Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 12 augustus 2005, 12:58   #41
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Jong N-VA'er's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen_onafhankelijk
Bekrompen? Zegt degene die weigert de taal te spreken van de regio waar hij te gast is...

Marginaal? Ga eens in de gemiddelde Waalse stad kijken, dan weet je pas echt wat marginaal is.
Die zit!
Jong N-VA'er is offline  
Oud 12 augustus 2005, 13:20   #42
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vercetti
Everytime: U bent/was toch fransdol/rattachist . Zou u het leuk vinden wat zou u ervan vinden als ik in een dorpje in Frankrijk kom wonen en begin te eisen dat iedereen maar mijn taal moet praten?
De meeste Franstaligen van Vlaanderen passen zich aan en kennen het Nederlands. Maar dat wil u natuurlijk niet toegeven. Anders bent u positief tegenover Franstaligen en dat kan niet, volgens de vlaamsgezinde dogmas.
Everytime is offline  
Oud 12 augustus 2005, 13:21   #43
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime
De meeste Franstaligen van Vlaanderen passen zich aan en kennen het Nederlands. Maar dat wil u natuurlijk niet toegeven. Anders bent u positief tegenover Franstaligen en dat kan niet, volgens de vlaamsgezinde dogmas.
U gelooft werkelijk nog in Sinterklaas hé...
Jong N-VA'er is offline  
Oud 12 augustus 2005, 13:24   #44
vercetti
Minister

vercetti's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is géén antwoord op mijn vraag.
Wij zijn dus eigenlijk de enige originele flaminganten.

vercetti is offline  
Oud 12 augustus 2005, 13:44   #45
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen_onafhankelijk
Bekrompen? Zegt degene die weigert de taal te spreken van de regio waar hij te gast is...

Marginaal? Ga eens in de gemiddelde Waalse stad kijken, dan weet je pas echt wat marginaal is.
Ik weiger niet Nederlands te spreken. Maar ik vind dat ik het recht heb Frans te spreken als ik het wil. Ik heb al commentaren �* la "U bent in Vlaanderen, u moet Nederlands spreken" in Vlaanderen gekregen enkel en alleen omdat ik met Franstalige vrienden in het Frans sprak. Als u Franstalig was en dat hoorde, geloof mij, je zou verder in het Frans spreken. Wat ik trouwens doe als ik zo'n onzin hoor. En over de marginalen, is TAK inderdaad een bende marginalen. Maar ja, in Vlaanderen noemt men dat misschien folklore. Zoals de Ijzerbedevaart of de Ijzerwake.........
Everytime is offline  
Oud 12 augustus 2005, 13:54   #46
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is wel een antwoord op uw vraag. De Franstaligen van Vlaanderen eisen helemaal niet dat de Vlamingen hun taal spreken. Vlamingen zijn gewoon te hypocriet om eerlijk te zijn en om tegen die Franstaligen te zeggen dat hun aanwezigheid op Vlaams grondgebied hen stoort. Dat is de realiteit. Waarom bestaat de Gordel, bijvoorbeeld? Denkt u echt dat de Franstaligen die in die regio wonen zullen verhuizen enkel en alleen omdat u hen duidelijk laat merken dat ze daar niet welkom zijn? Volgens mij zouden die Franstaligen aan de Gordel deelnemen en er Frans spreken, vooral bij de Takkers en andere nationalisten, om echt te tonen dat die zogezegde "politieke boodschap" maar blabla is.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Everytime on 12-08-2005 at 15:00
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Dat is wel een antwoord op uw vraag. De Franstaligen van Vlaanderen eisen helemaal niet dat de Vlamingen hun taal spreken. Vlamingen zijn gewoon te hypocriet om eerlijk te zijn en om tegen die Franstaligen te zeggen dat hun aanwezigheid op Vlaams grondgebied hen stoort. Dat is de realiteit. Waarom bestaat de Gordel, bijvoorbeeld? Denkt u echt dat de Franstaligen die in die regio wonen zullen verhuizen enkel en alleen omdat u hen duidelijk laat merken dat ze daar niet welkom zijn? Volgens mij zouden die Franstaligen aan de Gordel deelnemen en er Frans spreken, vooral bij de Takkers en andere nationalisten, om echt te tonen dat die zogezegde "politieke boodschap" maar blabla is.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:
Dat is wel een antwoord op uw vraag. De Franstaligen van Vlaanderen eisen helemaal niet dat de Vlamingen hun taal spreken. Vlamingen zijn gewoon te hypocriet om eerlijk te zijn en om tegen die Franstaligen te zeggen dat hun aanwezigheid op Vlaams grondgebied hen stoort. Dat is de realiteit.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Everytime : 12 augustus 2005 om 14:00.
Everytime is offline  
Oud 12 augustus 2005, 14:01   #47
vercetti
Minister

Standaard

Citaat:
Dat is wel een antwoord op uw vraag.
Nee toch niet. Ik wil een antwoord op men vraag en géén uitleg over franstaligen die helemaal niet eisen dat we hier allemaal frans moeten spreken.

vercetti is offline  
Oud 12 augustus 2005, 14:09   #48
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee toch niet. Ik wil een antwoord op men vraag en géén uitleg over franstaligen die helemaal niet eisen dat we hier allemaal frans moeten spreken.
OK. Nee, ik zou dat niet leuk vinden. Tevreden?
Everytime is offline  
Oud 12 augustus 2005, 14:24   #49
vercetti
Minister

Standaard

Ja.

vercetti is offline  
Oud 12 augustus 2005, 15:00   #50
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik weiger niet Nederlands te spreken. Maar ik vind dat ik het recht heb Frans te spreken als ik het wil. Ik heb al commentaren �* la "U bent in Vlaanderen, u moet Nederlands spreken" in Vlaanderen gekregen enkel en alleen omdat ik met Franstalige vrienden in het Frans sprak. Als u Franstalig was en dat hoorde, geloof mij, je zou verder in het Frans spreken. Wat ik trouwens doe als ik zo'n onzin hoor. En over de marginalen, is TAK inderdaad een bende marginalen. Maar ja, in Vlaanderen noemt men dat misschien folklore. Zoals de Ijzerbedevaart of de Ijzerwake.........
En de Franse heiligenverering, de prijzen die het Franse Francofonie uitreikt aan Walen die de francofonie uitbreiden in Vlaanderen,...8)
Jong N-VA'er is offline  
Oud 12 augustus 2005, 19:34   #51
Stubaf.
Banneling

Stubaf.'s schermafbeelding

Standaard

Schitterend idee ! ! ! Meteen overbrengen naar de andere gemeenten die bedreigd zijn !
Stubaf. is offline  
Oud 12 augustus 2005, 23:25   #52
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Helaas hebben we al teveel ervaring met het tegendeel gehad om nog in fabeltjes te geloven hoor.
Oud 12 augustus 2005, 23:28   #53
groene flamingant
Banneling

groene flamingant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Leg ons dan misschien toch even uit hoe een aantal faciliteitengemeenten, die grenzen aan Brussel, op amper 50 jaar tijd van gewone nederlandstalige gemeenten bijna volledig konden verfransen.[edit]
[size=1]After edit by groene flamingant on 13-08-2005 at 00:29
Reason:

Citaat:
Leg ons dan misschien toch even uit hoe een aantal faciliteitengemeenten, die grenzen aan Brussel, op amper 50 jaar tijd van gewone nederlandstalige gemeenten bijna volledig konden verfransen.[/size]

Citaat:
Leg ons dan misschien toch even uit hoe een aantal faciliteitengemeenten, die grenzen aan Brussel, op amper 50 jaar tijd van gewone nederlandstalige gemeenten volledig konden verfransen.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door groene flamingant : 12 augustus 2005 om 23:29.
groene flamingant is offline  
Oud 12 augustus 2005, 23:46   #54
giserke
Banneling

Standaard

N-VA doet niks voor de Vlamingen in brussel......

Citaat:
Bizar advies van de Vaste Commissie taaltoezicht over geschorst Brussels taalakkoord (11/08/05)

Na een klacht van de N-VA Brussel heeft nu ook de Vaste Commissie voor Taaltoezicht (VCT) zich uitgesproken over het taalakkoord dat de Brusselse regering had afgesloten. Merkwaardig is dat de Nederlandstalige afdeling en de Franstalige afdeling van de VCT er een andere mening op na houden: het eerste advies is juridisch onderbouwd en volgt het arrest van de Raad van State, het tweede is politiek geïnspireerd en herhaalt het discours van de Franstalige partijen. De N-VA Brussel benadrukt dat de schorsing van het taalakkoord door de Raad van State eind april 2005 betekent dat het sowieso niet kan toegepast worden.

Ingevolge het taalakkoord werd door de Brusselse regering een omzendbrief verstuurd aan de gemeenten, ocmw’s en openbare ziekenhuizen waarbij richtlijnen werden gegeven inzake de aanwerving van personeelsleden. Volgens deze omzendbrief moeten de lokale besturen prioritair tweetalig contractueel personeel aanwerven maar kunnen zij –om de continuïteit van de diensten te verzekeren- ééntalig personeel aanwerven indien zij geen tweetalig personeel zouden vinden.
De Brusselse Minister-President PICQUE reageerde op deze schorsing dat hij het arrest van de Raad van State “niet blindelings zou volgen” en pleitte voor een “pragmatische aanpak” van het taalakkoord. De N-VA Brussel stelt vast dat deze Minister-President een arrest van het hoogste rechtsorgaan in twijfel trekt wanneer dit niet past in zijn beleid.

