Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 juli 2005, 13:14   #41
Musketo
Banneling

Musketo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Omdat je enige bent die dat vak geeft of omdat je diploma hier in Vlaanderen niet erkend is, honingbijtje?
Het eerste, chocostoempie.
Musketo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2005, 13:16   #42
Gertj3
Minister

Gertj3's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gertj3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious
ik zeg niet dat ze niet moeten werken voor een loon, wel dat ze niet moeten werken voor een inkomen. mensen die werken in een beschutte werkplaats krijgen bij mijn weten normaal een uitkering.
Een uitkering en waar haal ik die dan?
Gertj3 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2005, 13:20   #43
Shizie
Banneling

Shizie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
gij hebt nogal noten op uwe zang voor een migrantje, gij.
kijk maar eens hoe het nu in uw moederlandje rusland is, dankzij het kapitalisme, zonder deftige sociale zekerheid...
honderden straatkinderen die lijm snuiven in de riolen van sint-petersburg.

Racist!!!!!

Mitgard, ik zever graag, dat heb je prolly al door

Rusland beschouw ik niet als mijn 'moederland'. Ik ben daar geboren, dat klopt..
Overvang naar het kapitalisme is daar veel te snel gebeurd, daardoor is een gedeelte van de bevoling te arm en een andere gedeelte smijt met geld.. tja :/
Shizie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2005, 13:23   #44
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Musketo
Het eerste, chocostoempie.
In Leuven, crucifixje?
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2005, 13:24   #45
ingenious

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gertj3
dat weet ik niet, ik ken je persoonlijke situatie niet en ik ben niet bepaald thuis in die sector. mensen die zijn tewerkgesteld in een beschutte werkplaats zijn dacht ik mensen die in het reguliere circuit niet aan bod komen, zoals mindervaliden. en die krijgen normaal een uitkering van de staat.
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2005, 13:26   #46
Geertje

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
Tja, van je ideologische vrienden moet je het hebben.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2005, 13:29   #47
Musketo
Banneling

Standaard

Citaat:
In Leuven, crucifixje?
De KUL is de debielste universiteit van België. Daar krijg je godverdomme 'Religie en Zingeving' met VIER studiepunten godsamme. De échte mannen gaan naar de VUB, vanzelfsprekend. In het absoluut zalige multiculturele Brussel.

Lekker eh, poepie?
Oud 29 juli 2005, 13:30   #48
Gertj3
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious
dat weet ik niet, ik ken je persoonlijke situatie niet en ik ben niet bepaald thuis in die sector. mensen die zijn tewerkgesteld in een beschutte werkplaats zijn dacht ik mensen die in het reguliere circuit niet aan bod komen, zoals mindervaliden. en die krijgen normaal een uitkering van de staat.
Beste,

Ik ben van 88 % invalideit naar 66% teruggevallen omdat ik werk gevolg al mijn uitkeringen ben ik kwijt omdat ik werk

Nu ik ga je zeggen dat mijn neto inkomen op ongeveer 900€ komt dus nietske uitkering of zo gewoon mijn 900 € loon van in een beschuttende werkplaats dus ik denk dat ne doppe rnog meer verdient of ikke

dus uw uitspraken dat iemand die werkt in een bw ook uitkeringen krijgt zijn totaal ongepast

trouwens om u nog een gezichtje te geven is er tot nu toe maar 1 partij die pleit voor een deftige loon in een beschuttende werkplaats en dat is jaja het Vlaams belang

dus dat ik uitkeringen krijg enz is totaal uit de lucht gegrepen en al je mij niet geloofd wil ik wel eens mijn loonfiche online zetten ik schaam mij daarvoor niet
Oud 29 juli 2005, 13:40   #49
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Beste,

Ik ben van 88 % invalideit naar 66% teruggevallen omdat ik werk gevolg al mijn uitkeringen ben ik kwijt omdat ik werk

Nu ik ga je zeggen dat mijn neto inkomen op ongeveer 900€ komt dus nietske uitkering of zo gewoon mijn 900 € loon van in een beschuttende werkplaats dus ik denk dat ne doppe rnog meer verdient of ikke

dus uw uitspraken dat iemand die werkt in een bw ook uitkeringen krijgt zijn totaal ongepast

trouwens om u nog een gezichtje te geven is er tot nu toe maar 1 partij die pleit voor een deftige loon in een beschuttende werkplaats en dat is jaja het Vlaams belang

dus dat ik uitkeringen krijg enz is totaal uit de lucht gegrepen en al je mij niet geloofd wil ik wel eens mijn loonfiche online zetten ik schaam mij daarvoor niet
Awel, Gert, voor U doe ik mijn pet af (maar dat heb ik al eens geschreven, dacht ik)
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2005, 13:43   #50
jan hyoens

Standaard

Citaat:
De KUL is de debielste universiteit van België. Daar krijg je godverdomme 'Religie en Zingeving' met VIER studiepunten godsamme. De échte mannen gaan naar de VUB, vanzelfsprekend. In het absoluut zalige multiculturele Brussel.

