![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/v.php?t=3316&start=25 http://forum.politics.be/v.php?t=3316&start=28 http://forum.politics.be/v.php?t=3316&start=38 Hij zit mensen gewoon blaasjes wijs te maken en begint naast de kwestie te diskussiëren als hij in het nauw gedreven wordt.
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Nee, waarde pianist, ik denk dat jij er de ballen van snapt! Het Blok wordt al 20 jaar vergeleken met de Nazi's, in verband gebracht met de holocaust, en nog vanalles. Herinner je maar die 'vorige kuisploeg'-campagne... Dit heeft duidelijk contraproductief gewerkt, want kijk, die mannen blijven stijgen. Wil dat zeggen dat de Vlamingen grotendeeld uit fascistisch gespuis bestaan? Nee, dat denk ik niet. Maar die ouwe meekes uit Borgerhout zeggen: foert, die andere partijen doen niets aan mijn problemen, ik stem voor het Blok. Niet dat het Blok die problemen zou kunnen oplossen natuurlijk, dat is wel duidelijk, maar doordat ze uitgesloten zijn van de macht is dat niet aan de orde! In die zin is het cordon de grootste vergissing ooit geweest! Enfin, ik zie hier (en ook in de media, overal in feite) genoeg dat voor veel (linkse, maar ook andere) mensen het bestrijden van het Blok tot een hobby verworden is. Ik niemands plezier ontnemen. Doe dus maar gerust voort met die Blok=Hitler-campagne, maar ik denk niet dat het zoden aan de dijk zal brengen. Behalve een verdere trivialisering van begrippen als fascisme, racisme en holocaust En nee, ik ben gene Blokker, nog geen enkele keer in die 15 jaar dat ik ga kiezen, heb ik op de gewraakte partij gestemd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zou het ook niet kunnen dat ik vond dat jouw 'kritische vragen aan het Blok' niet voor mij bedoeld waren?
![]() |
![]() |
#44 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het zal je als man maar overkomen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Zou het ook niet kunnen dat ik vond dat jouw 'kritische vragen aan het Blok' niet voor mij bedoeld waren? [/quote] Ben dan ook heel benieuwd of ik er ooit van 'iemand' een antwoord van ga krijgen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Voor de fans van Jan van den Berghe en Co.
Slaap wel en tot morgen, lig er aub niet wakker van.
![]() |
#48 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Geef toe: je zou toch moorddadige neigingen krijgen voor minder... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#50 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() [quote="thePiano"][color=blue][size=17]
"Vanaf 1941 werden de concentratiekampen reusachtige slavenmarkten. Maar zelfs toen bestonden er nog verschillen in strengheid en behandeling die vooral afhing van de nationaliteit van de gevangenen. En ook in de ergste kampen (Buchenwald, Theresienstadt, Bergen Belsen enz..) bestond er, hoe gruwelijk de omstandigheden er ook waren, een KANS OP OVERLEVING. Natuurlijk werd ook in de concentratiekampen gebruikt gemaakt van 'gasbussen' en 'gaskamers' om mensen te vergassen, draaiden de crematoria op volle kracht en werden er alle dagen wel massagraven gedolven. En ook da�*r werden mensen doodgeschoten, vergast, kregen zij dodelijke injecties, moesten soms gruwelijke experimenten doorstaan (dikwijls tot de dood er op volgde) en stierven honderdduizenden door honger, ontbering en ziekte. Maar zelfs in Birkenau, het vernietigingskamp van Auschwitz (waar ongeveer 860 duizend joden werden vermoord), was er nog altijd een overlevingskans, hoe klein die ook was ! Je kon 'geselecteerd' worden omdat je jong en mooi was (meisjes, jonge vrouwen), of omdat je sterk en gezond leek (werkjoden, kapo's, Totenjoden), omdat je speciale vaardigheden bezat (bv 'goudjoden' konden -gestolen- goud omsmelten en bewerken naar juwelen), bakkers, koks, muzikanten en zangers leefden ook eens wat langer. 'niet opvallen' en 'gezond blijven' was dikwijls nog het beste, als je je overlevingskans maximaal wilde benutten. 2) De VERNIETIGINGSKAMPEN. In de vernietigingskampen bestond die overlevingskans NIET !En daar ligt nu precies het verschil waar ik met mijn subjecttitel naar toe wil. Dit werd voordien nooit gezien of uitgeprobeerd en (gelukkig maar) ook nadien nooit meer. Vernietigingskampen werden maar voor één doel gebouwd en dat was om TE DODEN, in de eerste plaats de Europese joden maar ook de zigeuners. Er waren slechts VIER kampen die voor dat specifieke doel -het moorden dus- werden opgericht: - het eerste vernietigingskamp, en dat als testcase, werd in december 1941 in CHELMNO (Kulmhof) opgezet. Straf. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | ||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#52 | |||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#53 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | ||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() Ik lig gewoon plat ![]()
![]() |
![]() |
#55 | ||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#56 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | ||
