Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 augustus 2005, 14:22   #41
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt
hmmmm.......iedere generatie heeft wel iets te melden over "de jongeren van tegenwoordig",het scheen zelfs bij de Oude Grieken al zo geweest te zijn omtrent de iets minder Oude Grieken...

Ik ben in ieder geval vastbesloten dat nooit te doen (ben er al 40),de tijden veranderen.....constant......

Wat de thread betreft,dergelijke zaken laten mij bedrijfsleiders die "economisch vluchten" naar een ver land ondertussen met de rug aankijken..De domme apen vernietigen hun eigen markt,verhinderen op hun nieuwe plaats van investering het ontstaan van een langzaam wijzigende,menselijke, samenleving, en vernietigen notabene de samenlevingen waarin ze zelf opgegroeid zijn en durven,DURVEN,dan nog op TV komen uitleggen hoe het nog "beter" zou kunnen.....

yep....het gaat over het kunnen vinden van een baan,een nuttige tijdsbesteding waar je voor betaald krijgt ,en waarvan je het gevoel hebt zelf iets bijgedragen te hebben.

Ik ken persoonlijk mensen die zinnens zijn met hun 'atelier' naar Polen of Tjsechië te verhuizen... Niet omdat ze het leuk vinden, maar omdat ze anders failliet gaan (het is al een mirakel dat ze dat tot op heden nog niet zijn). Begint maar te concurreren met bv Polen, waar de loonkost naar het schijnt 1/8 van hier is (en dan spreken we hier over een EU-land, nog niet eens over China, India)...
Of denkt men soms dat de consument bereid is Belgische goederen te kopen die een pak duurder zijn... louter en alleen omwille van de loonkosten?

Het is bij die mensen pompen of verzuipen... En als ze verzuipen dan verzuipen ze echt (bij gebrek aan een pamper/vangnet)
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2005, 14:31   #42
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt
hmmmm.......iedere generatie heeft wel iets te melden over "de jongeren van tegenwoordig",het scheen zelfs bij de Oude Grieken al zo geweest te zijn omtrent de iets minder Oude Grieken...

Ik ben in ieder geval vastbesloten dat nooit te doen (ben er al 40),de tijden veranderen.....constant......
Waarom doet u het dan ?
Mijn antwoord sloeg juist op de veranderende tijden en het hedendaags toenemen van “de steeds groter wordende individualisering en groeiend egoïsme die onze westerse samenleving kenmerkt”.
Het zijn niet altijd jongeren die de oudjes in rusthuizen dumpen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be