Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 augustus 2005, 04:02   #41
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Het is wel duidelijk dat de politie toch niet zomaag begint te schieten, weet je hoeveel werk het is om alle paparassen in te vullen?
Ik weet niet hoeveel werk het is, maar het zou me niet verwonderen ,met onze bureaucratie voor elke kogel een octuplaat , handgeschreven formulier, met bijhorende kostenposten en verantwoordingen eist.

Ook als ik morgen aangesproken word door een politieagent, dan ga ik niet lopen, niet schelden, niet proberen deze persoon het leven zuur te maken, noch te bedreigen. Ik werk gewoon rustig me. Ik ben een wetsvrezende burger. Ergo, ik word dan ook niet neergeschoten.

Weerom, het is de taak van de politie niet misdadiger te beschermen tegen misdadigers, en misdadigers uit de samenleving te verwijderen, bij voorkeur op een niet geweldadige manier. Ik vind dat de Belgische politie het over het algemeen goed doet.

Wat betreft de UK, metro politie/braziliaan ontmoeting. Ga niet lopen en werk mee. Geen kogels of taser in je bast, simpel.
Oud 7 augustus 2005, 08:17   #42
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Als ik hier sommige mensen bezig zie, dan denk ik dat als zij verkozen zouden worden in het parlement, er een wet komt in de volgende zin:

wet op de reaktie van de politie naar aanleiding van een hold up
art. 1 Als er een hold up gepleegd wordt, dan zal de politie onmiddellijk alle politiediensten van het land verwittigen
art. 2 Alle politiediensten van het land gaan vervolgens voor de duur van 2 uren binnenblijven in hun kantoren
art. 3 Ten spoedigste daarna zullen de politiediensten op een zeer aktieve manier de daders opsporen, aanhouden - bij voorkeur via een uitnodiging - en met bewijzen en al voor de rechtbank brengen.
art. 4 Achtervolgen en wegversperringen worden geschrapt uit het politiewoordenboekje. De politieagenten zullen getraind worden in het zich omver laten rijden.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2005, 08:38   #43
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oliepiek
Was de politie die de controle uitvoerde in burger? Of was het duidelijk voor de bestuurder dat het om politie ging?

In het geval van de Braziliaan ging het om louche, gangsterachtige types in burger die plots met pistolen beginnen zwaaien.

De twee evenementen hebben zo goed als niets met elkaar gemeen.
Niet heel correct wat U hier schrijft.
Hij was aangemaand te stoppen door agenten in uniform.
hij is weggegvlucht de metro in.
heeft over de toegangshekken gesprongen, en is in de armen gelopen van leden van de SAS.
dus hij was wel degelijk in fout.
Nu zijn er veel brazilianen op komst, om ook zo een premie te versieren voor hun gezin!
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2005, 08:41   #44
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Ik heb de indruk dat mijn vraag door weinigen begrepen wordt... Maar dat zal wel aan mij liggen...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2005, 09:11   #45
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xnorf
Dus als er iemand met een bijl op u afgelopen komt of op uw kind/vriendin afloopt met datzelfde bijl, en jij hebt een geweer vast.

Wat doe je dan?
Dat is iets heel anders. Ten eerste gaat het hier over de dood van geliefden, en dat is veel erger dan de eigen dood.
Ten tweede is er dan zekerheid wat de man met het bijl van plan is.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2005, 09:12   #46
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE
Is dit, zonder de juiste omstandigheden te kennen, niet duizendmaal erger als hetgeen in Londen gebeurde (doodschieten van een onschuldige Braziliaan die als terrorist verdacht was)?

Ik kan me vergissen, maar ik heb hiervan nog niet veel over gehoord... Waarom niet?
Een chauffeur mag al geen verdedigingsinstincten hebben en word, zoals alle burgers, verondersteld zijn eigen menselijke natuur op elk moment naast zich te kunnen leggen. Blijkbaar zijn flikkenauto's meer waard dan mensenlevens.
Flikken moeten maar niet zo controleren, of zelfs flik worden...
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2005, 09:12   #47
van Maerlant

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand
Niet heel correct wat U hier schrijft.
Hij was aangemaand te stoppen door agenten in uniform.
hij is weggegvlucht de metro in.
heeft over de toegangshekken gesprongen, en is in de armen gelopen van leden van de SAS.
dus hij was wel degelijk in fout.
Nu zijn er veel brazilianen op komst, om ook zo een premie te versieren voor hun gezin!
u vergeet de vermelden dan men hem met vijf kogels heeft neergeschoten terwijl hij op de grond lag.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
Oud 7 augustus 2005, 09:13   #48
van Maerlant

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shizie
waar is de grens van Maerlant
Menselijkheid?

Maar ja, ik zit ook niet in het parlement. Ik word niet verondersteld van onfeilbaar te zijn [edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by van Maerlant on 07-08-2005 at 10:13
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Menselijkheid?

Maar ja, ik zit ook niet in het parlement. Ik word niet verondersteld van onfeilbaar te zijn [/size]

[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
Menselijkheid?[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door van Maerlant : 7 augustus 2005 om 09:13.
Oud 7 augustus 2005, 09:14   #49
van Maerlant

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
Wat betreft de UK, metro politie/braziliaan ontmoeting. Ga niet lopen en werk mee. Geen kogels of taser in je bast, simpel.
Ik denk persoonlijk dat het eigenlijk een illegaal was die vreesde teruggestuurd te worden.

Oud 7 augustus 2005, 09:17   #50
Bhairav

Standaard

Citaat:
Dit is weer zo'n mooi voorbeeld van het dogmatisch aanvaarden van overheden.
Zoals ik al zei: een mens mag al geen verdedigingsinstincten meer hebben... Behalve als argument voor extreem rechts natuurlijk.
Oud 7 augustus 2005, 09:37   #51
Boppa47
Burger

Boppa47's schermafbeelding

Standaard

Ik ben al 30 jaar sportschutter, probeer eens op 25 meter op een doel te schieten zo groot als een hoofd dat beweegt zonder tijd om te mikken.
Deze agenten hebben juist gehandeld, ik ga ook niet lopen als er een kontrole is,
drinken als ik met de wagen rij ook niet, als iedereen zich aan de regels houd zijn er geen problemen. Wij wonen nu eenmaal in een dicht bevolkt land en orde moet er zijn.
Boppa47 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2005, 09:39   #52
Bhairav

Standaard

En dat is blijkbaar wel enkele mensenlevens waard.
Monopolie op geweld...
Oud 7 augustus 2005, 09:42   #53
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav
En dat is blijkbaar wel enkele mensenlevens waard.
Monopolie op geweld...
En wat als die gast een kind omver had gereden in zijn wilde vluchtpoging ? Of een ouw bommake dat niet snel genoeg vant zebrapad afkon ?

Nee jong, afschieten die handel voor dat onschuldigen eraan gaan....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2005, 09:44   #54
Bhairav

Standaard

Wat als die auto afweek van zijn "route" als die neergeschoten waardoor hij juist iemand WEL overrijd? Even lomp hoor.
Die flikken hadden in de eerste plaats daar niet moeten staan...
Oud 7 augustus 2005, 10:01   #55
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat als die auto afweek van zijn "route" als die neergeschoten waardoor hij juist iemand WEL overrijd? Even lomp hoor.
1)De "Flikken" mogen,voor mijn part,gaan en staan in de openbare ruimte waar ze willen.
2) Wie aangemaand wordt om te stoppen door gezagsdragers doet dat ONMIDDELIJK en ZONDER MORREN.Dit is een basis van de organisatie van onze samenleving die nog te veel vergeten wordt.Uw "rechten" komen niet in het gedrang als blijkt dat je niks mispeuterd hebt.En zelfs nadien worden "uw rechten" opgevolgd.

"Janken" en "Morren" kun je nog altijd achteraf,tegenover een rechter,gesteund door een advokaat.De "Flikken" moeten daar geen tijd voor vrijmaken.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2005, 10:03   #56
Bhairav

Standaard

Zwartzakje, zo te zien...
Oud 7 augustus 2005, 10:21   #57
lyot
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand
VB humor ?
Oud 7 augustus 2005, 10:23   #58
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

Als je aangemaand wordt door de politie en je stopt niet, dan bega je een misdrijf en ben je in de fout., dit zowel in GB als hier in Deurne;

Ik begrijp niet waarom ze in GB nog een schadevergoeding betaalden: de man was weggevlucht , niettegenstaande het bevel en in het teken van de bommendreiging hebben de agenten gedaan wat van hen vereist werd.Als ze hem hadden laten lopen en hij had bommen laten ontploffen, zouden de reacties nog heviger geweest zijn en zou de politie ook de kop van Jut geweest zijn.

Misschien hadden ze hem niet moeten schieten toen hij al op de grond lag, maar in het geval van een "echte " zelfmoordenaar had hij toch nog de explosieven tot ontploffing kunnen brengen.!! Ik geef de politie in deze gelijk: de man had het zelf uitgelokt!!

Ook in Deurne heeft die man het zelf uitgelokt: waarom stopte hij niet en minderde zelfs niet zijn snelheid???

Altijd hetzelfde: de politie treedt niet voldoende op, maar je zou voor minder zorgen dat je steeds te laat op interventie bent: je handelt nooit goed, ofwel laat je de bandieten lopen, ofwel reageer je slecht door te schieten!!!

Die man had maar moeten stoppen, en als hij niet stopte was er iets serieus verkeerd!!!

Maar ja, in België worden de bandieten in de watten gelegd : nu nog een serieuze schadevergoeding betalen , overbrenging op kosten van de staat eventueel naar zijn geboorteland en zeker een paar regeringsleden naar de begrafenis;;;;

Slachtoffers daarentegen moeten maar hun plan trekken.
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2005, 10:25   #59
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Flikken mogen overal staan. Als ge uw boekske van uw rijbewijs een degelijk leest dan ziet ge dat hun bevelen op te volgen zijn....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2005, 10:32   #60
Bhairav

Standaard

Ja maar ik kom juist zeggen dat dat "wat nu eenmaal zo is" niet zo zou mogen zijn.

Mensen blijken graag vatbaar te zijn voor onderwerping... wat een hoop hopeloze integratiehoeren...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be