|
![]() Citaat:
De jodenvervolging, dat wist ik al, was van alle tijden, maar mensen zoals jij en ik, die dergelijke directe verhalen horen vertellen, uit eerste bron... ik was er maandenlang kapot van. Gans mijn vlaams-nationalistisch wereldbeeld smolt als sneeuw onder de zon. Nationalisme dat deze menselijke drama's kon teweeg brengen, daar was iets fundamenteels mis mee. Ik heb dit wel duizend maal herzien, beredeneerd en verklaringen voor gezocht, maar ik vond geen geloofwaardige uitleg voor deze zinloze massacre die simpelweg gebaseerd was op vermeende verschillen, ethnische details en/of religieuze onenigheden. Leg mij eens uit, waarom de ene mens de andere wil vermoorden, en niet alleen die ene mens maar ook zijn vrouw, zijn kinderen, zijn ouders, zijn grootouders, zijn over-grootouders en zijn klein- en achterkleinkinderen, alles wat aan 'hem' herinnert wil wegmoorden uit onze wereld, zijn wereld, zijn denken, zijn politiek, zijn volk en zichzelf en de zijnen. Nooit heb ik daar een goede uitleg/verklaring voor gekregen, en die zal er wellicht ook nooit komen om de eenvoudige reden dat daar geen verklaring voor is dan puur bestialisme, sadisme, puur primitief territoriumgedrag dat je nog enkel bij de beesten af kan aantreffen. Langzaam aan kwam dan de verbazing. Welk soort mensen leende zich toch zulk gedrag. Kampcommandanten, werkjoden, goudjoden, kapo's, maar ook voordien de mensen/soldaten die hen moesten opleiden, samenbrengen, deporteren.... het is zo'n angtswekkend beklemmend en bekleivend verhaal waar in feite geen woorden voor te vinden zijn. Jarenlang heb ik naar verklaringen gezocht en niet gevonden. Half jaren tachtig, 1984/85 kwam dan de film (zeg maar documentaire) uit van Claude Lanzmann getiteld "Shoah". Op de VRT (toen nog BRT) werd deze 9 en 1/2 uren (!!!) durende documentaire in twee delen uitgezonden. Toen ik beide delen had bekeken en herbekeken op video, wist ik het wel, niemand moest mij nog overtuigen: ik was overtuigd. Het nationalisme was de ideologie van de dood. Sjonges, spreek mij niet meer over nationalisme, want ik zou iemand wat aandoen....
![]() |
![]() |
#58 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
eerst wordt er onderscheid gemaakt tussen koncentratiekampen en uitroeiingskampen, maar er wordt gezegd "[size=6]Natuurlijk[/size] werd ook in de concentratiekampen gebruikt gemaakt van 'gasbussen' en 'gaskamers' om mensen te vergassen, draaiden de crematoria op volle kracht en werden er alle dagen wel massagraven gedolven. En ook da�*r werden mensen doodgeschoten, vergast, kregen zij dodelijke injecties, moesten soms gruwelijke experimenten doorstaan (dikwijls tot de dood er op volgde) en stierven honderdduizenden door honger, ontbering en ziekte. Dat is alleen "natuurlijk" als men de nazis wil beschouwen als beesten, doch dat waren ze ]NIET: het waren "normale" mensen, zoals er in Vlaanderen minstens 600.000 rondlopen... (waarschijnlijk méér) Maar toch: Heeft niemand gehoord van die proef die een 25 jaar geleden werd genomen met een willekeurig uitgekozen honderdtal studenten in de US? Die werden achter een ruit gezet met een soort electrische stoel aan de andere kant, waarin een akteur en ze "mochten", zogezegd in het kader van een wetenschappelijk proefproject, pseudo-electrische schokken van variabele intensiteit toedienen aan de man, die erop reageerde zoals verwacht. Hen werd uitgelegd welke de dodelijke voltage was en ze werden aaangespoord te testen hoever ze konden gaan op het subject. Slechts één kwart weigerde... en de meesten gingen tot en voorbij de "dodelijke "dosis...ontmenselijking heet dat.... De studenten wisten NIET dat er geen enkel voltje door de machine ging, buiten de pseudowetenschappelijke controle instrumenten en dat de acteur reageerde op de indicatie die hij zag over de stand van de rheostaat Die studenten wiesten niet dat zijzelf en niet hun slachtoffer het object van de proef waren. Iets anders dan Philip D. vergelijken met een mestkever, niet? remember: 25 % waren bereid die man te doen sterven.... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
|
![]() [size=7]Weet je wat mij nog het meeste doet walgen aan draden (threads) zoals deze? We zitten hier nu wat te zeveren over dat cijfer van ZES miljoen vermoorde Joden: het zijn er minder of mathematisch klopt er iets niet.
Maar stel: Moest Adolf Hitler de oorlog in Rusland en tegen Engeland hebben gewonnen, over welk cijfer zouden we hier dan nog discuteren? Was het niet iedereen duidelijk dat Hitler het Jodendom wilde uitroeien tot de laatste Jood? Stel dat hij de oorlog had gewonnen tegen Engeland en ja, misschien ook tegen Amerika, hoeveel Joden hadden we dan moeten tellen? Hoeveel Jehova's Getuigen, zigeuners, homo's, communisten, verzetsstrijders, andersdenkenden enz... Over welke monstermachine hadden we dan de volgende draad kunnen openen?[/size]
![]() |
#60 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |