![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Agalev erin of eruit? | |||
Agalev heeft niks te betekenen, ze stoppen er beter mee |
![]() ![]() ![]() |
56 | 54,90% |
De groenen doen goed werk, ze moeten in paars-groen II stappen |
![]() ![]() ![]() |
16 | 15,69% |
Agalev moet in de regering blijven, maar dan wel met andere partijen |
![]() ![]() ![]() |
8 | 7,84% |
Agalev moet uit de regering, ze bereiken veel meer als drukkingsgroep in de oppositie |
![]() ![]() ![]() |
22 | 21,57% |
Aantal stemmers: 102. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
u vergeet dat " groen " niet echt een grote partij is, ik ben voorstander van dat alle grote partijen of tenminste alle winende partijen in de regering komen! Dit is de logica zelve! Indien vivant winnende partij is is dit nog te overwegen, alowel ik niet graag 120 partijen tgen 65 partijen zie! Geen regenboogcoaliteis zoals in antwerpen! Groen zorgt daar voor blokeringen en als ik kijk op de site van vivant www.vivant.be staat er ongeveer: agalev is groen, maar wij denken dat wij nog groener zijn!!! Jullie spreken daar ook geen lovende taal over sp.a, misschien een woordje uitleg! thomas |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Burgemeester
|
![]() Agalev is al lang niet meer Agalev of groen! De oprichter pater Luk Verseylen zegt al menig jaren dat Agalev beter ontbonden zou worden. Hij beschrijft de partij van vandaag niet als groen maar als klimoppers. Als mensen die profiteren van wat ooit de groenen hebben opgebouwd! En ik kan hem enkel maar gelijk geven. De mensen van Agalev nu weten de basisbeginselen niet meer en denken inderdaad maar al te vaak aan de lonen die er te verdienen vallen.
Ze zouden beter terug naar de basis gaan en luisteren wat de groene kiezers te zeggen hebben. Pas op ik zeg er wel bij dat groen niet links is! Vorige maandag zat ik aan de toog in een café te Geraardsbergen en er kwam iemand naast me zitten. Een oud-agalev-stemmer en ja zelf lid. Hij verscheurde zijn kaart en verdronk letterlijk zijn verdriet. Gedaan met de groenen zei hij! Het was een boer die vent ... die uit vertrouwen als boer op de groenen had gestemd. Nu ze de macht delen, wordt het voor de boeren enkel maar erger en erger. Hij verkoopt al zijn land in G'bergen en trekt 2km verder de grens over naar Wallonië. Veel goedkoper als boer, zei hij! Dank u Agalev. Mijn eigenste moeke heeft jaren Agalev gestemd. Dat is nu ook gedaan. Ze stapte mee op met de rakettenbetogingen en nu die wapenhandel tsss ze voelt haar verraden en verkocht! Dat is Agalev! J.N. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Thomas |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Burgemeester
|
![]() Als ik moet kiezen Helaba of Agalev ... zeg ik inderdaad leve helaba. Maar ik hoop dat nooit de dag komt dat slechts deze 2 partijen op een stemblijet staan.
J.N. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Thomas |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | ||||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Citaat:
Als groen voor blokkeringen zorgt, is het minste wat je kan zeggen dat ze een rol spelen en dat er bijgevolg rekening mee dient te worden gehouden. So far, so good: aan de kiezer om dan uit te maken of zij deze blokkeringen ten goede of ten kwade hebben uitgespeeld. De verdienste of het onvermogen van een coalitie is trouwens een gedeelde zaak. De kiezer kan ook nog altijd kiezen voor het minste kwaad. Citaat:
Overigens, een echte Vivanter kijkt verder dan partijgrenzen om zijn idealen te verwezenlijken. Als zij niet op het veld staan, maken ze bovenal nog deel uit van een beweging. Zij voelen bijgevolg niet die dwingende behoefte aan machtsspelletjes, vermits hun bestaan er niet van afhangt. Doch dit terzijde. Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Wat betreft verraad e.d. ben ik niet te snel om te oordelen: niet alleen zijn er nog andere wegen om te bewandelen in de strijd tegen onverantwoorde en ongecontroleerde wapenhandel, maar ook weeg ik altijd Agalevs "klimopgehalte" af tegen wat ze er daadwerkelijk nog van bakken. Wie moet het anders doen in die coalitie op vlak van leefmilieu?? Je kan echter altijd perfect trouw blijven aan je idealen en het partijtje dat niet van de reservebank geraakt, en daarnaast toch kritisch kijken naar wat er op het veld gebeurt, niks mis mee. En in die optiek moet ik zeggen: dat ze bij de volgende verkiezingen nog maar wat groter worden en mochten ze het dan echt bruinbakken: hop naar de oppositie, wat gaan uithuilen bij die van Helaba ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Burgemeester
|
![]() Agalev nog groter worden ... liever niet en eerlijk ik denk dat er maar weinige zijn die dit wensen en/of denken! Groen heeft het deze jaren zo bruin gebakken dat ze de volgende keer al slaag (figuurlijk) zal krijgen. Of ze dan op de reservebank terecht komen is inderdaad een andere vraag. Je weet nooit wat men in dit land verstaat onder democratie (ref. A'pen). Het is niet omdat de burger Agalev zal afstraffen ... dat ook deze paarse coaltitie dat zal doen! waarom dan eigenlijk nog stemmen? Ze houden er toch geen rekenig mee!
J.N. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Thomas er is hier toch iemand die altijd zegt dat wij geen democratie zijn maar een wat is het nu weeral? ![]() |
|||||
![]() |
![]() |