![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Minister-President
|
![]() En waarom moet dat spul op de grond als er overan vuilnisbakken staat???
En waarom moeten de mensen op de grond spuwen als er zakdoeken bestaan? Gewoon laksheid en nul de botten respect!!! In Singapore krijg je telkens een serieuze boete als je nog maar iets op de grond achterlaat en niettegenstaande het daar ongelooflijk dicht bevolkt is, is het daar kraaknet; Maar wie reclameert als er sprake is van camera's??? Juist, diegenen die big brother noodzakelijk maken. Als ik niets misdoe , mogen er van mij overal camera's komen, behalve natuurlijk binnen in mijn huis, daar doe ik wat ik wil, buiten behoor ik tot een samenleving en die vraagt bepaalde regels en wetten? Je persoonlijke vrijheid stopt daar waar je anderen mee last berokkent. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Waarom moet men zo nodig zijne tuttefrut op de grond uitspuwen?
misschien een gebrek aan opvoeding, of een gebrek aan respect voor de andere voetgangers? Dat de vervuiler betaald se, men moet zijne hondendrol ook opkuisen,dus waarom niet zijne kauwgom.
![]() |
#43 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Omdat gij een seut zijt.
Daar komt het uiteindelijk op neer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Handjes in de lucht. * ... * |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Niet genoeg politie? Dan maar iedere gemeentelijke ambtenaar aanstellen om die boetes te kunnen opleggen. Bovenvermelde boetes dus voor alles wat publieke properheid aangaat: sigarettenpeuken, huisafval, kauwgommen, papiertjes, hondendrollen op de stoep, klein bouwafval achterlaten en andere bullen .... De gemeente die dit trouwens 'slim' wil aanpakken, zal er voor zorgen en zal daarmee publiciteit maken dat ze de opbrengst van die boetes zal aanwenden voor ekstra propereteit van de gemeente. Goed bestuur op gemeentelijk vlak wil trouwens ook zeggen: hondentoiletten, hondenloopterreinen vooral in de buurt van grotere appartementen ... vuilnisbakken in de buurt van alle horeka-zaken waar men buiten verbruikt ...
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#47 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarvoor ook de handjes in de lucht.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door illwill : 7 augustus 2005 om 18:46. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Banneling
|
![]() Kauwgummi om de straten is zo'n typisch modern probleem. Dat bestond eenvoudigweg niet pakweg 20 jaar terug. Het is gewoon een kwestie van opvoeding. Als ouders en leraars zouden zeggen dat zoiets niet kan zou het daarbij moeten ophouden. Maar ja, wat is tegenwoordig het niveau van zowel beide voorgenoemde instanties ... ? Kaugum zou al in scholen verboden moeten zijn (je kan er daar toch niets mee doen) - dat is een eerste stap. Elke stoeme rotpuber die het dan nog uitspuwt op straat mag dan gerust gematrakeerd worden. Onlangs zag ik op het Zimmerplein nog een jong trutteke gewoon haar blikje OP STRAAT WEGWERPEN! Toen heb ik toch bij mezelf gedacht hoe het zo ver is kunnen komen. Al die moderne kwaaltjes zoals een jeugd die je nu toch met hunne kop tegen de poembak zou willen kloppen moeten we maar bij de vooruitgang nemen, vrees ik. In een maatschappij waar zoveel overvloed is, zoveel vanzelfsprekend, zoveel luxe kan je onmogelijk verhinderen dat de moraal van gisteren steeds een beetje meer vervaagt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | ||
|
![]() Streng opvoeden is niet de boodschap, maar brainwashen.
Streng opvoeden is vooral er voor zorgen dat ze achter uwe rug toch vanalles uitspoken en er op los liegen. Leuk dat rechts dit meestal niet snapt... ![]() Ik zou nooit zo willen zijn als een ouwerwetse jeugd of een fascistische jeugd, ik denk dat het nu al saai genoeg is.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Bhairav : 7 augustus 2005 om 19:32. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() Maar een geluk dat Extreem-rechts dit meestal niet door heeft! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
|
![]() Extreem is relatief.
Ze zeggen het zelf... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor de rest heb je 100 procent gelijk. Het is geen kwestie van streng opvoeden, het is gewoon een kwestie van opvoeden. Als je opvoedt in de richting dat ze zelf niet snappen èn erachter staan waarom het een en ander zo is .... dan ben je wel dik verkeerd bezig. Maar onder andere het goede voorbeeld geven, en konsekwent zijn, zijn daarvan enkele eeuwigdurende ingrediënten. (gvd, als ik dat herlees lijk ik wel een pastoor ... ik, zo goddeloos als de kruising van de hond van Bush en deze van Sadam Hoessein)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Tja....
![]() |
![]() |
#54 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
als streng opvoeden wil zeggen dat je, je kroost niet mag wijsmaken dat er zo iets bestaat als een vuilbak, tja waar zijn we dan mee bezig... waarschijnlijk met "te streng opvoeden" ![]()
![]() |
![]() |
#55 |
|
![]() Ge hebt het goed gesnapt.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
|
![]() Citaat:
Oh my God! Weer een knap staaltje van de overheid en prioriteiten stellen!!! Ik word er misselijk van ...
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
|
![]() By the way ... ik zit nu al twee jaar in Leuven op kot en heb mij nog nooit heb ik mij gestoord aan kauwgom!! (Ik heb daar zelfs nog nooit kauwgum zien liggen ... ik wil maar zeggen ... het is niet dat mensen daarnaar zitten kijken en daarop een stad beoordelen ofzo ...) In tegendeel: ik heb me wel al gestoord aan de ongelofelijk grote voetvatversperrende beelden van "voetzolen waaronder een kauwgum kleeft" die op de meest vervelendste plaatsen werden gezet ...
![]() |
![]() |
#58 |
|
![]() Ik vraag me trouwens af wat achter deze stap zit:
Superboeteheffing op het gooien van kauwgum op straat lijkt me voorlopig het meest plausibel. (Niet dat ik daar iets tegen zou hebben.)
![]() |
![]() |
#59 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Minister-President
|
![]() Ik stoor me er niet zwaar aan, maar misschien net, omdat er relatief weinig kauwgums kleven (als ze dat elk jaar doen, ik meen vorig jaar ook van zo'n actie gehoord te hebben).
Het lijkt me ongelooflijk veel geld, maar als je ziet aan wat er soms allemaal geld wordt gegeven, lijkt me dit nog een van de minste...
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree. Jeroen Boone |
![]() |
![]() |