Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 juli 2005, 22:10   #41
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door krizis
Natuurlijk, cannabis is overal, het is danook poepsimpel te verkrijgen, goedkoper dan een pint en minder schadelijk, het is dan ook een soft-drug in tegenstelling tot alcohol, een hard-drug.

Haal een paar zaadjes voor een paar € in en growshop, je plant een zaadje in een pot rond midden mei, geef het wat water laat het groeien en bloeien, enkel water toevoegen en zo tegen eind september knip je de toppen, laat ze drogen en roken die handel, lekkere bio-wiet ...

tuurlijk meer en meer mensen smoren wiet, het aantal cannabis-gebruikers in EUropa stijgt al jaren ... dit komt ook door de stijgende kwaliteit van de strains en de verschillende merken van verschillende zaadbenken met elk hun smaak (te vergelijken met verschillende soorten zijn)

maar dat cannabis in jeugdverenigingen voorkomt lijkt me wel raar, doorgaans is men nog redleijk conservatief daar, vooral bij de Chiro, Scouts, etc. maar als je naar Jeugdhuizen kijkt, ja da's iets anders, binnen mag dan wel neit gesmoord worden, maar het gebeurt zeker in elk jeugdhuis, ze gaan gewoon even buiten ene rollen en roken en komen terug binnen voor ne cola .. effe chillen, ene Risk spelen of dammen, da's de normaalste zaak ...

Ik ben voorzitter van de kern van het jeugdhuis van mijn dorp trouwens.

Waar heb je de informatie van dat er meer en maar cannabis zou gebruikt worden bij heugdverenigingen? Of heb je dat uit je duim gezogen? Is er een artikel over ergens?
Die jeugd mag fier zijn...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2005, 00:28   #42
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE
Die jeugd mag fier zijn...
in uwen tijd was het allemaal veel beter eh chipie
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2005, 00:30   #43
ingenious

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Percalion
Tiens, nog niets van gemerkt hoor.

Onze jeugdbeweging hanteert een zeer streng anti-drugbeleid. En wij zijn niet de enige.

Het moet godverdomme maar eens gedaan zijn met dat eeuwige gezeik op de jeugd.

De jongeren die zich belangeloos inzetten óók nog een beetje lopen afzeiken, dat is echt wel trop.
er zijn ook mensen die dat appreciëren hoor.
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2005, 00:36   #44
Riksken
Parlementslid

Riksken's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door krizis
Natuurlijk, cannabis is overal, het is danook poepsimpel te verkrijgen, goedkoper dan een pint en minder schadelijk, het is dan ook een soft-drug in tegenstelling tot alcohol, een hard-drug.

Haal een paar zaadjes voor een paar € in en growshop, je plant een zaadje in een pot rond midden mei, geef het wat water laat het groeien en bloeien, enkel water toevoegen en zo tegen eind september knip je de toppen, laat ze drogen en roken die handel, lekkere bio-wiet ...

tuurlijk meer en meer mensen smoren wiet, het aantal cannabis-gebruikers in EUropa stijgt al jaren ... dit komt ook door de stijgende kwaliteit van de strains en de verschillende merken van verschillende zaadbenken met elk hun smaak (te vergelijken met verschillende soorten zijn)

maar dat cannabis in jeugdverenigingen voorkomt lijkt me wel raar, doorgaans is men nog redleijk conservatief daar, vooral bij de Chiro, Scouts, etc. maar als je naar Jeugdhuizen kijkt, ja da's iets anders, binnen mag dan wel neit gesmoord worden, maar het gebeurt zeker in elk jeugdhuis, ze gaan gewoon even buiten ene rollen en roken en komen terug binnen voor ne cola .. effe chillen, ene Risk spelen of dammen, da's de normaalste zaak ...

Ik ben voorzitter van de kern van het jeugdhuis van mijn dorp trouwens.

Waar heb je de informatie van dat er meer en maar cannabis zou gebruikt worden bij heugdverenigingen? Of heb je dat uit je duim gezogen? Is er een artikel over ergens?
Mijn 2 zoons bereiken stilaan de leeftijd dat ze met die prullen geconfronteert worden. De eerste volwassene die hen iets aanbied of het zelfs maar promoot ga ik persoonlijk de longen uit het lijf rukken. Hopelijk komen ze nooit op het idee om in "Uw" jeugdhuis iets te komen drinken. Zijn de ouders van uw bezoekers trouwens op de hoogte van uw praktijken?
Oud 26 juli 2005, 00:38   #45
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Onze jeugdbeweging hanteert een zeer streng anti-drugbeleid. En wij zijn niet de enige.

De jongeren die zich belangeloos inzetten óók nog een beetje lopen afzeiken, dat is echt wel trop.
*applaus*

Je hebt ongelooflijk gelijk.

Al die leiders in de jeugdbeweging zijn jongeren die belangeloos hun vrije tijd opgeven om zich in te zetten voor de jongere jeugd.
In plaats er tenminste enig respect voor te hebben, worden ze, zoals hier, meestal nog eens goed afgezeikt ook.
Oud 26 juli 2005, 00:39   #46
ingenious

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Riksken
Mijn 2 zoons bereiken stilaan de leeftijd dat ze met die prullen geconfronteert worden. De eerste volwassene die hen iets aanbied of het zelfs maar promoot ga ik persoonlijk de longen uit het lijf rukken. Hopelijk komen ze nooit op het idee om in "Uw" jeugdhuis iets te komen drinken. Zijn de ouders van uw bezoekers trouwens op de hoogte van uw praktijken?
je had ook je kinderen zo kunnen opvoeden dat ze uit zichzelf weten hoe ze verstandig met drugs moeten omspringen.
Oud 26 juli 2005, 00:48   #47
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Van welke praktijken?

Ieder jeugdhuis heeft te kampen met drugs.
Het is meestal zo moeilijk niet om het gebruik zelf buiten het jeugdhuis te houden, maar het is onmogelijk om te verhinderen dat mensen die naar je jeugdhuis komen, op een andere plek hun jointje smoren.
Maar ik veronderstel dat u vind dat Krizis ook daarvoor verantwoordelijk is?

Kijk, 'riksken', overal waar uw kinderen komen zal drugs te vinden zijn. Je kunt het hen aandoen en hen opsluiten in hun kamertje. Maar dan zul je ook voor thuisonderwijs moeten zorgen, want ook d�*�*r kunnen ze in contact komen met drugs, en ja, ook na school wordt wel eens een jointje gerookt.
Het lijkt me dus best dat ge uw kinderen niet levenslang opsluit, maar ze leert hoe er mee om te gaan, en genoeg ruimte te bieden om er open en relaxed over te praten.
Maar dat laatste zal wel een probleem zijn, als ik zie hoe je hier al reageert.

Als je kinderen drugs gebruiken, zul je met zo'n houding wellicht de laatste zijn die het te weten komt.
Oud 26 juli 2005, 00:52   #48
Riksken
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious
je had ook je kinderen zo kunnen opvoeden dat ze uit zichzelf weten hoe ze verstandig met drugs moeten omspringen.
Geloof me, dat weten ze. Maar ik ben ook nuchter genoeg om te beseffen dat jongeren zeer beinvloedbaar zijn door de omgeving waar ze in vertoeven. Volwassen die het iets minder nauw nemen weten dat ook en kunnen daar misbruik van maken.
Dat volwassenen zichzelf naar een andere planeet smoren, snuiven of spuiten kan mij geen reet schelen, maar als ik soms gastjes van 15-16 jaar bezig zie zou ik toch graag de smeerlap kennen die hen dat spul aan de hand gedaan heeft.
Oud 26 juli 2005, 01:01   #49
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Geloof me, dat weten ze. Maar ik ben ook nuchter genoeg om te beseffen dat jongeren zeer beinvloedbaar zijn door de omgeving waar ze in vertoeven. Volwassen die het iets minder nauw nemen weten dat ook en kunnen daar misbruik van maken.
Dat volwassenen zichzelf naar een andere planeet smoren, snuiven of spuiten kan mij geen reet schelen, maar als ik soms gastjes van 15-16 jaar bezig zie zou ik toch graag de smeerlap kennen die hen dat spul aan de hand gedaan heeft.
Euh, meestal gewoon van andere 15-16 jarigen.
Als ik vroeger al eens een zakske wiet kocht (wat mss 2 keer gebeurd is, en dan heb ik er meestal nog nie zelf van gerookt ook denk ik want dat smoren is toch niks voor mij), dan was het van een vriend die thuis een plantje had.
Oud 26 juli 2005, 01:04   #50
Riksken
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk
Van welke praktijken?

Ieder jeugdhuis heeft te kampen met drugs.
Het is meestal zo moeilijk niet om het gebruik zelf buiten het jeugdhuis te houden, maar het is onmogelijk om te verhinderen dat mensen die naar je jeugdhuis komen, op een andere plek hun jointje smoren.
Maar ik veronderstel dat u vind dat Krizis ook daarvoor verantwoordelijk is?

Kijk, 'riksken', overal waar uw kinderen komen zal drugs te vinden zijn. Je kunt het hen aandoen en hen opsluiten in hun kamertje. Maar dan zul je ook voor thuisonderwijs moeten zorgen, want ook d�*�*r kunnen ze in contact komen met drugs, en ja, ook na school wordt wel eens een jointje gerookt.
Het lijkt me dus best dat ge uw kinderen niet levenslang opsluit, maar ze leert hoe er mee om te gaan, en genoeg ruimte te bieden om er open en relaxed over te praten.
Maar dat laatste zal wel een probleem zijn, als ik zie hoe je hier al reageert.

Als je kinderen drugs gebruiken, zul je met zo'n houding wellicht de laatste zijn die het te weten komt.
Natuurlijk, kan je geen ongelijk geven. En ze zijn er al mee geconfronteed geweest aan de schoolpoort. Maar ze komen het me wel vertellen. En het is niet omdat je als ouder tegenover drugs staat dat je er met je kinderen niet kan over praten. Dus waarom kinderen thuis opsluiten. Zij die het verdelen moeten opgesloten worden. U pleit hier voor de omgekeerde wereld.
Oud 26 juli 2005, 01:16   #51
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Natuurlijk, kan je geen ongelijk geven. En ze zijn er al mee geconfronteed geweest aan de schoolpoort. Maar ze komen het me wel vertellen. En het is niet omdat je als ouder tegenover drugs staat dat je er met je kinderen niet kan over praten. Dus waarom kinderen thuis opsluiten. Zij die het verdelen moeten opgesloten worden. U pleit hier voor de omgekeerde wereld.
Weet jij wel hoe wereldvreemd je hier klinkt?

Cannabisgebruik, da's nie één of andere volwassen dealer die aan de schoolpoort wiet staat uit te delen. Da's vriendjes hebben die blijkbaar ook eens wiet gaan uitproberen, en ook eens meedoen.
Denk jij dat je zoon/dochter staat te springen om thuis te komen met: "mijn beste vriend heeft me een joint doorgegeven", als hij weet dat je ervoor gaat proberen zorgen dat die vriend opgesloten raakt?
Want ik ben als jongere nooit in contact gekomen met een volwassene die me cannabis aanboodt, en als ik kijk naar 'ons klein mannen' van 't jeugdhuis en naar de andere jongeren die ik ken, dan merk ik dat er nog niet veel veranderd is.

En ik pleit helemaal niet voor de omgekeerde wereld.
Ik zeg net dat het belangrijk is hen te leren omgaan met drugs, en net NIET dat je je kinderen moet opsluiten.
Het opsluiten van drugdealers is immers géén taak van de ouder, maar van het gerecht. Je taak als ouder is je kinderen opvoeden.

Ik veronderstel dat je ook tegen je dochter zegt dat ze best niet met vreemde mannen meegaat en ook best een beetje uitkijkt om in steegjes en parken te lopen 's nachts. Vind je dit ook de omgekeerde wereld? Mij lijkt het niet meer dan normaal dat je je kinderen wat behoed voor de gevaren in deze maatschappij. Dit impliceert niet dat je vind dat verkrachters vrij mogen rondlopen, niet? Of wel?
Oud 26 juli 2005, 01:26   #52
ingenious

Standaard

yups. ik ben als tiener met heel wat ouderen omgegaan die jointjes rookten in mijn bijzijn. ze wisten echter dat ik dat niet deed, en nooit hebben ze me een joint aangeboden. leeftijdsgenoten deden dat wel.
Oud 26 juli 2005, 01:30   #53
Riksken
Parlementslid

Standaard

Zal wel te maken hebben met perceptie. Eens zelf kinderen piepen de meeste wel anders.
Oud 26 juli 2005, 01:34   #54
Breydel
Banneling

Breydel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje

War voor een idioot ben jij nu !
Linkse ratten zijn gewoon idioten. De linkse ideologie is gebaseerd op het instandhouden van onnatuurlijke principes als gelijkheid der mensen.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Breydel on 26-07-2005 at 02:35
Reason:
--------------------------------

Citaat:

Linkse ratten zijn gewoon idioten. De linkse ideologie is gebaseerd op het instandhouden van onnatuurlijke principes als gelijkheid der mensen.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:

Linkse ratten zijn bijna altijd idioten. Daarom zijn ze ook links vanwege hun domheid en hun slaafs kuddegevoel.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Breydel : 26 juli 2005 om 01:35.
Breydel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2005, 01:35   #55
ingenious

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Breydel
Linkse ratten zijn gewoon idioten. De linkse ideologie is gebaseerd op het instandhouden van onnatuurlijke principes als gelijkheid der mensen.
geertje is liberaal. is dat niet even erg?
Oud 26 juli 2005, 07:59   #56
Geertje

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:

Ik heb het gewoon geconstateerd. Ik zeg ook niet dat het algemeen is. Maar het verzwijgen is nog dommer.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2005, 10:24   #57
krizis
Gouverneur

krizis's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
LOL, ik kom die mannen dat niet aanbieden hè ze gaan zelf naar de coffeeshop, er zijn dagelijks 10 busritten van aan't station die ze tot de voordeur van de eerste coffeeshop brengt in Nederlands (20 minuten), trouwens, het zijn MIJN praktijken niet, wij zijn niet verantwoordelijk wat buiten het jeugdhuis gebeurt en ikzelf smoor niet in het bijzijn van minderjarigen. Niemand bied die mannen dat aan, heb ikzelf of anderen dat ik weet ook nooit gedaan ... het is "mijn" jeugdhuis niet, het is dat van onze gemeente en is gesubsidieerd, ik ben enkel voorzitter van de kern en moet dus vergaderingen leiden en ben eindverantwoordelijke bij de verschillende activiteiten die er maandelijks zijn ...
De meeste ouders zijn op de hoogte ja, dat ze een jointje roken, toch zeker van de 18-jarigen en ouder, de rest heb ik neit zo'n contact mee, die nemen het vrij goed op en we hebben al meermaals sprekers laten komen van het VAD en CAD, zo heeft de gemeente hetzelfde ook la ooit georganiseerd voor de ouders ... en uhm, mij persoonlijk de longen uit het lijf rukken, LOL, grapjas. Als uw kinderen op hun vader lijken laten we ze toch neit binnen
Oud 26 juli 2005, 10:28   #58
krizis
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Zoals ik al zei, ze halen hun wiet of hash zelf in de een coffeeshop een paar dorpen verder ... dat wordt neit door iemand verkocht ofzo ... als je't hebt over snuiven en spuiten, daar zijn we zeer duidelijk in, als dat wordt opgemerkt, een persoon zo onder invloed wordt ie vriendelijk verzocht naar buiten te gaan, hard-drug gebruik (buiten alcohol) wordt niet getolereerd en dat weet ook iedereen, niemand gebruikt die dingen ook ... we hebben dat nog nooit aan de hand gehad ...[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by krizis on 26-07-2005 at 11:33
Reason:

Citaat:
Zoals ik al zei, ze halen hun wiet of hash zelf in de een coffeeshop een paar dorpen verder ... dat wordt neit door iemand verkocht ofzo ... als je't hebt over snuiven en spuiten, daar zijn we zeer duidelijk in, als dat wordt opgemerkt, een persoon zo onder invloed wordt ie vriendelijk verzocht naar buiten te gaan, hard-drug gebruik (buiten alcohol) wordt niet getolereerd en dat weet ook iedereen, niemand gebruikt die dingen ook ... we hebben dat nog nooit aan de hand gehad ...[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:
Zoals ik al zei, ze halen hun wiet of hash zelf in de een coffeeshop een paar dorpen verder ... dat wordt neit door iemand verkocht ofzo ... als je't hebt over snuiven en spuiten, daar zijn we zeer duidelijk in, als dat wordt opgemerkt een peson zo onder invloed wordt ie vriendelijk verzocht naar buiten te gaan, hard-drug gebruik (buiten alcohol) wordt niet getolereerd en dat weet ook iedereen, niemand gebruikt die dingen ook ... we hebben dat nog nooit aan de hand gehad ...[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door krizis : 26 juli 2005 om 10:33.
krizis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2005, 12:56   #59
gorik
Burger

gorik's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar gorik
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk
Weet jij wel hoe wereldvreemd je hier klinkt?

Cannabisgebruik, da's nie één of andere volwassen dealer die aan de schoolpoort wiet staat uit te delen. Da's vriendjes hebben die blijkbaar ook eens wiet gaan uitproberen, en ook eens meedoen.
Denk jij dat je zoon/dochter staat te springen om thuis te komen met: "mijn beste vriend heeft me een joint doorgegeven", als hij weet dat je ervoor gaat proberen zorgen dat die vriend opgesloten raakt?
Want ik ben als jongere nooit in contact gekomen met een volwassene die me cannabis aanboodt, en als ik kijk naar 'ons klein mannen' van 't jeugdhuis en naar de andere jongeren die ik ken, dan merk ik dat er nog niet veel veranderd is.

En ik pleit helemaal niet voor de omgekeerde wereld.
Ik zeg net dat het belangrijk is hen te leren omgaan met drugs, en net NIET dat je je kinderen moet opsluiten.
Het opsluiten van drugdealers is immers géén taak van de ouder, maar van het gerecht. Je taak als ouder is je kinderen opvoeden.

Ik veronderstel dat je ook tegen je dochter zegt dat ze best niet met vreemde mannen meegaat en ook best een beetje uitkijkt om in steegjes en parken te lopen 's nachts. Vind je dit ook de omgekeerde wereld? Mij lijkt het niet meer dan normaal dat je je kinderen wat behoed voor de gevaren in deze maatschappij. Dit impliceert niet dat je vind dat verkrachters vrij mogen rondlopen, niet? Of wel?

Allemaal heel mooi en het lijkt zelfs opvoedkundig! (blijven oefenen zou ik zeggen)
Mijn ouders hebben me altijd gezegd: "blijf er van af of je zal wat meemaken" zowel van sigaretten als wiet,..
En ik ben mijn ouders daar nog steeds heel dankbaar voor.
Ik heb zelf een buurjongen gehad die begon met wiet, uiteindelijk in geldproblemen kwam, last met de politie kreeg, stoned aan ons deur staan bellen omdat hij dacht dat hij bij ons woonde, hij begon zich af te reageren op zijn vader, stal een bak bier en een fiets bij ons,zijn ouders waren er kapot van en wisten geen raad meer, en dus werd hij maar richting Mol gestuurd.
gorik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2005, 12:59   #60
krizis
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gorik
Allemaal heel mooi en het lijkt zelfs opvoedkundig! (blijven oefenen zou ik zeggen)
Mijn ouders hebben me altijd gezegd: "blijf er van af of je zal wat meemaken" zowel van sigaretten als wiet,..
En ik ben mijn ouders daar nog steeds heel dankbaar voor.
Ik heb zelf een buurjongen gehad die begon met wiet, uiteindelijk in geldproblemen kwam, last met de politie kreeg, stoned aan ons deur staan bellen omdat hij dacht dat hij bij ons woonde, hij begon zich af te reageren op zijn vader, stal een bak bier en een fiets bij ons,zijn ouders waren er kapot van en wisten geen raad meer, en dus werd hij maar richting Mol gestuurd.
Ja, da's typisch, als't misloopt wijten ze het aan cannabis LOL, da's wel simpel hé, hoe komt het dan dat de overgrote meerderheid er geen problemen mee heeft ... gewoon sigarette rook ik ook niet, de meeste cannabisten trouwens die ik ken ...

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be