Ook de Vaste Commissie voor Taaltoezicht heeft zich nu, na een klacht van de N-VA Brussel, uitgesproken over het ondertussen geschorste taalakkoord. Merkwaardig is dat de mening van de Nederlandse afdeling van de VCT afwijkt van de mening van de Franse afdeling van dezelfde VCT. De Nederlandstalige afdeling van de VCT volgt het arrest van de Raad van State en oordeelt dat “het onttrekken van het contractueel personeel aan de taalverplichtingen voor het statutair personeel, strijdig is met de bepalingen van de taalwetgeving.” Aldus oordeelde de Nederlandstalige afdeling van de VCT dat in Brussel zowel het statutair als het contractueel personeel in de lokale overheden tweetalig moet zijn.
De Franstalige afdeling van de VCT daarentegen neemt een politiek standpunt in en adviseert dat “de toepassing op het contractuele personeel van de taalwetten niet moet leiden tot een desorganisatie van de Brusselse plaatselijke diensten die de continuïteit van het dienstbetoon moeten verzekeren.” De Franstalige afdeling van de VCT leidt hieruit af dat het “juridisch niet vaststaat dat art.21 van de SWT op het contractueel personeel van toepassing is. Zij verzoekt derhalve de voogdijhebbende overheden bij het vervullen van hun taak van toezicht de nodige waakzaamheid aan de dag te leggen.”
In hetzelfde rechtsprekend orgaan van de Vaste Commissie voor Taaltoezicht worden dan ook twee manifest tegenstrijdige adviezen verleend, waarbij de mening van de Franse afdeling een politiek motief weergeeft.

De N-VA Brussel benadrukt dat - ondanks deze tegenstrijdigheden - het Brussels taalakkoord reeds geschorst werd door de Raad van State en dan ook niet toegepast kan worden. Indien blijkt dat Brusselse lokale overheden alsnog aanwervingen zouden doen van ééntalige contractuelen of statutairen, zal dit aanleiding geven tot nieuwe procedures bij de Raad van State en bijgevolg tot nutteloze kosten. Bovendien is het de evidentie zelf dat in Brussel het gemeentepersoneel tweetalig is aangezien zowel de Franstaligen als de Nederlandstaligen recht hebben op dienstverlening in hun taal.
[edit]
[size=1]After edit by giserke on 13-08-2005 at 00:47
Reason:

Citaat:
Bizar advies van de Vaste Commissie taaltoezicht over geschorst Brussels taalakkoord (11/08/05)

Na een klacht van de N-VA Brussel heeft nu ook de Vaste Commissie voor Taaltoezicht (VCT) zich uitgesproken over het taalakkoord dat de Brusselse regering had afgesloten. Merkwaardig is dat de Nederlandstalige afdeling en de Franstalige afdeling van de VCT er een andere mening op na houden: het eerste advies is juridisch onderbouwd en volgt het arrest van de Raad van State, het tweede is politiek geïnspireerd en herhaalt het discours van de Franstalige partijen. De N-VA Brussel benadrukt dat de schorsing van het taalakkoord door de Raad van State eind april 2005 betekent dat het sowieso niet kan toegepast worden.

Ingevolge het taalakkoord werd door de Brusselse regering een omzendbrief verstuurd aan de gemeenten, ocmw’s en openbare ziekenhuizen waarbij richtlijnen werden gegeven inzake de aanwerving van personeelsleden. Volgens deze omzendbrief moeten de lokale besturen prioritair tweetalig contractueel personeel aanwerven maar kunnen zij –om de continuïteit van de diensten te verzekeren- ééntalig personeel aanwerven indien zij geen tweetalig personeel zouden vinden.
De Brusselse Minister-President PICQUE reageerde op deze schorsing dat hij het arrest van de Raad van State “niet blindelings zou volgen” en pleitte voor een “pragmatische aanpak” van het taalakkoord. De N-VA Brussel stelt vast dat deze Minister-President een arrest van het hoogste rechtsorgaan in twijfel trekt wanneer dit niet past in zijn beleid.

Ook de Vaste Commissie voor Taaltoezicht heeft zich nu, na een klacht van de N-VA Brussel, uitgesproken over het ondertussen geschorste taalakkoord. Merkwaardig is dat de mening van de Nederlandse afdeling van de VCT afwijkt van de mening van de Franse afdeling van dezelfde VCT. De Nederlandstalige afdeling van de VCT volgt het arrest van de Raad van State en oordeelt dat “het onttrekken van het contractueel personeel aan de taalverplichtingen voor het statutair personeel, strijdig is met de bepalingen van de taalwetgeving.” Aldus oordeelde de Nederlandstalige afdeling van de VCT dat in Brussel zowel het statutair als het contractueel personeel in de lokale overheden tweetalig moet zijn.
De Franstalige afdeling van de VCT daarentegen neemt een politiek standpunt in en adviseert dat “de toepassing op het contractuele personeel van de taalwetten niet moet leiden tot een desorganisatie van de Brusselse plaatselijke diensten die de continuïteit van het dienstbetoon moeten verzekeren.” De Franstalige afdeling van de VCT leidt hieruit af dat het “juridisch niet vaststaat dat art.21 van de SWT op het contractueel personeel van toepassing is. Zij verzoekt derhalve de voogdijhebbende overheden bij het vervullen van hun taak van toezicht de nodige waakzaamheid aan de dag te leggen.”
In hetzelfde rechtsprekend orgaan van de Vaste Commissie voor Taaltoezicht worden dan ook twee manifest tegenstrijdige adviezen verleend, waarbij de mening van de Franse afdeling een politiek motief weergeeft.

De N-VA Brussel benadrukt dat - ondanks deze tegenstrijdigheden - het Brussels taalakkoord reeds geschorst werd door de Raad van State en dan ook niet toegepast kan worden. Indien blijkt dat Brusselse lokale overheden alsnog aanwervingen zouden doen van ééntalige contractuelen of statutairen, zal dit aanleiding geven tot nieuwe procedures bij de Raad van State en bijgevolg tot nutteloze kosten. Bovendien is het de evidentie zelf dat in Brussel het gemeentepersoneel tweetalig is aangezien zowel de Franstaligen als de Nederlandstaligen recht hebben op dienstverlening in hun taal.
[/size]

Citaat:

[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door giserke : 12 augustus 2005 om 23:47.
giserke is offline  
Oud 13 augustus 2005, 03:47   #55
Internaut
Banneling

Internaut's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is wel een antwoord op uw vraag. De Franstaligen van Vlaanderen eisen helemaal niet dat de Vlamingen hun taal spreken. Vlamingen zijn gewoon te hypocriet om eerlijk te zijn en om tegen die Franstaligen te zeggen dat hun aanwezigheid op Vlaams grondgebied hen stoort. Dat is de realiteit. Waarom bestaat de Gordel, bijvoorbeeld? Denkt u echt dat de Franstaligen die in die regio wonen zullen verhuizen enkel en alleen omdat u hen duidelijk laat merken dat ze daar niet welkom zijn? Volgens mij zouden die Franstaligen aan de Gordel deelnemen en er Frans spreken, vooral bij de Takkers en andere nationalisten, om echt te tonen dat die zogezegde "politieke boodschap" maar blabla is.
sorry voor het muggezifterij maar een militant van TAK noemt men een taktivist
Internaut is offline  
Oud 13 augustus 2005, 13:21   #56
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Beweren dat de meeste francofonen in Vlaanderen Nederlands leren en kunnen is al even dikke zever als zeggen dat er geen Joden in de gaskamers zijn beland...
Jong N-VA'er is offline  
Oud 13 augustus 2005, 13:30   #57
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Dan kunnen we Everytime aanklagen voor negationisme
Oud 13 augustus 2005, 13:31   #58
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
Dan kunnen we Everytime aanklagen voor negationisme
Je hebt me begrepen
Jong N-VA'er is offline  
Oud 13 augustus 2005, 13:37   #59
Trajanus
Banneling

Trajanus's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Trajanus
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Violiste
Zemst wil enkel grond verkopen aan nederlandstaligen

Het schepencollege van Zemst heeft beslist om grond in gemeentelijke eigendom voortaan enkel nog te verkopen aan personen die het Nederlands machtig zijn of bereid zijn een taalcursus Nederlands te volgen. Het is een van de nieuwe maatregelen die het college neemt om het Nederlandstalig karakter van de gemeente te versterken.

Zemst wil ook alle nieuwkomers een inburgeringscontract voorleggen. Het gaat om een bondige, maar duidelijke mededeling waarin de gemeente laat weten wat het van de betrokkenen verwacht op vlak van taalgebruik. Als de gemeente in contact komt met een Franstalige verkoopakte zullen de betrokken eigenaar en notaris er op gewezen worden dat de eigendom in Nederlandstalig taalgebied ligt.

Ambtenaren krijgen een nieuwe dienstnota op basis van de recente omzendbrief van minister Marino Keulen die het gebruik van andere talen dan het Nederlands verbiedt mits enkele uitzonderingen. De gemeente onderzoekt nog of het zelf bijkomende taalllessen moet organiseren. Handelaars worden gesensibiliseerd om Nederlands te praten met klanten. Via de scholen worden de anderstalige ouders hiervoor aangemoedigd.

Dit gaat toch allemaal wat te ver !

De VLD het VB achterna ? </STRONG></EM></U></I></B>
Dit gaat helemaal niet te ver, het zal verdomme tijd worden...
Trajanus is offline  
Oud 13 augustus 2005, 15:06   #60
schaveiger
Minister-President

schaveiger's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groene flamingant
Leg ons dan misschien toch even uit hoe een aantal faciliteitengemeenten, die grenzen aan Brussel, op amper 50 jaar tijd van gewone nederlandstalige gemeenten bijna volledig konden verfransen.
Dat is al verschillende keer uitgelegd en hier nog eens, voor de fun:

In die tijden werden de franstaligen geronseld door de toenmalige besturen om in hun boerendorpen bouwgrond te kopen. Die (franstalige) reklamecampagnes werden geplaatst in de franstalige media en er werdt geen enkele voorwaarde gesteldt in verband met taalgebruik. Elke brochure over bouwprojekten e.d. was verkrijgbaar in het frans evenals de notariële aktes en ik maak me sterk dat dit nu in vele gevallen nog zo is.

Niettegenstaande dit, dat het nederlands de voertaal is voor gemeentelijke of provinciale aangelegenheden is maar normaal. Minder normaal is taalvoorwaarden binden aan immobiliën transakties en ik ben niet zeker dat dit grondwettelijk verantwoordt is.

Maar wat in Zemst gebeurd is niet zozeer voor het behoud van het vlaams karakter maar eerder voor de angst dat op termijn een franstalige burgemeester, zoals in Dilbeek, verkozen zou kunnen worden.
Geen enkele vierkante meter uit die randgemeenten rond Brussel wordt uit Vlaanderen weggehaald en niets of niemand verplicht de inwoners en/of handelaars in die gemeenten om een andere taal te spreken dan de hunne.[edit]
[size=1]After edit by schaveiger on 13-08-2005 at 16:08
Reason:

Citaat:
Leg ons dan misschien toch even uit hoe een aantal faciliteitengemeenten, die grenzen aan Brussel, op amper 50 jaar tijd van gewone nederlandstalige gemeenten bijna volledig konden verfransen.

In die tijden werden de franstaligen geronseld door de toenmalige besturen om in hun boerendorpen bouwgrond te kopen. Die (franstalige) reklamecampagnes werden geplaatst in de franstalige media en er werdt geen enkele voorwaarde gesteldt in verband met taalgebruik. Elke brochure over bouwprojekten e.d. was verkrijgbaar in het frans evenals de notariële aktes en ik maak me sterk dat dit nu in vele gevallen nog zo is.

Niettegenstaande dit, dat het nederlands de voertaal is voor gemeentelijke of provinciale aangelegenheden is maar normaal. Minder normaal is taalvoorwaarden binden aan immobiliën transakties en ik ben niet zeker dat dit grondwettelijk verantwoordt is.

Maar wat in Zemst gebeurd is niet zozeer voor het behoud van het vlaams karakter maar eerder voor de angst dat op termijn een franstalige burgemeester, zoals in Dilbeek, verkozen zou kunnen worden.
Geen enkele vierkante meter uit die randgemeenten rond Brussel wordt uit Vlaanderen weggehaald en niets of niemand verplicht de inwoners en/of handelaars in die gemeenten om een andere taal te spreken dan de hunne.[/size]

Citaat:

In die tijden werden de franstaligen geronseld door de toenmalige besturen om in hun boerendorpen bouwgrond te kopen. Die (franstalige) reklamecampagnes werden geplaatst in de franstalige media en er werdt geen enkele voorwaarde gesteldt in verband met taalgebruik. Elke brochure over bouwprojekten e.d. was verkrijgbaar in het frans en ik maak me sterk dat dit nu in vele gevallen nog zo is.

Geen enkele vierkante meter uit die randgemeenten rond Brussel wordt uit Vlaanderen weggehaald en niets of niemand verplicht de inwoners en/of handelaars in die gemeenten om een andere taal te spreken dan de hunne.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door schaveiger : 13 augustus 2005 om 15:08.
schaveiger is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be