Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Politics.be > Suggesties & Mededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 juli 2005, 18:13   #41
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Allemaal BUB'ers dus! Schitterend!
En toch nog geen Duitse versie van jullie site? Tssss...
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2005, 18:14   #42
Stubaf.
Banneling

Stubaf.'s schermafbeelding

Standaard

Waardeloos voorstel. Er is geen vragende partij om te beginnen en daarnaast zou dat een ongeziene kakafonie opleveren. Yann zelf geeft al aan dat het niet hoeft want zijn twee voorbeelden spreken hier Nederlands.
Stubaf. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2005, 18:14   #43
skaldis
Banneling

Standaard

Vermits zelfs het VB al pamfletten in het Turks rond draagt kan je het forum misschien eerst in Turks beschikbaar maken vooraleer je een franstalige versie online zet. En vermits het grootste aantal posters hier Nederlandstalig is stel ik voor om politics.be te veranderen naar politiek.be.
skaldis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2005, 18:21   #44
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN

Egidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Citaat:
Oorspronkelijk bericht door Yann
Trouwens, nergens in het forumreglement staat dat er eentalig Nederlands gesproken moet worden. In principe kan de Franstaligenstroom al beginnen. Nu alleen nog maar een reklamecampagne voeren.
Waar wacht je nog op?
Ik ken het resultaat al: ze gaan niet komen, om de eenvoudige reden dat ze het niet lusten. De overgrote meerderheid wenst niet met Nederlands geconfronteerd te worden, zoals de ervaring leert.

Dit blijkt al jaren op usenet. Daar had je vroeger ook twee nieuwsgroepen die opgedeeld waren naar thema: be.politics en soc.culture.belgium. Aanvankelijk postten zowel Vlamingen als franstaligen in de eerste groep over politiek, en in de tweede groep over ruimer-maatschappelijke thema's. Al snel groeide een andere verdeling: de Vlamingen posten in het Nederlands op be.politics over politiek én maatschappelijke thema's, en de franstaligen gingen hetzelfde doen op soc.culture.belgium (in het Frans natuurlijk). Beide fora zijn nu al jaren voor 95 pct eentalig. Oh ja, ook daar proberen uitgesproken belgicisten met de regelmatig van een klok om "de tweedeling te doorbreken". Het is hen nog nooit gelukt.
Be.politics kan je consulteren op http://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=77.

Egidius[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Egidius on 25-07-2005 at 19:35
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Citaat:
Trouwens, nergens in het forumreglement staat dat er eentalig Nederlands gesproken moet worden. In principe kan de Franstaligenstroom al beginnen. Nu alleen nog maar een reklamecampagne voeren.
Waar wacht je nog op?
Ik ken het resultaat al: ze gaan niet komen, om de eenvoudige reden dat ze het niet lusten. De overgrote meerderheid wenst niet met Nederlands geconfronteerd te worden, zoals de ervaring leert.

Dit blijkt al jaren op usenet. Daar had je vroeger ook twee nieuwsgroepen die opgedeeld waren naar thema: be.politics en soc.culture.belgium. Aanvankelijk postten zowel Vlamingen als franstaligen in de eerste groep over politiek, en in de tweede groep over ruimer-maatschappelijke thema's. Al snel groeide een andere verdeling: de Vlamingen posten in het Nederlands op be.politics over politiek én maatschappelijke thema's, en de franstaligen gingen hetzelfde doen op soc.culture.belgium (in het Frans natuurlijk). Beide fora zijn nu al jaren voor 95 pct eentalig. Oh ja, ook daar proberen uitgesproken belgicisten met de regelmatig van een klok om "de tweedeling te doorbreken". Het is hen nog nooit gelukt.
Be.politics kan je consulteren op http://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=77.

Egidius[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:
Citaat:
Waar wacht je nog op?

Dit blijkt al jaren op usenet. Daar had je vroeger ook twee nieuwsgroepen die opgedeeld waren naar thema: be.politics en soc.culture.belgium. Aanvankelijk postten zowel Vlamingen als franstaligen in de eerste groep over politiek, en in de tweede groep over ruimer-maatschappelijke thema's. Al snel groeide een andere verdeling: de Vlamingen posten in het Nederlands op be.politics over politiek én maatschappelijke thema's, en de franstaligen deden hetzelfde op soc.culture.belgium (in het Frans natuurlijk). Beide fora zijn nu al jaren voor 95 pct eentalig.

Egidius[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Egidius : 25 juli 2005 om 18:35.
Egidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2005, 18:24   #45
Stubaf.
Banneling

Standaard

Yann heeft dit topic al in zijn sig gezet. Het is de zoveelste vorm van "pesten" waar hij zo dol op is. Echter, geen van zijn 0,9 franstalige vriendjes is hier ooit opgedoken. Op tweetaligheid zit echt niemand te wachten.
Oud 25 juli 2005, 18:25   #46
Ambiorix

Standaard

de BUB heeft een tweetalig forum
onmogelijk is het dus niet. Alleen, in welke mate praten nederlandstaligen tegen franstaligen in het frans en wordt er in het nederlands gerepliceerd?
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2005, 18:28   #47
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stubaf.
Yann heeft dit topic al in zijn sig gezet. Het is de zoveelste vorm van "pesten" waar hij zo dol op is. Echter, geen van zijn 0,9 franstalige vriendjes is hier ooit opgedoken. Op tweetaligheid zit echt niemand te wachten.
Comment embêter???
Oud 25 juli 2005, 18:28   #48
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Comment embêter???
Oud 25 juli 2005, 18:28   #49
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Comment embêter???
Oud 25 juli 2005, 18:30   #50
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwart & Geel
de BUB heeft een tweetalig forum
onmogelijk is het dus niet. Alleen, in welke mate praten nederlandstaligen tegen franstaligen in het frans en wordt er in het nederlands gerepliceerd?
Tu penses que ça sera si difficile?
Oud 25 juli 2005, 18:37   #51
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
kheb es gaan kijken, en het is grotendeels éentalig Frans. er is er éen die het allemaal in twee talen doet, maar voor de rest schijnt uw systeem niet grandioos te slagen. hoe zou dat toch komen8)
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2005, 18:45   #52
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
kheb es gaan kijken, en het is grotendeels éentalig Frans. er is er éen die het allemaal in twee talen doet, maar voor de rest schijnt uw systeem niet grandioos te slagen. hoe zou dat toch komen8)
Omdat niemand het geprobeerd heeft!
Oud 25 juli 2005, 18:47   #53
Stubaf.
Banneling

Standaard

Citaat:
Gelet op het feit dat zelfs jouw eigen "belgisch-nationale debatgroep" (proest!) niet eens genoeg volkt trekt om een Volkswagen-buske mee te vullen kunnen we veilig besluiten dat er gewoon 0,0 interesse is om dit forum te veranderen in een taalkundige kakafonie.
Oud 25 juli 2005, 18:49   #54
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ah, het BUB forum is expres ééntalig of wa?
Oud 25 juli 2005, 18:52   #55
Musketo
Banneling

Musketo's schermafbeelding

Standaard

Ik vind Duits veel mooier dan Frans in ieder geval.
Musketo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2005, 18:54   #56
Stubaf.
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Musketo
Ik vind Duits veel mooier dan Frans in ieder geval.
Dat is zeker. Misschien kunnen we alleen het BUUB-forum tweetalig Vlaams-Duits maken. Ik kom er hoogst persoonlijk Vlaams-Belang persberichten in het Duits posten. Dat kunnen we misschien als "testcase" gebruiken.
Oud 25 juli 2005, 19:44   #57
groene flamingant
Banneling

groene flamingant's schermafbeelding

Standaard

Als politics dan toch persé tweetalig moet worden, stel ik eveneens voor dat het Nederlands-Duits wordt. In tegenstelling tot de (meeste) franstalige Belgen slagen de Duitstalige Belgen er immers wél in om respect op te brengen voor het Nederlands.
groene flamingant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2005, 19:50   #58
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom zou het een soep worden? Als men bij het onderwerp blijft is er toch geen probleem? En iedereen is vrij om te antwoorden in de taal die hij wenst.

(over een soep gesproken, heeft u al eens door de fora gebladerd de dag van vandaag?)
Wat de overzichtelijkheid van dit forum betreft, daar heb ik geen klagen van. Meer twijfels heb ik bij de overzichtelijkheid van dit forum wanneer het tweetalig zou moeten worden. Zoals Nyorsk hier stelt, heb ik dan trouwens de bedenking hoe u voldoende perfect tweetalige moderatoren gaat vinden. Wilt u echt de puntjes op de "i" gaan zetten, dient u trouwens niet te vergeten dat er nog een derde officiële taal bestaat in België. Bijgevolg dient politics (uw logica volgend) niet twee- maar drietalig te worden.

Begin dus maar al te zoeken dus naar uw perfect drietalige (en vrijwillige) moderatoren, die natuurlijk ook nog een minimum aan kennis van informatica hebben.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by groene flamingant on 25-07-2005 at 20:54
Reason:

Citaat:
Waarom zou het een soep worden? Als men bij het onderwerp blijft is er toch geen probleem? En iedereen is vrij om te antwoorden in de taal die hij wenst.

(over een soep gesproken, heeft u al eens door de fora gebladerd de dag van vandaag?)
Wat de overzichtelijkheid van dit forum betreft, daar heb ik geen klagen van. Meer twijfels heb ik bij de overzichtelijkheid van dit forum wanneer het tweetalig zou moeten worden. Zoals Nyorsk hier stelt, heb ik dan trouwens de bedenking hoe u voldoende perfect tweetalige moderatoren gaat vinden. Wilt u echt de puntjes op de "i" gaan zetten, dient u trouwens niet te vergeten dat er nog een derde officiële taal bestaat in België. Bijgevolg dient politics (uw logica volgend) niet twee- maar drietalig te worden.

Begin dus maar al te zoeken dus naar uw perfect drietalige (en vrijwillige) moderatoren, die natuurlijk ook nog een minimum aan kennis van informatica hebben.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:

Zoals Nyorsk hier stelt, heb ik dan de bedenking hoe u voldoende perfect tweetalige moderatoren gaat vinden. Trouwens, ik dacht dat er in België nog een derde landstaal bestaat. Wilt u echt de puntjes op de "i" gaan zetten, dient het hier niet twee- maar drietalig te worden.

Begin maar al te zoeken dus naar uw perfect drietalige (en vrijwillige) moderatoren, (die natuurlijk ook nog een minimum aan kennis van informatica hebben).[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door groene flamingant : 25 juli 2005 om 19:54.
Oud 25 juli 2005, 20:07   #59
Egidius

Egidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Wazeitem?

Egidius
Egidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2005, 20:51   #60
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ben ook even gaan zien en wat u zegt klopt. Als ze er nog niet eens in slagen hun eigen Belgisch patriottisch forum tweetalig te maken, vraag ik me af hoe ze een zoveel groter forum als politics (laat staan heel België) tweetalig gaan maken.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be