![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Bent u voor de repressie-ideologie van het blok | |||
ja, de repressie-ideologie van het blok steun ik ten volle |
![]() ![]() ![]() |
13 | 44,83% |
nee, ik ben voor een democratische aanpak |
![]() ![]() ![]() |
15 | 51,72% |
het blijft gelijk |
![]() ![]() ![]() |
1 | 3,45% |
Aantal stemmers: 29. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik stel wel vast dat Thomas zelf een repressie-ideologie hanteert tegen het VB. Want hij verklaart het VB steeds schuldig, hoewel het nooit door het gerecht veroordeeld werd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Burger
|
![]() @ Thomas
Met het snelrecht bedoelt het VB gewoon dat de beschuldigde binnen de 5 dagen voor de strafrechter moet komen, en wordt gekoppeld aan een tot 7 dagen verlengde voorlopige hechtenis. Dit geldt enkel voor eenvoudige misdrijven en moet er enerzijds voor zorgen dat de "kleine criminelen" niet gewoon vrijuit gaan en anderzijds de gerechtelijke achterstand weg te werken. En in tegenstelling tot Bluelagune vind ik dat de schuld nog altijd moet bewezen worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
2.Dan zouden allochtone criminelen zondermeer gedeporteerd moeten worden, autochtone dwangarbeid verrichten. Criminelen loslaten omdat er geen plaats is of omdat ze teveel kosten waar hebben we dat nog gehoord? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() De rechter moet oordelen in hoeverre de wet werd overtreden. Hij moet in zijn oordeel wel degelijk kunnen rekening houden met uiteenlopende omstandigheden. Wanneer een beklaagde oprecht spijt betuigt, maakt dat een verschil met wanneer deze geen berouw toont. dat verschil moet ook merkbaar zijn in de strafmaat, vind ik. Zijn voorgeshiedenis (reeds een strafblad of niet, de psychologische gesteldheid van de persoon enz...) is iets wat indirect oorzaak kan geweest zijn van de misdaad. Een rechter is ook opgeleid om te onderzoeken in hoeverre er een verband kan zijn en mag dat in rekening brengen bij het bepalen van de strafmaat.
Ivm met de wet Lejeune: wanneer een gedetineerde zich goed gedraagt, is er een verschil met een gedetineerde die niet wil leren van zijn straf. Ook dat moet zijn weerslag kunnen krijgen in de mogelijkheid tot vervroegd vrijkomen of niet. Trouwens, de meeste mensen op het terrein (politie, rechters, advocaten, ea) vinden dit een goede wet. Het zijn de mensen met geen kennis van zaken die vinden dat de wet zou moeten verdwijnen. Meestal slachtoffers die geen recht willen, maar wraak of vergelding. Het recht mag echter geen vergeldingsrecht van het slachtoffer worden.
Je mag Moslim zijn, als ik tegen de Islam mag zijn. Dan denken wij beiden multi-cultureel en kunnen we zo naast elkaar leven en er met elkaar over discussieren tussen pot en pint. (als u tenminste een pintje mag drinken van uw geloof). |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
|
![]() Steve Stevaert wou de wet Lejeune verstrengen!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Vreemdeling
|
![]() Het is bewezen dat na 'n bepaalde tijd lange gevangenisstraffen geen effect meer hebben & zels averechts zijn.
Dat men 'n zeer kleine minderheid "chronisch" gevaarlijke mensen permanent uit de samenleving haalt is normaal, maar verstrenging voor "gewone" criminelen is onmenselijk & contra-productief. Ik kan u uit eigen ervaring vertellen dat je in de bak pas aan 'n loopbaan als crimineel en/of drugsverslaafde kan beginnen. De meeste gevangenen zijn in mijn ogen niet meer dan verloren gelopen sukkels (drugs, karakterstoornissen,...) die in de gevangenis enkel verder verwijderd raken van de maatschappij. Met repressie bereik je enkel het tegenovergestelde resultaat van het beoogde...
![]() |
#47 |
|
![]() Poisomkim,
Ik veronderstel dus dat volgens jou 'racisme' niet meer mag gestraft worden. Of toch? |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |