Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 augustus 2005, 17:29   #41
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Ambiorix was een Limburgse volksheld. Lang leve de nagedachtnis van Ambiorix! Limburg Onafhankelijk!
Oud 7 augustus 2005, 17:31   #42
skaldis
Banneling

Standaard

Ambiorix is een bier.
skaldis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2005, 17:34   #43
Stubaf.
Banneling

Stubaf.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan
Ambiorix was een Limburgse volksheld. Lang leve de nagedachtnis van Ambiorix!
Hij heeft als Kelt alvast véél meer met de lokale Limburgse geschiedenis te maken vermits hij helemaal niet behoorde tot de Franken. Al die kleine, lokale stammen zijn in zoverre we kunnen nagaan allemaal sandwhichvulsel geworden. Ik veronderstel dat ze op de slavenmarkt van Rome zijn geëindigd, net zoals de Vandalen in Noord-Afrika als volk zijn opgehouden te bestaan na hun gevangenname en doorverkoop als slaven.
Stubaf. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2005, 18:13   #44
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

de intense keltische activiteit op limburgse bodem zorgt nu en dan wel voor unieke archeologische vondsten, zoals deze keltische (eburonen)muntschat, gevonden te heers in 2000.

beslagen met een triskelon, lang voordat dit symbool geclaimd werd door fascistisch gespuis:

Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2005, 18:17   #45
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stubaf.
HAAAAAHAHHA, wat een waardeloze prietpraat! Kan jij soms niet lezen, snotneus? Ik vroeg om een degelijke historische bron, niet om de jouw slecht-geschreven rommel. Niemand is geïntereseerd in de onzin die je hier komt afschrijven.

En hebben ze nu Russen of Joden afgeslacht, want je schijnt het zelf niet zo goed meer te weten? Enfin, ik kijk toch al uit naar die bron over "flaminganten" die "in Rusland" joden zaten te vermoorden, dat moet de historische vondst van het jaar zijn. Vooruit snotneus, voor de dag ermee.
Stubaf, het is niet omdat U tijdens de Belgische Revolutie al aan de zijde van de vijand vocht, dat al de rest snotneuzen zijn hé

U gaat nu op mijn negeerlijst.

U hoeft niet te antwoorden, ik lees het toch niet, perverse stalker.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2005, 18:29   #46
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Stubaf is meerderjarig?

Ik dacht (echt waar!) dat dat een ventje van 13 was of zo! [edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Kim on 07-08-2005 at 19:30
Reason:
--------------------------------

Stubaf is meerderjarig?

Ik dacht (echt waar!) dat dat een ventje van 13 was of zo! [/size]

[size=1]After edit by Kim on 07-08-2005 at 19:29
Reason:

Stubaf is meerderjarig? [/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Stubaf is meerderjarig?[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Kim : 7 augustus 2005 om 18:30.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2005, 18:37   #47
Stubaf.
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Stubaf, het is niet omdat U tijdens de Belgische Revolutie al aan de zijde van de vijand vocht, dat al de rest snotneuzen zijn hé

U gaat nu op mijn negeerlijst.

U hoeft niet te antwoorden, ik lees het toch niet, perverse stalker.
Voila, mijn glazen bol heeft zijn werk weer goed gedaan. Zoals voorspeld kunnen de Goebbeliaanse leugens van de geschiedvervalsers zelfs voor geen millimeter worden bewezen. En daarna dekken ze hun gewoonlijke laffe terugtocht toe met de meest absurde uitspraken. De "belgische" beweging heeft kennelijk de minst intelligente activisten. Uitstekend.
Oud 7 augustus 2005, 18:39   #48
Stubaf.
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
de intense keltische activiteit op limburgse bodem zorgt nu en dan wel voor unieke archeologische vondsten, zoals deze keltische (eburonen)muntschat, gevonden te heers in 2000.

beslagen met een triskelon, lang voordat dit symbool geclaimd werd door fascistisch gespuis:

Ja, maar van welk jaar dateren de vondsten? Het lijkt mij toch elementair om te weten of deze vondsten stammen van voor de periode van de Romeinse invallen of erná. Dat zou op zich een soort Keltische aanwezigheid bewijzen in Limburg na de periode die "moeilijk" ligt gezien de komst van de Franken.
Oud 7 augustus 2005, 20:10   #49
Mitgard
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, maar van welk jaar dateren de vondsten? Het lijkt mij toch elementair om te weten of deze vondsten stammen van voor de periode van de Romeinse invallen of erná. Dat zou op zich een soort Keltische aanwezigheid bewijzen in Limburg na de periode die "moeilijk" ligt gezien de komst van de Franken.
de vondsten dateren van de periode 60-50 v.Chr., precies de periode waarin de eburonen in oorlog waren met de romeinen.
men gaat ervan uit dat deze gouden munten dienden om de oorlog tegen de romeinen te financieren.
Oud 7 augustus 2005, 20:13   #50
Musketo
Banneling

Musketo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
de vondsten dateren van de periode 60-50 v.Chr., precies de periode waarin de eburonen in oorlog waren met de romeinen.
men gaat ervan uit dat deze gouden munten dienden om de oorlog tegen de romeinen te financieren.
Just Mitgard. Enfin ja, dat hebben ze mij toch geïndoctrineerd op school.

Ik zeg het er maar gelijk bij.
Musketo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2005, 20:31   #51
Mitgard
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Musketo

ja, en ze hebben gewonnen bij atuatuca maar daarna kwamen de romeinen terug en hebben ze lelijk huis gehouden, de vuile fascisten.
ambiorix, de leider van de anarchisten, is wellicht naar germanië gevlucht waar ze hem als held ontvangen hebben, vermits de germanen ook anarchisten waren die oorlog voerden met de romeinen.

in germania heeft ambiorix (die daar al spoedig de bijnaam 'zatten ambi' genoot) nog een lang en gelukkig leven gehad en hij kreeg vele nakomelingen.[edit]
[size=1]After edit by Mitgard on 07-08-2005 at 21:31
Reason:

Citaat:

ja, en ze hebben gewonnen bij atuatuca maar daarna kwamen de romeinen terug en hebben ze lelijk huis gehouden, de vuile fascisten.
ambiorix, de leider van de anarchisten, is wellicht naar germanië gevlucht waar ze hem als held ontvangen hebben, vermits de germanen ook anarchisten waren die oorlog voerden met de romeinen.

in germania heeft ambiorix (die daar al spoedig de bijnaam 'zatten ambi' genoot) nog een lang en gelukkig leven gehad en hij kreeg vele nakomelingen.[/size]

Citaat:

in germania heeft ambiorix (die daar spoedig de bijnaam 'zatten ambi' genoot) nog een lang en gelukkig leven gehad en hij kreeg vele nakomelingen.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Mitgard : 7 augustus 2005 om 20:31.
Oud 7 augustus 2005, 21:40   #52
Mitgard
Banneling

Standaard

en zo gebeurde het menig maal, zo vertellen ons de overleveringen, dat nog jaren na de slag bij atuatuca, bij menig drinkfestijn ambiorix nog spontane opwellingen van onverbeten krijgsmoed kreeg...

dan stond hij temidden van het feestgedruis eensklaps recht en zwalpte naar buiten, daarbij luid roepend: 'WAAR ZIT EM GODVERDOMME? ...
'maar wie dan, ambiorix?' vroegen zijn disgenoten.
'juniux caefar! de miflukte conful! ik rijg hem aan mijn fpeer ... mijn helm, waar if mijn helm!'
en het vergde wel vier mannen om hem tegen te houden, of hij zou in z'n eentje de rijn overgestoken zijn richting gallia...

ziezo, deze verteller gaan slapen.[edit]
[size=1]After edit by Mitgard on 07-08-2005 at 22:41
Reason:

en zo gebeurde het menig maal, zo vertellen ons de overleveringen, dat nog jaren na de slag bij atuatuca, bij menig drinkfestijn ambiorix nog spontane opwellingen van onverbeten krijgsmoed kreeg...

dan stond hij temidden van het feestgedruis eensklaps recht en zwalpte naar buiten, daarbij luid roepend: 'WAAR ZIT EM GODVERDOMME? ...
'juniux caefar! de miflukte conful! ik rijg hem aan mijn fpeer ... mijn helm, waar if mijn helm!'
en het vergde wel vier mannen om hem tegen te houden, of hij zou in z'n eentje de rijn overgestoken zijn richting gallia...

ziezo, deze verteller gaan slapen.[/size]

en het vergde wel vier mannen om hem tegen te houden, of hij zou in z'n eentje de rijn oversgestoken zijn richting gallia...

zo, deze verteller gaan slapen.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Mitgard : 7 augustus 2005 om 21:41.
Oud 7 augustus 2005, 22:26   #53
Zijne Heerlijkheid
Parlementslid

Zijne Heerlijkheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wauw zeg. Wat een irrationele en leugenachtige discussiertechniek heb jij toch.
Ga me nu niet vertellen dat dit hier een discussie moet voorstellen.
Het leek me eerder een lultopic, wat onmiddellijk verklaart waarom ik spontaan begon mee te lullen.
Citaat:
Wie is er ook weer begonnen over Tijl Uylenspiegel?
De eerste hit wanneer je via google "Vlaamse volksheld" zoekt, handelt over Tijl Uilenspiegel. Een figuur die al even fictief is als Kuifje. Cultureel gezien misschien veel belangrijker, maar daarom niet minder fictief.
En laat het juist dat zijn wat door jou zo bespot werd ivm de "Belgische volksheld".

Ik borduurde gewoon even verder op iets waarvan ik dacht dat het als grap bedoeld was. Blijkbaar meende je het.
()
Citaat:
Ja, er waren ook Vlamingen bij de Kruistochten betrokken. En als er dan toch "Volkshelden (me mogen de hoofdletter natuurlijk niet vergeten ) dan zullen het deze mannen wel zijn
Ja, dat doen echte volkshelden hé. Oorlog voeren.
Citaat:
Heb je nu al besloten wat je argument of punt is want ik snap overigens niet wat al jouw gezever hier komt doen?
Toegegeven, ik was hier inderdaad duchtig aan het zeveren. Jij ook.
Dacht ik.[edit]
[size=1]After edit by Zijne Heerlijkheid on 07-08-2005 at 23:28
Reason:

Citaat:
Het leek me eerder een lultopic, wat onmiddellijk verklaart waarom ik spontaan begon mee te lullen.
Citaat:
De eerste hit wanneer je via google "Vlaamse volksheld" zoekt, handelt over Tijl Uilenspiegel. Een figuur die al even fictief is als Kuifje. Cultureel gezien misschien veel belangrijker, maar daarom niet minder fictief.
En laat het juist dat zijn wat door jou zo bespot werd ivm de "Belgische volksheld".

Ik borduurde gewoon even verder op iets waarvan ik dacht dat het als grap bedoeld was. Blijkbaar meende je het.
()
Citaat:
Ja, er waren ook Vlamingen bij de Kruistochten betrokken. En als er dan toch "Volkshelden (me mogen de hoofdletter natuurlijk niet vergeten ) dan zullen het deze mannen wel zijn
Citaat:
Heb je nu al besloten wat je argument of punt is want ik snap overigens niet wat al jouw gezever hier komt doen?
Dacht ik.[/size]

Citaat:
Citaat:

Ik borduurde gewoon even verder op iets waarvan ik dacht dat het als grap bedoeld was. Blijkbaar meende je het. ()
Citaat:
Citaat:
Dacht ik.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Zijne Heerlijkheid : 7 augustus 2005 om 22:28.
Zijne Heerlijkheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2005, 22:29   #54
Zijne Heerlijkheid
Parlementslid

Zijne Heerlijkheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"zijne zeikerigheid"
Zijne Heerlijkheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2005, 02:45   #55
ingenious
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

wow, stubaf, jij weet echt wel hoe een k&k-topic te verneuken. tis ook een kunst natuurlijk.
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2005, 03:01   #56
Guderian
Banneling

Guderian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
België capituleerde pas na 18 dagen heldhaftig verzet.
WOEHAHAHAhahahahaha...

Het Duitse leger walste als een pletwals over jullie belgisch prutslegertje jongen! De Nederlanders waren slimmer en hadden véél eerder ingezien dat er niks opgewassen was tegen de Duitse bevrijders.
Guderian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2005, 09:38   #57
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian
WOEHAHAHAhahahahaha...

Het Duitse leger walste als een pletwals over jullie belgisch prutslegertje jongen! De Nederlanders waren slimmer en hadden véél eerder ingezien dat er niks opgewassen was tegen de Duitse bevrijders.
De Duitsers hebben hen dat wel eerst ferm ingepeperd door bommentapijtengewijs Rotterdam plat te leggen. De eerste massamoord uit WO II. 800 rotterdammers vonden er de dood. De dag daarna dreigden ze op dezelfde wijze Utrecht te vernietigen. Dappere helden hoor die Duitsers.[edit]
[size=1]After edit by driewerf on 09-08-2005 at 10:43
Reason:

Citaat:
WOEHAHAHAhahahahaha...

De Duitsers hebben hen dat wel eerst ferm ingepeperd door bommentapijtengewijs Rotterdam plat te leggen. De eerste massamoord uit WO II. 800 rotterdammers vonden er de dood. De dag daarna dreigden ze op dezelfde wijze Utrecht te vernietigen. Dappere helden hoor die Duitsers.[/size]

Citaat:
WOEHAHAHAhahahahaha...

De Duitsers hebben hen dat wel eerst ferm ingepeperd door bommentapijtengewijs Rotterdam plat te leggen. De eerste massamoord uit WO II.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door driewerf : 9 augustus 2005 om 09:43.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2005, 18:46   #58
Musketo
Banneling

Musketo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
WOEHAHAHAhahahahaha...

"""""""neig van u om dat zo te stellen joh"""""""""""
Musketo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2005, 18:51   #59
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
WOEHAHAHAhahahahaha...

Yeah right, alsof er geen "koene Vlaamsche strijders" in dat leger zaten!
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be