Lekker eh, poepie?
Ach zo, een vub'er! Dat verklaart veel! En als geboren en getogen Brusselaar vond ik de "multicultirisering" van Brussel niet zo lekker en met mij alle echte Brusselaars!
Oud 29 juli 2005, 13:45   #51
cashflow
Banneling

Standaard

Citaat:
gij hebt nogal noten op uwe zang voor een migrantje, gij.
kijk maar eens hoe het nu in uw moederlandje rusland is, dankzij het kapitalisme, zonder deftige sociale zekerheid...
honderden straatkinderen die lijm snuiven in de riolen van sint-petersburg.
ziedaar het resultaat van uw communisme
cashflow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2005, 13:47   #52
Musketo
Banneling

Standaard

Citaat:
Ach zo, een vub'er! Dat verklaart veel! En als geboren en getogen Brusselaar vond ik de "multicultirisering" van Brussel niet zo lekker en met mij alle echte Brusselaars!
Brusselaars kunnen dan ook serieus mijn kloten kussen.
Oud 29 juli 2005, 13:58   #53
Gertj3
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE
Awel, Gert, voor U doe ik mijn pet af (maar dat heb ik al eens geschreven, dacht ik)
hehe mja ga wel niet ontkennen dat het geld dat ik verdien eigenlijk wel deels door de belastingbetaler word betaald maar ik werk toch tenminste voor mijn geld
Oud 29 juli 2005, 13:59   #54
Shizie
Banneling

Standaard

wat betekent 'serieus' kloten kussen :/ ? verklaar uw visie
Oud 29 juli 2005, 14:00   #55
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shizie
ze heeft wel iets met "kloten" he!
Oud 29 juli 2005, 14:00   #56
Musketo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shizie
Brusselaars interesseren mij gewoonweg niet. Brussel wel, brusselaars niet.
Oud 29 juli 2005, 14:03   #57
Jampie
Minister

Standaard

Citaat:
2 procent opslag voor werklozen

De prijzen van de consumptiegoederen zijn deze maand met 0,6 procent gestegen tegenover in juni. De inflatie op jaarbasis is daarmee opgelopen tot 3,14 procent, het hoogste peil in ruim vier jaar. Zoals verwacht werd ook de spilindex overschreden.

De opstoot van de inflatie wordt vooral veroorzaakt door de fors duurder geworden olieproducten. Sinds begin dit jaar stegen de prijzen al met bijna 40 procent. Op 7 juli werd voor een vat olie in New York 62,1 dollar betaald, het hoogste peil ooit. In juni kwam de inflatie uit op 2,87 procent.

Afgelopen maand werd ook de spilindex van het openbaar ambt nipt overschreden. Die was vastgesteld op 111,64 punten. Daardoor worden de sociale uitkeringen en de ambtenarenwedden volgende maand met 2 procent verhoogd. (LC)

---------------------------------------

goede zaak, die spilindex, maar uitkeringen en zeker leeflonen blijven hoe dan ook te laag om fatsoenlijk van te leven.
huur eraf en ge houdt al bijna niks meer over om van te leven, en ne mens wil ook al eens op stap gaan en naar de film, of naar een concert...
leeflonen zouden minstens met twintig procent moeten verhoogd worden.
levenskwaliteit voor iedereen.
Je kan ook gewoon gaan werken natuurlijk.
Jampie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2005, 14:04   #58
Shizie
Banneling

Standaard

Citaat:
Brusselaars interesseren mij gewoonweg niet. Brussel wel, brusselaars niet.
aah ik dacht meteen aan ideepthroat.com ...

je stelt me teleur :/
Oud 29 juli 2005, 14:06   #59
Geertje

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
Beste,

Ingenious ligt knock-out tegen het vilt. Haar denkwereld ligt aan diggelen.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2005, 14:08   #60
ingenious

Standaard

Citaat:
Beste,

zoals ik al zei ken ik er niet veel van. ik dacht dat mensen dit bovenop een uitkering kregen, maar blijkbaar is het niet zo. de werkplaats ontvangt subsidies ter compensatie. maar vroeger was het anders, voor zover ik vind op het net (maar veel vind ik er niet meteen over). meer info zou wel welkom zijn.
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be