is hen te leren omgaan met drugs, en net NIET dat je je kinderen moet opsluiten. Het opsluiten van drugdealers is immers géén taak van de ouder, maar van het gerecht. Je taak als ouder is je kinderen opvoeden. Ik veronderstel dat je ook tegen je dochter zegt dat ze best niet met vreemde mannen meegaat en ook best een beetje uitkijkt om in steegjes en parken te lopen 's nachts. Vind je dit ook de omgekeerde wereld? Mij lijkt het niet meer dan normaal dat je je kinderen wat behoed voor de gevaren in deze maatschappij. Dit impliceert niet dat je vind dat verkrachters vrij mogen rondlopen, niet? Of wel?
![]() |
![]() |
#52 |
|
![]() yups. ik ben als tiener met heel wat ouderen omgegaan die jointjes rookten in mijn bijzijn. ze wisten echter dat ik dat niet deed, en nooit hebben ze me een joint aangeboden. leeftijdsgenoten deden dat wel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Parlementslid
|
![]() Zal wel te maken hebben met perceptie. Eens zelf kinderen piepen de meeste wel anders.
![]() |
![]() |
#54 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Breydel : 26 juli 2005 om 01:35. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() De meeste ouders zijn op de hoogte ja, dat ze een jointje roken, toch zeker van de 18-jarigen en ouder, de rest heb ik neit zo'n contact mee, die nemen het vrij goed op en we hebben al meermaals sprekers laten komen van het VAD en CAD, zo heeft de gemeente hetzelfde ook la ooit georganiseerd voor de ouders ... en uhm, mij persoonlijk de longen uit het lijf rukken, LOL, grapjas. Als uw kinderen op hun vader lijken laten we ze toch neit binnen ![]()
![]() |
![]() |
#58 | |||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
[size=1]Edit:[/size]
Legalise & advertise ! Laatst gewijzigd door krizis : 26 juli 2005 om 10:33. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Allemaal heel mooi en het lijkt zelfs opvoedkundig! (blijven oefenen zou ik zeggen) Mijn ouders hebben me altijd gezegd: "blijf er van af of je zal wat meemaken" zowel van sigaretten als wiet,.. En ik ben mijn ouders daar nog steeds heel dankbaar voor. Ik heb zelf een buurjongen gehad die begon met wiet, uiteindelijk in geldproblemen kwam, last met de politie kreeg, stoned aan ons deur staan bellen omdat hij dacht dat hij bij ons woonde, hij begon zich af te reageren op zijn vader, stal een bak bier en een fiets bij ons,zijn ouders waren er kapot van en wisten geen raad meer, en dus werd hij maar richting Mol gestuurd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |